Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2003, 18:12
flipm0
flipm0 is offline
Ik lag in bad, en opeens viel ik ineens in een "slaap" het gekke was dat ik heel de badkamer kon zien en om me heen kon kijken is dit lucide?? toen werd ik ineens wakker en was ik weer wakker was echt heel raar
Oud 20-06-2003, 16:43
Verwijderd
Ik heb afgelopen nacht een lucide droom gehad...
Ik was dus zo naar de wc geweest en viel weer in slaap.
In mijn droom zag ik een heleboel klokken en horloges en ik dacht ow ff kijken/controleren en toen gingen ze allemaal trillen en mij irriteren, dus toen keek ik in de spiegel (2e test) en ik schrok van me zelf want ik had 2 staartjes in en een zwart oog.. en toen ging ik weer naar die klokken en zo en toen gingen ze weer trillen..
en toen werd ik wakker.. maar het was heel vaag..
Oud 20-06-2003, 18:15
Silver rain
Silver rain is offline
Ik heb die zo'n 10 keer gehad. Je kan doen wat je wilt dusse kiezen maar! Ik laat dingen zweven, ga vliegen en iedereen kijkt je verbaasd aan . Of je kan je gids vragen zich te laten zien maar dan ga ik offtopic.
Oud 20-06-2003, 18:16
Silver rain
Silver rain is offline
ps: ik gebruik liever de manier je hand door een muur steken want ik word bang van de spiegelmanier Ach ja, ik ben nog jong
Oud 22-06-2003, 13:11
Souris
Souris is offline
ik wil het heel graag maar het lukt niet

moet me meer verdiepen in dit gebeuren
Oud 22-06-2003, 13:51
leilaaa
leilaaa is offline
Ja sommige mensen hebben er gwn een soort talent voor, lucide dromen, maar de meeste mensen moeten egt lang oefenen voordat ze er een kunnen krijgen!! je moet gewoon beginnen met ellllke nacht je dromen opschrijven, op een gegeven moment wordt het heel makkelijk om di dromen te onthouden. dan moet je ook gewoon in real life, nu bijvoorbeeld, naar je handen kijken of naar iets om je heen kijken en denken: droom ik? als je dit vaak genoeg in real life doet, ga je het op een gegeve moment ook in je drome doen. En als je in je droom denkt: droom ik? en je komt erachter dat het inderdaad een droom is, dan kun je zeg maar gaan doen wat je wilt.. ik had er heeell lang voor geoefend, en eindelijk lukte et een keertje!! ik ging naar me beste vriendin der huis vliegen, nam haar mee en ineens waren we op curacao!! daar ben ik op zoooo'n tof feest geweest met goddelijke mensen en lekkere cocktails!! hahaha... lucide droom is dus cker een aanrader maar je moet er wel wat voor over hebben!!
XxX leila
Oud 22-06-2003, 14:42
Kaas
Kaas is offline
is het niet heel erg vermoeiend?
Ja, klinkt misschien raar, maar het lijkt
me juist heel erg vermoeiend doordat
je terwijl je slaapt beslist wat je allemaal gaat
doen.
Hoe kun je het eigenlijk leren, en kan iedereen het?
Ik ben wel nieuwsgierig geworden moet ik zeggen.
Moet je er een speciale gave voor hebben, of
zou iedereen het moeten kunnen.
xx
Oud 22-06-2003, 15:09
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kaas schreef op 22-06-2003 @ 15:42:
is het niet heel erg vermoeiend?
Ja, klinkt misschien raar, maar het lijkt
me juist heel erg vermoeiend doordat
je terwijl je slaapt beslist wat je allemaal gaat
doen.
Hoe kun je het eigenlijk leren, en kan iedereen het?
Ik ben wel nieuwsgierig geworden moet ik zeggen.
Moet je er een speciale gave voor hebben, of
zou iedereen het moeten kunnen.
xx
zoals alles, de meeste kunnen het, er zijn altijd een paar motorisch gestoorden bij :+ m.a.w. je kunt het vast wel als je wilt en oefenen.

