Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 08:09
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Heey,

Ik ben twee weken geleden met de pil begonnen en ik ben sindsdien ongesteld, en normaal ben ik 5 dagen ofzo. Is dit normaal en kan het nog lang duren ik begin er namelijk wel genoeg van te krijgen..
Oud 20-06-2003, 09:38
Verwijderd
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 20-06-2003 @ 09:09:
Heey,

Ik ben twee weken geleden met de pil begonnen en ik ben sindsdien ongesteld, en normaal ben ik 5 dagen ofzo. Is dit normaal en kan het nog lang duren ik begin er namelijk wel genoeg van te krijgen..
Sommige meisjes hebben dat in het begin, echt normaal is het volgens mij niet. Je kan best even naar je huisarts bellen met dit probleem, kan hij je vertellen af het ok is of niet... Ik vertrouw het zelf níet moet ik zeggen...
Oud 21-06-2003, 08:23
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ow, dat klinkt niet zo fijn...
Oud 23-06-2003, 15:12
snoopy17
snoopy17 is offline
Heeej,

Ik ben naar de huisarts geweest en ben overgestapt van Microgynon naar Mercilon. Iemand ervaringen met deze pil??
En ik neem aan dat ik gewoon mijn microgynon strip moet afmaken en dan na de stopweek met mercilon kan beginnen??
Iemand die dit weet!?
Doeeg
Oud 23-06-2003, 15:59
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
snoopy17 schreef op 23-06-2003 @ 16:12:
Heeej,

Ik ben naar de huisarts geweest en ben overgestapt van Microgynon naar Mercilon. Iemand ervaringen met deze pil??
En ik neem aan dat ik gewoon mijn microgynon strip moet afmaken en dan na de stopweek met mercilon kan beginnen??
Iemand die dit weet!?
Doeeg
staat er niks in je bijsluiter?
en heeft de dokter er niks over gezegd?
Oud 23-06-2003, 16:25
snoopy17
snoopy17 is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 23-06-2003 @ 16:59:
staat er niks in je bijsluiter?
en heeft de dokter er niks over gezegd?
Heej ja ik las net de bijsluiter, dus weet het al!!
Maar zijn er nog mensen die deze pil ook gebruiken?
groetjes
Oud 23-06-2003, 19:48
Anti-Schaap
Anti-Schaap is offline
Ik lees niet alles, dus sorry als deze vraag al ergens staat:
kan je in je stopweek zwanger raken als je het zonder condoom doet?
stel je slikt op donderdag je laatste pil, wordt pas zondag ongesteld en hebt zaterdag nog seks.. ben je dan vruchtbaar? want ik kon het nergens in mn boekje (gebruiksaanwijzing) vinden... (ik slik mycrogynon 30...)
Oud 23-06-2003, 20:19
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Anti-Schaap schreef op 23-06-2003 @ 20:48:
Ik lees niet alles, dus sorry als deze vraag al ergens staat:
kan je in je stopweek zwanger raken als je het zonder condoom doet?
stel je slikt op donderdag je laatste pil, wordt pas zondag ongesteld en hebt zaterdag nog seks.. ben je dan vruchtbaar? want ik kon het nergens in mn boekje (gebruiksaanwijzing) vinden... (ik slik mycrogynon 30...)
in de stopweek ben je gewoon veilig (als je 3 weken netjes de pil hebt geslikt zonder hem te vergeten)
Oud 24-06-2003, 09:58
Anti-Schaap
Anti-Schaap is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 23-06-2003 @ 21:19:
in de stopweek ben je gewoon veilig (als je 3 weken netjes de pil hebt geslikt zonder hem te vergeten)

Okee bedankt!
Oud 25-06-2003, 15:25
Balance
Balance is offline
Ik ben een beetje vergeten rekening te houden met mijn vakantie en nou ging ik gisteren eens uittellen en ja hoor, ik ben precies op de eerste dag van mijn vakantie ongesteld
Mijn pil van de afgelopen maand is vandaag opgegaan, dus ik moet nu beslissen:

Nou heb ik een paar opties en ik vroeg me af wat jullie denken dat het beste is om te doen:
- De pil deze maand 2 weken langer slikken (totaal dus 5 weken), stopweek, gewoon 3 weken volgende pil slikken.
- De pil deze maand 3 weken langer slikken (dus 2 strips achter elkaar), stopweek, weer gewoon een strip.
- De pil nu eindigen (hij is nu dus op), stopweek en dan 5 weken slikken (de twee weken van m'n vakantie dus 14 extra pillen).

