Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2003, 15:11
DeadNation
DeadNation is offline
In je dromen.
Oud 13-06-2003, 16:46
DaKonium
DaKonium is offline
Citaat:
testement schreef op 13-06-2003 @ 15:58:
deadnatie: ga weg.

dako:

dat zeker, t lijkt wel alsof het een beetje is uitgestorven, jammer is dat. je noemt namen zoals wolf, dat zijn idd ongeveer een beetje de nieuwere soort heavy metal. Tis jammer dat veel bands meer dan lompere kant uit gaan. De meeste nieuwe bands die je ziet is bijna alleen nog maar troep.
doet me eraan denken, dat een van de bekendere bands (zijn weinig lui die wolf kennen denk ik) die qua sound nog een beetje in die buurt komt, iced earth is. en die zijn ook al redelijk lang actief. kan je nagaan....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:51
perfectstranger
perfectstranger is offline
de nieuwe seedeej van metallica is eg wel duchtig... mja da vinnik...
Oud 13-06-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 12-06-2003 @ 00:21:
Ik hoop t wederom. Ik zeg. Basic setup. Geen fuckin fratsen. Inpluggen en opnemen als band zijnde.....Geen overdubs. Geen effecten. Gewoon pure, rauwe, oprechte muziek maken zonder fuckin wondermiddeltjes.
Wel ironisch is dat jij een band die dit zwaar promoot/propagandeert, Rancid, liever uit elkaar zou zien gaan.

Maar top geschreven Konium!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 13:20
DaKonium
DaKonium is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 12-06-2003 @ 00:21:
Ik hoop t wederom. Ik zeg. Basic setup. Geen fuckin fratsen. Inpluggen en opnemen als band zijnde.....Geen overdubs. Geen effecten. Gewoon pure, rauwe, oprechte muziek maken zonder fuckin wondermiddeltjes.

mag ik vragen waar jij dan de grens trekt? wat is wel een hulpmiddel en wat niet? het gaat hier over rock/metal, dus muziek waarbij distortion een grote rol speelt. is dat dan geen hulpmiddel? het is iig niet natuurijk, vergelijk het maar 's met een akoestische gitaar.
wat denk je van wah-pedalen, overdrive-effecten, tremolo-armen en anderen soorten effecten? als ik jouw post lees vallen ze onder 'fucking wondermiddeljtes', maar ze zijn toch essentieel voor de muziek.

wat ik wil zeggen, ik begrijp wat je bedoelt, maar het komt nogal hypocriet over. aan de ene kant juich je het gebruik van distortion ed toe, maar keur je synths, overdubs en andere 'fucking wondermiddeltjes' af. vraag: waar trek je de grens? wat houdt de muziek 'pure, rauw en oprecht' en wat zijn 'fucking fratsen'?

ikzelf ben voorstandervan alle soorten experimenten, met welk instrument dan ook. als distortion mag, dan mogen keyboards ook. of ik het mooi vind is een tweede, maar enige innovatie in de metal is nooit weg.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 13:29
86dagreed
86dagreed is offline
Ik kan naar beiden soorten luisteren. Een cd als 'suicide pact-you first' van therapy is geloof ik ook bijna in 1 keer opgenomen en dat vind ik geweldig. Maar een goed geproduceerde cd van bijvoorbeeld Strapping Young Lad of (voorbeeld) Silverchair vind ik ook geweldig, en die gebruiken ook allerlei effecten, pedalen.

Ik vind gewoon dat je het op de muziek moet beoordelen, het ligt vaak aan de bands die het doen. Soms voegen die wondermiddeltejs gewoon een meerwaarde toe aan bands, maar bijv. in hardcorewereld vind ik rauwe productie wel cool en dat past ook goed. het is dus ook verwant aan het genre.
Reageren

Regels voor berichten