Het is gewoon een spelletje dat je speelt met je eigen hersentjes, dus waarom zou je het niet kunnen leren?
Oud 22-06-2003, 17:04
leilaaa
leilaaa is offline
Heeejj Kaas
Als de precieze technieken wilt leren... ga naar http://home.zonnet.nl/droomik/, of als je egt een goeie engelse site wilt, ga naar http://www.lucidity.com/, daar staat egt allles op wat je erover wilt weten, en ja ik denk dat jij dat ook zal kunnen, maar je moet er gewoon veel voor oefenen! als je eenmaal resultaat gaat zien na misschien een paar maanden dan ben je egt blij dat je het hept gedaan!!
En als jullie egt ALLES konden doen wat je wilt, in zo'n lucide droom, wat zou dan het eerste zijn wat in je op zou komen? vliegen? sex met iemand waar je nooit sex meej zal kunnen hebben? of naar een tropisch oord ofzo?
Oud 22-06-2003, 17:12
Fade of Light
Fade of Light is offline
geen sex iig, ik denk dat je in de realiteit een grote kans maakt ook een bepaalde lozing te doen (in het geval van een man )
Oud 23-06-2003, 20:05
Verwijderd
JA!!!

een paar weken geleden had ik voor het eerst een lucide droom ;

Ik was in een gymzaal met allemaal bekenden. Ik kan me nog herinneren dat ik heel hoog in de touwen was geklomen (verder dan knie-hoogte ben ik in het echt nog nooit gekomen hoor) Ik was echt ontzettend bang om naar beneden te klimmen, ik dacht dat ik iets zou gaan breken. Maar ineens bedacht ik me : ach, dit is een droom, ik kàn niks breken....ik spring gewoon naar beneden en het moment dat ik de grond ga raken wordt ik wakker.

en geloof het of niet maar op het moment dat ik bijna bij de grond was werd ik wakker.

Ik was echt blij met deze ervaring, ik had er veel over gelezen.
Oud 10-07-2003, 17:12
Narrator
Narrator is offline
Ik heb vanochtend mijn eerste Lucide droom gehad!

[Edit] Rest van de post verwijderd door Mutant op vraag van de poster [/Edit]

Laatst gewijzigd op 28-08-2003 om 20:13.
Oud 10-07-2003, 17:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
heel mooi, ik zal er ook eens aan beginnen. Ik betwijfel of ik uberhaupt dromen kan onthouden, dat gebeurt nauwelijks. Maaruh nog wat sites?

Kijken of ik ook alleen maar seks probeer te hebben hehehehe j/k
Oud 10-07-2003, 17:55
Narrator
Narrator is offline
Een link die Mutant eerder al noemde: http://www.xs4all.nl/~jorisbr/dromen_lucid.html

Gewoon beginnen met opschrijven van je dromen en je omgeving kritisch bekijken (dan doe je dat in je dromen ook). Het heeft bij mij drie weken geduurt voordat ik een lucide droom kreeg. Dat vind ik toch wel redelijk snel. Ik hoop dat ik gauw weer eens zo'n droom krijg.
Oud 10-07-2003, 23:22
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Narrator schreef op 10-07-2003 @ 18:12:
Ik heb vanochtend mijn eerste Lucide droom gehad!

(etc)
Ik heb vaker beschrijvingen van lucide dromen gelezen en daar viel me ook op dat de dromen zelf als het ware reageerden op wat de dromer wilde. Je kunt een eigen wil hebben, maar volgens mij maakt t ook uit, wát je wilt. Het erbij halen van het meisje en haar laten omkijken zijn redelijke wensen, en kleine wensen. Maar seks hebben is natuurlijk een andere zaak, geen kleine wens, en het roept verlangens in je op. Misschien was de reactie van je droom na die wens wel, dat het lucide zijn afgelopen was...
Van iemand anders heb ik een lucide droom gelezen, waarin hij per sé wilde vliegen, hij viel 3 keer, en daarna werd hij wakker. Maar hij had niet door, dat hij het niet moest willen.

Dromen zijn symbolisch, en lucide dromen ook. Als je het licht in een lucide droom wilt aandoen, werkt het bijna nooit. Daaraan herkennen mensen zelfs, dat ze lucide aan het dromen zijn. En dat komt omdat licht een symbool is voor (geestelijke) helderheid, een helder bewustzijn. Als je dus electrisch licht wenst in je lucide droom, dan wens je eigenlijk: dat de sfeer in je geest opeens helder wordt. Je wenst geestelijk licht in jezelf, zogezegd. En dat is natuurlijk iets, wat niet zomaar kan komen.

Met dit voorbeeld kan ik verklaren dat het huis van die vriendin anders was. Een (aards) huis is een droomsymbool voor een gééstelijk huis, dat wil zeggen een geestelijke sfeer, die als een huis voor je is. Zie het droomwoordenboek op mijn site. Wat jij wenste te zien was dus: het gééstelijke huis van haar. Haar sfeer. En die zag er dus wat anders uit als je gewend was. Dat betekent volgens mij, dat jouw vriendin wat anders in elkaar zit, als jij denkt.