Ik heb de pil nog nooit langer geslikt dan het hoort, dus ik heb geen idee hoe mijn lichaam erop reageert... je kan toch alsnog bloedingen krijgen? Dan dacht ik dat optie 1 en 2 dus handiger zijn dan optie 3 (ik wil niet voor verrassingen komen te staan op m'n vakantie). Maar kan je dan beter een hele strip extra slikken of zo min mogelijk (2 weken is noodzakelijk, dus het daar bij houden?)
Ik hoop dat iemand dit begrijpt (zo niet, vraag dan maar verduidelijking voor het niet begrijpelijke stuk) en me kan helpen
Oud 25-06-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 25-06-2003 @ 16:25:
Ik ben een beetje vergeten rekening te houden met mijn vakantie en nou ging ik gisteren eens uittellen en ja hoor, ik ben precies op de eerste dag van mijn vakantie ongesteld
Mijn pil van de afgelopen maand is vandaag opgegaan, dus ik moet nu beslissen:

Nou heb ik een paar opties en ik vroeg me af wat jullie denken dat het beste is om te doen:
- De pil deze maand 2 weken langer slikken (totaal dus 5 weken), stopweek, gewoon 3 weken volgende pil slikken.
- De pil deze maand 3 weken langer slikken (dus 2 strips achter elkaar), stopweek, weer gewoon een strip.
- De pil nu eindigen (hij is nu dus op), stopweek en dan 5 weken slikken (de twee weken van m'n vakantie dus 14 extra pillen).

Ik heb de pil nog nooit langer geslikt dan het hoort, dus ik heb geen idee hoe mijn lichaam erop reageert... je kan toch alsnog bloedingen krijgen? Dan dacht ik dat optie 1 en 2 dus handiger zijn dan optie 3 (ik wil niet voor verrassingen komen te staan op m'n vakantie). Maar kan je dan beter een hele strip extra slikken of zo min mogelijk (2 weken is noodzakelijk, dus het daar bij houden?)
Ik hoop dat iemand dit begrijpt (zo niet, vraag dan maar verduidelijking voor het niet begrijpelijke stuk) en me kan helpen
Je bent dus vandaag klaar met de strip en over vier weken ga je op vakantie? Volgens mij wel...

Dan zou ik persoonlijk nú doorslikken, twee weken. Dan heb je nog twee weken voor je op vakantie gaat. De eerste week word je ongesteld, de twee week begin je met een nieuwe strip en dan ga je op vakantie met nog twee weken op de strip, en je gaat twee weken op vakantie...

Waarom ik het zou zou doen? Nu slik je op vakantie niet door, maar ervoor, áls je dan last krijg van tussenbloedingen is het waarschijnlijk niet op vakantie, maar dus deze week en volgende week. Daarna word je ongesteld (een beetje waarschijnlijk) en vervolgens begin je met een nieuwe strip waarin je vermoedelijk (kans is erg groot) geen tussen bloeding zal hebben.

Snap je?
Oud 25-06-2003, 20:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-06-2003 @ 16:36:
Je bent dus vandaag klaar met de strip en over vier weken ga je op vakantie? Volgens mij wel...

Dan zou ik persoonlijk nú doorslikken, twee weken. Dan heb je nog twee weken voor je op vakantie gaat. De eerste week word je ongesteld, de twee week begin je met een nieuwe strip en dan ga je op vakantie met nog twee weken op de strip, en je gaat twee weken op vakantie...

Waarom ik het zou zou doen? Nu slik je op vakantie niet door, maar ervoor, áls je dan last krijg van tussenbloedingen is het waarschijnlijk niet op vakantie, maar dus deze week en volgende week. Daarna word je ongesteld (een beetje waarschijnlijk) en vervolgens begin je met een nieuwe strip waarin je vermoedelijk (kans is erg groot) geen tussen bloeding zal hebben.

