Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 23-06-2003 @ 19:44:
adoptie is nog altijd beter dan moord.

en btw, natuurlijk past er geen kind in je leven als je daar niet op rekent maar je kan je leven er wel op aanpassen.
t kan, maar niet altijd. en ik denk dat die mogelijkheid ook geaccepteerd moet worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 23-06-2003 @ 20:00:
*geeft Naojan een schouderklopje en Sam een kusje op zn voorhoofd*
tenks he tof van je
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 23-06-2003 @ 20:01:
t kan, maar niet altijd. en ik denk dat die mogelijkheid ook geaccepteerd moet worden.
in nederland kan dat altijd.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 23-06-2003 @ 20:04:
in nederland kan dat altijd.
Nou, das dan weer fijn
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:54
Verwijderd
Natuurlijk is het hartstikke subjectief of je abortus moord vindt of niet, en of je het geoorloofd vindt om het te doen of niet, maar van mij kunnen ze op meewarige blikken rekenen. Op je zeventiende lekker achter de kinderwagen...tis maar waar je van houdt
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 21:04
Angeles
Angeles is offline
Dat meisje dat zwanger is van haar getrouwde leraar, die had een tijd geleden toch ook een eigen topic? Alleen dan onder een andere naam.

On topic, ik heb zoiets niet meegemaakt, ook niet in mijn omgeving zien gebeuren. Nederland heeft sowieso een heel laag percentage tienermoeders, als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Engeland. Daar zie je er veel meer.
Oud 23-06-2003, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 23-06-2003 @ 18:12:
Maar goed, iets wat ik nog steeds niet ben "afgeleerd" is blowen. Als ik Sam in bed heb gelegd en hij slaapt goed vast dan blow ik een blowtje. Naja moet kunnen, ik ben altijd nog in staat om voor mijn kind te zorgen, hoe stoned ik ook ben.
Gewoon interesse hoor, maar blowde je ook toen je zwanger was??
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 14:47
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 23-06-2003 @ 22:56:
Gewoon interesse hoor, maar blowde je ook toen je zwanger was??

nee, alleen gerookt (sigaretten)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 14:50
Woman Of Steel
Woman Of Steel is offline
Iedereen is gelukkig op zijn manier, de een gaat graag uit, de ander vind het heerlijk om verantwoordelijk heid voor een kindje te dragen, of een combinatie. Je kan ongelukkig zijn met je kindje, maar net zo goed gelukkig
Ik vind het heel goed van mensen als ze een kindje houden, en er goed voor zorgen, maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze het babytje niet willen houden omdat ze het niks te bieden hebben. daarom vind ik dat je mensen met een abortus geen moordenaar kunt noemen, maar ook dat je respect moet hebben voor een tiener met een zwangere buik.
Oud 26-06-2003, 14:52
Verwijderd
Citaat:
No Dice schreef op 26-06-2003 @ 15:50:
Iedereen is gelukkig op zijn manier, de een gaat graag uit, de ander vind het heerlijk om verantwoordelijk heid voor een kindje te dragen, of een combinatie. Je kan ongelukkig zijn met je kindje, maar net zo goed gelukkig
Ik vind het heel goed van mensen als ze een kindje houden, en er goed voor zorgen, maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze het babytje niet willen houden omdat ze het niks te bieden hebben. daarom vind ik dat je mensen met een abortus geen moordenaar kunt noemen, maar ook dat je respect moet hebben voor een tiener met een zwangere buik.
\

Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 14:56
ieneminie
ieneminie is offline
Ik zou moeder worden.. en wilde het kindje echt heel graag.. Maar kreeg een miskraam, na 10 weken. Dat deed echt heel veel pijn..
Oud 26-06-2003, 16:13
Verwijderd
Citaat:
ieneminie schreef op 26-06-2003 @ 15:56:
Ik zou moeder worden.. en wilde het kindje echt heel graag.. Maar kreeg een miskraam, na 10 weken. Dat deed echt heel veel pijn..

oef, wat een kutervaring lijkt mij. je had er zo naar uitgekeken en dan ineens staat je leven stil.
Hoe lang is dat geleden?
Maar het kindje heeft het niet voor niets niet gered, hij zou waarschijnlijk zo veel afwijkingen hebben dat als hij het al zou overleven misschien als een "plantje" zou zijn.