Het laten omkijken van het meisje voel je waarschijnlijk aan als "macht over haar gevoelens hebben" of "haar manipuleren". Maar als je dezelfde symboolmethode toepast, dan is het eigenlijk niet haar lichaam waarvan het hoofd even omkijkt, maar haar geest, die even aandacht aan jou schenkt. En als je het zó bekijkt, dan heb je niet echt macht over haar. Maar het idee van onbeperkte macht is ook niet echt een gezond idee. Volgens mij gaat het ook een keer vastlopen als je dat uitprobeert in lucide dromen. Verder gebeurt alles in je eigen bewustzijn. Daarom zou ik geen dingen willen doen, die tegen je eigen gevoel ingaan.

Wat me ook opvalt is dat je je opdracht van de trauma-helicopter vergeten bent - of ging die naar het meisje toe?

Dat je de ochtend erna over trauma-helicopters las, betekent denk ik dat de droom hiernaar verwijst. Op een of andere manier zit ik me ook af te vragen, wat het betekent dat er een ramp is gebeurd in jouw woonplaats, en dat jij het personeel van de trauma-helicopter moet helpen. Betekent dit idee misschien iets in je dagelijks leven?

Wat interessant kan zijn is, dat je de persoonlijkheden in je dromen vragen kan stellen. En dat je allerlei wijze antwoorden kunt krijgen, waar je wat aan hebt. Als dat lukt, heb je langer plezier van je lucide droom dan even een lolletje hebben.

Ik denk dat het vaak heel simpel lijkt voor mensen: dat je van alles kan doen in een lucide droom. Maar de droom speelt dus zelf ook terug. En volgens mij zijn dromen op je lichamelijke en geestelijke gezondheid gericht. Het wakker worden uit je droom, en overgaan van lucide naar gewoon dromen, die maatregelen komen denk ik vooral als je tegen je eigen goede gevoel ingaat.

ben benieuwd hoe je volgende lucide droom eruit ziet.

peter.

Laatst gewijzigd op 10-07-2003 om 23:26.
Oud 11-07-2003, 12:24
Narrator
Narrator is offline
Mooie beschrijving.

[Edit] Rest van de tekst verwijderd door Mutant op vraag van de poster [/Edit]

Bedankt voor je reactie, ik zal verder nog eens goed nadenken over de andere dingen die je schreef.

Laatst gewijzigd op 28-08-2003 om 20:19.
Oud 14-07-2003, 21:09
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 02-06-2003 @ 00:33:
oh ja dat heb ik best vaak gehad

meestal probeer ik dan wakker te worden, en dat wordt ik dan ook. In m'n droom wordt ik wakker , echt heel raar soms wordt ik in 1 droom 5x wakker terwijl ik gewoon droom. (logisch he? )

Ik bedoel dus dat ik tijdens het slapen droom dat ik wakker wordt, maar dan gebeuren er weer dingen waardoor ik zie dat het een droom is en probeer ik weer en weer en weer wakker te worden. Best vermoeiend.

Maar als ik besef dat ik droom in een droom kan ik nooit helder denken. Ik ben amper intelligent dan dus ik kan niet duidelijk denken aan dingen buiten de droom....

Echt vreemd zo'n "lucide" droom.....
False awakening heet dat.
Oud 14-07-2003, 21:10
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik ben mezelf momenteel weer aan het trainen om weer lucide te worden, vroeger was ik heel erg lucide. Ik kan mijn dromen nu al beter herinneren dan een week geleden, maar ik ben er nog niet. Misschien al lichtelijk pre-lucide.
Oud 14-07-2003, 21:12
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 02-06-2003 @ 00:45:
en kan je die dingen die je in real-life zei of zag dan nog herinneren als je wakker bent?

Ik heb wel eens dat ik wakker wordt midden in de nacht en dat ik dan denk: Ik wil verder met die droom....en soms lukt dat dan ook.

Ik had ook een keer dat ik ergens logeerde en daar stond een kerk vlakbij. En om 8:00 ging dat ding vet hard en lang luiden.
Maar dat werd gewoon in mn droom opgenomen. Dus in die droom verscheen ook opeens iets dat dat geluid maakte en pas 10 min later werd ik wakker en kan ik me dat nog herinneren en onderscheid maken.