Snap je?
ja, daarom vroeg ik het ook, want ik had idd al eens gelezen dat je tussentijdse bloedingen (ofzoiets) kan hebben.
maar 't maakt dus in principe niet uit of je dan 5 weken achter elkaar of 6 weken achter elkaar de pil blijft slikken? Of kan je het beter zo beperkt mogelijk houden, dus puur wat nodig is?
Oud 25-06-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 25-06-2003 @ 21:24:
ja, daarom vroeg ik het ook, want ik had idd al eens gelezen dat je tussentijdse bloedingen (ofzoiets) kan hebben.
maar 't maakt dus in principe niet uit of je dan 5 weken achter elkaar of 6 weken achter elkaar de pil blijft slikken? Of kan je het beter zo beperkt mogelijk houden, dus puur wat nodig is?
Zelf doe ik altijd puur wat nodig is, als ik m'n menstruatie moet verzetten doe ik dat van te voren dus. Omdat ik tijdens het doorslikken altijd last heb van tussenbloedingen. Na m'n stopweek is alles weer in orde. Ik hou het dus zo beperkt mogelijk, maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw lichaam er op reageert, misschien hetzelfde, misschien heel goed. Maar ja, beter het zekere voor het onzekere
Oud 27-06-2003, 11:39
Balance
Balance is offline
oke bedankt
Oud 30-06-2003, 11:17
aquafemme
aquafemme is offline
Vraagjes:

Ik heb dinsdag voor het laatst seks gehad. Ik heb zaterdagnacht overgegeven omstreeks 12 uur, en had om 10 uur eerst al de pil geslikt. Dit is een vergeten pil. (overgegeven) Ik kan niet zwanger zijn, omdat er tussen dinsdag-zaterdag 4 dagen zit, en zolang blijft het sperma niet goed...

Maar hoe moet ik nu verder? het liefste zou ik gewoon een stopweek willen doen, en ongesteld willen worden...
DIt was de derde week. Zaterdag vergeten, zondag t/m woensdag slikken en dan donderdag stoppen. Maar ben ik dan als ik die week erna begin met mijn nieuwe strip wel veilig? of zou ik hem na woensdag door gaan slikken en beginnen met de nieuwe strip? Ben ik dan wel veilig, vanaf week 1?

Femke
Oud 01-07-2003, 00:06
Verwijderd
Citaat:
raindrup schreef op 30-06-2003 @ 21:03:
als je je pil doorpakt dan krijg je je regels niet eh ?

maar als je op de stopdag dus je pil niet pakt maar de dag erachter wel en dan begint door te pakken , kan je dan je regels krijge ?

is bij een vriendin en ze heeft ze "voorverschijnselen" al die ze altij voor haar regels heeft
Oud 01-07-2003, 09:41
snoopy17
snoopy17 is offline
Ik ben overgestapt naar een andere pil en daardoor heb je geen pauze..maar ik wil eigenlijk niet die week dat ik op vakantie ga ongesteld zijn..kan ik die pil nog een keer doorslikken??? Of is dit slecht??
Groetjes
Oud 01-07-2003, 09:44
Verwijderd
Citaat:
snoopy17 schreef op 01-07-2003 @ 10:41:
Ik ben overgestapt naar een andere pil en daardoor heb je geen pauze..maar ik wil eigenlijk niet die week dat ik op vakantie ga ongesteld zijn..kan ik die pil nog een keer doorslikken??? Of is dit slecht??
Er zijn mensen die de pil drie maanden doorslikken en dan pas een stopweek houden. Nadeel is alleen dat je doorbraakbloedingen kunt krijgen en das ook niet echt handig. ('t ligt btw ook wel aan de pil of doorslikken zomaar gaat, geloof ik (of het een drie-fase-pil is of niet oid))
Oud 01-07-2003, 12:30
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
snoopy17 schreef op 30-06-2003 @ 23:41:
Groetjes
Dat kan wel, het is niet slecht..
Oud 01-07-2003, 15:40
Gatara
Gatara is offline
Ik vroeg me eigenlijk af hoe slecht het voor je lichaam is als je heel chaotisch de pil slikt (vaak vergeten enzo). Weet iemand dat?

