Advertentie | |
|
![]() |
|
Heeejj Kaas
![]() Als de precieze technieken wilt leren... ga naar http://home.zonnet.nl/droomik/, of als je egt een goeie engelse site wilt, ga naar http://www.lucidity.com/, daar staat egt allles op wat je erover wilt weten, en ja ik denk dat jij dat ook zal kunnen, maar je moet er gewoon veel voor oefenen! als je eenmaal resultaat gaat zien na misschien een paar maanden dan ben je egt blij dat je het hept gedaan!! En als jullie egt ALLES konden doen wat je wilt, in zo'n lucide droom, wat zou dan het eerste zijn wat in je op zou komen? vliegen? sex met iemand waar je nooit sex meej zal kunnen hebben? of naar een tropisch oord ofzo?
|
Verwijderd
|
JA!!!
een paar weken geleden had ik voor het eerst een lucide droom ; Ik was in een gymzaal met allemaal bekenden. Ik kan me nog herinneren dat ik heel hoog in de touwen was geklomen (verder dan knie-hoogte ben ik in het echt nog nooit gekomen hoor) Ik was echt ontzettend bang om naar beneden te klimmen, ik dacht dat ik iets zou gaan breken. Maar ineens bedacht ik me : ach, dit is een droom, ik kàn niks breken....ik spring gewoon naar beneden en het moment dat ik de grond ga raken wordt ik wakker. en geloof het of niet maar op het moment dat ik bijna bij de grond was werd ik wakker. Ik was echt blij met deze ervaring, ik had er veel over gelezen. |
![]() |
|
Een link die Mutant eerder al noemde: http://www.xs4all.nl/~jorisbr/dromen_lucid.html
Gewoon beginnen met opschrijven van je dromen en je omgeving kritisch bekijken (dan doe je dat in je dromen ook). Het heeft bij mij drie weken geduurt voordat ik een lucide droom kreeg. Dat vind ik toch wel redelijk snel. Ik hoop dat ik gauw weer eens zo'n droom krijg. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Van iemand anders heb ik een lucide droom gelezen, waarin hij per sé wilde vliegen, hij viel 3 keer, en daarna werd hij wakker. Maar hij had niet door, dat hij het niet moest willen. Dromen zijn symbolisch, en lucide dromen ook. Als je het licht in een lucide droom wilt aandoen, werkt het bijna nooit. Daaraan herkennen mensen zelfs, dat ze lucide aan het dromen zijn. En dat komt omdat licht een symbool is voor (geestelijke) helderheid, een helder bewustzijn. Als je dus electrisch licht wenst in je lucide droom, dan wens je eigenlijk: dat de sfeer in je geest opeens helder wordt. Je wenst geestelijk licht in jezelf, zogezegd. En dat is natuurlijk iets, wat niet zomaar kan komen. Met dit voorbeeld kan ik verklaren dat het huis van die vriendin anders was. Een (aards) huis is een droomsymbool voor een gééstelijk huis, dat wil zeggen een geestelijke sfeer, die als een huis voor je is. Zie het droomwoordenboek op mijn site. Wat jij wenste te zien was dus: het gééstelijke huis van haar. Haar sfeer. En die zag er dus wat anders uit als je gewend was. Dat betekent volgens mij, dat jouw vriendin wat anders in elkaar zit, als jij denkt. Het laten omkijken van het meisje voel je waarschijnlijk aan als "macht over haar gevoelens hebben" of "haar manipuleren". Maar als je dezelfde symboolmethode toepast, dan is het eigenlijk niet haar lichaam waarvan het hoofd even omkijkt, maar haar geest, die even aandacht aan jou schenkt. En als je het zó bekijkt, dan heb je niet echt macht over haar. Maar het idee van onbeperkte macht is ook niet echt een gezond idee. Volgens mij gaat het ook een keer vastlopen als je dat uitprobeert in lucide dromen. Verder gebeurt alles in je eigen bewustzijn. Daarom zou ik geen dingen willen doen, die tegen je eigen gevoel ingaan. Wat me ook opvalt is dat je je opdracht van de trauma-helicopter vergeten bent - of ging die naar het meisje toe? Dat je de ochtend erna over trauma-helicopters las, betekent denk ik dat de droom hiernaar verwijst. Op een of andere manier zit ik me ook af te vragen, wat het betekent dat er een ramp is gebeurd in jouw woonplaats, en dat jij het personeel van de trauma-helicopter moet helpen. Betekent dit idee misschien iets in je dagelijks leven? Wat interessant kan zijn is, dat je de persoonlijkheden in je dromen vragen kan stellen. En dat je allerlei wijze antwoorden kunt krijgen, waar je wat aan hebt. Als dat lukt, heb je langer plezier van je lucide droom dan even een lolletje hebben. Ik denk dat het vaak heel simpel lijkt voor mensen: dat je van alles kan doen in een lucide droom. Maar de droom speelt dus zelf ook terug. En volgens mij zijn dromen op je lichamelijke en geestelijke gezondheid gericht. Het wakker worden uit je droom, en overgaan van lucide naar gewoon dromen, die maatregelen komen denk ik vooral als je tegen je eigen goede gevoel ingaat. ben benieuwd hoe je volgende lucide droom eruit ziet. peter. Laatst gewijzigd op 10-07-2003 om 23:26. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Mijn 1é Ld was super kort ik wou uit het raam springen toen ik eenmaal besefte dat ik droomde maar durgfde het niet dus sprong ik maar gewoon in de lucht in ik zweefde weer naar beneden.
