Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
TV = manipulatie...
Het wordt idd steeds belangrijker om er goed uit te zien, mede door de opkomst van snellere en betere media, zoals TV, internet enz. Maar ook bedrieglijker. Alle mensen ide je op tv/bladen ziet zijn zwaar opgemaakt, haar gedaan door professionele kapsters en de goede kleding, zodat veel schoonheidsfoutjes verborgen zijn. De overige 'foutjes' worden vervolgend gecorrigeerd in oa programma's als Photoshop ed. Maar ik verwacht dat over een aantal jaren dit weer zal afnemen, je ziet nu al weer de trend, 'puur natuur' en weinig make-up enz... Nou ja, dat hoop ik dan ![]()
|
![]() |
Soms is het zo simpel
Op SBS6 is de politie zakkenrollers aan het opsporen. Een neger wordt opgepakt. Politie goed; negers slecht Kim EL, de kranten doen ook een duit in dat manipulatie-zakje.
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is simpel. "Mooie" mensen zijn aantrekkelijker om naar te kijken, en dus ligt een product (kleding, videoclip, etc) dat met behulp van zulke mensen gepromoot wordt beter in de markt. Een bedrijf dat om welke reden dan ook besluit om aan realistischere marketing te doen zal van goede huize moeten komen om succes te boeken. En waarom zouden ze? Commerciële bedrijven hebben daar geen baat bij, tenzij ze een of ander schattig ethisch correct imagootje willen opbouwen. Waar het mis gaat, is bij de mensen zelf, niet de media. Als je gelooft dat iedereen er uitziet zoals op tv, in bladen en reclames, dan ontbeer je (imho) simpelweg een beetje realiteitszin. Het probleem is dat mensen teveel achter de tv hangen en reclames in bladen bestuderen. Als je lekker op straat loopt zie je toch in één oogopslag dat de echte wereld verre van perfect is? Waarom zou je je blind staren op een illusie, jezelf daaraan meten en vervolgens jezelf een of ander minderwaardigheidscomplex aanpraten? Dat is gewoon een zwakte van jezelf, daar kun je marketeers de schuld niet van geven. Als je dat in je achterhoofd houdt kun je ook onmogelijk denken dat (zie openingspost) jongens enkel nog genoegen met je zouden nemen als je er uitziet alsof je net uit een videoclip komt wandelen. Dat zou namelijk betekenen dat 95% van de bevolking volledig buitenspel staat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
door deze vorm van commercie (mooie vrouwen, slank lichaam, grote tieten, allachtonen slecht (geloof me, angst voor allachtonen is echt een grote branche in de media) etc etc) worden veel mensen onzeker, mensen blijven bang voor allachtonen, mensen krijgen het idee dat nederland zwaar onveilig is (wat het niet is). De mensen vervreemden van elkaar en dat is moeilijk te repareren.
(kweet niet of het echt ergens op slaat ofzo, maarkvon het wel ff leuk om te typen dus lekker puh)
|
![]() |
ik erger me er niet echt aan dat de meiden op TV 'zo mooi' zijn,waar ik me aan erger is dat al die 'mooie meiden' zitten te geilen op 1 dikke vetzak die een beetje 'yeah' en een beetje 'yo' zegt.(wij willen ook wat moois zien!!!)Die meiden zien er trouwens heus zo mooi niet uit als ze pas hun bed uitkomen,met een beetje make-upp hun haar mooi gedaan en een inimini bikini kunnen de meeste meiden wel er tussen gaan huppelen zonder uit de toon te vallen hoor.en ik betrap mezelf erop dat ik me wel erger aan die meisjes,maar als er dan een iets minder mooi meisje ertussen loopt ik zeg 'damn wat is die lelijk zeg' inplaats dan te zeggen 'wat goed dat ze niet luisteren naar dat schoonheidsideaal'.Ik vind:minder schaars geklede vrouwen op TV,ofwel meer mooie mannen,want ik vind het helemaal niet fair gewoon,nouja...boeiuh...