(nu niet hebben over dat je een grotere kans hebt om zwanger te worden, want daar gaat t mij niet om)
Oud 01-07-2003, 19:07
SHAZZ
SHAZZ is offline
Citaat:
Heey, Ik ben twee weken geleden met de pil begonnen en ik ben sindsdien ongesteld, en normaal ben ik 5 dagen ofzo. Is dit normaal en kan het nog lang duren ik begin er namelijk wel genoeg van te krijgen..
Ik heb inmiddels wel ervaring met PIL-problemen. Ik had eerst de microgynon. Nou ik begon er mee en was gelijk 4 weken achter elkaar ongesteld. Was dus naar de dokter gegaan. Ik moest gewoon nog ff de andere 2 strippen slikken omdat het nog zou kunnen veranderen. Maar dat deed het niet. Ding werkte voor geen meter, werd naderhand nog niet ongesteld wanneer ik het zou moeten worden. Ben daarbij ook nog eens 6/7 kilo aangekomen!!

Toen ben ik weer terug gegaan. Heb een andere pil gekregen. Femodeen. Het leek goed te gaan, geen extreme vreetbuien. Maar bij de derde strip werd ik een week lang tussendoor ongesteld. Ik maar weer naar de dokter. Zegt ze ja dat het niet goed was.

Heb nou weer een andere, modicon ofzoiets. Heeft iemand anders die ook. Ben al een half jaar aan t klungelen voor een goede pil. En ik hoop zo dat het dalijk goed gaat op vakantie. Dalijk ben ik mijn hele vakantie ongesteld

Heeft er iemand ervaring met het doorslikken van deze pil??

xxx SHAZZ
Oud 01-07-2003, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-07-2003 @ 16:40:
Ik vroeg me eigenlijk af hoe slecht het voor je lichaam is als je heel chaotisch de pil slikt (vaak vergeten enzo). Weet iemand dat?

(nu niet hebben over dat je een grotere kans hebt om zwanger te worden, want daar gaat t mij niet om)
Toen ik de pil slikte maar geen vriend had, deed ik dat ook nogal chaotisch... kreeg toen meer last van menstruatie (krampen enzo). Geen idee of dat daardoor kwam, maar het zou kunnen (lichaam houdt van regelmatigheid). Ik geloof niet dat er echt blijvende nadelige gevolgen door zijn.
Oud 01-07-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
aquafemme schreef op 30-06-2003 @ 12:17:
Vraagjes:

Ik heb dinsdag voor het laatst seks gehad. Ik heb zaterdagnacht overgegeven omstreeks 12 uur, en had om 10 uur eerst al de pil geslikt. Dit is een vergeten pil. (overgegeven) Ik kan niet zwanger zijn, omdat er tussen dinsdag-zaterdag 4 dagen zit, en zolang blijft het sperma niet goed...

Maar hoe moet ik nu verder? het liefste zou ik gewoon een stopweek willen doen, en ongesteld willen worden...
DIt was de derde week. Zaterdag vergeten, zondag t/m woensdag slikken en dan donderdag stoppen. Maar ben ik dan als ik die week erna begin met mijn nieuwe strip wel veilig? of zou ik hem na woensdag door gaan slikken en beginnen met de nieuwe strip? Ben ik dan wel veilig, vanaf week 1?

Femke
Je kunt denk ik het beste de pilstrip die niet meer 'klopt' afmaken en er nog een pilstrip achteraan slikken... het gaat erom dat je minstens 21 dagen de pil slikt, en maximaal 7 dagen ertussen wacht. Als je op dezelfde dag ongesteld wilt blijven, kun je dus ook ná het doorslikken van die andere strip een stopweek van minder dan 7 dagen houden (naja, dan is t geen week meer, maargoed)
Oud 01-07-2003, 22:17
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
aquafemme schreef op 30-06-2003 @ 12:17:
Vraagjes:

Femke
Effe reactie op mijn eigen onderwerpje, ik heb de huisarts gebeld. En die zei tegen me, je hebt geen seksueel contact gehad, dus je kunt gerust je stopweek houden en dan opnieuw beginnen op dezelfde dag. Dus dit neem ik dan maar aan...
Oud 02-07-2003, 16:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-07-2003 @ 22:36:
Toen ik de pil slikte maar geen vriend had, deed ik dat ook nogal chaotisch... kreeg toen meer last van menstruatie (krampen enzo). Geen idee of dat daardoor kwam, maar het zou kunnen (lichaam houdt van regelmatigheid). Ik geloof niet dat er echt blijvende nadelige gevolgen door zijn.
Het blijven hormonen, he, dus daarom begin ik me een beetje zorgen te maken. Slik ze zo'n 7 jaar lang al chaotisch