Wakker De 2é droom was erg lang en ingewikkeld en heb geen zin om nu op te schrijven,Nouja 1 ding dan:ER kwamen 2 kinderen uit een brievenbus kruipen, Toen ik eenmaal besefte dat ik geen pijn kon hebben dee ik het expres ![]() en ik heb met een dinosaurus gevochten met een strijkplank ![]() |
![]() |
||
Citaat:
"(Lichamelijk) wakker worden" in een droom betekent vaak: "gééstelijk wakker worden". Met andere woorden: "geestelijk helder worden". Daarna blijkt, dat je niet écht wakker was, maar aam t dromen was: met andere woorden, dat je niet écht geestelijk helder was, nog in een schijnwereld leefde, betekent het misschien. Je doet erg veel moeite, om wakker te worden, dat betekent denk ik, dat je erg veel moeite doet om helder te worden. Dus wat je bijna onderaan schrijft: Maar als ik besef dat ik droom in een droom kan ik nooit helder denken. Ik ben amper intelligent dan dus ik kan niet duidelijk denken aan dingen buiten de droom.... dat kan best ook de betekenis zijn van het "wakker worden, wat dromen blijkt te zijn". groeten, peter. ________________ * deze uitleg kan goed zijn, half goed of fout. * maak daarom zelf uit, wat je ervan gelooft. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik kan mijn dromen zelf samenstellen.. Als ik een rot dag heb gehad bijv. en ik wil dat nog even overdenken,
dan ga ik slapen en dan droom ik alle dingen die mis gegaan zijn en daar probeer ik dan een goede draai aan te geven.. Iedereen kan dit leren, maar het heeft wel best lange tijd nodig.. Je kunt beginnen met leren terwijl je aan het dromen bent te beseffen dat je droomd.. Dat doe je door bijv. voor dat je gaat slapen tegen jezelf te zeggen, "ik ga nu dromen, wat er nu volgt is niet echt"... Je kunt dan in je dromen gaan rondkijken, er is altijd wel iets dat niet klopt, als je bijv. in je droom bij een vriend op de kamer zit, dan is er bijv een kast die normaal rood is, ineens groen, of een tv die op een kastje staat, staat in je droom op een ander kastje.. Je beseft dan heel goed dat je aan het dromen bent en kunt er op een gegeven moment vanzelf uit stappen als je niet meer verder wil gaan met die droom.. |
![]() |
|
yep...ik heb eht wel eens en dan weet ik dat het een droom is en dan is het een mooie droom en dan wil ik niet wakker worden en dan word ik toch wakker en dan baal ik ervan, dat ik die droom heb "weggedaan" zegmaar..
![]()
|
![]() |
ik heb me er es op voorbereid om zo'n droom te krijgen,en dan had ik er eindelijk één en ik had gelezen dat als je zo'n droom hebt en wilt weten of je echt droomt je dat kan testen door iets te doen waardoor je zeker bent dat het in het echt niet kan,en dat lukte toen niet,toen zei ik in die droom tegen een vriendin van 'ik WEET gewoon dat ik droom en toch kan ik niet doen wat ik wil,hoe kan dat nu?' pfft,wou dat het allemaal gelukt was
![]() |
![]() |
|
Ik heb nog nooit een lucide droom gehad....en ik daar baal ik echt zwaar van.
