Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2003, 20:30
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
tijnnl schreef op 02-06-2003 @ 21:23:
ze flitsen niet meer die dingen... maar lijkt me dat ze nog steeds aan een paal moeten hangen ofsow.... lijkt me niet dat ze ergens rondvliegen

Dus zit je nog naar palen te zoeken... die welliswaar niet flitsen... maja wat maakt dat uit, als een paal nu flitst is et ook al te laat
Citaat:
Wawl schreef op 02-06-2003 @ 14:34:
Volgens de berichten is de politie van plan om alle flitspalen weg te halen. Denk nu niet: "Jottem, we gaan weer flink legaal gas geven", want er komt een digitaal systeem voor in de plaats, waar geen flits aan te pas komt. De automobilist heeft daardoor niet in de gaten dát en wáár hij betrapt wordt op te hard rijden. Een perfect systeem, aldus de politie. Wat vind jij?
Je ziet er als het goed is dus echt niks van...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2003, 20:32
tijnnl
tijnnl is offline
dan ben ik echt benieuwd waar ze die dingen gaan verstoppen
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 20:34
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
tijnnl schreef op 02-06-2003 @ 21:32:
dan ben ik echt benieuwd waar ze die dingen gaan verstoppen
Succes met zoeken
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:22
Atje85
Atje85 is offline
op de autosnelweg hangen ze vaak boven de borden, soms ook aan dunne palen in de berm. (er hangen er nu al behoorlijk wat hieri nde buurt) en dan staan er aan beide kanten van die vette (electrische) rode borden dat je 100 moet, 2x achter elkaar (dus 4 borden) en dan beginnen de camera's.

maar die dingen meten over 1.5km ofzo je gemiddelde snelheid en aan de hand daarvan krijg je wel/geen bekeuring.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:24
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik zie de computers al boven de A4 hangen!!!
Oud 02-06-2003, 21:27
tijnnl
tijnnl is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-06-2003 @ 22:22:
op de autosnelweg hangen ze vaak boven de borden, soms ook aan dunne palen in de berm. (er hangen er nu al behoorlijk wat hieri nde buurt) en dan staan er aan beide kanten van die vette (electrische) rode borden dat je 100 moet, 2x achter elkaar (dus 4 borden) en dan beginnen de camera's.

maar die dingen meten over 1.5km ofzo je gemiddelde snelheid en aan de hand daarvan krijg je wel/geen bekeuring.
hier bij rotterdam ook, bij overschie alleen dan inplaats van 100.... 80....
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:45
Boogie
Boogie is offline
Terecht. Het is niet zo maar verboden om te hard te rijden. Wel vind ik dat het vooral op gevaarlijke punten moet komen en niet op commercieel aantrekkelijke punten.
Oud 02-06-2003, 22:28
CrazY G
CrazY G is offline
als dat nieuwe systeem zonder flits echt waar is dan is het niets anders dan geldklopperrij. De politie zegt altijd voorkomen is beter dan genezen. Nu gaan ze je sneaky pakken als je te hard rijd. Dus je blijft hard rijden, als je zo een flitspaal ziet ga je tenminste vanzelf langzaam rijden.
Dit is zoiets als eerst iemand vermoord zien worden en achteraf pas ingrijpen. Het heeft niks met preventie meer te maken.

laatst had ik zelfs gezien dat ze ze in die grote prullebakken verstopt hadden, triest gewoon.

Laatst gewijzigd op 02-06-2003 om 22:32.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 22:29
Verwijderd
hmm jammer, ik ken ze net zo'n btje allemaal in mn omgeving....
maar aan de andere kant, het wordt er wel veiliger van
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 17:14
Stefan Power!
Stefan Power! is offline
moet toch niet erger worden he....haal die klote dinge weg en
met een ondergrondse word het echt bekeuring van 50 en half waar je 50 mag

wiens idee is dit eigelijk...de nieuwe van verkeer en waterstaat???? als dat zo is staat ons nog heeel wat te verwachten.

ziekelijk....om van de kotse

p.s. wij rijden nooit te hard gaat een beetje rustig rijden met ouwe auto's
Oud 03-06-2003, 17:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Stefan Power! schreef op 03-06-2003 @ 18:14:
moet toch niet erger worden he....haal die klote dinge weg en
met een ondergrondse word het echt bekeuring van 50 en half waar je 50 mag

wiens idee is dit eigelijk...de nieuwe van verkeer en waterstaat???? als dat zo is staat ons nog heeel wat te verwachten.

ziekelijk....om van de kotse

p.s. wij rijden nooit te hard gaat een beetje rustig rijden met ouwe auto's

Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 17:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 02-06-2003 @ 23:28:
als dat nieuwe systeem zonder flits echt waar is dan is het niets anders dan geldklopperrij. De politie zegt altijd voorkomen is beter dan genezen. Nu gaan ze je sneaky pakken als je te hard rijd. Dus je blijft hard rijden, als je zo een flitspaal ziet ga je tenminste vanzelf langzaam rijden.
Dit is zoiets als eerst iemand vermoord zien worden en achteraf pas ingrijpen. Het heeft niks met preventie meer te maken.