Mijn moeder raadde me aan om eens aan iets anders te denken. Een spiraaltje of de prikpil, maar dat zie ik dus echt niet zitten.
Dan stop ik er liever mee.
Oud 02-07-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-07-2003 @ 17:15:
Het blijven hormonen, he, dus daarom begin ik me een beetje zorgen te maken. Slik ze zo'n 7 jaar lang al chaotisch

Mijn moeder raadde me aan om eens aan iets anders te denken. Een spiraaltje of de prikpil, maar dat zie ik dus echt niet zitten.
Dan stop ik er liever mee.
Ik douche altijd 's avonds om negen uur of halftien, en dan slik ik de pil vóór ik ga douchen, en als ik uit de douche kom controleer ik nog eens of ik 'm wel geslikt heb... op die manier scheelt het nooit meer dan een uur. Misschien is zo'n systeempje ook iets voor jou?
Oud 02-07-2003, 21:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-07-2003 @ 21:23:
Ik douche altijd 's avonds om negen uur of halftien, en dan slik ik de pil vóór ik ga douchen, en als ik uit de douche kom controleer ik nog eens of ik 'm wel geslikt heb... op die manier scheelt het nooit meer dan een uur. Misschien is zo'n systeempje ook iets voor jou?
Ik heb niet zo'n regelmaat (ik studeer en heb hierdoor geen vast ritme door vaste uren. Soms heb ik zelfs college tot een uur of 10.).

Heb geprobeerd om iedere ochtend 1 te slikken, maar als ik dan een keer moeilijk uit mijn bed ben gekomen, wil ik t wel eens vergeten in allerhaast. Met alle gevolgen van dien. En dan herinner ik t me later op de dag, maar ben ik t 10 minuten daarna weer vergeten. En tsja,... dan wil ik wel eens een dag overslaan.
Deze week zelfs twee dagen achter elkaar vergeten dus heb ik de stopweek maar laten komen. *zucht*
Oud 03-07-2003, 09:08
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-07-2003 @ 11:52:
Ik heb niet zo'n regelmaat (ik studeer en heb hierdoor geen vast ritme door vaste uren. Soms heb ik zelfs college tot een uur of 10.).

Heb geprobeerd om iedere ochtend 1 te slikken, maar als ik dan een keer moeilijk uit mijn bed ben gekomen, wil ik t wel eens vergeten in allerhaast. Met alle gevolgen van dien. En dan herinner ik t me later op de dag, maar ben ik t 10 minuten daarna weer vergeten. En tsja,... dan wil ik wel eens een dag overslaan.
Deze week zelfs twee dagen achter elkaar vergeten dus heb ik de stopweek maar laten komen. *zucht*
Misschien is de prikpil of dat nieuwe, de nuva-ring (?) wat voor jou?
Oud 03-07-2003, 17:51
crzygrl16
crzygrl16 is offline
Heyy

Ik heb afgelopen keer geen stopweek gedaan ivm dat ik niet ongesteld wilde worden..Kan ik dat nu nog een keer doen? Is dan wel 2 keer achter elkaar dat ik de stopweek oversla...Maar nu ga ik op vakantie..En kan ik dan als ik terug ben van vakantie meteen mn stopweek doen of moet ik de strip toch afmaken? Ik heb namelijk et idee dat mn lichaam daar toch nix van weet...
Thanks en dikke kus
Oud 03-07-2003, 18:01
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
crzygrl16 schreef op 03-07-2003 @ 18:51:
Heyy