Een van de raarste maar wel coolste dingen die ik ooit bij dromen en real-life heb meegemaakt.
Ja leuk zijn die dingen he. Ik heb eens titanicmuziek opgezet bij een vriendin die lag te slapen en toen ze wakker werd vertelde ze dat ze had gedroomd over de titanic. dat soort testjes zijn leuk om uit te proberen.
Oud 14-07-2003, 21:14
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 03-06-2003 @ 19:26:
klinkt gezellig

gisteren had ik t een beetje door, me droom ging er ook helemaal over, in me droom was de opdracht dat ik ging zoeken naar tekenen van een droom en toen ging ik al die testjes doen:
naar de klok kijken, even weg kijken en weer terug om te checke of de tijd het zelfde is (zo niet dan droom je, of er is een minuut voorbij )
maar dat was allemaal cool
maar toen was ik ineens erges anders, dus toen dacht ik zo van: ik weet niet hoe ik hier kom... IK DROOM!!! OH JOOOOOO! en toen werd ik wakker was echt fuck up, maarja twas wel ff leuk
Als je je op gaat winden omdat je beseft dat je droom word je vaak wakker. Om dat tegen te gaan kun je ontspannen, rondjes draaien om je as, ed trucjes.
Oud 14-07-2003, 22:18
super_kuikentje
super_kuikentje is offline
Mijn 1é Ld was super kort ik wou uit het raam springen toen ik eenmaal besefte dat ik droomde maar durgfde het niet dus sprong ik maar gewoon in de lucht in ik zweefde weer naar beneden.
Wakker

De 2é droom was erg lang en ingewikkeld en heb geen zin om nu op te schrijven,Nouja 1 ding dan:ER kwamen 2 kinderen uit een brievenbus kruipen,
Toen ik eenmaal besefte dat ik geen pijn kon hebben dee ik het expres (Bv: Proberen te vliegen en dan expres keihard met je bek over de grond schaven enzo)
en ik heb met een dinosaurus gevochten met een strijkplank
Oud 14-07-2003, 23:27
pe51
pe51 is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 02-06-2003 @ 00:33:
oh ja dat heb ik best vaak gehad

meestal probeer ik dan wakker te worden, en dat wordt ik dan ook. In m'n droom wordt ik wakker , echt heel raar soms wordt ik in 1 droom 5x wakker terwijl ik gewoon droom. (logisch he? )

Ik bedoel dus dat ik tijdens het slapen droom dat ik wakker wordt, maar dan gebeuren er weer dingen waardoor ik zie dat het een droom is en probeer ik weer en weer en weer wakker te worden. Best vermoeiend.

Maar als ik besef dat ik droom in een droom kan ik nooit helder denken. Ik ben amper intelligent dan dus ik kan niet duidelijk denken aan dingen buiten de droom....

Echt vreemd zo'n "lucide" droom.....
Hier weet ik wel antwoord op, misschien:

"(Lichamelijk) wakker worden" in een droom betekent vaak: "gééstelijk wakker worden". Met andere woorden: "geestelijk helder worden".

Daarna blijkt, dat je niet écht wakker was, maar aam t dromen was: met andere woorden, dat je niet écht geestelijk helder was, nog in een schijnwereld leefde, betekent het misschien. Je doet erg veel moeite, om wakker te worden, dat betekent denk ik, dat je erg veel moeite doet om helder te worden.

Dus wat je bijna onderaan schrijft:

dat kan best ook de betekenis zijn van het "wakker worden, wat dromen blijkt te zijn".

