Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2003, 20:41
Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
Ik dacht dat het misschien wel eens nuttig zou zijn allerlei tips en truukjes bijeen te brengen om zichzelf te verdedigen in het geval dat een of andere vieze man wet te intiem wordt.
Ik zal beginnen met wat ik weet, als jullie mss willen aanvullen als jullie nog dingen weten.

- SCHREEUWEN : vele verkrachters nemen dan al het hazepad naar't schijnt
- op beide oren slaan : schijnt te werken
- vingers in sleutelbeen duwen en zo luchtpijp afsluiten
- in ogen prikken met de vingers : ff niet aan denken als je het doet maar akn veel ellende besparen ( tip: gebruik je wijs- en ringvinger en liefst niet je ring- en middenvinger, ik ga niet beginnen uitleggen waarom, maar zo is het beter)
- in zijn kruis stampen, uiteraard
- de knieen zijn ook zeer gevoelig
- kleine tip voor het onrecht geschiedt: loop niet onzeker rond, want zo lijk je een makkelijke prooi, maar doe je zelfzeker en sterk voor

ik denk dat dat zowat is wat ik weet dat en best kan doen
weten jllie nog iets?
Oud 01-07-2003, 20:48
Mémoire
Mémoire is offline
Ik heb ooit ergens gelezen (weet ff niet meer waar)...dat je de mogelijke dader (dus als je bv. achtervolgt wordt) recht in de ogen aan moet kijken, dan denkt de dader dat je een signalement van hem/haar hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:17
zomaar een mens
zomaar een mens is offline
Op zn neus slaan met je vuist.
Aan onderkant van je been, het begin van je voet (ik weet ff niet hoe dat heet) zit zo'n bot waar je op moet trappen (doet ontzettend zeer!).
Misschien zn vingers de verkeerde kant op buigen.
Aan zn haren trekken (verzin ik zelf hoor).
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:21
Brown eye
Brown eye is offline
ik denk dat in zijn kruis trappen het makkelijkst is...want dat is voor jongens echt de gevoeligste plaats volgens mij! en je kunt er zowat in iedere houding wel bij....desnoods knijp je erin ofzo....als het maar hard is!!
Oud 01-07-2003, 21:33
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Er zijn veel pijnlijkere plekken dan de ballen hoor.
Oud 01-07-2003, 21:40
Verwijderd
In Oprah vertelde een vrouw eens dat ze de penis van een verkrachter met beide handen had vastgepakt, om 'm vervolgens met al haar kracht fijn te knijpen en twee kanten op te draaien (prikkeldraad) zo ver haar armen toelieten. Dat lijkt mij ook redelijk efficient.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 22:00
dyfusica
dyfusica is offline
hmm misschien een tip om neit lastig gevallen te worden

mensen neit aankijken en geen aandacht geven

ik merk bij mezelf dat het heel erg werkt.. vroeger keek ik altijd iedereen aan enzo..en werd ik ook best vaak aangesproken..
nu kijk ik nooit meer iemand aan en word ik redelijk met rust gelaten.. ok soms nog wel nageroepen enzo maar nooit dat ze op je afstappen..

en zelfs als iemand dan op me afstapt dan loop ik snel weer weg zonder verder om te kijken
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 22:00
shiver inside
shiver inside is offline
Citaat:
ik denk dat dat zowat is wat ik weet dat en best kan doen
weten jllie nog iets?
Ten eerste natuurlijk het voorkomen van zo'n situatie, bv door: samen met vrienden te gaan, zelfverzekerde houding / uitstraling, ondrukke / onveilige plaatsen vermijden en gewoon goed uit je doppen kijken.
Mocht het toch gebeuren dan geen moeilijke dingen gaan proberen met sleutelbenen en knieschijven, dat lukt je op zo'n moment toch niet. Ik zou aanraden om iedergeval veel herrie te maken, dus door te schreeuwen. Zo schrik je hem misschien af en waarschuw je anderen. Verder gewoon proberen te vluchten, zeker niet met hem gaan vechten. Hij is waarschijnlijk groter en sterker dan je. Uiteraard moet je wel de kans hebben om te vluchten, bijvoorbeeld door hem te schoppen zodat hij je los laat. Tussen zn benen schoppen en zijn gezicht raken met wat dan ook is altijd goed.
Daarnaast kan je voor bijvoorbeeld op straat een busje haarlak bij je dragen om in (een) Nare Man zijn ogen te spuiten.
Succes
Oud 01-07-2003, 22:04
Verwijderd
Citaat:
shiver inside schreef op 01-07-2003 @ 23:00:
[B]