laatst had ik zelfs gezien dat ze ze in die grote prullebakken verstopt hadden, triest gewoon.
nix sneaky

je moet gewoon niet te hard rijden en bovendien staat er heel duidelijk met (electrische) borden aangegeven wanneer de camera's beginnen met meten en tot wanneer.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 17:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
tijnnl schreef op 02-06-2003 @ 22:27:
hier bij rotterdam ook, bij overschie alleen dan inplaats van 100.... 80....

ja, paar plekjes in NL 80, maar meestal 100 of 120.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 17:18
Dminor
Dminor is offline
Werkt een verklikker dan niet meer..?
Oud 03-06-2003, 17:18
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 02-06-2003 @ 22:24:
ik zie de computers al boven de A4 hangen!!!
die camera's zijn kleiner dan de flitspalen(zonder paal)

net zo breed als de monitorscherm ofzo
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 17:19
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dminor schreef op 03-06-2003 @ 18:18:
Werkt een verklikker dan niet meer..?

Nee, wat zou die moeten verklikken dan? *piep piep* de camera's beginnen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 17:20
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 03-06-2003 @ 18:19:
Nee, wat zou die moeten verklikken dan? *piep piep* de camera's beginnen
*had geen zin om na te denken*
Bovendien was het meer een uitroep van onprettige gevoelens
Oud 03-06-2003, 17:22
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dminor schreef op 03-06-2003 @ 18:20:
*had geen zin om na te denken*
Bovendien was het meer een uitroep van onprettige gevoelens

Aha

Citaat:
Atje85 schreef op 02-06-2003 @ 22:22:

Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 09:15
checko
checko is offline
ojee.....das niet zo mooi...hoe kan je nu dan snel thuiskomen, als de snelweg weeres uitgestorven is......'savonds moeten ze de maximumsnelheid dan maar afschaffen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 10:14
beuk
beuk is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 03-06-2003 @ 18:17:
nix sneaky

je moet gewoon niet te hard rijden en bovendien staat er heel duidelijk met (electrische) borden aangegeven wanneer de camera's beginnen met meten en tot wanneer.
Jij hebt het over trajectcontroles, dat is heel wat anders.
Oud 04-06-2003, 14:19
CrazY G
CrazY G is offline
ja binnen de bebouwde kom geven ze niks aan hoor. En mensen die zeggen dat je maar niet hard moet rijden vind ik moraalridders. Iedereen rijd wel es 10km te hard, vorral als je haast hebt. Kijk op flitspalen heb ik niks tegen, die kan je zien en dan verminder je vanzelfs snelheid. Gewoon goed, want als zo een flitspaal bij een schoolplein staat is het wel zo veilig voor de kinderen die moeten oversteken. Als er geen flitspaal staat, maar zo een sneaky camera wordt er bijv een kind doodgereden en de bestuurder krijgt achteraf een bekeuring voor te hard rijden, nou lekker preventief zeg.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 15:05
Thomas
Thomas is offline
Echt lachwekkend.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 15:13
Verwijderd
Net of flitspalen echt werken. De meeste mensen weten precies waar die dingen staan en remmen af tot de toegestane snelheid en rijden dan 100 meter verder weer te hard. En dat kan heel goed werken als ze bij een school staan... maar daar staan ze dus meestal niet....

Het idee is dus dat je je overal aan de maximum snelheid moet houden.. je kan immers ook overal gepakt worden.

Het is op zich wel een goed idee, zo worden mensen gedwongen om zich aan de snelheid aan te houden

10 km te hard rijden heeft voor de meeste mensen (bijna) geen nut. De tijdswinst is echt minimaal. (oke hoe groter de afstand is hoe meer de snelheidswinst is)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:35
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
beuk schreef op 04-06-2003 @ 11:14:
Jij hebt het over trajectcontroles, dat is heel wat anders.
ja, daar gaan ze ook op over.

ze gaan nu meer metingen doen van over 1.5km ofzo ipv alleen de snleheid meten op 1 plekje waar de auto overheen rijdt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:40
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 04-06-2003 @ 15:19:
ja binnen de bebouwde kom geven ze niks aan hoor. En mensen die zeggen dat je maar niet hard moet rijden vind ik moraalridders. Iedereen rijd wel es 10km te hard, vorral als je haast hebt. Kijk op flitspalen heb ik niks tegen, die kan je zien en dan verminder je vanzelfs snelheid. Gewoon goed, want als zo een flitspaal bij een schoolplein staat is het wel zo veilig voor de kinderen die moeten oversteken. Als er geen flitspaal staat, maar zo een sneaky camera wordt er bijv een kind doodgereden en de bestuurder krijgt achteraf een bekeuring voor te hard rijden, nou lekker preventief zeg.
eigenlijk hoeven ze ook niks aan te geven, want dan heeft t vaak geen nut meer, kunnen ze net zo goed een bord neerzetten en de camera niet, bereik je t zelfde effect als wanneer je een bord neerzet en ook een camera.

