Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2003, 08:43
AlopiA
AlopiA is offline
ik vraag me trouwens af of je wel de kans hebt om te schreeuwen, het lijkt me logisch dat de aanvaller daar ook aan denkt en zijn hand voor je mond houdt, en je van achteren aanvalt zonder dat jij iets door hebt. Hij kan je bedwelmen met chloroform, dan heb je al helemaal geen kans meer, behalve dat je dan zo lang mogelijk je adem inhoudt, terwijl je gewoon helemaal slap wordt, zodra hij denkt dat je out bent kun je dan nog iets doen, gillen, schoppen, rennen whatever.
Oud 07-07-2003, 09:07
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 05-07-2003 @ 00:12:
Geen medelijden hebben, dat zal hij namelijk ook niet met jou.

Nooit toegeven, nooit luisteren naar beloftes van doe dit of dat en ik laat je vrij. Natuurlijk doet hij dat niet, hij wil geen getuige achterlaten. Hij wil gewoon dat je meewerkt.

Nooit laten meenemen naar een afgelegen plek, nooit je laten vastbinden, nooit ophouden met gillen, krijsen, schreeuwen.

Echt, dan ben je verloren en overleef je het niet.

Wees gemeen, vecht vuil en fel. Er zijn geen regels van fatsoen, jij moet je leven redden! Maak alles kapot wat je kapot moet maken. Wees een beest.

Ga jezelf het allerergste scenario voorstellen, en in je hoofd afspelen. Praat erover met je vriendinnen, wat zou je doen?Train jezelf, want anders wordt je op het moment zelf verlamt door pure angst. Je reflexen moeten het dan overnemen,maar dan moeten ze wel voorbereid zijn.

Houdt hij een hand voor je mond? Bijt er in, zo hard mogelijk. En vasthouden, doorbijten. Geen genade!

En wees niet bang een beetje schade aan jezelf op te lopen, om zo jezelf te redden. Wees voorbereid op pijn. Zet je angst opzij.

Blijf kalm, blijf nadenken. Niet panieken. Meteen terugvechten, niet afwachten tot je je kans schoon ziet, die kans komt niet.

De meeste kans om te ontsnappen heb je tijdens zijn eerste verrassingsaanval. Daar moet je hard en genadeloos tegenin gaan.

Een mes op je keel kan meer kwaad dan wanneer je hem met je hand daar wegtrekt. Tuurlijk snij je in je vingers, maar een doorgesneden keel is erger! Worstel om het mes, misschien kun je hem zelfs verwonden. En prik hem niet in zijn borst, waar de ribben zitten, maar in zijn gezicht, in zijn ogen, in zijn keel.

Prikken? Nee, snijden. Sla naar hem, snij hem. Een voor zijn neus flitsend mes is eng hoor! En laat nooit dat mes los na de eerste wond. Dat zie je in films altijd, dat de heldin vol walging het wapen weggooit en dat de killer nog niet dood is en haar weer aanvalt. Op dat moment komt de held binnen. Gered! Maar jij zit niet in de film, jij moet nog een keer steken of snijden.

Prik met je vingers KEIHARD in zijn oog, en DUW DOOR! Een oog is echt wel genoeg, hij doet niks meer dan. Zielig? Nee hoor, jij dood, dat is pas zielig.

Als hij dreigt met een wapen, zal hij het uiteindelijk gebruiken. ALTIJD!

De schedel is bij de haargrens het dikst. Sla hem daarmee zijn neus kapot. Sla keihard! Het doet jou pijn, maar hem nog veel meer. Breek die neus maar.

Stopt hij zijn tong in je mond? Bijt hem eraf. Niet erin, erAF. Doorbijten, kauwen, trekken met je hoofd. ErIN bijten doet een beetje au, van een halfdoorgebeten tong valt hij bijna flauw van de pijn.

Zoent hij je in je nek, bijt zijn oor erAF. Wees gemeen!

Niet verdedigen, aanvallen! En niet halverwege je aanval afbreken omdat je walgt van jezelf. Walg van hem en maak hem af.

En doen he!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 12:52
Aries
Aries is offline
nou dan zal ik ook maar ff .. deze heb ik hier nog niet gezien ..

gooi je benen om z'n middel .. haak je voeten in elkaar en strek met kracht je benen ..meteen daarna .z'n hoofd aan z'n oren naar je toe trekken en omrollen.
afmaken met een vuistslag onder z'n ribbenkast. of tegen de punt van z'n kin .
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 16:18
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 02-07-2003 @ 22:27:
Bij jui-jitsu heb ik een leuk trucje geleerd. Met je elleboog met volle kracht op het scharniergewricht van zijn arm beuken, kan die breken. Doet in ieder geval flink pijn. Of gewoon pols omdraaien. Zwakke plekken van het lichaaam raken.
oh jah, daar leer je hele leuke dingen.

wat dacht je van een soetemi (ik weet niet wat de officiele spelling is, zal me ook min anus corroderen).
als je dat doet op een wat harde ondergrond gaat dat erg pijn doen.