Daarnaast kan je voor bijvoorbeeld op straat een busje haarlak bij je dragen om in (een) Nare Man zijn ogen te spuiten.
Succes
Dat mag niet, daar kan-ie blind van raken. Burgers mogen alleen geweld gebruiken ter verdediging als de aanvaller daar geen blijvend letsel aan over kan houden.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 22:39
MUTS123
MUTS123 is offline
Graaien -> Knijpen -> Draaien

En als je in zijn ballen trapt...je moet erdoorhéen willen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 23:08
shiver inside
shiver inside is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-07-2003 @ 23:04:
Dat mag niet, daar kan-ie blind van raken. Burgers mogen alleen geweld gebruiken ter verdediging als de aanvaller daar geen blijvend letsel aan over kan houden.
Ja precies, dat zou zielig zijn, kan je je beter laten verkrachten he? Bij elke tegenaanval die je doet kan je iemand blijvend letsel toe dienen dus wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Oud 02-07-2003, 00:35
Verwijderd
Citaat:
shiver inside schreef op 02-07-2003 @ 00:08:
Ja precies, dat zou zielig zijn, kan je je beter laten verkrachten he? Bij elke tegenaanval die je doet kan je iemand blijvend letsel toe dienen dus wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Dat je wel een béétje moet uitkijken wat je met iemand doet. Als iemand met de blote vuisten op je af komt schiet je hem ook niet dood met een AK.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 08:56
Verwijderd
Als je schreeuwt, heeft het het meeste effect als je 'BRAND' roept, want om een of andere reden reageren mensen daar het snelst op (als er natuurlijk mensen in de buurt zijn ).
Om jezelf te leren verdedigen is jiujitsu een hele goede sport: je moet nl. niet alleen weten wat je moet doen, maar het ook in zo'n situatie (als je enigzins in paniek raakt) in een soort 'reflex' kunnen doen, anders ben je te laat......
Verder werken de trucjes die hierboven staan natuurlijk prima, en heel hard in iemands oor schreeuwen helpt ook, raakt 'ie gedesoriënteerd van....
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:46
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 01-07-2003 @ 22:33:
Er zijn veel pijnlijkere plekken dan de ballen hoor.

Zoals??

Geef tipss!! Zodat wij moeilijker aangerand kunnen worden.. oftewel onszelf beter kunnen verdedigen!!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:47
ESCO
ESCO is offline
Chinees boksen je tegenstander zo snel mogelijk uitschakelen,alles mag vingers in de ogen, shoppen in het kruis.
Shoppen op de sheenbeen,trekken aan de haren verzin maar zelf,vingers breken.
Oud 02-07-2003, 12:50
Balance
Balance is offline
ik heb zo'n zelfverdedigingscursus gedaan en daar dus heel veel trucjes geleerd enzo, maar ik denk dat je in het geval van een aanranding toch heel anders reageert en dat alles al niet meer weet.
één ding is wel handig om te weten: wanneer iemand je onder druk zet met bijv. een mes, dan heeft diegene hem bijna altijd slap vast. dit lijkt erg onwaarschijnlijk, maar de persoon in kwestie weet al dat ie de baas over je is (hij heeft immers een mes) en zal hem daardoor niet met alle kracht vasthouden. je kan zo'n mes er dus uitslaan (waar ook weer speciale technieken voor zijn).
toch denk ik dat ik dat in zo'n situatie helemaal niet zou durven.
Oud 02-07-2003, 17:56
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 02-07-2003 @ 13:50:
één ding is wel handig om te weten: wanneer iemand je onder druk zet met bijv. een mes, dan heeft diegene hem bijna altijd slap vast. dit lijkt erg onwaarschijnlijk, maar de persoon in kwestie weet al dat ie de baas over je is (hij heeft immers een mes) en zal hem daardoor niet met alle kracht vasthouden. je kan zo'n mes er dus uitslaan (waar ook weer speciale technieken voor zijn).
toch denk ik dat ik dat in zo'n situatie helemaal niet zou durven.
klinkt idd wel logisch, maar ik zou niet weten of ik het op zo'n moment zou durven....
aan de andere kant sta je op dat moment hoogstwaarschijnlijk stijf van de adrenaline, en dan schijn je veel sterker te zijn dan je zelf ooit had gedacht...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 18:40
psychobunny
psychobunny is offline
heb ergens gelezen dat,wanneer ze om je portefeuille vragen,je die niet mag geven maar zo ver mogelijk van je weg moet gooien,en dan de andere kant moet oplopen,want je hebt 99% kans dat ie voor het geld gaat...en dan maar hopen dat je die 1e % niet bent...
Oud 02-07-2003, 19:17
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 02-07-2003 @ 11:46:
Zoals??

