Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ana's song die is van silverchair (dat weet je best) en deadnation ![]() EDIT: en floataziggy85: NEEN ik suck jóuw dick niet.
Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 18:40. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
trouwens in hoeverre is er nu nog sprake van 'echte punk' zoals dat vroeger was? ik bedoel, bestaan er nu weer nieuwe punkbandjes die wél echt punk zijn, (zoals chaos bedoelde)? (dit is dus gewoon een vraag omdat ik dat niet weet. laten de mensen die er wat van weten dan reageren en de anderen niet, dat scheelt een hoop gezeik.)
|
Verwijderd
|
ik irriteer me aan mensen die zich irriteren aan mensen.
Ik hou van punkmuziek. De ene keer is dat Blink182, de andere x NOFX, de andere keer the queers. Wat boeit mij het nou wat andere mensen 'punk' vinden. Ik vraag me ook af waarom mensen zich uberhaupt 'kleden' naar hun muziekstijl. Zeker hanenkammen vind ik barlelijk. Maargoed, dat is mijn mening. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik vraag nooit muziek als ik een cd ga kopen weet ik wel hoe die noemt en dan kan ik zelf ook wel zoeken waar die staat
||
![]() |
Citaat:
(wel heel punk natuurlijk)
|
Verwijderd
|
Als ik forumbaas was had ik dit topic allang gesloten omdaaaat dit helemaal niet interessant is. De topicstartster heeft juist die stomme eindeloze discussie weer aangeslingerd. Aan idontcare: op muziek hadden we net zover dat die discussie dus wel geeindigd was. En jij start hem weer en dat is vervelend. Ga weg.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is als punker ook stoer om by psychobilly muziek in de pit te staan.. Ik heb mijn eerst scenepoints al binnen bij enkele punkers ![]() Maja ach ik vind het idd ook zo loos van die mensen die heel stoer met allerlei Anarchy shit lopen en dan idd net zo bekrompen zijn als Breezah sluts (maja nu ben ik even bekrompen ![]() ![]()
|
Oorsprong
Punkmuziek ontstond in de VS als een poging de underground van de jaren 60 te doen herleven. Daar kreeg punk ook zijn naam: ‘punk’ is straattaal voor straatschoffie, wat paste bij het ruige geluid, gedrag en uiterlijk van de muzikanten. Deze muziek werd rond 1975 in Engeland opgepikt door bands die in het –vooral Londense- undergroundcircuit speelden. Begin januari 1977 trad de bekendste band, de Sex Pistols, op in Paradiso in Amsterdam. Het publiek stond toen nog met de armen voor de borst gekruist te luisteren. Kort daarop brak de punk in Nederland door. In Nederland waren de eerste punkers politiek bewuste kunstacademie-studenten. Het kapsel was op grote afstand herkenbaar: geverfd in alle kleuren van de regenboog en in de meest vreemde vormen geknipt. Kleding was meestal zwart en gescheurd, door veiligheidsspelden bijeengehouden. Pogo was de dans (op en neer springen). Er waren punks, teddy bears, skins, trendies enz. In tegenstelling tot de jaren zestig ( ![]() De jeugdculturen reageerden verschillend op de economische crisis van de jaren zeventig. Skinheads wilden de oude normen van de arbeiders terugbrengen. Punks vielen deze juist aan. In tegenstelling tot skinheads die uit de arbeidersklasse kwamen, hadden punks verschillende achtergronden. Binnen de punkbeweging bestonden meerdere subculturen: beehive punks en in politiek geïnteresseerde punks. Anarchisme is een onderdeel van hun levensfilosofie. Op deze manier zijn ze niet in een hokje te stoppen en staan ze los van alle politieke partijen. Geschiedenis Punk is niet meer wat het geweest is. Van de oorspronkelijke stijl zijn de scherpe kantjes dan ook letterlijk en figuurlijk af, maar bepaalde stijlelementen hebben zich verrassend goed gehandhaafd. Bijvoorbeeld het piekerige, in een felle kleur geverfde haar. De