Heel veel sterkte en als je wilt praten kan je me natuurlijk melen.

xxxxxx Naomi
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 16:29
ieneminie
ieneminie is offline
Ik was toen 16.. Dus een tijdje terug alweer.. Maar ik heb er nog steeds heel erg veel pijn van als ik moeders met hun kindje zie wandelen.. Ik weet wel dat ze waarschijnlijk niet levensvatbaar was, maar ik had haar zo graag gewild..
Oud 26-06-2003, 18:44
Knoop
Knoop is offline
Citaat:
Naojan schreef op 23-06-2003 @ 19:37:
hier even mijn mening over de maatschappij die je maakt denken dat je eerst school moet afmaken!!!! BULLSHIT

Ik kan me zo kwaad maken over die grietjes die erachter komen dat ze zwanger zijn , en het eerste wat ze denken : maar hoe moet dat verder? ik moet nog school doen? carriere gaat voor enz. enz. En dan besluiten ze het weg te halen.

De maatschappij van vandaag de dag heeft die mening voor ons gevormd. een paar honderd jaar geleden was het doodnormaal dat je zo jong een kind kreeg maar tegenwoordig draait alles maar om presteren en geld verdienen. waarom in godsnaam? Kijk, naar school gaan kan altijd nog en veel geld verdienen ook.

Ik ben echt anti abortus, je kan altijd iets voor je kind beteken, en als je dat niet kan, kan je het "weggeven" voor adoptie. (er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals junken en zwervers maar zelfs voor hun zijn er genoeg mogelijkheden om je kind goed op te voeden)

Oke, ik ben natuurlijk van mening dat het beter is om je leven om rolletjes te hebben, zoals eerst een huis hebben, maar goed, de afgelopen 1 1/5 jaar woon ik in opvangtehuizen en ik heb het echt niet slecht gehad.. En over een paar weken krijgen Sam en ik onze eigen woning toegewezen, dus dat is echt kikke!!!

maar goed, denk ff na voordat je je kindje laat wegzuigen door een stel moordenaars, vanaf 10 weken zwangerschap is het lichaampje helemaal af en gaat het hartje kloppen en hoeft het alleen nog maar te groeien.
Ik snap niet dat mensen zo ver kunnen gaan om hun kindje weg te laten halen. Vanaf dat het zaadje het eitje heeft bereikt en het smelt samen is het al bezig een mensje te worden, het leeft dus al.
Heb je er weleens over nagedacht dat je om volledig zelfstandig voor je kind te kunnen zorgen toch aardige bakken geld nodig heb, en dat komt echt niet zo aanwaaien. Helemaal niet zonder opleiding. Dus ik vind het zeker niet raar dat sommige dames een opleiding boven een kind verkiezen op een bepaald moment in hun leven. Want een kind heeft een thuis nodig, en wat is er nou mooier dan je kinderen alles te kunnen geven wat het wil, zonder afhankelijk te zijn van alimentatie of de overheid.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 20:40
Verwijderd
(bij voorbaat mijn excuus voor de schrijffouten ben te moe om het nog eens na te lezen)

Ik ben niet zwanger en heb ook geen kind

echter wil ik even reageren op de reactie over abortus en het krijgen van een kind op jonge leeftijd.

Het krijgen van een kind is niet zomaar iets, je krijgt ineens de verantwoordelijkheid op je van twee levens, ten eerste je eigen en ten tweede dat van je kind. Wanneer je het kind met de vader van het kind samen opvoed, kunnen tenminste twee mensen de lasten dragen. Echter denk ik dat wanneer twee tieners, die zichzelf nog niet helemaal kennen (hoe hard ze ook schreeuwen dat ze zo volwassen zijn en het wel aankunnen een kind groot te brengen) een kind niet op een verantwoordelijke wijze groot kunnen brengen met alles wat het nodig heeft. Het uiteindelijke effect is dan vaak dat de ouders van de moeder het kind voor de helft groot brengen (ze worden in principe voor de tweede maal met de taak belast een kind groot te brengen en daarnaast hun eigen kind verder te verzorgen). Daarom zou ik al geen kind nemen voordat ik weet dat ik het alles kan bieden wat hij of zei nodig heeft. Dat mijn financiele toestand in orde is en dat ik zeker weet dat ik gelukkig ben samen met de vader van het kind. Een kind is immers iets wat uit liefde geboren wordt, en naar mijn idee niet iets wat je zomaar groot brengt zonder de vader omdat je toevallig zo graag een kind wil.

Dan over abortus. Ik kan het absoluut niet zien als moord. Ik vind het pas erg als je een kind wil proberen groot te brengen als je eigenlijk zeker weet dat je bijna voor 100% aangewezen bent op derden (omdat je financiele toestand niet ok is, je niet over de wijsheid beschikt, omdat je je school af wil maken, je ooit toch zelf geld moet verdienen enzovoorts). Het is beter dat je een kind dan al bij voorbaat niet op de wereld laat komen en er later (wanneer je wel over alles beschikt en een goede basis hebt om het kind een gelukkig leven te geven (alleen liefde is daar gewoon niet genoeg voor!!!) nog eens opnieuw mee begint en dan zelf ook helemaal gelukkig ermee kan zijn.