Ik heb afgelopen keer geen stopweek gedaan ivm dat ik niet ongesteld wilde worden..Kan ik dat nu nog een keer doen? Is dan wel 2 keer achter elkaar dat ik de stopweek oversla...Maar nu ga ik op vakantie..En kan ik dan als ik terug ben van vakantie meteen mn stopweek doen of moet ik de strip toch afmaken? Ik heb namelijk et idee dat mn lichaam daar toch nix van weet...
Thanks en dikke kus
je kunt nu gewoon nog een keer de stopweek overslaan. en dan kun je gewoon na je vakantie een stopweek beginnen, als je maar minimaal 3 weken de pil hebt geslikt, dan ben je veilig.
Oud 03-07-2003, 18:05
crzygrl16
crzygrl16 is offline
Relaxed!!!!
Oké, bedankt nou kank rustig vkantiej vieren...
Fijne vakantie allemaal!!
*Knuf*
Oud 03-07-2003, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-07-2003 @ 22:52:

Je kunt ook de wekker van je mobiel zetten, en de pilstrip in een tasje stoppen en dat tasje altijd meenemen (of in je jaszak)
Oud 05-07-2003, 09:34
Wonderland
Wonderland is offline
Hey, ik heb ook een vraagje:

Ik ben sinds 2 weken aan de pil ivm onregelmatige menstruatie. Volgende week is de eerste strip dus op, maar dan ben ik op vakantie. De huisarts zei dat ik dan direct met de tweede strip kan beginnen, en dus de stopweek oversla.
Wanneer moet die stopweek dan wel komen? Een week nadat ik met de tweede strip ben begonnen, of pas als die strip helemaal op is, of maakt het sowieso niet uit?
Oud 05-07-2003, 09:52
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Wonderland schreef op 05-07-2003 @ 10:34:
Hey, ik heb ook een vraagje:

Ik ben sinds 2 weken aan de pil ivm onregelmatige menstruatie. Volgende week is de eerste strip dus op, maar dan ben ik op vakantie. De huisarts zei dat ik dan direct met de tweede strip kan beginnen, en dus de stopweek oversla.
Wanneer moet die stopweek dan wel komen? Een week nadat ik met de tweede strip ben begonnen, of pas als die strip helemaal op is, of maakt het sowieso niet uit?
als je veilig wilt zijn, moet je minimaal 3 weken de pil slikken. daarna maakt het niet uit hoeveel je erbij doet, dat kan varieren van 1 extra pil tot een paar extra strippen.
Oud 05-07-2003, 09:56
Saltwater
Saltwater is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 05-07-2003 @ 10:52:
als je veilig wilt zijn, moet je minimaal 3 weken de pil slikken. daarna maakt het niet uit hoeveel je erbij doet, dat kan varieren van 1 extra pil tot een paar extra strippen.
Ik gebruik het ook niet als anticonceptie, maar ik wil in mijn vakantie niet ongesteld zijn. Die stopweek kan ik dus gewoon overslaan, en een week later wel doen?

(Ja, ik zat net even onder een andere nick )
Oud 05-07-2003, 12:37
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Saltwater schreef op 05-07-2003 @ 10:56:
Ik gebruik het ook niet als anticonceptie, maar ik wil in mijn vakantie niet ongesteld zijn. Die stopweek kan ik dus gewoon overslaan, en een week later wel doen?
jep dat kan
Oud 05-07-2003, 12:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een beetje een probleem want ik ga volgende week op vakantie (14 juli) en mn strip is zondag op. Als ik zondag dus gewoon stop met mn strip ben ik dus vrijdag ongesteld en dan dus ook aan het begin van mn vakantie. Eigenlijk wil ik liever niet ongesteld zijn in mn vakantie maar als ik de pil nu doorslik dan moet ik de pil daarna nog een keer doorslikken omdat we drie weken op vakantie gaan. Ik slik de pil niet als anticonceptie maar gewoon puur om mn menstruatie in de hand te houden en te kunnen verschuiven.

Kan het dat je de pil twee keer achter elkaar doorslikt of is de kans op doorbraakbloedingen dan heel groot??

Heeft er iemand andere tips (bijv niet drie weken maar vier weken de pil slikken en dan stoppen, kan dat???)
Oud 05-07-2003, 17:14
Lotte
Lotte is offline
Ik ben vorige week met de pil begonnen en inmiddels al drie kilo aangekomen. Heeft er iemand tips om mijn verschrikkelijke vreetbuien te overleven? Het is echt niet normaal hoeveel honger ik af en toe heb.
Oud 05-07-2003, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 05-07-2003 @ 18:14:
Ik ben vorige week met de pil begonnen en inmiddels al drie kilo aangekomen. Heeft er iemand tips om mijn verschrikkelijke vreetbuien te overleven? Het is echt niet normaal hoeveel honger ik af en toe heb.
Streng voor jezelf zijn... Fruit, wortels, komkommer, enz. eten ipv snoep, koek en chips. Of yoghurt (Vifit van Optimel bv) of kwark. Cup a soup helpt vaak ook wel. Veel drinken en iig voldoende brood ed eten.