groeten, peter.
Oud 14-07-2003, 23:32
pe51
pe51 is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 14-07-2003 @ 22:12:
Ja leuk zijn die dingen he. Ik heb eens titanicmuziek opgezet bij een vriendin die lag te slapen en toen ze wakker werd vertelde ze dat ze had gedroomd over de titanic. dat soort testjes zijn leuk om uit te proberen.
... maar misschien droomde zij over de Titanic, en heeft dat jou beinvloed, en jou onbewust die muziek laten opzetten. Omdat die erbij paste of zo. Dat zou óók kunnen. In plaats van dat je haar erover hebt laten dromen.
Oud 15-07-2003, 08:46
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
pe51 schreef op 15-07-2003 @ 00:32:
... maar misschien droomde zij over de Titanic, en heeft dat jou beinvloed, en jou onbewust die muziek laten opzetten. Omdat die erbij paste of zo. Dat zou óók kunnen. In plaats van dat je haar erover hebt laten dromen.
Kan, maar ik vind het andersom toch logischer.
Oud 15-07-2003, 11:35
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Ik kan mijn dromen zelf samenstellen.. Als ik een rot dag heb gehad bijv. en ik wil dat nog even overdenken,
dan ga ik slapen en dan droom ik alle dingen die mis gegaan zijn en daar probeer ik dan een goede draai aan te geven..
Iedereen kan dit leren, maar het heeft wel best lange tijd nodig.. Je kunt beginnen met leren terwijl je aan het dromen bent te beseffen dat je droomd.. Dat doe je door bijv. voor dat je gaat slapen tegen jezelf te zeggen, "ik ga nu dromen, wat er nu volgt is niet echt"...
Je kunt dan in je dromen gaan rondkijken, er is altijd wel iets dat niet klopt, als je bijv. in je droom bij een vriend op de kamer zit,
dan is er bijv een kast die normaal rood is, ineens groen, of een tv die op een kastje staat, staat in je droom op een ander kastje..
Je beseft dan heel goed dat je aan het dromen bent en kunt er op een gegeven moment vanzelf uit stappen als je niet meer verder wil gaan met die droom..
Oud 25-07-2003, 00:38
MikeyMo
MikeyMo is offline
yep...ik heb eht wel eens en dan weet ik dat het een droom is en dan is het een mooie droom en dan wil ik niet wakker worden en dan word ik toch wakker en dan baal ik ervan, dat ik die droom heb "weggedaan" zegmaar..
Oud 27-07-2003, 19:32
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
ik heb me er es op voorbereid om zo'n droom te krijgen,en dan had ik er eindelijk één en ik had gelezen dat als je zo'n droom hebt en wilt weten of je echt droomt je dat kan testen door iets te doen waardoor je zeker bent dat het in het echt niet kan,en dat lukte toen niet,toen zei ik in die droom tegen een vriendin van 'ik WEET gewoon dat ik droom en toch kan ik niet doen wat ik wil,hoe kan dat nu?' pfft,wou dat het allemaal gelukt was
Oud 27-07-2003, 20:43
Shade
Shade is offline
Ik heb nog nooit een lucide droom gehad....en ik daar baal ik echt zwaar van.

Het lijkt me echt geweldig om eens in zo'n droom bewust rond te kunnen kijken...
Ik heb ook wel wat tips geprobeerd maar helaas geen effect
Oud 28-07-2003, 10:05
pe51
pe51 is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 27-07-2003 @ 21:43:
Ik heb nog nooit een lucide droom gehad....en ik daar baal ik echt zwaar van.

Het lijkt me echt geweldig om eens in zo'n droom bewust rond te kunnen kijken...
Ik heb ook wel wat tips geprobeerd maar helaas geen effect
Ik ook niet, maar ja, als het blijkbaar zo moet zijn, dan moet het zo zijn. Er staan trouwens wel oefeningen en handleidingen op verschillende sites, om ze te kunnen krijgen. Bijv. op deze:

http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/3/index.html

Misschien kan je die eens proberen?
(persoonlijk voel ik dat ik dat niet moet gaan doen, maar bij anderen lijkt het wel te werken soms, dus ...)
Oud 31-08-2003, 21:45
grandmommy
grandmommy is offline
ik had vanochtend een lucide droom

ik was op ruiterkamp en er was op eengegeven moment iemand ziek, die had gekotst. dus die liep met een tijltje naar beneden(we sliepen in een zolder) maar ik was mijn slippers kwijt en ik wou niet over de vloer zonder slippers, want dat meisje had gemorst (blegh) toen dacht ik van : halloom, ik ben gewoon wakker hoor, en ik wil nu dat die slippers op mijn bed liggen! en ja hoor daar lagen ze. verder heb ik er een leuke droom van gemaakt ( ingredienten: lekker ding , lekker eten, spannende achtervolging van de mensen die edward scissorhands pesten...)
Oud 31-08-2003, 21:48
Shade
Shade is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 31-08-2003 @ 22:45:
ik had vanochtend een lucide droom