verder: klap met vlakke hand/onderarm op luchtpijp.

milt is ook heel kwetsbaar.

en pols omdraaien is ook heel leuk ja, elleboogjes in de lucht, druk op polsje zetten en je kan hem alles laten doen wat je wilt

verder: sla/schop zo hard mogelijk, kwetsbare en makkelijk te raken plekken zijn vooral de milt en middenrif.

raak em daar goed en hij heeft er nog wel een tijdje last van.

en hou er rekening mee dat 1 klap soms niet voldoende is.
gewoon een ontiegelijk harde schop in zijn maagstreek geven, dan klapt ie wel voorover, daarna geef je em gewoon een fijne neerwaartse elleboogstoot tussen zijn schouderbladen.

als je niet echt de ruimte hebt, er zitten 2 hele gevoelige plekjes aan de achterkant van je kaak.
die zitten er dus oo bij hem.
use them

*edit*

oh ja; wat betreft bijten:
bijt niet alleen SCHEUR ook, zet je tanden erin en trekken, ik kan me voorstellen dat het ontiegelijk pijn doet bij hem, en hij houd er mooie identificatie-tekens aan over
(voor altijd, dat worden fijna littekens die niet meer zo mooi genezen)

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 16:20.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 17:51
the_conquer
the_conquer is offline
soetemie`s (ned.. offerworpen) .... Tja in de situatie waarbij hij je compleet mee sleurt en je hebt kennis van jiu-jitsu of judo of wat voor sport dan okee...

Maar beetje te technisch voor de algemene vrouwelijke forumbezoeker die effe alleen zichzelf wilt verdedigen

Trouwens een tip als je zoekt op kazaa kun je heel veel vinden.

termen . Military, combat etc levert je schatten van informatie op in hand tegen hand gevechten... (military hand to hand combat guide zal je genoeg info geven lijkt me zo)

Het is wel meestal engels maar de info erin is meer dan genoeg om een vekrachter mee te overmeesteren... of te killen of wat je er maar mee wilt doen.

Ook vind ik dat de straffen op verkrachting effetjes veel verhoogt moeten worden.
Oud 07-07-2003, 23:05
poesiefox
poesiefox is offline
Het belangrijkste is ontsnappen. vecht keihard om los te komen en te ontsnappen. Hem afmaken kun je toch niet. Hij is groter en sterker, en hoe langer je fysiek contact met hem hebt, hoe groter de kans dat je zelf meer schade oploopt dan nodig is.

Reageer meteen, de eerste paar seconden al, in de verwarring van de eerste aanval, want dan heeft hij je nog niet onder controle. Zodra hij controle heeft, ben je verloren.

Reageer explosief, keihard, gemeen en vastberaden, zorg dat je ontzettend kwaad wordt. Zodra jouw woede de overhand heeft, krijg je zoveel adrenaline in je systeem dat je angst wordt uitgeschakeld, dat je minstens twee keer zo sterk wordt en dat je nauwelijks pijn voelt.

Laat je nooit menemen naar een andere plek. Die kan vlakbij zijn, maar net uit het zicht, waar hij kan doen wat hij wil zonder potttekijkers.

Wacht nooit tot het goede moment. Die kans komt niet. in het echt, alleen in films. Het goede moment is nu, meteen, zodra hij je vastpakt of je bespringt. Dan moet je al ontploffen. Schreeuw. Geen hoog angstgilletje, maar een kwade oerkreet uit je tenen.

Ga altijd uit van het ergste. Hij zal je verkrachten, mishandelen en vermoorden. Vertrouw hem niet, hij zal je niet laten gaan. Het is een klootzak. Hij heeft het vaker gedaan. Jij bent niet bijzonder, gewoon slachtoffer nummer twaalf. Met de elf anderen heeft hij geen genade gehad, met jou ook niet.

Neem jezelf voor, dat jou pakken voor hem zijn grootste fout was. Want jij laat niet over je lopen. jij vecht terug. Hoe hard zou je vechten om het leven van je kind te redden? Precies, nou, zo hard ben jij ook waard om voor te vechten. Wordt kwaad!
Oud 08-07-2003, 09:23
Brown eye
Brown eye is offline
.....en toch vraag ik me af of je op dat moment allemaal aan die tips denkt!
Oud 08-07-2003, 11:22
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Brown eye schreef op 08-07-2003 @ 10:23:
ik weet het niet, maar het kan in elk geval geen kwaad..
Oud 08-07-2003, 11:34
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2003 @ 01:35:
Dat je wel een béétje moet uitkijken wat je met iemand doet. Als iemand met de blote vuisten op je af komt schiet je hem ook niet dood met een AK.
wat is dat nou weer voor onzin? als ik zie dat iemand een meisje probeert aan te randen of verkrachten dan sla ik hem zo in elkaar dat ze hem met een ziekenwagen af kunnen voeren van verkrachting of aanrandig kan je een levenslang trauma overhouden dus die zielige gasten die dat doen verdienen dat