En eventueel overstappen op een andere pil, het kan per pil nl heel erg verschillen. Lijkt me toch de moeite waard om uit te proberen.
Oud 05-07-2003, 23:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 03-07-2003 @ 21:26:
Je kunt ook de wekker van je mobiel zetten, en de pilstrip in een tasje stoppen en dat tasje altijd meenemen (of in je jaszak)
Dat heb ik al geprobeerd, maar dan gooi ik of mijn mobiel weg (niet dat ik echt een ochtendhumeur heb, nouja, van een paar minuten dan, maar da's genoeg om me niks aan te trekken van boodschapjes die me via de mobiel doorgegeven worden), of ik neem steeds een andere tas mee of helemaal geen tas. In mijn broekzak kan ook niet, want ik verwissel ook wel eens van broek (goh ) of draag een rok. Jaszak kan ook niet, want het is zomer en niet altijd draag ik die dus nu.

Vroeger ging het wat makkelijker. Dan kon ik ze gewoon goed bij mijn tandenborstel in de badkamer kwijt, maar waar ik nu woon, kan dat dus niet.
Misschien moet ik dan maar gaan verhuizen
Oud 06-07-2003, 11:38
thuggirl
thuggirl is offline
hoi..ik had een vraagje voor mijn vriendin omdat zij hier niet lid is....maar anyway..ze is dus pas begonnen met het slikken van de pil..na 3 weken kreeg je de stopweek of whatever het ook is...maar ze is dus niet ongesteld geworden??? en zij wou weten waar dat aan kon liggen...of ze dus na 1 week zonder ongesteld te worden zijn, weer moet beginnen met haar volgende strip??? Ze heeft trouwens geen seks gehad..
groetjes
Oud 06-07-2003, 12:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-07-2003 @ 13:42:
Ik heb een beetje een probleem want ik ga volgende week op vakantie (14 juli) en mn strip is zondag op. Als ik zondag dus gewoon stop met mn strip ben ik dus vrijdag ongesteld en dan dus ook aan het begin van mn vakantie. Eigenlijk wil ik liever niet ongesteld zijn in mn vakantie maar als ik de pil nu doorslik dan moet ik de pil daarna nog een keer doorslikken omdat we drie weken op vakantie gaan. Ik slik de pil niet als anticonceptie maar gewoon puur om mn menstruatie in de hand te houden en te kunnen verschuiven.

Kan het dat je de pil twee keer achter elkaar doorslikt of is de kans op doorbraakbloedingen dan heel groot??

Heeft er iemand andere tips (bijv niet drie weken maar vier weken de pil slikken en dan stoppen, kan dat???)
Oud 06-07-2003, 12:33
floortje1985
floortje1985 is offline
Vraagjje, Ik ben nu 2 maanden aan de pil Lovette, en heb nu stopweek, en ga dan mijn derde strip slikken. Maar natuurlijk, stom als ik ben, heb ik er geen rekening mee gehouden dat ik precies in die ene week dat ik met vakantie ga, mijn stopweek moet hebben (stom stom stom!). Maar nu was mijn vraag, als je dus gaat doorslikken (dat zou dan maar een weekje zijn) hoe groot is de kans op een doorbraakbloeding, en wat houdt dat in? Zeg maar zoveel bloeding als op dag 1, 2 van je stopweek? Of meer dat je een kleeeeein beetje bloed verliest.
Want ik weet liever dat ik een stopweek heb, dan dat ik steeds vet onzeker rond loop, met het idee of ik zo'n doorbraakbloeding heb!

veel dank!
Oud 06-07-2003, 14:18
bumblebee
bumblebee is offline
Een doorbraakbloeding stelt weinig voor, meestal verlies je dan een paar drupjes bloed. Ik heb de pil 1 keer doorgeslikt, en toen had ik nergens last van. Anders neem je gewoon wat inlegkruisjes mee voor de zekerheid, (stel dat het op een of andere vreemde manier nou wel erger is).. maar bang hoef je er denk ik niet voor te zijn!
Oud 06-07-2003, 21:00
floortje1985
floortje1985 is offline
Nog een vraag! Om je stopweek te verschuiven,

Kan je beter bijvoorbeeld, 2 weken de pil slikken, dan stopweek houden, en dan weer met nieuwe strip beginnen.