|
![]() |
|
het is een vorm van materialisme
je lichaam wordt gezien als bezit, en dat bezit is op z'n mooist om mee te pronken een bepaalde vorm. Sommige mensen vinden dat grote borsten, anderen het zien van je ribben etc. Dat de media er aandacht aan besteed is erg, want veel zwakke mensen worden hierdoor beinvloed. Sterke mensen worden hierdoor geiriteerd, waaronder jij. Het enige wat je kan doen is je eigen normen en waarden aanhouden. natuurlijk geeft iedereen wat om zijn gezondheid, maar je moet niet obsessief met je uiterlijk bezig zijn. Hecht meer waarde aan je innerlijk, of je aardig bent tegen mensen, of je zelf veel ambitie hebt, of je plezier hebt in je leven etc. en om de irritatie te voorkomen: gewoon geen televisie meer kijken ( zoals ik) of wegzappen. Geen onzinnige inhoudloze modeblaadjes meer kopen, maar de Opzij of Psychologie magazine ( daar steek je tenminste nog wat van op) p.s. ik wil wel even zeggen dat er ook genoeg mannen zijn die niets om het modebeeld geven en nog ouderwets romantisch zijn en niet blasé en promiscu. Je moet gewoon even zoeken, want meestal zijn ze niet zo opzichtig als degene die luid schreeuwend in cafe's rondhangen.
|
wat ook veel mensen onderschatten is dat je je uiterlijk kwijtraakt. het is je gegeven door de natuur en ene goede genencombinatie. Om het van verval tebehoeden moet je wel gaan botoxen en liften etc.
maar je inerlijk blijft bij je. je herinneringen, ervaringen, je kennis...tenzij je natuurlijk een extreem geval van alzheimer krijgt, maar dat is meestal na je 70ste
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De sociale druk vanuit bvb. de media is er wel degelijk. |
![]() |
||
Citaat:
Saa anders lees je gewoon eerst even ![]() En ik vind dit echt een zwaar uitgekauwd topic. Natuurlijk hoegf je niet aan dat ideale schoonheidsbeeld te voldoen. Maar door mensen dmv commercie wijs te maken dat dat WEL zo moet, zijn een hele boel mensen rijk geworden ![]()
|
![]() |
Ik geef de grote kapitalisten alle gelijk van de wereld.
Welk bedrijf zou zeggen "oh, met deze reclamecampagnes maken wij jonge meisjes onzeker, laten wij maar een dikke 39-jarige vrouw inhuren om onze producten aan te prijzen". Ik zou er op geeneen kunnen komen. Bedrijven willen zo veel mogelijk geld verdienen. Als dat ten koste gaat van het geestelijk welzijn van (een deel van) de generatie jonge meisjes, is dat jammer. Dat heet kapitalisme. Anders hadden jullie maar de revolutie moeten steunen toen het nog kon. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Er zijn zat mensen die erzo over denken als jou..
Ze trekken zich er dus niets van aan.. Ik denk ook weleens van jezus.. Wanneer komt er nou eens een minder mooi meisje op tv? Maar je moet gewoon blij zijn met jezelf.. Je bent uniek.. Je bent mooi.. Iedereen is mooi.. dik/dun/klein/groot.. Blabla ![]() ![]() Dus let er niet teveel op! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb totnutoe nog maar 1 reclamefilmpje gezien waarin ik mij niet stoorde aan het perfectionisme...en op een bepaalde manier dreven ze er ook de spot mee...het was die reclame van zonnatura, waar ze op het einde zeggen dat alleen in het filmpje kunstmatige kleurstoffen etc zijn gebruikt...die vink geweldig
![]() maar om ff op het waar gaat dit heen terug te komen; zijn er eigenlijk nog meer voorbeelden waarin zeg maar de spot wordt gedreven met dat onnozele gedrag? |
![]() |
||
Citaat:
Ja, die filmpjes van "deze huidcreme laat me 10 jaar jonger voelen(......) ....maar hij werkt natuurlijk voor geen meter" Ik weet niet waar die reclame is maar daar wordt ook spot gedreven met die cremetjes enzo
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
University College #3 kiss_the_sky | 493 | 15-01-2007 15:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Seksualiteit |
[Enquete-achtig] Wat gaat te ver? ShadowLady | 49 | 19-02-2006 23:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |