Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 15:40
Nieni
Nieni is offline
Door iemand te vermoorden, beroof je iemand zomaar van zijn of haar leven. Een leven is te waardevol (vind ik) om iemand te vermoorden.
Dit klinkt weer eens vaag.
Oud 26-06-2003, 16:27
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 26-06-2003 @ 00:11:
In dat geval zal ik een poging wagen. Evolutie heeft er niets mee te maken omdat geen enkele (positieve) kwaliteit of eigenschap nodig is om te kunnen moorden. Moorden heeft noch kracht, noch intelligentie of concentratie nodig. Iedereen zou het kunnen doen en er is geen patroon in moordenaars te herkennen, dus een kwaliteit die ze allen bezitten waar de mensheid op vooruit zou gaan als die kwaliteit sterker zou zijn. Wél achteruit.
Niet iedereen kan moorden. Bij moorden kunnen veel emoties gepaard gaan.

Stel ik leef in een gebied waar niet veel voedsel te krijgen is. Natuurlijk wil ik overleven, maar dat gaat niet als die andere persoon ook nog aanwezig is. Er is immers te weinig voedsel voor ons beide.

Nu, wij zijn beide mensen, en we leven al jaren samen. Elkaar doden? Nee, dat kunnen we niet. Emotioneel gezien kunnen we dat elkaar niet aandoen. We gaan vervolgens beide dood van de honger.

Ok, even terug. Één van ons zit genetisch zo in elkaar dat hij gemakkelijk iemand zijn leven zou kunnen nemen zonder daar moeilijk over te doen en zonder daar enige emoties om zal hebben.

De één legt nu de ander om en overleefd.

Natuurlijk zijn de omstandigheden in deze tijd totaal anders, en zal moorden niet voordelig uitwerken.

Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:37
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 25-06-2003 @ 19:00:
Vretel. Iedereen was zo boos op 'moord' in het abortustopic... Wat boeit dat nou, iemand vermoorden?
wat is er mis met JOU ?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:39
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Narrator schreef op 26-06-2003 @ 17:27:
Zie hier iets boven.
Denk je, dat een kwestie slechts vanuit deterministisch oogpunt bekijken genoeg is?

Citaat:
nare man schreef op 26-06-2003 @ 11:29:
diverse stukken
Denk je, dat een kweste slechts vanuit sociaal oogpunt bekijken genoeg is?

[i]Aan de andere kant, het principe 'schoenmaker blijf bij je leest' is ook geen onzin. Misschien is het wel juist om slechts te spreken over iets waar je zeker van bent en de dingen waar je onzeker over bent aan anderen over te laten.

En de spreuk die ik ergens zag staan, ik geloof dat nare man hem gebruikte, luidt niet "wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet" maar "behandel de ander zoals u zelf behandeld wilt worden". Was ooit eens een kleine wanvertaling vanuit het Hebreeuws, heb ik me laten vertellen door een kundige op dat gebied.
Oud 26-06-2003, 19:43
Upke
Upke is offline
Citaat:
Nieni schreef op 26-06-2003 @ 16:40:
Door iemand te vermoorden, beroof je iemand zomaar van zijn of haar leven. Een leven is te waardevol (vind ik) om iemand te vermoorden.
Dit klinkt weer eens vaag.
Nou ik vin af en toe leven overbodig, word alles zo druk op onze planeet he. Zoals Agent Smith zei in de matrix, wij zijn een virus en hebben een zeer GROOT psychisch probleem. Wij willen geen overbevolking, maar we willen ook geen mensen kwijt. Wij zijn dom...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 23:45
Shade
Shade is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 25-06-2003 @ 19:00:
Vretel. Iedereen was zo boos op 'moord' in het abortustopic... Wat boeit dat nou, iemand vermoorden?
Kan je nog dommere vragen verzinnen!?
Als je niet weet wat er mis is met moorden ben je ziek in je hoofd

Onschuldige mensen van het leven beroven is 1 van de ergste dingen die je kan doen. Je hebt gewoon het recht niet iemand anders zn leven te beeindigen. Mischien wildie diegene wel gelukkig worden en nog veel beleven.

Als je nodig wilt moorden moet je een mes pakken en het zo diep mogelijk in je EIGEN oog proberen te krijgen.
Oud 02-07-2003, 14:07
Kazanka
Kazanka is offline
Moord verstoord de zogenaamde harmonie onder de mensen, die er toch al niet echt meer is, als gevolg daarvan worden mensen sterk beinvloed en ontstaat er een chaos. De controle slipt weg en als de mens iets haat, is het wel verlies van controle.

De moordenaar wint controle over zijn slachtoffer, maar nabestaanden enzow verliezen controle

zoiets ofzow....
Reageren

Regels voor berichten