tipet onder de ribben in het midden daar goed hard in slaan zonder in te houden (moet je maar eens rechtop gaan staan en daar in duwen dan kan je voelen hoe erg pijn het doet als je hard slaat!hij verzakt en je kan wegrennen en om hulp roepen.
Oud 08-07-2003, 13:39
Verwijderd
Citaat:
timbo85 schreef op 08-07-2003 @ 12:34:
wat is dat nou weer voor onzin? als ik zie dat iemand een meisje probeert aan te randen of verkrachten dan sla ik hem zo in elkaar dat ze hem met een ziekenwagen af kunnen voeren van verkrachting of aanrandig kan je een levenslang trauma overhouden dus die zielige gasten die dat doen verdienen dat
exactly my point.

alhoewel het niet echt mijn bedoeling is om iemand halfdood te slaan, zal ik hem wel een blijvende "souvenir" geven.

een kapotte knie zal die zijn hele leven bijhouden ^_^'
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 22:32
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Citaat:
Als je dit ff vlug overleest (zitten goede tips tussen) dan heb je er geen moer aan op het moment zelf.
Het minste wat je kan doen is voor jezelf een soort plan maken, dat je denkt van als me dit gebeurt reageer ik zo en als dat gebeurt doe ik dat.

Dat kun je rustig thuis doen,, je kan ook op straat goed om je heen kijken en als je iemand ziet gaan inbeelden wat je zou doen als ie je aanviel. Kijk alvast naar de persoon, naar jezelf, heb je fiets bij je? handtasje? haarlak? pepperspray (foei een fiets? etc. etc. Liggen er steentjes of stokken op de grond waar je mee kan slaan als hij je op de grond gooit etc.
Er gebeurt nog niks dus kan je rustig denken wat je zou doen. Als hij dichterbij is en wat doen heb je je plan al klaar en kun je actie ondernemen. Je bent er iets meer op ingesteld dus de kans dat je helemaal verlamd raakt van angst is minder groot.

Wat betreft terugvechten en schreeuwen.. ALTIJD DOEN!!!!!! nooit het gewoon laten gebeuren.

Ik denk dat je je het beste kunt fixeren op de keel en op de 2e plaats het kruis. vooral het onderste stukje van je keel is heel zacht, duw er maar zachtjes in. Als je hard duwt laat hij dus los als hij je bij je keel pakt. Als je er hard genoeg in slaat moet je voor de grap maar eens de rouwadvertenties van de lokale krant in de gaten houden.

Wat de wet betreft,,, als iemand een mes op je keel zet hoef je je niet druk te maken of het geweld wat je gebruikt proportioneel is hoor. Als je de kans krijgt hem af te maken moet je het doen.
Je eigen leven wordt bedreigt dus mag je met gelijke munt terug slaan, en al mocht het niet, lekker boeiend.

Als je wat meer training hebt gehad zijn er inderdaad nog een hoop meer technieken die goed werken.
Hoe beter je bent voorbereid hoe groter je kans, dus doe een zelfverdedigingscursus of nog beter een vechtsport.
Oud 08-07-2003, 22:34
Verwijderd
Ik vrees dat wanneer iemand echt weet wat ie doet en ook nog eens sterker is dan jij, je geen schijn van kans hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 22:40
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Kijk veel naar actie en vecht films, en laat je dierlijke overlevingsinstincten vrij.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 22:45
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
******** schreef op 08-07-2003 @ 23:34:
Ik vrees dat wanneer iemand echt weet wat ie doet en ook nog eens sterker is dan jij, je geen schijn van kans hebt.
Nou ja, verrassingsactie's zouden best wel eens kunnen helpen hoor.
Oud 09-07-2003, 00:53
gimgamgommetje
ik geloof niet dat verkrachters nou allemaal van die professionals zijn, enm al was het zo, je moet het niet laten gebeuren.

en mensen uitschakelen is kinderlijk eenvoudig en is vrij weinig kracht voor nodig. is kwestie van weten hoe.
een knie breekt makkelijk en een strottehoofd kan ook niet gek veel hebben,, zo zijn er nog veel meer plekken.
Oud 09-07-2003, 18:22
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 08-07-2003 @ 23:34:
kracht is niet alles, hij heeft maar 2 armen, en jij hebt 4 ledematen en je hoofd, komt hij iets te dichtbij: kopstoot op zijn neus.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 21:52
Pekay
Pekay is offline
De beste verdediging.... is de AANVAL

geen medelijden!

niemand heeft het recht om aan je te zitten, of je te beroven!!

Ik heb eens een metalen tang gegooid naar een jongen die tijdens de techniek les in mijn borsten kneep....
ik mikte op z'n hoofd toen hij weg rende... maar raakte z'n nek helaas... komt omdat ik met links gooide, terwijl ik achter m aan liep

en ik heb een x met een passer in iemands hand geprikt
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:59
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
hey......