punkers van nu zijn echter niet meer zo politiek agressief als de oorspronkelijke punkers. Standpunten tegenover de maatschappij Je mag niet van het commerciële houden, als je er dan toch van houdt moet je er vanaf het begin van houden, dus voordat het commercieel werd. Punkers willen het politieke systeem veranderen, meer verantwoordelijkheid bij het volk leggen. Er zijn echter niet meer zoveel politiek geïnteresseerde punkers, de punkers van nu gaat het meer om de muziek. Muziek Punkmuziek is ongecompliceerd, direct en energiek. Er zit bijna geen melodie in, maar is gewoon puur muziek met instrumenten. De act (het live-optreden) is net zo belangrijk als de muziek. De dans van de punkers is de pogo (op en neer springen op de muziek). Bekende punkbands zijn NOFX, Green Day en Sex Pistols. Kleding De punk(-rock) band The Sex Pistols (+-1976) was een bekende punkband. Ze stonden bekend om hun (anti-)politieke teksten. Iedereen sprak over hun uiterlijk, zodat de kleding synoniem en symbool voor punk werd. Deze band heeft dus eigenlijk bepaald hoe de punkkleding er uit ziet. Haar was heel belangrijk voor punkers. Als het maar afwijkend was. Meisjes hielden van opvallende make-up. Op kledinggebied deden punkers heel veel zelfs. Je begon met iets dat je kreeg of kocht, meestal bij een tweedehands winkel. Wat later kon je punkkleding in speciale winkeltjes kopen, maar zichzelf respecterende punkers deden dat niet. Om er iets eigens van te maken, maar tegelijkertijd om lekker te choqueren, versierden punkers hun kleding rijkelijk met metaalwerk, zoals studs, kettinkjes, buttons, kroonkurken, veiligheidsspelden en scheermesjes. Ook verfden ze er slogans, bandnamen en tekeningen op. Ook zag je vaak het anarchieteken. Punks droegen veel T-shirts, maar die werden wel aan de punkmode aangepast. Bij T-shirts gingen de mouwen en de hals eruit. Hoofdbestanddeel van de punkgarderobe was het, meestal zwarte, leren jack. Aan de voeten kozen veel punkers voor zwarte, puntige laarsjes, soms ook wel versleten basketballschoenen. Echte hardcore’s gingen voor legerkistjes of Doc Martens. Als accessoires waren met studs versierde, leren riemen, halsbanden en polsbanden in trek. Veel en veel zelfgemaakt. Piercings waren er ook heel veel, en op veel opvallende plaatsen (in oren en gezicht). Punkers bekommerden zich weinig over lichaamsverzorging. Maar je woonde ook in een kraakpand, dus daar had je niet altijd warm water. Meisjes konden dezelfde kleding als jongens dragen, maar ze kozen vaak voor rokjes. Sommigen droegen afgescheurde petticoats, maar
|
(deel 2)
de meesten hadden een voorkeur voor korte, strakke rokjes van leer, plasic of spijkerstof. Als het maar vloekte qua kleuren. Veel meisjes droegen opvallende panty’s, en ook veel (gescheurde) netpanty’s. Wat later kwam het fel geverfd haar, in felle kleuren, bijvoorbeeld paars en groen. Tegenwoordig is de punkkleding nog redelijk hetzelfde. De kledij overheerst nog steeds in het zwart, maar het wordt niet meer volgekalkt met leuzen. De meest voorkomende en opvallendste print bij punkkleding is de schotse ruit. De schoenen of laarzen zijn opzettelijk onmodieus en onelegant. Bij meiden zie je veel ritssluitingen, piercingen en opvallende kapsels. En dit doe ik nou voor school... ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
beetje dom...want daar kunnen ze geen muziek maken... ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
the queers zijn geniaal! en mr t experience is briljant!! dat zie ik nog niet echt als overgeproduceert, en ballen heeft het wel. Ik prefereer toch meer de snotty en rauwe pop-punk. Maar dit gaat er ook goed in...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Misfits Anti-Flag | 119 | 02-07-2003 11:47 |