Ik weet niet of er iemand is die toevallig wel eens pro7 (duitse tv zender) kijkt rond 15:00. Daar komt een programma waarin het gaat over problemen die draaien rondom jeugd. Vandaag was daar toevallig een meisje dat op zeer jonge leeftijd een kind gekregen had, gewoon omdat dat haar even goed uitkwam. Ze zag het kind eigenlijk als een levende pop. Het is leuk om het te hebben zo lang het rustig is. De rest van de tijd boeide het haar weinig. Ze ging liever uit, hield feestjes thuis (ze had ook een eigen woning toegewezen gekregen) en het kind lag dan in de woonkamer in de kinderwagen waar het feestje ook was. Zo gauw het begon te schreeuwen schoof ze de kinderwagen maar weg of zette ze de muziek wat harder.

Hiermee zeg ik niet dat alles tienermoeders zo zijn, en even voor de duidelijkheid, ik heb enorm veel repect voor iedereen die ervoor kiest (al dan niet gedwongen) om het kind te houden en het op te voeden. Echter kan ik mij niet voorstellen, wanneer je zelf nog zo ontzettend jong bent, dat je dan in staat bent het kind alle zekerheid te geven die het nodig heeft.

Wanneer ik een afgeronde studie heb genoten, zeker ben van een inkomen en glukkig ben samen met mijn vriend, dan wil ik ooit wel kinderen, liefst twee. Ik wil ze echter wel alles kunnen geven wat ze nodig hebben..

liefs, hanne

ps: ik wil in dit stuk absoluut niet aanvallend overkomen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 01:39
Verwijderd
@: Naojan

"ach ja mijn zwangerschap was ook min of meer gepland. ik wou gewoon een kind. met of zonder partner.
eigenlijk wel ziekelijk he als je die gedachtes hebt terwijl je 16 bent.

Ik heb het er echt om gedaan, ik zei altijd "het was een ongelukje" maar zeg nou eerlijk, het is 2003 , iedereen krijgt voorlichting. Maar goed nu kom ik uit de kast.
Voordat ik met Sam zijn vader het bed in stapte heb ik tegen hem gezegd dat ik graag een kind wilde en dat ik er niks aan zou doen om dat tegen te gaan. Hij had het niet verwacht, dat ik zwanger zou zijn. Nu is hij weg, beetje jammer maar ik had niet anders kunnen verwachten...(niet dat ik hem mis ofzo,maar misschien leuk voor Sam een vader)"

Als ik dit zo lees heb je die jongen dus misbruikt voor jou kinderwens. Ik vind het toch wel erg grof om een jongen/man hiervoor te misbruiken. De vader van het kind is ook een mens en word nu misbruikt voor iets wat hij niet wilde, en het was blijkbaar ook geen "ongelukje". Je zadeld dus iemand anders ook op met de medeverantwoordelijkheid van een kind waarvoor jij hem alleen maar msibruikt hebt. Persoonlijk vind ik dit om te kotsen, een man is ook een mens, en ik vind dat je zo iemand nogal onmenselijk misbruikt hebt.

>vind het trouwens geen probleem als het een "ongelukje" was, dan vind ik dat de vrouw er ook zelf voor moet kiezen of ze het kind wil of niet, maar als de man misbruikt word voor een kinderwens vind ik dit ronduit slecht<

ps. misschien interpreteer ik de tekst ook gewoon verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 01:44
Thomas
Thomas is offline
Gewoon slecht.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 01:05
AuForm
AuForm is offline
Naojan, een puppy in huis brengen is "best wel leuk", maar een kind opvoeden is niet zo romantisch als men lijkt te denken. Je bent in de fout gegaan, en dat zal je vroeg of laat wel merken.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef:
De maatschappij van vandaag de dag heeft die mening voor ons gevormd. een paar honderd jaar geleden was het doodnormaal dat je zo jong een kind kreeg maar tegenwoordig draait alles maar om presteren en geld verdienen. waarom in godsnaam? Kijk, naar school gaan kan altijd nog en veel geld verdienen ook.
Een paar honderd jaar geleden was de enige taak van vrouwen kinderen baren en ze opvoeden. Zoveel mogelijk kinderen krijgen zodat je verzekerd was dat je nageslacht zou hebben.