Nou jah....dit klopt duzz egt niet he.....
Gothicchreef

... Jongens en mannen zijn gewoon veel sterker....

dit is egt niet waar hoor...meiden kunnen ook veel sterker zijn dan jongens..ik doe zelf aan kickboxen..en heb vaal gewonnen op straat met een ruzie..zonder dat ik mun sport erbij gebruikte..natuurlijk wel een paar handelingen maar het ligt gewoon aan je zelf.....

doei....
Oud 16-07-2003, 22:49
poesiefox
poesiefox is offline
Je grootste vijand is je eigen angst. angst werkt verlammend. Je weet gewoon niet wat je moet doen, er racen allemaal scenario's door je hoofd, maar je weet niet welke het beste is, dus je doet maar niks. FOUT!

Als je jezelf goed voorneemt wat je gaat doen, dan komt dat in dat paniekmoment toch bovenborrelen. Dus prent jezelf in hoe je gaat reageren.

Geef een kwaaie oerkreet uit je tenen, ga er vol en keihard en gemeen tegen in, wees explosief, wees woest, en vlucht zodra je kan.

Spullen zijn niet belangrijk. Geef hem je geld, je autosleutels, je mobiele. Als dat is wat hij wil, zal hij je verder geen kwaad doen. Geef je het hem, niet, dan doet hij je wel kwaad, en pakt het daarna alsnog af. Nou, dan kun je beter verstandig zijn.

Weet je wat je moet doen als je met auto en al gekidnapt wordt? BOTSEN! Rij maar tegen een andere auto, of een boom, een muur, een huis, maar zorg dat jouw auto geen bruikbaar vervoermiddel meer is. Met die auto wil hij je naar een afgelegen plek vervoeren, waar hij ongestoord zijn gang kan gaan met je. Dat wil je niet. Ongeluk gevaarlijk? Welnee, een aanvaller, dat is gevaarlijk. De verzekering dekt de schade wel, ook die aan de winkelpui die je aan gort rijdt. En meteen crashen, niet een kwartier rondrijden op zoek naar een geschikte plek. De geschikste plek is waar je op dat moment bent.
Oud 16-07-2003, 23:11
Verwijderd
Sterker, misschien. Maar als je écht gemeen doet, kun je nog wel loskomen. Als ik stoei met een jongen/man dan winnen zij, omdat ik me inhoud. Puur door gewicht en sterkere spieren kunnen ze me op de grond houden. Maar als ik echt gemeen zou doen, zoals poesiefox zegt met vingers in hun ogen prikken, bijten, krabben, dan kom ik echt wel los. Ook als hun intenties niet zo vriendelijk zouden zijn.
Als ik er nu maar aan denk op zo'n moment... nou ja, hopelijk gebeurt het nooit.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 23:47
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-07-2003 @ 22:40:
In Oprah vertelde een vrouw eens dat ze de penis van een verkrachter met beide handen had vastgepakt, om 'm vervolgens met al haar kracht fijn te knijpen en twee kanten op te draaien (prikkeldraad) zo ver haar armen toelieten. Dat lijkt mij ook redelijk efficient.
moet je dat eens met zun ballen doen
dan verkracht ie nooit iemand meer naam dat maar van me aan
Oud 16-07-2003, 23:56
eXcess
eXcess is offline

Kijk naar jack-ass.. daar werkt het
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 09:23
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
eXcess schreef op 17-07-2003 @ 00:56:
[afbeelding]

[afbeelding]

Kijk naar jack-ass.. daar werkt het
Maar het zijn dus wel mooi verboden wapens. Een ordinair keukenmes is echt even effectief, en gewoon te koop bij Blokker. Het beroemde Stanley-mes heb je ook in een uitschuifbare veiligheidsversie. Een paar halen met zo'n ding en hij smeert-em hoor! Soms is de dreiging al genoeg om een berover af te doen zien van snode plannen.

Mijn vader zat ooit s'avonds in de Londense metro, en toen kwamen er een paar vanb die gassies op hem af, steeds een beetje dichterbij, beetje verkennen, omsingelen. Vervolgens trekt hij zijn vlijmscherpe zakmes en gaat heel onschuldig een appeltje zitten schillen. Toen trokken de heren zich maar weer terug.
Oud 17-07-2003, 11:10
eXcess
eXcess is offline
Nah.. pepperspray dan ?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 11:19
gimgamgommetje
pepperspray is heel effectief op een paar uitzonderingsgevallen na.
sommige mensen kunnen er gewoon tegen.

maar ehh , boetes zijn hoog als je er mee gepakt wordt en een strafblad staat ook niet altijd leuk op je cv.
Oud 17-07-2003, 11:36
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
eXcess schreef op 17-07-2003 @ 12:10:
Nah.. pepperspray dan ?
Ook verboden.
Oud 17-07-2003, 14:59
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
Jah..idd..de dingen waar je je zelf mee kan verdedigen...zijn verboden...pfff..jah wat moet je dan nog niet iedreen kan zich lichaamlijk afweren....maar jah...

doei...
Oud 17-07-2003, 15:26
Briseïs
Briseïs is offline
Deze heb ik geloof ik nog niet gezien: gewoon keihard met je vuist/elleboog/hoofd/voorwerp boven op zn neus rammen. Dan breekt zn neus, wat niet alleen veel pijn doet maar ook nog eens vreselijk gaat bloeden, waardoor hij nogal afgeleid wordt.

