Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat Rico zeker niet doelt op verachting van het leven.Hij vindt het belangrijk 'anders' in het leven te staan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jouw leven is evenveel waard als dat van alle anderen. Er is geen reden om jezelf daarbij achter te stellen of op te offeren als het op overleven aankomt. Er is een evenwicht tussen wat goed is voor jou maar slecht voor anderen, en omgekeerd. Op dat punt moet je je hele leven een beetje schipperen. Wat ik bedoelde is niet het vecht of vlucht principe dat bij overleven at all costs hoort. Ik bedoel ook niet een bewustzijn, want je kan mij niet wijsmaken dat een bacterie bewust is. Maar het leeft wel. Life force zit in alle levensvormen, in alle organismen. Het zorgt ervoor dat de levensvorm op zichzelf functioneert. Het is productief, plant zichzelf en dus zijn DNA voort en evolueert. Het gemiddelde rotsblok heeft alleen zijn kristalrooster, en van evolutie is geen sprake. Water blijft drie moleculen. Maar een bacterie wordt resistent tegen antibiotica.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je in het leven heel dicht bij je ware kern mag komen is dat een zegen! Waarom wordt er zo vaak gedacht dat we dit allemaal tegen ons zin doen? Het is in een woord 'geweldig'! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat vind jij zinvol in je leven? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je reageert helemaal niet op mijn punt!! edit: sterker nog je bevestigt nogmaals mijn punt!! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Rico, als je strakkies dood bent, mag je genieten van het geestelijk en ziels zijn, maar nu leef je in je lichaam en dat is bij uitstek een fysiek fenomeen.
Ik zeg niet dat je ongebreideld en kortzichtig lust en begeerte moet nastreven, maar hou op met het ontkennen van normale menselijke behoeften. Die zijn niet slecht voor je geest. Waarom is het bij jou óf het één óf het ander? Het kan toch allebei? Dit neigt naar masochisme. Je bent verdomme Simon de zuilenheilige niet!
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom zou je dan in vredesnaam nog leven? What's the bleedin' point? Als je hele leven in het teken staat van je naderende dood? Dood ga je toch wel, daar hoef je niets voor te doen.
||
Citaat:
![]() het kan zijn dat mijn leven een andere wending neemt, maar op dit moment geloof ik dat dat mijn doel is... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dan hoop ik voor jou van ganser harte dat er een ziel is die duizend levens leidt, want anders doe je het wel mooi allemaal voor niks. Als jij iedere levenscyclus als klein onderdeeltje van een groter geheel beschouwt, een leermogelijkheid, dan is het leven zelf ondergeschikt aan die grotere en oudere ziel. Sterker nog, die onsterfelijke ziel die verlossing zoekt, die het allerhoogste wil bereiken en alle aardse strubbelingen hooguit als obstakels beschouwt op zijn weg naar het einddoel van eeuwigdurende gelukzaligheid. Tja, ik ga er niet van uit. Ik geloof niet in de ziel, ik geloof in hier en nu, en dat we dus maar een kans hebben. Ik heb namelijk geen overtuigende garantiebewijzen onder ogen gekregen dat er wel zo iets is als gelukzaligheid in het hiernamaals. Ik ga niet gokken op een onzekere uitkomst. Ik ga geen lot kopen in een loterij waar de hoofdprijs er misschien helemaal niet is. Wij zullen het hierover nooit eens worden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Aha, meer in het kader dus van wat je niet kent dat mis je niet? Ik blijf het zonde vinden.
||
![]() |
Citaat:
offtopic..je hebt een heel goed gevoel voor humor en ik vind dat je meesterlijk kan schrijven! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-06-2003 om 13:21. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zou jij jouw grote zieleliefde hebben willen missen? Al deed het nog zo pijn toen bleek dat het onmogelijk was?