Of kan je beter gewoon 3 weken slikken, en daarna met volgende strip doorslikken.

Dus om je stopweek te verschuiven/over te slaan, en zo min mogelijk (GEEN!!) kans te hebben op een doorbraakbloeding of wat dat ook mag zijn. Want ik zie wel weer gebeuren, dat bij mijn zo'n doorbraakbloeding weer super erg zou zijn, net als ik in mijn witte bikini op het strand lig!

(ik slik trouwens (sinds 3 maanden (maakt dat uit?) de pil LOvette ))

Dank dank dank!

(Jongens boffen maar dat ze zich met dit soort zaken niet hoeven bezig te houden!!*zucht!!* )
Oud 07-07-2003, 09:25
Ikkuh2
Ikkuh2 is offline
M'n vriendin is een dag later met de pil begonnen dan eigenlijk de bedoeling was. Is ze nu gewoon een dag later ongesteld?
Oud 07-07-2003, 10:45
Verwijderd
Citaat:
floortje1985 schreef op 06-07-2003 @ 22:00:
Nog een vraag! Om je stopweek te verschuiven,

Kan je beter bijvoorbeeld, 2 weken de pil slikken, dan stopweek houden, en dan weer met nieuwe strip beginnen.

Of kan je beter gewoon 3 weken slikken, en daarna met volgende strip doorslikken.

Dus om je stopweek te verschuiven/over te slaan, en zo min mogelijk (GEEN!!) kans te hebben op een doorbraakbloeding of wat dat ook mag zijn. Want ik zie wel weer gebeuren, dat bij mijn zo'n doorbraakbloeding weer super erg zou zijn, net als ik in mijn witte bikini op het strand lig!

(ik slik trouwens (sinds 3 maanden (maakt dat uit?) de pil LOvette ))

Dank dank dank!

(Jongens boffen maar dat ze zich met dit soort zaken niet hoeven bezig te houden!!*zucht!!* )
Altijd minstens 3 weken slikken en maximaal 7 dagen stoppen.
2 weken slikken en dan stopweek houden moet je dus niet doen, je kunt wel 4 weken de pil slikken en dan een stopweek houden, of 6 weken achter elkaar doorslikken, of als je menstruatie maar een paar dagen verzet hoeft te worden 3 weken de pil slikken en een 'stopweek' van drie dagen houden, ofzo.
Het wordt geadviseerd niet meer dan 9 weken achter elkaar door te slikken, maar het is niet bewezen dat het slecht is als je dat toch doet.
Oud 07-07-2003, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Ikkuh2 schreef op 07-07-2003 @ 10:25:
M'n vriendin is een dag later met de pil begonnen dan eigenlijk de bedoeling was. Is ze nu gewoon een dag later ongesteld?
Heeft ze de stopweek 8 dagen laten duren? Dom, dom dom... dat telt dus als een vergeten pil. Hebben jullie afgelopen week sex zonder condoom gehad? Zo ja, dan even een zwangerschapstest doen... en komende week steeds een condoom gebruiken als je sex hebt.
Oud 07-07-2003, 10:58
Ikkuh2
Ikkuh2 is offline
Ja inderdaad...8 dagen. Ze heeft de eerste dag dat ze weer begon de vergeten pil ook geslikt..........en ja, we hebben onveilige sex gehad....
Oud 07-07-2003, 11:18
Ikkuh2
Ikkuh2 is offline
Even in chronologische volgorde; ze zou vanmorgen (ja, dat weet ze op het half uur nauwkeurig) ongesteld worden. We hebben in het weekend onveilige seks gehad. Ze heeft vorige maand een stopweek van 8 dagen gehad, en de eerste dag dat ze weer met de pil begon, ook de vergeten pil geslikt.....
Topic gesloten

Regels voor berichten