Naar school gaan en een goede baan krijgen gaat een stuk moeilijker als je ook nog voor zo'n hummeltje moet zorgen. Zeg nou zelf: je kan niet zomaar je jas pakken en ergens naar toe gaan. Je moet eerst zorgen dat je kindje ergens terecht kan of je moet hem/haar meenemen. Ik zou nu niet met de verantwoordelijkheid voor een ander mensenleven op me willen nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 13:19
Balance
Balance is offline
@t Naojan:
ik denk dat jij je eigen waarden een beetje te ver doorvoert naar die van anderen toe.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met veel dingen eens. Ik zou er ook totaal geen moeite mee hebben wanneer ik nu zwanger zou zijn. Ik wil zeker weten ooit kinderen, denk dat een kind niks te kort komt wanneer het geen vader heeft (van het begin af aan dan) en ik ben ook tegen het plegen van abortus (bij mezelf).

Maar begrijp ook dat er anderen zijn met andere meningen! Niet iedereen vindt dat je een jongen/man mag mis (of ge)bruiken voor het krijgen van een kind. Niet iedereen vindt dat een kind opvoeden zonder zijn vader goed voor het kind is. Niet iedereen heeft een moeder- of vadergevoel op jonge leeftijd (of uberhaubt niet) en ook niet iedereen ziet het plegen van abortus als moord, maar juist als een kind veel leed besparen.
Verder zijn er ook mensen die als waarde hebben, een goede positie op de arbeidsmarkt bereiken. Misschien heb jíj dat niet en kan het je niet schelen dat je (voorlopig) geen vervolgopleiding kan volgen, maar anderen wel.

Ik zeg niet dat jij je standpunten moet veranderen, absoluut niet, maar misschien moet je wat meer respect hebben voor de mening van anderen. Op die manier krijg je ook meer respect terug over het feit dat jij op je 17e al een kind opvoedt.

(amen )
Oud 29-06-2003, 18:39
Verwijderd
Oke mensen misschien probeer ik mijn mening een beetje in de strijd te gooien en dan lijkt het alsof ik geen respect heb voor mensen. Dat komt ten eerste omdat ik helemaal gek wordt van al die bemoeials in mijn leven ;mensen in de supermarkt/trein/bus/station/tram enz enz werkelijkwaar overal waar ik kom. En dan ben ik ook zat om mij altijd maar te verantwoorden waardoor ik het op een geirriteerde manier ga doen (stel je voor dat je met je kindje buiten loopt en er komen ineens mensen aan met de vraag of je wel voor je kind kan zorgen en hoe je dat doet, persoonlijk vind ik dat dat die mensen allemaal niet aangaat) maar goed dus ben ik nogal geirriteerd.

en sjah. sorry dan maar.
Soms ben ik egoistisch.

a fuck it ook allemaal.

(sorry voor mijn vage tekst omschrijving maar ik kom net van parkpop en ben niet meer in nuchtere staat.)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 23:57
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Mijn buurmeisje en vriendin is op haar 15e bevallen van een lieve jongen. Ze is nu 17 en hij is 2.
Deze 2 zijn heel gelukkig samen.
Wel heeft N. heel veel geluk gehad met haar ouders zij steunen haar heel erg, zodat ze toch haar school heeft kunnen afmaken, ze gaat ook studeren.
Ze heeft genoeg tijd voor haar vrienden en voor haar lieve zoontje.
Oud 30-06-2003, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 29-06-2003 @ 19:39:
(stel je voor dat je met je kindje buiten loopt en er komen ineens mensen aan met de vraag of je wel voor je kind kan zorgen en hoe je dat doet, persoonlijk vind ik dat dat die mensen allemaal niet aangaat)
Kan je dan niet beter gewoon zeggen 'dat gaat u niks aan'?

En niet alle mensen zijn zo, misschien kun je mensen wel een kans geven. En dan nog, dat heeft denk ik weinig te maken met respect hebben voor mensen die een andere keuze maken dan jij.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 14:41
Wicked Witch
Wicked Witch is offline
Ik ben niet zwanger en heb ook geen kind...

Maar Naojan, ik vind wel dat het beter is als je stopt met blowen, in het belang van je kind!

Ik ken overigens een 17-jarige tienermoeder. Ze zit niet meer op school, heeft geen werk en geen geld, de vader van het kind is weg en haar familie steunt haar niet...
In dat geval vind ik dat je beter voor een abortus kunt kiezen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 17:46
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Ik wil ook graag even reageren.

Ik ben dit jaar ook (op het randje) een tienermoeder geworden.
Ik was 19 toen onze dochter Ashley Danique is geboren.
Haar vader was toen 24

Het is een gepland kindje....

We hebben alles voor elkaar (we zijn getrouwd hebben een huis gekocht) waarom dan wachten als je het zo graag wilt?
Ik ken mijn man in december 5 jaar. en zijn in augustus dit jaar 1 jaar getrouwd...