Geef tipss!! Zodat wij moeilijker aangerand kunnen worden.. oftewel onszelf beter kunnen verdedigen!!
ogen en neus slaan of prikken bijvoorbeeld of een vinger breken is veel pijnlijker dan hem in zijn zak schoppen. Een beetje vent is daar zo overheen.
Oud 02-07-2003, 20:26
Verwijderd
Citaat:
shiver inside schreef op 02-07-2003 @ 00:08:
Dat dat niet mag... meende ik gelezen te hebben, al ging het toen over inbraken. Burgers mogen niet iemand aanvallen als diegene daar blijvend letsel aan overhoudt. Van een schop in je kruis herstel je wel weer op den duur, van haarspray in je ogen niet, tenzij je onmiddelijk naar een kraan gaat en je ogen gronig uitspoelt. 't Is niet mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:29
Verwijderd
Misbruik maken van zwakheden. Als hij de andere kant op kijkt, schoppen/slaan/krabben waar je hem maar raken kan. Klauw hem in z'n gezicht, daar schrikken de meeste mensen wel van af. Hij kan je vrij moeilijk bij je benen én armen tegelijk vasthouden (als hij je tenminste niet al op de grond heeft ) dus gebruik wat je vrij hebt. Ram hem desnoods in zijn gezicht met je voorhoofd, dan laat iemand ook nog wel eens los.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:36
martijn1985
martijn1985 is offline
een stijve penis kán breken...
Oud 02-07-2003, 21:27
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Bij jui-jitsu heb ik een leuk trucje geleerd. Met je elleboog met volle kracht op het scharniergewricht van zijn arm beuken, kan die breken. Doet in ieder geval flink pijn. Of gewoon pols omdraaien. Zwakke plekken van het lichaaam raken.
Oud 03-07-2003, 09:49
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 02-07-2003 @ 21:36:
een stijve penis kán breken...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-07-2003 @ 21:26:
Dat dat niet mag... meende ik gelezen te hebben, al ging het toen over inbraken. Burgers mogen niet iemand aanvallen als diegene daar blijvend letsel aan overhoudt. Van een schop in je kruis herstel je wel weer op den duur, van haarspray in je ogen niet, tenzij je onmiddelijk naar een kraan gaat en je ogen gronig uitspoelt. 't Is niet mijn mening.
Nou, er is een heel globale regel voor, namelijk dat tegen een dreigende aanranding (onder aanranding wordt verstaan alle misdrijven tegen personen of goederen) proportionaliteit en subsidiairiteit in de gaten gehouden moet worden.

Dat wil zeggen dat het geweld in verhouding moet zijn met de dreiging (proportionaliteit): iemand die reeds op de grond ligt blijf je niet schoppen en trappen. Dat is niet nodig om hem te overmeesteren. Ook moet er geen andere (lichtere) vorm van geweld mogelijk zijn (subsidiariteit): als een ongewapend iemand je bedreigt, en je hebt de keus tussen een knuppel en een automatisch wapen, dan mag je niet voor het automatische wapen kiezen.

Voor de gevallen waarin je door de schok en de emotie zo heftig reageert dat je de grenzen van noodzakelijke verdediging overschrijdt is er de regel van noodweer-exces. Wie te lang doorgaat met schoppen of te hard schopt omdat hij helemaal door het lint ging, gaat ook vrijuit.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:34
marieke_temp
marieke_temp is offline
wij kregen op de middelbare school met gym zelfverdediging. echt wel gelachen..
ehm.. wat heb ik nog voor leuke dingen onthouden die hier nog niet staan..
oh ja, als je door een 'eng' stuk moet en vantevoren al bang bent, kan je je sleutelbos zo vasthouden met sleutels tussen je vingers zodat die zegmaar uitsteken, schijnt prima te zijn om iemand flink mee te krabben.
ook bijten helpt.
en idd BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAND roepen ipv 'help' want daar schijnt minder op gereageerd te worden.
*wordt ondanks al deze vast handige tips toch liever niet potentieel aangerand*
Oud 03-07-2003, 20:03
the_conquer
the_conquer is offline
Mep op strottehoofd geven.
Elleboog aan zijkant van kaak een knal geven.
In de ogen steken en doordrukken kan ook nog.