ik was op ruiterkamp en er was op eengegeven moment iemand ziek, die had gekotst. dus die liep met een tijltje naar beneden(we sliepen in een zolder) maar ik was mijn slippers kwijt en ik wou niet over de vloer zonder slippers, want dat meisje had gemorst (blegh) toen dacht ik van : halloom, ik ben gewoon wakker hoor, en ik wil nu dat die slippers op mijn bed liggen! en ja hoor daar lagen ze. verder heb ik er een leuke droom van gemaakt ( ingredienten: lekker ding , lekker eten, spannende achtervolging van de mensen die edward scissorhands pesten...)
wow....ik wou dat ik dat ook kon....
Oud 31-08-2003, 22:10
grandmommy
grandmommy is offline
ja, ik doe het al van kinds af aan dus ik ben niet beter gewend, maar ik vind het bijvoorbeeld weer heel moeilijk om mijn dromen te onthouden, en dat kunnen andere mensen weer heel goed, of nijvoorbeeld bewust in slaap vallen en dan bewust dromen. ik kan alleen af en toe bewust dromen maar ik kan ze dan wel goed beinvloeden. maar oefening baart kunst geloof me!
Oud 02-09-2003, 07:43
ssjpan
ssjpan is offline
Ik heb vanmorgen ook m'n dromen op geschreven en ik kon me er nog 3 herinneren!
Oud 05-09-2003, 22:14
grandmommy
grandmommy is offline
ik had laatst weer een soort van lucide droom, ik droomde namelijk dat ik op school was om ingedeeld te worden in een klas, maar vaag genoeg stond ik op het schoolplein van mijn basisschool, en niet in de aula van mijn huidige middelbare school. ik moest in een rij gaan staan, maar ik werd als laatsta gekozen. ik vond dit niet leuk, en ik droomde dat stuk opnieuw, en nu werd ik als eerste gekozen. er zat ook ineens een jongen op het bankje, waarmee ik zo'n halve minuut oogcontact kreeg... vage droom, dat wel, haha
Oud 06-09-2003, 19:10
Souris
Souris is offline
heb wel een soort lucide iets gehad
ik stond in de rij voor de bus en bedacht inneens vannuhroom ik nou?
dus ik dacht van ik ga voelen of ik door die deur heen kan met m n hand.
dat ging dus en toen viel ik plat op m n bek
had geen pijn ofzow in die droom
Oud 12-09-2003, 21:00
grandmommy
grandmommy is offline
nu ik er bij nadenk... hier blijkt ineens dat lucide dromen schaars zijn, maar ik dacht dat dat heel veel voorkwam, omdat ik het zelf heel vaak heb... zo leer je nog eens iets over jezelf!
Oud 18-09-2003, 16:06
Verwijderd
Lucide dromen is leuk...
Een keer heb ik een B-film horror droom gehad...was wel lollig...
Andere keren zijn het meestal mooie dromen met een dame (nee, niet dat soort, viezeriken)...
Oud 20-09-2003, 22:52
grandmommy
grandmommy is offline
heum, kun je die b-horrorfilm beschrijven? ben ik dol op
Oud 21-09-2003, 19:26
appelsientje
appelsientje is offline
hm.. ik vind het toch wel heel interessant nou !! ik wist eigenlijk helemaal niet dat lucide dromen bestonden ik heb ze zelf ook nog nooit gehad geloof ik.. alleen vroeger heellang geleden ( weet niet waarom ik die droom nog weet) droomde ik dat ik in een heel groot huis woonden met ene glijbaan eraan etc etc en toen dacht ik droom ik nou? en mijn moeder of iemand die zei altijd dat je je in je droom moest knijpen..maja dat deed ik dus toen en toen werd ik niet wakker..
maar dit zal wel een heel domme vraag zijn maar ik ben nu toch opeens heel benieuwd wat nou een droom is.. gewoon dat je ergens onbewust aan denkt?