Ons 2e ukkie is inmiddels op komst. Ook gepland.

Het is voor iedereen verschillend wanneer ze er klaar voor zijn.
Naojan was er met 16 klaar voor. ik met 17 al alleen toen hadden we de 'mogelijkheden'nog niet (allebei thuiswonen ik ging nog naar school en allebei hadden we er geen geld voor)

Ik merk dat er heel erg minachtend over tienermoeders gedaan word omdat ze zo jong zijn. Op sommige punten moet ik die mensen wel gelijk geven... Dit is alleen niet van toepassing op andere tienermoeders. Alcohol en slechte eetgewoonten tijdens de zwangerschap komen meer voor bij tienermoeders dan bij oudere moeders. Ook na die tijd zijn slechte gewoontes meer te vinden bij tienermoeders dan bij oudere moeders. Hier zeg ik niet dat alle tienermoeders zo zijn... Ik rook niet, drink niet en gebruik geen drugs ook geen medicijnen oid omdat dit allemaal bij ons kindje terecht komt...

En over dat abortus. Iemand zei dat als je zelf een kindje had je anti abortus werd...
Ik vind abortus als anticonceptie echt niet normaal.
Maar als je echt je kind niet kunt opvoeden omdat je veel te jong bent en zo niks voor elkaar kunt krijgen (woning, uitkerein, werk etc) en de vader is hem gepeerd of je bent verkracht oid ben ik een voorstander...

beter een gelukkige moeder met een kind dan een ongelukkige moeder die haar kind niks te bieden heeft...

Bianca
Oud 02-07-2003, 22:07
ieneminie
ieneminie is offline
"Oke mensen misschien probeer ik mijn mening een beetje in de strijd te gooien en dan lijkt het alsof ik geen respect heb voor mensen. Dat komt ten eerste omdat ik helemaal gek wordt van al die bemoeials in mijn leven ;mensen in de supermarkt/trein/bus/station/tram enz enz werkelijkwaar overal waar ik kom. En dan ben ik ook zat om mij altijd maar te verantwoorden waardoor ik het op een geirriteerde manier ga doen (stel je voor dat je met je kindje buiten loopt en er komen ineens mensen aan met de vraag of je wel voor je kind kan zorgen en hoe je dat doet, persoonlijk vind ik dat dat die mensen allemaal niet aangaat) maar goed dus ben ik nogal geirriteerd.

en sjah. sorry dan maar.
Soms ben ik egoistisch.

a fuck it ook allemaal.

(sorry voor mijn vage tekst omschrijving maar ik kom net van parkpop en ben niet meer in nuchtere staat.)"

Ik vind het nogal raar als je een kindje hebt en je blowt nog en komt soms stomdronken thuis van 1 of ander concert. Dat hoor je dan niet meer te doen vind ik. Dan moet je je volwassen gedragen voor je kindje! En als je stomdronken van een concert weer komt heb je je kind dan bij een ander gedumpt Naojan?
Oud 02-07-2003, 22:57
Verwijderd
Citaat:
ieneminie schreef op 02-07-2003 @ 23:07:
Mooie zet. Zij probeert zich te verontschuldigen voor haar gedrag en jij gaat gelijk weer in de aanval.
Misschien kan je beter doorvragen voordat je zo fel reageert?

Ik neem aan dat ze haar kind bij een oppas heeft gebracht voordat ze gaat blowen of naar parkpop gaat. En nee, het is niet erg dat moeders hun eigen bezigheden willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 10:40
ieneminie
ieneminie is offline
Citaat:
Jadie schreef op 02-07-2003 @ 23:57:
En nee, het is niet erg dat moeders hun eigen bezigheden willen hebben.
Dat heb ik ook niet gezegd, maar ik vraag me af of blowen en stomdronken worden wel horen bij de 'eigenbezigheden' van een moeder.
Oud 03-07-2003, 17:15
Verwijderd
Citaat:
ieneminie schreef op 03-07-2003 @ 11:40:
Dat heb ik ook niet gezegd, maar ik vraag me af of blowen en stomdronken worden wel horen bij de 'eigenbezigheden' van een moeder.
Als je 17 bent misschien wel.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 17:22
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Jadie schreef op 03-07-2003 @ 18:15:
Als je 17 bent misschien wel.
Als moeder heb je natuurlijk wel een voorbeeldfunctie....