(Oh voor wie zich bekommerd om de aanrander. Zo sla je hem te plekke dood)
Oud 03-07-2003, 20:05
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2003 @ 12:53:
Nou, er is een heel globale regel voor, namelijk dat tegen een dreigende aanranding (onder aanranding wordt verstaan alle misdrijven tegen personen of goederen) proportionaliteit en subsidiairiteit in de gaten gehouden moet worden.

Dat wil zeggen dat het geweld in verhouding moet zijn met de dreiging (proportionaliteit): iemand die reeds op de grond ligt blijf je niet schoppen en trappen. Dat is niet nodig om hem te overmeesteren. Ook moet er geen andere (lichtere) vorm van geweld mogelijk zijn (subsidiariteit): als een ongewapend iemand je bedreigt, en je hebt de keus tussen een knuppel en een automatisch wapen, dan mag je niet voor het automatische wapen kiezen.

Voor de gevallen waarin je door de schok en de emotie zo heftig reageert dat je de grenzen van noodzakelijke verdediging overschrijdt is er de regel van noodweer-exces. Wie te lang doorgaat met schoppen of te hard schopt omdat hij helemaal door het lint ging, gaat ook vrijuit.
Dus doordat je hem neerknuppeld als een zeehond eerst flink door het lint gaan
Oud 03-07-2003, 20:32
sas_andrea
sas_andrea is offline
ik wil echt niet lullig zijn, maar soms kan je je gewoon niet goed verdedigen. de verkrachter is qua kracht te baas over je of je bent zo in paniek geraakt dat je al je handelingen gewoon vergeet of te laat en verkeerd uitvoert.

zelf zou ik in zo'n situatie ook wel tegenstribbelen, ik zou waarschijnlijk zn adamsappel erin proberen te duwen als ik daar de kans toe krijg. heb ik de kans daar niet eens toe, is hij me waarschijnlijk de baas. je kan niet tegen iemand op die precies weet wat hij doet, sterker is, je met de dood bedreigd en daar de optie tot heeft etc.
Oud 04-07-2003, 13:42
extinction
extinction is offline
mocht je door een straat lopen met mooie auto's, en je wordt potentieel aangerand, even tegen een dure auto aan gaan hangen (als die er zijn), hebben vaak een alarm, die dan dus ook loeihard af gaat...
verder; haren, keel, ogen, knieën, kruis, neus, schenen, tenen, maag, etc.
Oud 04-07-2003, 14:23
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
sas_andrea schreef op 03-07-2003 @ 21:32:
ik wil echt niet lullig zijn, maar soms kan je je gewoon niet goed verdedigen. de verkrachter is qua kracht te baas over je of je bent zo in paniek geraakt dat je al je handelingen gewoon vergeet of te laat en verkeerd uitvoert.

zelf zou ik in zo'n situatie ook wel tegenstribbelen, ik zou waarschijnlijk zn adamsappel erin proberen te duwen als ik daar de kans toe krijg. heb ik de kans daar niet eens toe, is hij me waarschijnlijk de baas. je kan niet tegen iemand op die precies weet wat hij doet, sterker is, je met de dood bedreigd en daar de optie tot heeft etc.
Je kan je zeker wel goed verdedigen hoor.