En tegen al die mensen die zeggen dat je m toch niet kunt overmeesteren: ook al zou dat niet kunnen, je moet het iig proberen. En je zou het toch maar een keertje treffen dat je weet weg te komen...
Oud 17-07-2003, 19:01
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Maar ik denk dat zoon vent (soms vrouw) egt wel iemnad opzoekt die hij aan kan... Dus meestal kun je je niet goed verzette.... lijkt mij
Oud 17-07-2003, 19:56
freakinaround
freakinaround is offline
Ik zou iig niet proberen te gaan bijten in zijn arm of in zijn hand. Als je dat doet, zal hij proberen zijn hand in je strot te duwen, waardoor je dus helemaal geen kans hebt om te bijten..dit vertel ik uit eigen ervaring (dat iemand mij ging bijten).
Oud 18-07-2003, 01:45
gimgamgommetje
Dat is een hele gevaarlijke misvatting.
Een vrouw kan zich wel degelijk heel goed verzetten tegen aanranding en verkrachting. En een welgemikte klap op de strot heeft echt niet veel kracht nodig hoor. Een knieschijf is ook niet zo erg stevig en zo kan ik nog wel even doorgaan.
ik ken ook wel een aantal vrouwen die je als verkrachter niet graag tegenkomt.

Je hebt bijna gelijk wat betreft angst, maar je vergeet dat je daar mee om kan leren gaan. Dat is een kunst op zich, maar realistisch trainen helpt een heel stuk.
Oud 18-07-2003, 02:03
*** is offline
Citaat:
eXcess schreef op 17-07-2003 @ 12:10:
Nah.. pepperspray dan ?
verboden en kan niet mee naar een avondje stappen, vandaar dat ik tegenwoordig een kleine deoflesje bij me heb, niet zo effectief, maar beter dan niks...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 02:16
*** is offline
Citaat:
kwaad kan 't iig niet, maar je hebt wel gelijk, ik heb ook een zelfverdedigingscursus gevolgd, maar op 't moment supreme niet in praktijk gebracht... Zelfs "brand" heb ik niet geschreeuwd, heb ik eigenlijk uberhaupt wel geschreewd? Uitgescholden, dat wel... Ik heb hoogstens een tip van Oprah opgevolgd; de aanvaller recht aankijken en zeggen dat ie op moet rotten, maar ja dat gaat zo lastig als ie een helm op heeft... Aangezien er nog vrij snel vandoor is gegaan, dacht ik in eerste instantie dat ik toch vrij redelijk had gereageerd. Bij de zedenpolitie bleek echter dat ik me er vrij weinig van kon herinneren. Ik dacht dat dat aan de snelheid lag waarmee 't plaatsgevonden had. Maar er werd mij verteld, dat wanneer je heel erg bang bent, je hersenen simpelweg even niets meer registreren... Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat je van angst zelfs flauw kan vallen, kortom dan ben je helemaal de sigaar...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 13:42
gimgamgommetje
Ik hoor vaker dat dames niet (goed) reageren ondanks een cursus zelfverdediging. Dit is absoluut geen reden om geen cursus te doen, maar wel om de wat aan de kwaliteit te doen van de cursus.

Ik weet niet precies hoe die lessen gaan, maar voor je een goede trap of stoot kan plaatsen ben je wel ff langer bezig dan 12 lessen. Het lijkt me dat er vooral gewerkt moet worden aan omgang met angst.

Ik vind 12 lessen eigenlijk te kort om goed te leren wat je moet doen. Meestal als mensen een vechtsport beoefenen duurt het even voor je de houding ziet verbeteren en de technieken en zo.
Het lijkt me dat het ook ff duurt voor je zo zelfverzekerd bent dat je het opneemt tegen een man.

vraag aan de dames. Wat zou er voor jouw gevoel voor nodig zijn om het tegen een vreemde enge grote etc. man op te nemen?
Oud 18-07-2003, 15:13
telluriet
telluriet is offline
Citaat:

Nooit toegeven, nooit luisteren naar beloftes van doe dit of dat en ik laat je vrij. Natuurlijk doet hij dat niet, hij wil geen getuige achterlaten. Hij wil gewoon dat je meewerkt.

Nooit laten meenemen naar een afgelegen plek, nooit je laten vastbinden, nooit ophouden met gillen, krijsen, schreeuwen.

Wees gemeen, vecht vuil en fel. Er zijn geen regels van fatsoen, jij moet je leven redden! Maak alles kapot wat je kapot moet maken. Wees een beest.

