Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ach het gaat er niet echt om welk milieu je komt. Iedereen heeft vrije wil en iedereen kan zo rijk worden als tie zelf wil. De een makkelijker dan de ander.
Geloof in jezelf, doorzettingsvermogen, nooit opgeven en niet twijfelen. Dat zijn de sleutelwoorden naar succes. Sommige hebben het meegekregen van huis. Van:'Jongen, je kunt echt alles bereiken wat je wil GELOOF IN JEZELF! en sommige hebben meegekregen: 'Helaas van een dubbeltje maak je nooit een kwartje.' Natuurlijk kun je, jezelf genoeg bijbrengen surf maar op ut internet genoeg over hoe je, je dromen waar kunt maken. Ikzelf uit een gewoon gezin gelooft in mijn dromen en heb dit absoluut niet van mijn ouders meegekregen. Heb me dit zelf aangeleerd. En uit wat voor een milieu je ook komt het maakt niet uit als je iets echt wilt en als je echt ergens voor gaat dan kom je er!!!!! Ook belangrijk is dat je, jezelf duidelijk maakt wat je precies wilt bereiken daarom schrijf ik mijn doelen altijd op. En lees ze elke dag op die manier blijf je gefocused. En natuurlijk niet stilzitten. Bedenk je wat je allemaal kunt doen om je droom/doel te bereiken. Onderneem elke dag kleine stappen en..... nu dwaal ik af want dat was de vraag niet he... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Lijkt me nu niet dom en naïef... Al heb je natuurlijk wel domme marginalen, maar ik hou niet van veralgemeningen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Sowieso, het hele noveaux riches/'yuppen'-verschijnsel is alweer op z'n retour...de tijd dat snelle jongetjes in de IT-business of met aandelenhandel gouden bergen verdienden liggen alweer achter ons. We tenderen nu weer meer naar een arbeidsmarkt waar je zonder diploma gewoon écht nergens komt, iets wat in voorgaande jaren wel eens anders was.
Je kon de beurs op met een niet-afgemaakte MEAO-opleiding, je kon met één goed gelukte website binnen zijn. Dat is tegenwoordig een stuk minder, diploma's zijn dusdanig gedevalueerd dat je weer écht hoogopgeleid moet zijn wil je een kans maken op veel geld. Natuurlijk kán het nog wel, maar het gebeurt een stuk minder dan 'vroeger'. Citaat:
Jouw verhaaltje doet me een beetje denken aan The American Dream, die ondertussen wel bewezen heeft op losse schroeven te staan. Mensen zíjn niet gelijk en hébben niet dezelfde kansen om rijk en gelukkig te worden. Life's a bitch, get used to it. Laatst gewijzigd op 28-12-2002 om 16:47. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Je gaat er trouwns van uit dat elke 'marginaal' wordt tegengewerkt? en dat er geen geld is om te studeren? HAHAHha ben ut wel met F eens. Als je echt in jezelf gelooft dan kom je er heus wel. Mensen die met niks zijn begonnen en nu aan de top zijn herkkennen zich zeker in ut verhaal dat F. verteld. Je hoort het vaak genoeg. |
![]() |
||
Citaat:
Waarom zouden mensen je tegenwerken omdat je een andere (sociale) achtergrond hebt? Dat zijn er toch niet veel. Ik denk dat veel mensen hier succes hebben zien als "van marginaal tot snob worden" (of iets in die richting) maar als marginaal hoef je helemaal geen 2e Heineken te worden om succesvol te zijn. Dan ben je al veel eerder gelukkig. En Bram, sinds wanneer staat het salaris van de ouders(wat je tot marginaal maakt) gelijk aan de intelligentie van het kind? Klopt niet zo veel van. |
![]() |
|
Verwijderd
|
jongens jongens... Lees nou eens goed.. De vraag is niet: Kun je als "marginaal" iets bereiken in het leven, want dat is zo, nogal wiedes.. De vraag is: Speelt je afkomst mee in dat proces, is het makkelijker om als kind van welgestelde ouders iets te bereiken dan als kind van minder welvarende ouders. Het simpele antwoord is ja, omdat je simpelweg meer geld tot je beschikkin hebt.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
dikke vette ![]() Voor mensen zoals jij hoop ik altijd dat ze eens compleet in de miserie terechtkomen en iets wijzer worden... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Trouwens nr Jambers gekeken donderdag, was het denk ik. Een marginaal koppel die een reis ging boeken, ja santé twas were de moeite. De eerste vraag die ze stelden was: 'ontvangen we daar vtm'?? Van zulke mensen krijg ik het dus hé ! ![]() ![]()
|
Je moet mensen niet over een kam scheren.
Ik ken hele slimme marginalen en hele domme snobs. Een mens is een mens, klaar, fenito, basta niks meer aan toe te voegen. Het enige probleem voor een marginaal is dat ze d'r iets harder voor moeten werken. Het geld word ze niet zomaar gegeven. Ze rollen niet zomaar in een familie bedrijf. Ze worden niet voorgetrokken. Als jij veel geld hebt en je wil je kind op een eerlijke manier aan de top brengen laat je je kind ook werken voor zijn geld en knokken met zijn studie. Anders verwen je je kind alleen maar. Een goed zakenman laat ook zijn eigen kinderen solliciteren zamen met de anderen en zet het even uit zijn (of haar uiteraard) hoofd dat het zijn kinderen zijn. Het probleem voor een marginaal is eigenlijk het gebrek aan informatie.
||
(Roos)
Tjeez wat een antiek topic ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Dus volgens jouw redenering zou ik nu waarschijnlijk ook mavo/havo doen en hierna meteen gaan werken. Ik zit nu in 4 vwo en heb op mijn afgelopen rapport één 6 en verder achten en negens. Als ik klaar ben met mijn vwo wil ik graag een jaar rondreizen in Australië/Nieuw-Zeeland en daar allerlei baantjes hebben en levenservaring opdoen. Of in het buitenland studeren, om de levenservaring, het avontuur en omdat ik zo hoop een bepaalde voorsprong te hebben. Er is een kans dat geen van beide dingen ooit gebeurd. om te reizen heb je vaak een start bedrag nodig van een aantal duizenden euro´s. Dan zou ik nu ongeveer al moeten beginnen met sparen. Studeren in het buitenland is duur mijn ouders kunnen dat bij lange na niet betalen. Dus voor mij staat het niet per definitie vast dat snobs meer bereiken dan marginalen, maar ze hebben wel een grotere kans om meer te bereiken in het leven. Hoe oneerlijk het misschien ook is. Dan kan je nog zo hard roepen: als je echt wilt kun je alles, maar zo is het nou eenmaal niet altijd. |
![]() |
|
(roos)
Duh Breg (ja ik wilde niet die hele lap tekst quoten). Natuurlijk kan je zonder rijke ouders ook carriere maken, slim zijn en mooie cijfers halen. Natuurlijk kunnen marginalen ook miljonairs worden. Het zal alleen iets minder makkelijk gaan, omdat dingen als studeren etc. nu eenmaal veel geld kosten. Wanneer je zo arm als een kerkrat bent, kun je wel studeren, maar het zal je een hoop moeite kosten. Zeker wanneer je een expensive studie als geneeskunde wilt doen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Niet om IQ? Of heb ik de verkeerde betekenis van marginaal? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|