||
![]() |
Citaat:
Ahaa, maar hier verschil ik toch van mening. De gelover zegt dat god bestaat. Ik ontken alleen de zekerheid van zijn stelling. Ik zeg niet dat hij niet bestaat, ik zeg dat we niet zeker weten dat hij wel bestaat. Ik laat de kwestie open, wachtend op bewijs. Ik ben nog steeds niet overtuigd. Hoe kan ik nu een negatieve stelling bewijzen, zonder sluitend bewijs voor een uitsluitend tegendeel?
||
![]() |
Citaat:
Ik geloof niet in Zijn bestaan. Ik weet het niet zeker. Maar ik ben wel tegen Hem, en vooral tegen de kerk en de heilsleer die deze verkondigt...mits je de regels naleeft en de dogma's accepteert. Ik denk dat ik met name anti godsDIENST ben.
||
![]() |
Citaat:
Bach schreef niet alleen kerkmuziek. Wel veel, niet alles. En ik hoef de tekst toch niet te geloven ?
|
![]() |
Ik ga er van uit dat er geen God bestaat, wat mij toch een atheïst maakt. Tenzei ik het fout heb, gaat poesiefox er ook van uit dat er geen God bestaat.
Trouwens MickeyV, werkt het jou ook op de lachspieren als ik iemand, die denkt dat roze olifanten een kolonie hebben midden in onze zon, voor dom uitmaak? ![]() Laatst gewijzigd op 12-06-2003 om 23:36. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ga ervan uit dat hij niet bestaat, maar ik kan het niet bewijzen. En dat van die olifanten: je weet toch maar nooit....dat wij zoiets met onze simpele hersentjes nou niet kunnen bevatten...stel voor dat het in die kolonie helemaal fantastisch is, en dat je daar alleen maar naar binnen mag als je erin gelooft en je gedraagt volgens de regels van de grote olifant...die zijn opgesteld natuurlijk door zijn vertegenwoordigers hier op aarde, die als enige met Hem kunnen communiceren en de waarheid kennen omdat deze zich aan hen geopenbaard heeft en omdat ze het gewoon zeker weten, in hun hart... Wie weet wat we mislopen? Shit, waar kan ik me aanmelden?
||
![]() |
Citaat:
Dat denk ik nou ook de hele tijd als ik iets van jullie gelovers lees...maar ik gedraag me. Ik zucht diep, laat mijn hoofd op het toetsenbord zakken en ween lang en bitter.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zal niet zo arrogant zijn om te zeggen dat ik WEET dat hij niet bestaat, dus ik hou het ook maar op GELOVEN dat hij niet bestaat. Heb jij altijd al geloofd, zij het dan misschien in iets anders, of ben je een bekeerling? Vanuit niets naar geloven. Hoe DOE je dat?
||
![]() |
Citaat:
Mijn mening kan over bepaalde zaken best veranderen, sommige dingen weet ik gewoon. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
maar poesiefox
je moet de god waar ranonkel en ik op doelen ook niet zien als de klassieke katholieke god die god heeft menselijke eigenschappen hij is een Hij hij oordeelt hij kent toorn je moet deze god zien als al het goede wat er bestaat en jij weet dat dat bestaat, poesiefox, al de liefde, al het licht, het ware zijn, dat is god ik kijk naar buiten en ik zie de zon en de bomen, in het park, aan de ijssel, en ik denk: dat is god ik kijk naar iemand anders en zie dat dat van binnen een heel mooi persoon is, en ik denk: dat is god en daarbij kijk ik in mezelf en ik zie dat mijn streven positief is, dat ik heel dankbaar mag zijn voor alles, dat ik in mijn ware zijn besta uit liefde en dan denk ik: dat is god maar als jij er een andere naam aan wil geven, goed maar het begrip god denkt nu eenmaal de lading ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Vertel wat over jezelf! CharismaticBass | 49 | 04-07-2004 10:11 | |
Psychologie |
Wat is geluk? kenzoflower | 41 | 26-08-2003 11:37 | |