Ga jezelf het allerergste scenario voorstellen, en in je hoofd afspelen. Praat erover met je vriendinnen, wat zou je doen?Train jezelf, want anders wordt je op het moment zelf verlamt door pure angst. Je reflexen moeten het dan overnemen,maar dan moeten ze wel voorbereid zijn.

Houdt hij een hand voor je mond? Bijt er in, zo hard mogelijk. En vasthouden, doorbijten. Geen genade!

En wees niet bang een beetje schade aan jezelf op te lopen, om zo jezelf te redden. Wees voorbereid op pijn. Zet je angst opzij.

Blijf kalm, blijf nadenken. Niet panieken. Meteen terugvechten, niet afwachten tot je je kans schoon ziet, die kans komt niet.

De meeste kans om te ontsnappen heb je tijdens zijn eerste verrassingsaanval. Daar moet je hard en genadeloos tegenin gaan.

Een mes op je keel kan meer kwaad dan wanneer je hem met je hand daar wegtrekt. Tuurlijk snij je in je vingers, maar een doorgesneden keel is erger! Worstel om het mes, misschien kun je hem zelfs verwonden. En prik hem niet in zijn borst, waar de ribben zitten, maar in zijn gezicht, in zijn ogen, in zijn keel.

Prikken? Nee, snijden. Sla naar hem, snij hem. Een voor zijn neus flitsend mes is eng hoor! En laat nooit dat mes los na de eerste wond. Dat zie je in films altijd, dat de heldin vol walging het wapen weggooit en dat de killer nog niet dood is en haar weer aanvalt. Op dat moment komt de held binnen. Gered! Maar jij zit niet in de film, jij moet nog een keer steken of snijden.

Prik met je vingers KEIHARD in zijn oog, en DUW DOOR! Een oog is echt wel genoeg, hij doet niks meer dan. Zielig? Nee hoor, jij dood, dat is pas zielig.

De schedel is bij de haargrens het dikst. Sla hem daarmee zijn neus kapot. Sla keihard! Het doet jou pijn, maar hem nog veel meer. Breek die neus maar.

Stopt hij zijn tong in je mond? Bijt hem eraf. Niet erin, erAF. Doorbijten, kauwen, trekken met je hoofd. ErIN bijten doet een beetje au, van een halfdoorgebeten tong valt hij bijna flauw van de pijn.

Niet verdedigen, aanvallen! En niet halverwege je aanval afbreken omdat je walgt van jezelf. Walg van hem en maak hem af.

als iemand die tips van jou leest denkt 'ie wel 3 keer na voordat hij zoiets stoms in zijn hoofd haalt
Oud 18-07-2003, 15:44
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 07-07-2003 @ 09:39:
ik heb trouwens in een aantal tvprogramma's gezien dat je, als je de aanvaller niet kan overmeesteren, het beste precies kan doen wat 'ie zegt. Niet gillen, (als het even kan) niet huilen. Alleen doen wat 'ie zegt. Dan heb je blijkbaar de meeste kans dat 'ie je ook weer laat gaan, levend en wel.
ik weet niet wat er waar van is, maar het was wel in een aantal programma's..
Dus je moet je maar gewoon laten verkrachten dan, in plaats van je te verzetten zodat hij/zij je niet doet? Vind ik een beetje raar, eigenlijk. Ik zou dat dus ook niet doen, precies doen wat hij zegt. Zoek het uit, ik zoek eerst wel naar een uitweg. Jezelf overgeven kan altijd nog hoor...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:46
Maddan
Maddan is offline
Citaat:
Morgan schreef op 17-07-2003 @ 00:11:
Sterker, misschien. Maar als je écht gemeen doet, kun je nog wel loskomen. Als ik stoei met een jongen/man dan winnen zij, omdat ik me inhoud. Puur door gewicht en sterkere spieren kunnen ze me op de grond houden. Maar als ik echt gemeen zou doen, zoals poesiefox zegt met vingers in hun ogen prikken, bijten, krabben, dan kom ik echt wel los. Ook als hun intenties niet zo vriendelijk zouden zijn.
Als ik er nu maar aan denk op zo'n moment... nou ja, hopelijk gebeurt het nooit.
dan gooit de jongen ook zn spieren in de strijd denk ik

ferme klap op je kop, en dat geld maybe niet voor elke jongen, maar bij de meeste lig je dan echt dik bloedend op de grond

hoop nou maar gewoon dat je niet word verkracht, je maakt toch ongeveer 0% kans
Oud 19-07-2003, 00:33
poesiefox
poesiefox is offline
NOOIT meewerken, stil zijn, doen wat hij zegt, meegaan naar een stil plekje. NOOIT!

Dan gebeurt er iets heel ergs met je, en de kans is groot dat ze je lijk zelfs niet meer terugvinden.

Hoe harder jij tegenstribbelt, hoe groter de kans dat hij er halverwege de brui aan geeft, omdat jij geen leuk en lekker slachtoffer bent. Veel te veel moeite. Maar als je toegeeft doet hij alles wat er in zijn zieke brein opkomt.