Doe toevallig zelf een vechtsport.
Oud 04-07-2003, 14:40
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
meriekuh schreef op 03-07-2003 @ 14:34:

en idd BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAND roepen ipv 'help' want daar schijnt minder op gereageerd te worden.
klopt, ik werd bijna verzopen in het zwembad door 2 jongens maar niemand die je helpt als je help roept hoor.
wat een wereld
Oud 04-07-2003, 15:14
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Ga spieren kweken, blijf kalm. Ook al is de ander wat sterker, dan kan je hem nog wel uitschakelen, met behulp van goede vechttechnieken. Je kan natuurlijk ook gewoon hard weglopen, maar dan moet je wel een goede conditie hebben.
Oud 04-07-2003, 16:28
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 04-07-2003 @ 16:14:
Ga spieren kweken, blijf kalm. Ook al is de ander wat sterker, dan kan je hem nog wel uitschakelen, met behulp van goede vechttechnieken. Je kan natuurlijk ook gewoon hard weglopen, maar dan moet je wel een goede conditie hebben.
Spieren kweken is een beetje zinloos zeker als je een vrouw bent. Immers hij valt je alleen aan als hij denkt dat hij sterker is.
Maar qua vechttechinieken goed plan.
Oud 04-07-2003, 17:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 04-07-2003 @ 15:23:
Je kan je zeker wel goed verdedigen hoor.

Doe toevallig zelf een vechtsport.
Ik, meisje, doe toevallig zelf ook een vecht/verdedigingssport, maar als iemand sterker is, lukt het me echt niet, hoe goed het trucje ook is... Jongens en mannen zijn gewoon veel sterker... Het is goed voor je zelfvertrouwen, misschien ben je minder bang, maar ik vrees dat je er weinig aan hebt als het er echt opaan komt...
Oud 04-07-2003, 19:32
Verwijderd
Citaat:
ik wil echt niet lullig zijn, maar soms kan je je gewoon niet goed verdedigen. de verkrachter is qua kracht te baas over je...
maar daar zit ook juist het zwakke punt van de verkrachter: hij denk dat hij je de baas is. Daarom moet je dus opeens, snel en doelgericht hem slaan/trappen/... Hij schrikt dan en verslapt...

Citaat:
of je bent zo in paniek geraakt dat je al je handelingen gewoon vergeet of te laat en verkeerd uitvoert.
ja, en je bent lam van angst.
Daarom ben je in het voordeel als je een vechtsport doet: jezelf verdedigen wordt een reflex, dus dan heb je meer kans dat je op dat moment iets zinnigs doet...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 22:42
Verwijderd
Citaat:
the_conquer schreef op 03-07-2003 @ 21:05:
Dus doordat je hem neerknuppeld als een zeehond eerst flink door het lint gaan
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 23:12
poesiefox
poesiefox is offline
Geen medelijden hebben, dat zal hij namelijk ook niet met jou.

Nooit toegeven, nooit luisteren naar beloftes van doe dit of dat en ik laat je vrij. Natuurlijk doet hij dat niet, hij wil geen getuige achterlaten. Hij wil gewoon dat je meewerkt.

Nooit laten meenemen naar een afgelegen plek, nooit je laten vastbinden, nooit ophouden met gillen, krijsen, schreeuwen.

Echt, dan ben je verloren en overleef je het niet.

Wees gemeen, vecht vuil en fel. Er zijn geen regels van fatsoen, jij moet je leven redden! Maak alles kapot wat je kapot moet maken. Wees een beest.

Ga jezelf het allerergste scenario voorstellen, en in je hoofd afspelen. Praat erover met je vriendinnen, wat zou je doen?Train jezelf, want anders wordt je op het moment zelf verlamt door pure angst. Je reflexen moeten het dan overnemen,maar dan moeten ze wel voorbereid zijn.

Houdt hij een hand voor je mond? Bijt er in, zo hard mogelijk. En vasthouden, doorbijten. Geen genade!

En wees niet bang een beetje schade aan jezelf op te lopen, om zo jezelf te redden. Wees voorbereid op pijn. Zet je angst opzij.

Blijf kalm, blijf nadenken. Niet panieken. Meteen terugvechten, niet afwachten tot je je kans schoon ziet, die kans komt niet.

De meeste kans om te ontsnappen heb je tijdens zijn eerste verrassingsaanval. Daar moet je hard en genadeloos tegenin gaan.

Een mes op je keel kan meer kwaad dan wanneer je hem met je hand daar wegtrekt. Tuurlijk snij je in je vingers, maar een doorgesneden keel is erger! Worstel om het mes, misschien kun je hem zelfs verwonden. En prik hem niet in zijn borst, waar de ribben zitten, maar in zijn gezicht, in zijn ogen, in zijn keel.