Al is blowen niet zo'n ramp.
Oud 04-07-2003, 10:07
ieneminie
ieneminie is offline
en ik vind van wel. Maar goed, als zij haar kindje zo wil opvoeden moet ze dat maar zelf weten heh.
Oud 04-07-2003, 10:23
luckyleo
luckyleo is offline
Kinderen lijkt me erg mooi, maar ben er nu nog te jong voor vind ik. Kind zou bij mij geen goede opvoeding kunnen krijgen omdat ik nog op school zit. Maar mocht ik overhoop vader worden, dan zal ik hetw el accepteren en het beste ervan maken, en dan lijkt het me wel mooi. Schopt alleen wel je hele jeugd en opleiding enzo in de war.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 10:56
Iduna
Iduna is offline
Ik vind kinderen heel erg leuk maar ik moet er niet aan denken nu al een kind te hebben/krijgen en op te moeten voeden. Zeker niet nu ik een opleiding ga doen die ik altijd al heb willen doen.
Toch vind ik ook dat je een zwangerschap niet precies moet plannen, zo van 'oh ik ga nog 4 jaar studeren, dan een paar jaar werken en daarna kan t wel even maar ik wil natuurlijk ook wel weer verder werken dus dan gaat t kind maar naar een kinderdagverblijf of familie/vrienden'.
Ik heb geluk dat ik de kans heb te mogen/kunnen studeren, dus dan grijp ik die kans ook wel met beide handen.

Stel dat ik in die tijd toch zwanger zou raken (wat ik dus echt niet hoop) dan zou ik niet weten wat ik zou doen.. In principe ben ik tegen abortus (puur gevoelskwestie) maar als ik dat kind niks kan bieden.. Eigenlijk zou dat laatste weer egoïstisch zijn, want jij bent degene die zwanger is geraakt en als je t dan laat weghalen omdat je er niet voor kan zorgen.. Nou ja t blijft moeilijk. Waarschijnlijk weet je pas wat je moet doen als je t zelf meemaakt.

Verder is en blijft een kindje van twee mensen die als t goed is van elkaar houden. Die vader hoort er gewoon bij. Nu heb ik het niet over 'ongewenste intimiteiten'.
Het lijkt me vreselijk om later tegen t kind te moeten zeggen dat de vader weg gegaan is omdat hij hem/haar niet moest...
Nu kun je ook heus wel gelukkig zijn met een ouder maar op den duur mis je (t kind) de ander ook.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:00
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 04-07-2003 @ 11:56:
Verder is en blijft een kindje van twee mensen die als t goed is van elkaar houden. Die vader hoort er gewoon bij. Nu heb ik het niet over 'ongewenste intimiteiten'.
Het lijkt me vreselijk om later tegen t kind te moeten zeggen dat de vader weg gegaan is omdat hij hem/haar niet moest...
Nu kun je ook heus wel gelukkig zijn met een ouder maar op den duur mis je (t kind) de ander ook.
Ja hier ben ik het mee eens, eigenlijk vind ik dat een kind ook gewoon een vader hoort te hebben. al kan je er natuurlijk niks aan doen soms dat je kind geen vader meer heeft, maar dat even ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:12
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Een hele goede vriendin van mij heeft een dochter gekregen via kunstmatige insemenatie.

Zij heeft zulke slechte ervaringen met mannen dat ze er voor kiest om haar kind alleen op te voeden.

Bianca

Ik heb ervoor gekozen om zwanger te raken van mijn vriend en hij was er natuurlijk mee eens anders was het niet gebeurd

Je kiest er samen voor en moet ook samen de'gevolgen' dragen...

Bianca
Oud 04-07-2003, 11:24
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-07-2003 @ 12:00:
Ja hier ben ik het mee eens, eigenlijk vind ik dat een kind ook gewoon een vader hoort te hebben. al kan je er natuurlijk niks aan doen soms dat je kind geen vader meer heeft, maar dat even ter zijde.
ja ik natuurlijk ook, tzelfde geldt voor mensen die geen moeder meer hebben.

en over slechte ervaringen, daar kan ik ook nog wel iets bij voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:42
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ikzelf kan heel goed begrijpen dat een meisje dat geen vast inkomen heeft, nog thuis woont en een onstabiele relatie heeft abortus laat plegen...
dat wil zeggen als het echt een ongelukje is..niet als ze zelf zo onverantwoord is geweest om onveilige sex te hebben, maar dit is mijn mening en ik wil er niemand mee aanvallen verder...

zelf zou ik nooit abortus laten plegen omdat ik gewoon al 2 jaar een kinderwens heb mar ik wacht ermee tot we ons eigen huisje hebben en werk.. mocht het voor die tijd door de pil heen gebeuren dat ik zwanger raak dan laat ik het niet weghalen en pas ik mijn hele leven aan, omdat ik gewoon zo graag een kleine wil (mijn vriend ook maar we gaan er pas serieus voor als het juiste moment er is vandaar dat ik nu de pil nog slik)

verder heb ik wel heel veel respect voor de jonge meiden die met een kleine rondlopen en heel t commentaar en bemoei van onbekenden over zich heen krijgen
ik zou ook gewoon zegge: t gaat je niks aan..
het is jouw leven dus leef hoe jij t wilt leven...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 08:55
Verwijderd
Ik ga toch nog maar eens reageren...