Verkrachters doen het niet een keer in hun leven en dan nooit meer, het zijn ervaren experts. Je bent de eerste niet, je zult de laatste niet zojn, en zin in een getuige die aangifte gaat doen heeft hij al helemaal niet. Hij maakt je liever af.
Oud 19-07-2003, 00:35
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Maddan schreef op 18-07-2003 @ 22:46:
dan gooit de jongen ook zn spieren in de strijd denk ik

ferme klap op je kop, en dat geld maybe niet voor elke jongen, maar bij de meeste lig je dan echt dik bloedend op de grond

hoop nou maar gewoon dat je niet word verkracht, je maakt toch ongeveer 0% kans

Misschien dat hij mij wel verkracht, maar helemaal ongeschonden zal hij zelf ook niet uit de strijd komen.
Oud 19-07-2003, 09:32
gimgamgommetje
Citaat:
benchMarc schreef op 19-07-2003 @ 08:10:
Al ooit es nagedacht dat hij _jou_ ook een tik kan geven _voordat_ jij al kunt krabben of bijten?
ooit eens nagedacht wat het alternatief is? Moeten vrouwen gewoon lekker op hun rug gaan liggen wachten tot het voorbij is?
Weet je, er kan zoveel tijdens een gevecht, maar je moet je nooit zomaar laten verkrachten en altijd verzet bieden.

Zou jij je wel laten verkrachten door iemand die groter en sterker is dan jij?
Oud 19-07-2003, 09:34
gimgamgommetje
andere mogelijkheid die schijnt te werken is jezelf onaantrekkelijk te maken door bijvoorbeeld in je broek te plassen of te poepen , over te geven of iets dergelijks, lijkt mischien vies, maar ja, altijd nog beter dan de intentie van de aanvaller.
Oud 19-07-2003, 16:39
poesiefox
poesiefox is offline
Als je erg bang bent slaan automatisch al je kringspieren op slot, of je laat het vanzelf lopen. Een keuze heb je niet, vrees ik.

Kijk, als ik zo'n enorme hengst krijg dat ik kassie zes ga, dan valt er weinig meer te verdedigen, maar daar zal het de gemiddelde verkrachter niet om te doen zijn. Die wil wel dat zijn slachtoffer het bewust meemaakt. Anders zou hij net zo goed een opblaaspop kunnen pakken, toch? Als ik halverwege de daad wakker wordt, dan is hij erg afgeleid, en kan ik zijn oor er vast wel afbijten. De rotzak, ik zal em!

Maar als hij mij een blauw oog oid slaat, kan ik mij nog zeer goed verdedigen. Het kan me niet schelen hoe erg ik in het gevecht gewond raak, die pijn voel je door de adrenaline toch niet, maar hij ziet er ook zo uit, en ik zal het hem in ieder geval zo moeilijk mogelijk maken. De meeste verkrachters zijn lafbekken, die op de vlucht slaan als het te moeilijk wordt, als er teveel lawaai is, of teveel opschudding, want dat verhoogt de kans op betrapping door andere mensen. Dan blijft het bij mishandeling en poging tot verkrachting. Poging. Geen verkrachting.

Ik zal vast wel trauma's hebben, maar niet zo erg als van een echte verkrachting waarbij ik mezelf zonder slag of stoot overgaf.
Oud 19-07-2003, 21:53
Verwijderd
Citaat:
sweet_gurl schreef op 16-07-2003 @ 22:59:
hey......

Nou jah....dit klopt duzz egt niet he.....
Gothicchreef

... Jongens en mannen zijn gewoon veel sterker....

dit is egt niet waar hoor...meiden kunnen ook veel sterker zijn dan jongens..ik doe zelf aan kickboxen..en heb vaal gewonnen op straat met een ruzie..zonder dat ik mun sport erbij gebruikte..natuurlijk wel een paar handelingen maar het ligt gewoon aan je zelf.....

doei....
kracht boeit geen reet.

belangrijker is hoe snel jij kan aanvallen, en je slag/schop techniek.

als jij iemand vol op zijn neus slaat, en je gooit je gewicht erin, dan maakt het niet uit of jij 120 of 60 kilo weegt, misschien vliegt hij bij die eerste wat verder.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 17:01
gimgamgommetje
toch is kracht wel iets waar je rekening mee moet houden.
waarom denk je dat bij vechtsporten verschillende categorieen zijn mbt gewicht?

tuurlijk kun je zwaardere en sterkere mensen wel verslaan, maar krachtverschil is wel een punt waar je rekening mee moet houden
Oud 21-07-2003, 17:07
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-07-2003 @ 18:09:
Ik, meisje, doe toevallig zelf ook een vecht/verdedigingssport, maar als iemand sterker is, lukt het me echt niet, hoe goed het trucje ook is... Jongens en mannen zijn gewoon veel sterker... Het is goed voor je zelfvertrouwen, misschien ben je minder bang, maar ik vrees dat je er weinig aan hebt als het er echt opaan komt...
Ik denk dat er weinig kerels bijvoorbeeld tegen een harde schop met een puntschoen in het kruis kunnen bijvoorbeeld. En dan kan je er uitzien als een bodybuilder maar je gaat toch wel plat.
Oud 21-07-2003, 17:16
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:

Leuke tips hoor

Alleen wil je niet zitten met minimaal moord uit zelfverdediging.:

- Iemand meerdere malen doorsteken met een mes is gewoon moord. Zels als jij verdediger bent.
Mocht je toch in zo`n situatie komen: Snij zijn achillespees door. Jij kan rustig weglopen en hij . Ach je achternalopen kan hij toch niet meer. Maar hij leeft nogwel (ondanks hij dat niet verdient).