Het lijkt me echt geweldig om eens in zo'n droom bewust rond te kunnen kijken... Ik heb ook wel wat tips geprobeerd maar helaas geen effect ![]()
||
Citaat:
http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/3/index.html Misschien kan je die eens proberen? (persoonlijk voel ik dat ik dat niet moet gaan doen, maar bij anderen lijkt het wel te werken soms, dus ...) |
![]() |
|
ik had vanochtend een lucide droom
ik was op ruiterkamp en er was op eengegeven moment iemand ziek, die had gekotst. dus die liep met een tijltje naar beneden(we sliepen in een zolder) maar ik was mijn slippers kwijt en ik wou niet over de vloer zonder slippers, want dat meisje had gemorst (blegh) toen dacht ik van : halloom, ik ben gewoon wakker hoor, en ik wil nu dat die slippers op mijn bed liggen! en ja hoor daar lagen ze. verder heb ik er een leuke droom van gemaakt ( ingredienten: lekker ding , lekker eten, spannende achtervolging van de mensen die edward scissorhands pesten...)
||
Citaat:
![]()
|
ja, ik doe het al van kinds af aan dus ik ben niet beter gewend, maar ik vind het bijvoorbeeld weer heel moeilijk om mijn dromen te onthouden, en dat kunnen andere mensen weer heel goed, of nijvoorbeeld bewust in slaap vallen en dan bewust dromen. ik kan alleen af en toe bewust dromen maar ik kan ze dan wel goed beinvloeden. maar oefening baart kunst geloof me!
![]()
|
ik had laatst weer een soort van lucide droom, ik droomde namelijk dat ik op school was om ingedeeld te worden in een klas, maar vaag genoeg stond ik op het schoolplein van mijn basisschool, en niet in de aula van mijn huidige middelbare school. ik moest in een rij gaan staan, maar ik werd als laatsta gekozen. ik vond dit niet leuk, en ik droomde dat stuk opnieuw, en nu werd ik als eerste gekozen. er zat ook ineens een jongen op het bankje, waarmee ik zo'n halve minuut oogcontact kreeg... vage droom, dat wel, haha
|
heb wel een soort lucide iets gehad
![]() ik stond in de rij voor de bus en bedacht inneens vannuh ![]() dus ik dacht van ik ga voelen of ik door die deur heen kan met m n hand. dat ging dus en toen viel ik plat op m n bek ![]() had geen pijn ofzow in die droom ![]() ![]()
|
![]() |
hm.. ik vind het toch wel heel interessant nou !! ik wist eigenlijk helemaal niet dat lucide dromen bestonden
![]() maar dit zal wel een heel domme vraag zijn maar ik ben nu toch opeens heel benieuwd wat nou een droom is.. ![]() ![]() sorry als ik er een beetje omheen draai ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet echt iets om je zorgen over te maken. In sommige gevallen is slaapverlamming een teken dat je je al zover hebt ontwikkeld (op het gebied van lucide dromen) dat je binnenkort een lucide droom kan krijgen. |
![]() |
||
Citaat:
Slaapverlamming krijg je volgens mij, als je al een tijdje helemaal vol van de zenuwen zit. Onverwerkte indrukken zijn het, is mijn idee. Dan krijg je op de grens van slapen en wakker zijn (dus: inslapen en wakker worden) die zenuwen die je weggestopt hebt, terug van je onbewuste. Dan ben je half slapend, half wakker en je kan je even niet bewegen, je kan niets roepen enzovoort. Je bent dan een tijdje heel bang. Vaak krijgen mensen bij een slaapverlamming (ASP) gevoelens, dat er geesten zijn in hun buurt. Misschien is dat een verklaring voor wat je meemaakte, Kaas ... ? Geesten houden van super-overspannen mensen, daarom maken ze die ook bang, dan hopen ze vat op hun gevoel te krijgen. Dat is mijn idee daarover in ieder geval. In droomforums heb ik slaapverlammingen meegemaakt nadat mensen al een tijdje in de zenuwen hadden gezeten, bang waren van nachtmerries, slecht konden slapen, en dus door gebrek aan nachtrust nog meer zenuwen weg moesten stoppen. Je kan er denk ik wel wat aan doen, zorgen dat je iets aan de problemen doet. En sommige mensen slapen beter als ze voor het slapen gaan een lekker warme douche nemen, dan zijn ze lichamelijk en geestelijk ontspannen, slapen beter, rusten beter uit, en dan hoeft zo'n ASP (slaapverlamming) niet te komen. Hmm ... ben wel voorzichtig met deze verklaring zomaar te geloven, is meer iets om over na te denken. Is mijn persoonlijke mening. Een slaapverlamming wordt dacht ik als onverklaarbaar gezien totnogtoe. groeten, peter. |