Citaat:
Naojan schreef op 23-06-2003 @ 18:24:
Ik zal het nooit in zijn bijzijn doen en nooit overdag als hij niet slaapt. Sjah als ie ouder is wordt het natuurlijk moeilijker. maar daar vind ik wel wat op (duurt gelukkig nog lang )
Het blijft in je huis hangen, het blijft dus ongezond. Je kind rookt zo in zekere zin toch mee en je wilt niet weten wat dat voor gevolgen kan hebben. Buiten roken/blowen zou ook een optie zijn, stoppen is natuurlijk altijd beter (ook voor jezelf).

Ik zou geen kind willen zonder man, of eigenlijk meer, ik zou het wel willen, maar ik vind dat een kind recht heeft op twee ouders. Ik zou zelf niet snel een abortus laten plegen (zeg nooit nooit, bv. een kind ter wereld laten komen, één dag met verschrikkelijk pijn laten leven, waarna het sterft, vind ik niet menselijk en dat zal ik dus (denk ik) ook niet laten gebeuren), maar dat betekend niet dat ik anderen die er wel voor kiezen 'afkeur', iedereen moet haar eigen beslissing maken, zonder beinvloed te worden door anderen, het is een keuze voor de rest van je leven en niet alleen voor jou leven. (Je kind geboren laten worden om het te laten adopteren is ook niet alles, denk je dat het kind er gelukkig van wordt dat 'mamma hem niet wilde'?)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 10:11
Rieju RS2
Rieju RS2 is offline
Citaat:
Naojan schreef op 23-06-2003 @ 19:12:
ach ja mijn zwangerschap was ook min of meer gepland. ik wou gewoon een kind. met of zonder partner.
eigenlijk wel ziekelijk he als je die gedachtes hebt terwijl je 16 bent.

Ik heb het er echt om gedaan, ik zei altijd "het was een ongelukje" maar zeg nou eerlijk, het is 2003 , iedereen krijgt voorlichting. Maar goed nu kom ik uit de kast.
Voordat ik met Sam zijn vader het bed in stapte heb ik tegen hem gezegd dat ik graag een kind wilde en dat ik er niks aan zou doen om dat tegen te gaan. Hij had het niet verwacht, dat ik zwanger zou zijn. Nu is hij weg, beetje jammer maar ik had niet anders kunnen verwachten...(niet dat ik hem mis ofzo,maar misschien leuk voor Sam een vader)

---------------
Ik wil je helemaal niet afvallen, maar je wilde dus een kind. Je rookte gewoon door tijdens je zwangerschap, blowt enz. Ik vind dit heel erg onverantwoordelijk. Als je een kind krijgt moet je gewoon bepaalde dingen er voor inleveren. Jij koos voor je kind, maar onder tussen wil je wel door blijven roken en blowen enz. En wat dacht je van de vader? Heeft die hier enkele invloed in gehad?

Ik kan dit niet begrijpen. Als ik iets verkeerd begrijp moet je het zeggen, maar ik vind dit nogal raar.

Verder vind ik het wel knap dat je je kind alleen opvoed. Want dat zal steeds moeilijker worden nadat je ouder wordt. Succes en sterkte ermee.
Oud 09-07-2003, 23:29
replaygirly17
replaygirly17 is offline
ik heb een zoontje van 8 maanden,Nemo,zelf ben ik 17, en ik ebn onwijs gelukkig met hem.
ik vertelde het mijn ouders pas nadat ik al 4 maanden zwanger was, bang voor hun reactie. Gelukkig vingen ze me uiteindelijk heel goed op, en is mijn moeder onwijs trots op haar kleinkind!!!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 01:07
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
ieneminie schreef op 04-07-2003 @ 11:07:
als zij haar kindje zo wil opvoeden moet ze dat maar zelf weten heh.
Nee, dat mag ze zeer zeker niet maar zelf weten. Want je kunt op je tien vingers aftellen dat het fout gaat lopen, en daar moet de samenleving dan voor opdraaien. Dank je feestelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 01:16
morlock
morlock is offline
Tienermoeders?
Heb ik geen problemen mee, mits:

-Het meisje in kwestie het kind financieel en geestelijk kan onderhouden.
-Alle betrokkenen (op deze leeftijden dus ook de ouders) op de hoogte zijn van de kinderwens en hiermee akkoord zijn gegaan.
-Het meisje in kwestie met de ouders gesproken heeft over de consequenties voor de toekomst (kom je nog aanwerk wanneer je kind is opgegroeid?)