-Iemand met zijn vingers in zijn ogen prikken is een goed plan. Maar doorduwen?? Achter de oogkas kom je in de hersenen uit en druk je daar door is de persoon dood en kun jij achteraf heel wat uitleggen bij de politie. Beter alternatief is: Steek hem in zijn ogen en als hij paniekt sla hem dan met een vlakke hand op beide oren. Zo is hij tijdelijk inmobiel en jij kan rustig weglopen.

Een verkrachter is heel vervelend maar zorg niet dat jij achteraf de cel ingaat maar hij.
Oud 21-07-2003, 17:31
poesiefox
poesiefox is offline
Zelfverdediging in geval van verkrachting en misschien wel doodmaking kan heel ver gaan voordat ik zelf een strafbaar feit bega. Daar hebben ze noodweer exces voor verzonnen. Je gaat dan wel te ver voor noodweer, maar toch ben je niet strafbaar omdat de situatie zo acuut was en jij helemaal in blinde paniek.

Bovendien is erheel wat voor nodig om iemand met je blote handen te vermoorden. Een goeie diepe prik in een oog, en ik kan wegkomen, daar gaat het me om. Voordat je een oog echt kapot hebt, moet je nog stevig doorduwen, dat bedoel ik. Alleen even van 'prik' zal weinig zoden aan de dijk zetten. Hij vloekt dan wat, en doet hetzelfde met jou, maar dan wel hard.

De eerste klap is een daalder waard, en dan wegwezen. Hij moet je loslaten, meer is niet nodig. Met gebalde vuistjes op zijn borstkas trommelen werkt alleen in films.
Oud 21-07-2003, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 09-07-2003 @ 19:22:
kracht is niet alles, hij heeft maar 2 armen, en jij hebt 4 ledematen en je hoofd, komt hij iets te dichtbij: kopstoot op zijn neus.
Als ik achter iemand sta, kan ik diegene zonder moeite helemaal verlammen. Ook al is die 2 meter lang en weegt 90kg. Volgens mij ben je als vrouw dan al helemaal kansloos.

(niet dat ik zelf zo'n engerd ben.. ik zie die verkrachters liever in de chaingang dan ooit nog eens op vrije voeten)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 21-07-2003 @ 18:31:
Bovendien is erheel wat voor nodig om iemand met je blote handen te vermoorden.
Je weet maar nooit. Iets simpels kan al verschrikkelijk fout gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 19:31
gimgamgommetje
Citaat:
the_conquer schreef op 21-07-2003 @ 18:16:
Leuke tips hoor

Alleen wil je niet zitten met minimaal moord uit zelfverdediging.:

- Iemand meerdere malen doorsteken met een mes is gewoon moord. Zels als jij verdediger bent.
Mocht je toch in zo`n situatie komen: Snij zijn achillespees door. Jij kan rustig weglopen en hij . Ach je achternalopen kan hij toch niet meer. Maar hij leeft nogwel (ondanks hij dat niet verdient).

-Iemand met zijn vingers in zijn ogen prikken is een goed plan. Maar doorduwen?? Achter de oogkas kom je in de hersenen uit en druk je daar door is de persoon dood en kun jij achteraf heel wat uitleggen bij de politie. Beter alternatief is: Steek hem in zijn ogen en als hij paniekt sla hem dan met een vlakke hand op beide oren. Zo is hij tijdelijk inmobiel en jij kan rustig weglopen.

Een verkrachter is heel vervelend maar zorg niet dat jij achteraf de cel ingaat maar hij.
Hoe weet je al.s meisje cq vrouw nu zeker dat hij je laat leven na de verkrachting?
als er 1 ding is waar je in zo'n situatie niet mee moet zitten is dat de wet.
alle juridische gevolgen zijn beter dan de gevolgen van zo'n man rustig zijn werk laten doen.
Het is hij of jij en dan kun je echt het beste voor jezelf kiezen.
Dus druk lekker door dat oog en als meneer jou met een mes aanvalt is het minstends poging tot doodslag,,, dus mag je je ook zodanig verdedigen.

Als je in een levensbedreigende situatie bent snap ik niet dat je je druk kan maken om wat voor juridische consequenties dan ook.

Liever tussen 4 muren dan 6 plankjes lijkt me zo.

Regels voor berichten