![]() |
|
ik heb weleens dat ik net een kwartier in bed lig, en dat ik dan net zo half in slaap val, en dan ineens droom dat ik paardrij of iets dergelijks, en dan val ik er ineens af. dan lijkt het net of ik er echt van af val. maar dit is geloof ik niks bijzonders toch?iets met ontspanning van al je spieren?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jezelf laten vallen tijdens je droom, is dan ook een goede manier om uit een droom te komen. *Zo'n fijn onderwerp is dit... Je wil niet weten hoe veel ik het al bestudeer! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Valdromen komen voor als je net in slaap valt (of ook als je net wakker wordt). Het is inderdaad iets wat vaker voorkomt. Persoonlijk denk ik, dat het te maken heeft met hoeveel energie je op dat moment hebt. Als dat weinig is, omdat je moe of ziek bent, of in een slechte conditie, dan kan je energie snel wegvallen. Je energie moet langzaam wegvallen omdat je gaat slapen, maar het moet niet met schokken gaan. Als je moe bent, gaat het volgens mij wel met schokken. Dat wegvallen van energie in je geest voelt een beetje als vallen, daarom gebruiken dromen volgens mij symbolen die met vallen te maken hebben. Lichamelijk vallen is dus een symbool voor geestelijk "wegvallen", en een paard kan een symbool zijn van geestelijke of lichamelijke krachten. Een ravijn is niet zo levend als een paard. Dat kan je vinden in dieren: paard. Dit is geen droomuitleg, het is meer algemene informatie over dit verschijnsel vallen. Om over na te denken. Wat ik van val-dromen vind, vind je verder hier: vallen in dromen Val-dromen kunnen ook te maken hebben met uit je lichaam treden, zoals Dragonda hierboven schrijft. Maar daar weet ik niet veel van, ik zou het persoonlijk niet zomaar geloven als je niets weet van dat je uit je lichaam kan treden, als je het alleen maar denkt met je hersens, als je het niet meegemaakt hebt. Maar het kan wél, volgens mij. Maar als je een droom uitgelegd zou willen hebben dan moet je hem in het droomtopic zetten, bovenin het forum. Hier kan ik alleen maar algemene opmerkingen maken. groeten, peter. |
![]() |
|
Ik heb heel soms dat ik gewoon wakker ben, en dan ga ik vanzelf onbewust denken dat ik over een stoep loop, en dan val ik ineens in een kuil. dan heb je ook echt het gevoel dat je valt, maar dit is dus als ik wakker ben en in bed lig.
|
nou eigenlijk heeft het niet veel met dromen te maken,althans wat mijn interesse betreft, alleen was ik nieuwsgierig wat die plotselinge totale ontspanning is. maar ik ben heel blij met de verklaringen die ik heb gehad. trouwens, over dat je astrale lichaam boven je gewone lichaam zweeft: is dit ook bij meditatie? ik heb namelijk altijd het gevoel dat ik in een soort van vierde dimensie zit als ik mediteer, ik voel mezelf dan ook echt wegzweven, en raak elk besef van boven onder linkas of rechts kwijt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Sex in Lucide Dromen. Isa | 38 | 11-08-2007 18:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Lucide Dromen Dave2006 | 23 | 01-07-2007 23:49 | |
Psychologie |
Lucide dromen? 11568 | 2 | 20-06-2004 07:53 | |
Drugs & Alcohol |
Middelen om in trance/lucide droom toestand te komen? gna | 20 | 17-04-2004 13:49 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lucide dromen Josh-Hartnett lover | 5 | 26-01-2002 11:37 | |
ARTistiek |
Een lucide droom? Marc S | 6 | 21-01-2002 14:00 |