Prikken? Nee, snijden. Sla naar hem, snij hem. Een voor zijn neus flitsend mes is eng hoor! En laat nooit dat mes los na de eerste wond. Dat zie je in films altijd, dat de heldin vol walging het wapen weggooit en dat de killer nog niet dood is en haar weer aanvalt. Op dat moment komt de held binnen. Gered! Maar jij zit niet in de film, jij moet nog een keer steken of snijden.

Prik met je vingers KEIHARD in zijn oog, en DUW DOOR! Een oog is echt wel genoeg, hij doet niks meer dan. Zielig? Nee hoor, jij dood, dat is pas zielig.

Als hij dreigt met een wapen, zal hij het uiteindelijk gebruiken. ALTIJD!

De schedel is bij de haargrens het dikst. Sla hem daarmee zijn neus kapot. Sla keihard! Het doet jou pijn, maar hem nog veel meer. Breek die neus maar.

Stopt hij zijn tong in je mond? Bijt hem eraf. Niet erin, erAF. Doorbijten, kauwen, trekken met je hoofd. ErIN bijten doet een beetje au, van een halfdoorgebeten tong valt hij bijna flauw van de pijn.

Zoent hij je in je nek, bijt zijn oor erAF. Wees gemeen!

Niet verdedigen, aanvallen! En niet halverwege je aanval afbreken omdat je walgt van jezelf. Walg van hem en maak hem af.

Laatst gewijzigd op 04-07-2003 om 23:17.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 09:43
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
ALs je lastig gevallen wortd en erz ijn mensen in de buurt moet je nooit help roepen, op de 1 of andere manier schrikt dat de mensen af, je kan beter iets roepen als brand ofzo. Dat "interreseert"e mensen,

Maybe goeie tip
Oud 06-07-2003, 11:22
Spoonie
Spoonie is offline
he ik doe zelf dan judo mag over anderhalf jaartje op voor zwart

maar ik denk dat als ik vrouwe was en d'r komt z'n smeerlap op je afgelopen je gewoon je longen uit je lijf moet schreeuwen en daarna hard wegrennen als je echt niks meer kan gewoon zoals bijna iedereen al zegt flink een trap tussen z'n edelen geven geloof me als je daar een trap geeft aan iemand dan heb je zeker 2 tot 3 min om je uit de voeten te maken voor die gast weer een beteje kan lopen.
Oud 06-07-2003, 11:37
Verwijderd
deze tips zijn best wel nuttig voor als het me weer over komt
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 11:46
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Geen medelijden hebben, dat zal hij namelijk ook niet met jou.

Nooit toegeven, nooit luisteren naar beloftes van doe dit of dat en ik laat je vrij. Natuurlijk doet hij dat niet, hij wil geen getuige achterlaten. Hij wil gewoon dat je meewerkt.

Nooit laten meenemen naar een afgelegen plek, nooit je laten vastbinden, nooit ophouden met gillen, krijsen, schreeuwen.

Echt, dan ben je verloren en overleef je het niet.

Wees gemeen, vecht vuil en fel. Er zijn geen regels van fatsoen, jij moet je leven redden! Maak alles kapot wat je kapot moet maken. Wees een beest.

Ga jezelf het allerergste scenario voorstellen, en in je hoofd afspelen. Praat erover met je vriendinnen, wat zou je doen?Train jezelf, want anders wordt je op het moment zelf verlamt door pure angst. Je reflexen moeten het dan overnemen,maar dan moeten ze wel voorbereid zijn.

Houdt hij een hand voor je mond? Bijt er in, zo hard mogelijk. En vasthouden, doorbijten. Geen genade!

En wees niet bang een beetje schade aan jezelf op te lopen, om zo jezelf te redden. Wees voorbereid op pijn. Zet je angst opzij.
Goede tips maar met een mes in de keel snijden schiet je niet veel mee op.
Poging tot doodslag of moord zit je dan mee.

Oud 06-07-2003, 12:03
Gothic Queen
Gothic Queen is offline
jezelf beschermen mag dus tot een bepaalde grens,dat heb ik zelf ondervonden.
ik stapte een bus in,diegene achter me vond het nodig om me vol in mijn billen te knijpen,ik draai me om en geef een mep en een duw zodat hij van het trapje van de bus afvalt,ik stap mee uit en geef een paar flinke trappen na toen ik blijkbaar door bleef schoppen grepen er mensen in ze trokken me weg van die man,paar tellen later was de politie er en ik kon geboeid de wagen in,die man moest naar het ziekenhuis en deed aangifte van mishandeling,over de aanleiding werd amper meer gesproken.

