Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
weet je wat ik hypocriet vind? schreeuwen dat je het allemaal zo goed weet terwijl je er eigenlijk geen donder van af weet. leer is een afval product. wat je met vegetarisch zijn wilt bereiken is dat er minder dieren geslacht worden en er hoeven dus geen extra dieren geslacht te worden voor leer. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het houdt verband met twee dingen. Ten eerste toch wel de neiging om je in je puberteit te profileren. Afzetten geloof ik niet echt, want als je je als puber wilt afzetten tegen je ouders of de maatschappij zijn er wel opvallender middelen om dat te doen. Dan is geen vlees eten nog redelijk onschuldig.
Ten tweede is het toch wel zo dat je inderdaad in je puberteit veel nadenkt over dingen en dat je dan dus best tot de conclusie kunt komen dat je geen vlees meer wilt eten. Of die beslissing je hele leven in stand blijft is maar de vraag omdat je in je puberteit toch eerder beslissingen neemt waar je later misschien niet meer achter staat. |
![]() |
|
tja... nou ik heb het probleem dat ik nog thuis woon, en ja: m'n moeder kookt. Ik wil graag vegetarisch eten, maar aangezien zij het lastig vind als ik voor mezelf ga koken. Daarom eet ik zo weinig mogelijk vlees, alleen als het moet, met spagetti enzo (omdat daar het vlees doorheen zit).
En tja... nee ik denk niet dat het met je puberteit te maken heeft, maar met het ontwikkelen van je eigen mening en níet het afzetten tegen je ouders, maar meer tegen de maatschappij. De belangrijkste reden van geen vlees eten is toch vlees = moord?
||
Citaat:
En hoe jij over mijn intelligentie denkt zou mij werkelijk een (vegetarische) worst wezen.
|
Oneens 'k ben onlangs grotendeels vegetarier geworden puur omdat ik echte lappen vlees e.d niet meer kan eten ik wil het best wel maar ik krijg het er niet meer in letterlijk van de ene op de andere dag, dingen waar het vlees niet in te herkennen is probeer ik nog wel eens te eten maar ook dat begint langzamerhand minder te worden.
||
![]() |
Citaat:
dat is dus gewoon veganisme waar jij voor staat en dat gaat voor mij te ver. dus daar worden we het toch nooit over eens. |
![]() |
|
Trouwens voor veel groenten worden ook insecticiden gebruikt, mag dat dan wel Overjoyed? Bedoel; als je geen chocinelle eet en dat wel.. Is dat dan ook niet hypocriet?
|
Ik vind het ook niet kunnen om de zogenaamde "bespoten" groenten te eten.
overigens voor de mensen die zich daadwerkelijk interreseren hier een lijst met dierlijke e-nummers .
||
Citaat:
Het is ook "vegetariër" en niet "vegetarisch" zoals ik al meerdere malen gelezen heb. Maar wat maakt dat uit? Iedereen begrijpt het toch?
||
Citaat:
|
Trouwens, ik weet wel dat mensen veel meer vlees eten dan nodig is, maar in de natuur gaat het nou eenmaal zo dat dieren elkaar eten. Dus waarom zouden mensen het niet meer mogen doen. Ik denk dat je veel verder komt door te minderen dan door geen vlees te eten.
Dit topic gaat nu ineens over vleeseten ja of nee maargoed is ook interessant ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dus dan moet je wel heeeeeeel dun zijn ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar dan weet de rest ook even dat het heel erg fout en lachwekkend is om te zeggen dat iemand vegetarisch is.. Ookal doe ik het zelf ook ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als dieren elkaar willen opeten, rennen ze en vluchten ze voor het leven, dat is NATUUR. maar een hele stal varkens fokken en daarna in een stroommachine PUSHEN is geen natuurlijk, dat is niet normaal.. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind het feit dat wij slimmer zijn dan varkens en ze op kunnen sluiten terwijl zij dat niet met ons kunnen geen reden om geen vlees te eten. Tis gewoon een voordeel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Dieren zijn geen intelligente wezens, en zoals WishfulDreaming al zegt, ze vreten elkaar ook op. Ook al hebben ze gevoelens, ze zijn verschrikkelijk primitief in verhouding tot de mens. Als een varken naar de slachterij gaat zal hij echt geen doodsangsten uitstaan omdat hij vermoord wordt. Het is gewoon de natuur, de sterkste en slimste wint. En dat is het menselijk ras. Maar we moeten dieren natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk behandelen. Zal ik ook eens gaan zeiken over de rechten van planeten? Wat geeft jou het recht een krop ijsbergsla te doden en op te vreten? Is dat ook geen moord?
||
Citaat:
|
![]() |
|
|