En iedere tiener die hier niet aan voldoet is een domme muts

"Most people would sooner die than think; in fact, they do so."
- Bertrand Russell (1872-1970)
Oud 10-07-2003, 08:09
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Dus als ik 18 ben (en voor de wet volwassen) moet ik aan mama vragen of ik alsjeblieft een kind mag

Ik vind dat ik oud genoeg en om m'n eigen keuzes te maken, ik zorg goed voor mijn kind(-eren), mijn man en voor mezelf.

En dan moet je nog met je vader en moeder gaan praten over de toekomst van goh krijg ik nog wel een baan etc

Mijn kind(-eren) (ben zwanger van de 2e) zijn bewust gemaakt en geboren, Ik weet heel erg goed wat de gevolgen zijn voor mij en de toekomst...

Deze kritiek die je geeft morlock gaat dus niet voor iedereen op...

Laatst gewijzigd op 10-07-2003 om 08:11.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 08:54
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
AuForm schreef op 28-06-2003 @ 02:05:
Naojan, een puppy in huis brengen is "best wel leuk", maar een kind opvoeden is niet zo romantisch als men lijkt te denken. Je bent in de fout gegaan, en dat zal je vroeg of laat wel merken.
Ik denk dat ze daar na 9 maanden wel achter is gekomen

Ik durf te wedden dat Sam al eens ziek is geweest en dat ze nachtenlang met hem heeft rondgelopen.
Hij begint nu ook met staan enzo dus hij zal ook vast wel eens een bult op zijn kop gevallen zijn. Mocht ze dat nog niet hebben meegemaakt, dan wil ik haar kind (of haar eitjes ofzo)

(Naojan zal ook vast wel gereageerd hebben, boeie. Je komt me gewoon zeker van je zaak over en volgens mij heb je het wel goed geregeld. Even het feit daar gelaten op wat voor manier je zwanger bent geworden en ook nog eens veel te vroeg én dat je blowt.. No offence.
Ook van mij een schouderklopje voor jou hoor!!)
Oud 10-07-2003, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Ace*Dusty schreef op 10-07-2003 @ 09:09:
Dus als ik 18 ben (en voor de wet volwassen) moet ik aan mama vragen of ik alsjeblieft een kind mag
Als dat zou moeten...dan zou het pas erg zijn...'mamma, mag ik een huisdier', dat vraag je...niet 'mamma, mag ik een kind'. Maar toch, als je thuis woont ben ik het er wel mee eens dat je je ouders op de hoogte moet stellen, je woont tenslotte in hun huis. (Op je 21ste ben je btw pas echt onafhankelijk, wettelijk gezien dan.)

In jouw geval vind ik het al anders, je woont samen (bent zelfs getrouwd), je kinderen hebben dus twee ouders. En jullie hebben een eigen inkomen.

Laatst gewijzigd op 10-07-2003 om 10:23.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:45
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Naojan schreef op 24-06-2003 @ 15:47:
wtf!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:12
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-07-2003 @ 10:41:
(Op je 21ste ben je btw pas echt afhankelijk, wettelijk gezien dan.)
Onafhankelijk dus...

Ik vind nog steeds dat een kind bij een tienermoeder best kan, als de situatie rond de tienermoeder dit toelaat... Als zij zichzelf en het kind kan onderhouden, geen probleem, als ze het kind maar niet als een pop of huisdier ziet...
Ik moet even bekennen dat ik niet alle reacties gelezen heb. Misschien past mijn reactie dus wel niet helemaal bij het voorafgaande, sorry dan.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:22
Severus
Severus is offline
Citaat:
Naojan schreef op 24-06-2003 @ 15:47:
Dat getuigt van érg weinig moederliefde, zeg!

Weet je dan niet dat het slecht is voor je kind om tijdens de zwangerschap te roken? Baby's van moeders die doorrookten tijdens de zwangerschap zijn een stuk lichter van gewicht als ze geboren zijn, en een kwart van de babysterfte in ons land wordt veroorzaakt doordat de moeder zonodig moest blijven roken! :

Ik durf te wedden dat je nu ook rookt waar Sam bij is, zodat zijn longen beschadigd worden. Op dat vlak ben je óf stom, óf een slechte moeder!

Ripper
Oud 10-07-2003, 10:26
Severus
Severus is offline
Hier, bekijk deze sites maar over roken tijdens en na de zwangerschap:

LINK 1

LINK 2

LINK 3

Ripper
Reageren

Regels voor berichten