sorry als ik er een beetje omheen draai
Oud 03-10-2003, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Kaas schreef op 17-06-2003 @ 23:10:
ik heb paar weken geleden ook iets heel vaags gehad
ik lag in bed het was best laat 3 uur s'nachts denk ik, en op
gegeven moment hoor ik mijn broertje en zusje samen stoeien, ik
voel het, ik lig op mijn zij, en aan de kant van mijn rug waren ze aan het stoeien.
op gegeven moment wordt het stil.
Ik krijg het heel koud en misselijk gevoel, net alsof je in een
achtbaan bent geweest. Ik heb heel erg liggen bibberen in mijn bed. Dan komt er iemand binnen, het is donker dus ik kan niet zien wie het is. diegene komt binnen, zet een stap, bukt en loopt weer weg. Ik probeer nee te zeggen, maar er komt niets uit.
toen ben ik denk ik in een diepe slaap gevallen, de volgende dag heb ik aan iedereen gevraagd of er nog iemand op mijn kamer is geweest vannacht, maar niemand had dat gedaan.
Ik heb het allemaal heel bewust meegekregen, en ik weet alles nog precies heel vaag allemaal...
Typisch geval van slaapverlamming...
Niet echt iets om je zorgen over te maken.
In sommige gevallen is slaapverlamming een teken dat je je al zover hebt ontwikkeld (op het gebied van lucide dromen) dat je binnenkort een lucide droom kan krijgen.
Oud 03-10-2003, 16:34
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Kaas schreef op 17-06-2003 @ 23:10:
ik heb paar weken geleden ook iets heel vaags gehad
ik lag in bed het was best laat 3 uur s'nachts denk ik, en op
gegeven moment hoor ik mijn broertje en zusje samen stoeien, ik
voel het, ik lig op mijn zij, en aan de kant van mijn rug waren ze aan het stoeien.
op gegeven moment wordt het stil.
Ik krijg het heel koud en misselijk gevoel, net alsof je in een
achtbaan bent geweest. Ik heb heel erg liggen bibberen in mijn bed. Dan komt er iemand binnen, het is donker dus ik kan niet zien wie het is. diegene komt binnen, zet een stap, bukt en loopt weer weg. Ik probeer nee te zeggen, maar er komt niets uit.
toen ben ik denk ik in een diepe slaap gevallen, de volgende dag heb ik aan iedereen gevraagd of er nog iemand op mijn kamer is geweest vannacht, maar niemand had dat gedaan.
Ik heb het allemaal heel bewust meegekregen, en ik weet alles nog precies heel vaag allemaal...
Nu je het zegt, Dragonda en ik het zó bekijk ... ik vind het nu ook het begin van slaapverlamming.

Slaapverlamming krijg je volgens mij, als je al een tijdje helemaal vol van de zenuwen zit. Onverwerkte indrukken zijn het, is mijn idee. Dan krijg je op de grens van slapen en wakker zijn (dus: inslapen en wakker worden) die zenuwen die je weggestopt hebt, terug van je onbewuste. Dan ben je half slapend, half wakker en je kan je even niet bewegen, je kan niets roepen enzovoort. Je bent dan een tijdje heel bang. Vaak krijgen mensen bij een slaapverlamming (ASP) gevoelens, dat er geesten zijn in hun buurt. Misschien is dat een verklaring voor wat je meemaakte, Kaas ... ?

Geesten houden van super-overspannen mensen, daarom maken ze die ook bang, dan hopen ze vat op hun gevoel te krijgen. Dat is mijn idee daarover in ieder geval.

In droomforums heb ik slaapverlammingen meegemaakt nadat mensen al een tijdje in de zenuwen hadden gezeten, bang waren van nachtmerries, slecht konden slapen, en dus door gebrek aan nachtrust nog meer zenuwen weg moesten stoppen.

Je kan er denk ik wel wat aan doen, zorgen dat je iets aan de problemen doet. En sommige mensen slapen beter als ze voor het slapen gaan een lekker warme douche nemen, dan zijn ze lichamelijk en geestelijk ontspannen, slapen beter, rusten beter uit, en dan hoeft zo'n ASP (slaapverlamming) niet te komen.

Hmm ... ben wel voorzichtig met deze verklaring zomaar te geloven, is meer iets om over na te denken. Is mijn persoonlijke mening. Een slaapverlamming wordt dacht ik als onverklaarbaar gezien totnogtoe.

groeten, peter.
Oud 03-10-2003, 21:25
grandmommy
grandmommy is offline
ik heb weleens dat ik net een kwartier in bed lig, en dat ik dan net zo half in slaap val, en dan ineens droom dat ik paardrij of iets dergelijks, en dan val ik er ineens af. dan lijkt het net of ik er echt van af val. maar dit is geloof ik niks bijzonders toch?iets met ontspanning van al je spieren?
Oud 03-10-2003, 22:14
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 03-10-2003 @ 22:25:
ik heb weleens dat ik net een kwartier in bed lig, en dat ik dan net zo half in slaap val, en dan ineens droom dat ik paardrij of iets dergelijks, en dan val ik er ineens af. dan lijkt het net of ik er echt van af val. maar dit is geloof ik niks bijzonders toch?iets met ontspanning van al je spieren?
Dat gevoel van echt vallen, komt omdat je astrale lichaam snel weer terug 'valt' in je echte lichaam. (Tijdens een droom 'zweeft' je astrale lichaam namelijk een stukje boven je echte lichaam.)
Jezelf laten vallen tijdens je droom, is dan ook een goede manier om uit een droom te komen.