Dus mijn tip is,schakel hem tijdelijk uit en ren heel snel weg
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 12:46
Verwijderd
hier
^^
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 16:33
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
ESCO schreef op 06-07-2003 @ 12:46:
Goede tips maar met een mes in de keel snijden schiet je niet veel mee op.
Poging tot doodslag of moord zit je dan mee.

En over poging tot moord: neuh. Ik ben een meisje van 60 kilo met een brilletje, hij een aanvaller met een mes. Noodweer of anders noodweer-exces.

Bovendien: ik zit liever levend tien jaar in de cel, dan dat ik zelf vermoord wordt door iemand die geen medelijden met mij heeft en geen getuige wil achterlaten. Hmm?

Sorry, maar mij aanvallen is de grootste fout die iemand kan maken.
Oud 06-07-2003, 16:49
Verwijderd
schreeuwen, heel hard, maar niet dat je verkracht word, maar ''brand'' roepen, het schijnt dat mensen daar sneller op af komen dan wanneer je ''help'' roept. * uit onderzoek*
uuhm, mjah trappen waar je maar trappen kunt, bedenk zelf eens wat leux
*bijweg, k heb ook op jiu jitsu gezeten, weet ik ook wel trucjes van, maar das vrij lastig uit te leggen zonder gebaren enzow *
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 18:37
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 04-07-2003 @ 17:28:
Spieren kweken is een beetje zinloos zeker als je een vrouw bent. Immers hij valt je alleen aan als hij denkt dat hij sterker is.
Maar qua vechttechinieken goed plan.
dan is het toch juist goed om spieren te kweken? zinvol dus.
Wij vrouwen denken heus niet, 'goh ik moet geen spieren kweken, want dan wordt ik niet aangerand en dan heb ik dat hele topic voor niets gelezen'

je kunt trouwens ook met je vuist op volle kracht in zijn keel slaan, en vervolgens op volle kracht in z'n ballen.
waarschijnlijk is je aanvaller ook niet helemaal debiel en probeert 'ie zich te verdedigen, dan is het handig om een schijnbeweging uit te voeren naar zijn maag, waardoor hij met z'n armen naar beneden gaat om je stoot af te weren, en dan heb je dus vrij spel om hem een facelift te geven.
Oud 06-07-2003, 19:25
Maddan
Maddan is offline
sorry hoor..

maar als een man op een meisje afkomt om haar te verkrachten, heb je weinig kans hem te overmeesteren, het enige wat hij wil is je naar de grond krijgen, des noods slaat ie je half in elkaar als je wat terug doet, en je dan te verkrachten.

ik ken zeer weinig meisjes die wat tegen de gemiddelde man zouden kunnen doen.
Oud 06-07-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 06-07-2003 @ 17:49:
schreeuwen, heel hard, maar niet dat je verkracht word, maar ''brand'' roepen, het schijnt dat mensen daar sneller op af komen dan wanneer je ''help'' roept. * uit onderzoek*
Ja dat zegt iedereen hier dus, het zal best zo zijn maar uit "onderzoek" blijkt ook dat iedereen het het fijnst vind als er in een winkel meteen iemand op je af komt om te vragen of hij je kan helpen. Nou, als je mensen ergens over hoort klagen..

Ik denk dat mensen zowieso niet snel meer reageren als ze help of brand horen, gewoon schreeuwen en er niet mee stoppen lijkt me het effectiefst, want mensen reageren toch al sloom, maar als het door blijkt te gaan irriteren ze zich eraan, of worden toch wel nieuwsgierig en dan pas gaan ze kijken, als ze al niet bang zijn om zelf een schram op te lopen.

Er was vroeger een oprah aflevering die daar helemaal over ging, maar ik ben alles nu alweer vergeten.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 08:39
AlopiA
AlopiA is offline
ik heb trouwens in een aantal tvprogramma's gezien dat je, als je de aanvaller niet kan overmeesteren, het beste precies kan doen wat 'ie zegt. Niet gillen, (als het even kan) niet huilen. Alleen doen wat 'ie zegt. Dan heb je blijkbaar de meeste kans dat 'ie je ook weer laat gaan, levend en wel.
ik weet niet wat er waar van is, maar het was wel in een aantal programma's..

Regels voor berichten