als je haast hebt, en je rijdt 10km harder, dan heb je nou echt niet zo heel veel tijdwinst, vooral over relatief kleine afstanden niet, dus das bullshit. als je toch zo graag 5 minuten eerder wilt zijn dan moet je maar lekker die boete betalen.

waarom is t nou gvd nodig dat er een flitspaal moet komen te staan zodat mensen zich aan de snelheid gaan houden? t zou toch mooi zijn als iedereen zich gewoon aan de snelheid hield, hoeven die palen ook niet neergezet te worden.

die bestuurder krijgt dan echt wel meer dan een bekeuring hoor
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:42
Atje85
Atje85 is offline
Je kan t onzin vinden, maar die dingen staan dus wel op wegen waar veel mensen gewoon meer dan 10-20 km te hard rijden. van die 5km lange rechte wegen ofzo (en als je een beetje de controle over t stuur verliest knal je meteen tegen de tegenligger.)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:45
Verwijderd
kut dus
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 00:31
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik vind het een goed idee (hoewel ik wel ga autorijden). Misschien gaan mensen zich dan eens wat meer aan de maximumsnelheid houden.
Oud 05-06-2003, 08:53
Optima
Optima is offline
ik ben helemaal paranoide als het aankomt op verkeerscontroles. Ook ik wil weleens te hard gaan ( gelukkig nog geen boete) maar rem af als er een verdachte auto in de berm staat.

Op de weg die ik meestal afleg: oosterbeek-nijmegen-bakel weet ik ze allemaal te zitten.

en op de snelweg zorg ik wel dat ik zo hard ga, dat geen flitspaal me bijhoudt
Oud 17-10-2003, 19:23
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 02-06-2003 @ 18:12:
als m'n radardetector het maar blijft doen... jaa ik weet dat het illegaal is maar dat zijn wel meer dingen

Wat voor merk en type detector heb jij als ik het vragen mag. Wat heeft ie gekost en detecteert ie veel flitspalen en mobiele flitsers?? Zit er ook over te denken om zo'n ding aan te schaffen, maar wil wel een goeie hebben.
Oud 17-10-2003, 19:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-06-2003 @ 19:38:
meestal mag je 100 of 120 en dan denk ik dat ze m snachts op 160 ofzo zetten
Ja, niet dus. Die dingen staat gewoon altijd op de max snelheid afgesteld.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 19:52
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ach...al hun "systemen" mislukken op de een of andere manier toch wel. neem die flitsers in die containers...container beetje verzetten en ze kunnen boompjes flitsen ofzo....anyway..misschien dat dit systeem wél een succes word. althans, dat is wel te hopen. t word onderhande wel n beetje zielig he, zoveel vernederingen.
Oud 17-10-2003, 21:18
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
langejongen schreef op 17-10-2003 @ 20:23:
Wat voor merk en type detector heb jij als ik het vragen mag. Wat heeft ie gekost en detecteert ie veel flitspalen en mobiele flitsers?? Zit er ook over te denken om zo'n ding aan te schaffen, maar wil wel een goeie hebben.
Waarom up je dit?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 21:23
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 17-10-2003 @ 22:18:
Waarom up je dit?
Omdat hij wil weten wat voor merk en type detector hij heeft als hij het vragen mag, wat ie heeft gekost en of ie veel flitspalen en mobiele flitsers detecteert. Hij zit er namelijk ook over te denken om zo'n ding aan te schaffen, maar wil wel een goeie hebben.
Oud 17-10-2003, 21:24
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
Dminor schreef op 17-10-2003 @ 22:23:
Omdat hij wil weten wat voor merk en type detector hij heeft als hij het vragen mag, wat ie heeft gekost en of ie veel flitspalen en mobiele flitsers detecteert. Hij zit er namelijk ook over te denken om zo'n ding aan te schaffen, maar wil wel een goeie hebben.
Meen je dat nou?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 21:30
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Wawl schreef op 02-06-2003 @ 14:34:
Volgens de berichten is de politie van plan om alle flitspalen weg te halen. Denk nu niet: "Jottem, we gaan weer flink legaal gas geven", want er komt een digitaal systeem voor in de plaats, waar geen flits aan te pas komt. De automobilist heeft daardoor niet in de gaten dát en wáár hij betrapt wordt op te hard rijden. Een perfect systeem, aldus de politie. Wat vind jij?
Sjesus Dan nog liever een flitspaal. die zie je tenminste staan.

Juten
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 21:32
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 17-10-2003 @ 22:24:
Meen je dat nou?
Het is echt zo hoor.
Oud 17-10-2003, 21:41
zwoesj
zwoesj is offline