*Zo'n fijn onderwerp is dit... Je wil niet weten hoe veel ik het al bestudeer! *
Oud 04-10-2003, 00:05
pe51
pe51 is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 03-10-2003 @ 22:25:
Ik vind dit een val-droom. Je kunt op verschillende manieren vallen, van een ravijn af bijv, maar van een paard is er ook één.

Valdromen komen voor als je net in slaap valt (of ook als je net wakker wordt). Het is inderdaad iets wat vaker voorkomt. Persoonlijk denk ik, dat het te maken heeft met hoeveel energie je op dat moment hebt. Als dat weinig is, omdat je moe of ziek bent, of in een slechte conditie, dan kan je energie snel wegvallen. Je energie moet langzaam wegvallen omdat je gaat slapen, maar het moet niet met schokken gaan. Als je moe bent, gaat het volgens mij wel met schokken.

Dat wegvallen van energie in je geest voelt een beetje als vallen, daarom gebruiken dromen volgens mij symbolen die met vallen te maken hebben. Lichamelijk vallen is dus een symbool voor geestelijk "wegvallen", en een paard kan een symbool zijn van geestelijke of lichamelijke krachten. Een ravijn is niet zo levend als een paard. Dat kan je vinden in dieren: paard. Dit is geen droomuitleg, het is meer algemene informatie over dit verschijnsel vallen. Om over na te denken.

Wat ik van val-dromen vind, vind je verder hier: vallen in dromen

Val-dromen kunnen ook te maken hebben met uit je lichaam treden, zoals Dragonda hierboven schrijft. Maar daar weet ik niet veel van, ik zou het persoonlijk niet zomaar geloven als je niets weet van dat je uit je lichaam kan treden, als je het alleen maar denkt met je hersens, als je het niet meegemaakt hebt. Maar het kan wél, volgens mij.

Maar als je een droom uitgelegd zou willen hebben dan moet je hem in het droomtopic zetten, bovenin het forum. Hier kan ik alleen maar algemene opmerkingen maken.

groeten, peter.
Oud 04-10-2003, 12:07
sexylexy
sexylexy is offline
Ik heb heel soms dat ik gewoon wakker ben, en dan ga ik vanzelf onbewust denken dat ik over een stoep loop, en dan val ik ineens in een kuil. dan heb je ook echt het gevoel dat je valt, maar dit is dus als ik wakker ben en in bed lig.
Oud 04-10-2003, 17:03
grandmommy
grandmommy is offline
nou eigenlijk heeft het niet veel met dromen te maken,althans wat mijn interesse betreft, alleen was ik nieuwsgierig wat die plotselinge totale ontspanning is. maar ik ben heel blij met de verklaringen die ik heb gehad. trouwens, over dat je astrale lichaam boven je gewone lichaam zweeft: is dit ook bij meditatie? ik heb namelijk altijd het gevoel dat ik in een soort van vierde dimensie zit als ik mediteer, ik voel mezelf dan ook echt wegzweven, en raak elk besef van boven onder linkas of rechts kwijt.
Oud 04-10-2003, 18:09
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 04-10-2003 @ 18:03:
nou eigenlijk heeft het niet veel met dromen te maken,althans wat mijn interesse betreft, alleen was ik nieuwsgierig wat die plotselinge totale ontspanning is. maar ik ben heel blij met de verklaringen die ik heb gehad. trouwens, over dat je astrale lichaam boven je gewone lichaam zweeft: is dit ook bij meditatie? ik heb namelijk altijd het gevoel dat ik in een soort van vierde dimensie zit als ik mediteer, ik voel mezelf dan ook echt wegzweven, en raak elk besef van boven onder linkas of rechts kwijt.
Als je het mij vraagt gaat dit verder dan meditatie. Het is een uittreding.
Oud 05-10-2003, 14:37
grandmommy
grandmommy is offline
wow, is dit talent, dan, of kan iedereen dat?
Oud 05-10-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 05-10-2003 @ 15:37:
wow, is dit talent, dan, of kan iedereen dat?
Volgens mij kan iedereen dit leren, maar het zal voor de meesten wel heel moeilijk zijn...
Oud 05-10-2003, 19:39
Fade of Light
Fade of Light is offline
Waarom zouje dit trouwens willen kunnen? saai leven? (kom maar met die smoesjes en excuusjes)
Advertentie

Regels voor berichten