Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar top geschreven Konium! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
mag ik vragen waar jij dan de grens trekt? wat is wel een hulpmiddel en wat niet? het gaat hier over rock/metal, dus muziek waarbij distortion een grote rol speelt. is dat dan geen hulpmiddel? het is iig niet natuurijk, vergelijk het maar 's met een akoestische gitaar. wat denk je van wah-pedalen, overdrive-effecten, tremolo-armen en anderen soorten effecten? als ik jouw post lees vallen ze onder 'fucking wondermiddeljtes', maar ze zijn toch essentieel voor de muziek. wat ik wil zeggen, ik begrijp wat je bedoelt, maar het komt nogal hypocriet over. aan de ene kant juich je het gebruik van distortion ed toe, maar keur je synths, overdubs en andere 'fucking wondermiddeltjes' af. vraag: waar trek je de grens? wat houdt de muziek 'pure, rauw en oprecht' en wat zijn 'fucking fratsen'? ikzelf ben voorstandervan alle soorten experimenten, met welk instrument dan ook. als distortion mag, dan mogen keyboards ook. of ik het mooi vind is een tweede, maar enige innovatie in de metal is nooit weg. |
![]() |
|
Ik kan naar beiden soorten luisteren. Een cd als 'suicide pact-you first' van therapy is geloof ik ook bijna in 1 keer opgenomen en dat vind ik geweldig. Maar een goed geproduceerde cd van bijvoorbeeld Strapping Young Lad of (voorbeeld) Silverchair vind ik ook geweldig, en die gebruiken ook allerlei effecten, pedalen.
Ik vind gewoon dat je het op de muziek moet beoordelen, het ligt vaak aan de bands die het doen. Soms voegen die wondermiddeltejs gewoon een meerwaarde toe aan bands, maar bijv. in hardcorewereld vind ik rauwe productie wel cool en dat past ook goed. het is dus ook verwant aan het genre.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
2/9 The Chariot (ex Norma Jean) @ GVH Goudvishal | 5 | 07-09-2006 19:38 | |
Muziek |
London Calling innogen | 59 | 10-11-2005 09:08 | |
Muziek |
Het was gisteren 11 jaar geleden. Falkh | 166 | 09-12-2004 10:57 | |
Muziek |
Rock blijft toch steeds terugkomen, toch? Guerrilla-Radio | 172 | 29-04-2004 00:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Ontmoet ze Ieke | 0 | 13-02-2004 09:02 | |
Verhalen & Gedichten |
waargeberud verhaal karamba | 6 | 19-12-2002 14:32 |