Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2003, 16:38
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Ik heb gisteren op Discovery een documentaire gezien over wat de hersenen doen. Men kan met apparaten aan hersen-activiteit zien of iemand aan een persoon denkt of aan een plaats. Ook kan een muis-sensor bewogen worden door te DENKEN dat je je arm beweegd. (dit deden ze bij een volledig verlamde man die dus ook niet meer kon praten)

dat progamma heb ik ook gezien ja, maar dat met die arm was gewoon zenuw van arm aan computer aan sluiten, (nouja gewoon... ).

wat ze ook deden was kinderen een computer spel besturen door gebruik te maken van hersengolven, door oefening konden ze daar controle over krijgen en daarmee een spelletje besturen.

Ik zie de ziel als het gene dat je hersens bestuurd. een computer kan immers ook niets zonder een mens die het bestuurd. zonder de ziel was het lichaam maar een stuurloos zootje.
Oud 15-07-2003, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Lyra schreef op 04-07-2003 @ 21:59:
Niet in ziel geloven? Hoe kan dat nu?
Wat moet er dan zijn i.p.v. een ziel? Een gat? Je kunt zogoed mogelijk je menselijk lichaam namaken.. Maar om het te laten leven heb je een ziel nodig.
Ziel is gewoon een mooie benaming voor alle mensen die geloven dat ze naar die mooie groene achtertuin gaan als ze dood zijn.

Psyche of bewustzijn is een feit, ziel is een hersenspinsel.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 20:44
AXE
AXE is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 15-07-2003 @ 17:38:
dat progamma heb ik ook gezien ja, maar dat met die arm was gewoon zenuw van arm aan computer aan sluiten, (nouja gewoon... ).
Probeer mij niet te verbeteren als je niet weet waar ik het over heb. Je beschrijft bewust wat anders gezien te hebben als mij, en tegelijk zeg je "dat programma heb ik ook gezien ja".
Wat ik heb gezien ging met hersenactiviteit, omdat die man zelf volledig verlamt was (zenuwen werkten dus niet)

Citaat:
dreadmanneke schreef op 15-07-2003 @ 17:38:
Ik zie de ziel als het gene dat je hersens bestuurd. een computer kan immers ook niets zonder een mens die het bestuurd. zonder de ziel was het lichaam maar een stuurloos zootje.
Hersens zijn niet hetzelfde als computers, dus het is een zinloze vergelijking.
Zelfs als je de hersens zou zien als computer, dan heb je je bewustzijn als besturingssysteem, en heb je dus geen "ziel" nodig om jezelf te besturen.
Bovendien is een ziel wetenschappelijk en medisch niet-bestaand. En dat is vast niet zonder reden zo.

Waarom wil jij in een ziel geloven?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 20:47
AXE
AXE is offline
Citaat:
Lyra schreef op 04-07-2003 @ 21:59:
Niet in ziel geloven? Hoe kan dat nu?
Wat moet er dan zijn i.p.v. een ziel? Een gat? Je kunt zogoed mogelijk je menselijk lichaam namaken.. Maar om het te laten leven heb je een ziel nodig.
Waar zou die ziel (of een gat) dan moeten zitten?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 21:13
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
AXE schreef op 15-07-2003 @ 21:44:
Probeer mij niet te verbeteren als je niet weet waar ik het over heb. Je beschrijft bewust wat anders gezien te hebben als mij, en tegelijk zeg je "dat programma heb ik ook gezien ja".
Wat ik heb gezien ging met hersenactiviteit, omdat die man zelf volledig verlamt was (zenuwen werkten dus niet)

Hersens zijn niet hetzelfde als computers, dus het is een zinloze vergelijking.
Zelfs als je de hersens zou zien als computer, dan heb je je bewustzijn als besturingssysteem, en heb je dus geen "ziel" nodig om jezelf te besturen.
Dat bewustzijn is je ziel! en het is ook al weer een jaar of weet ik veel hoeveel geleden (zeker wel 3 jaar) weet niet meer presies hoe het zat, die zenuw was omgeleid van voor het knel punt volgens mij. maar jij zal het vast wel pas geleden gezien hebben dus je weet het vast wel beter.

Citaat:

Bovendien is een ziel wetenschappelijk en medisch niet-bestaand. En dat is vast niet zonder reden zo.

Waarom wil jij in een ziel geloven?
ik meen ook eens op discovery gezien te hebben dat het lichaam een halve kilo lichter word op het moment dat het sterft.

warom ik er in geloof? omdat ik wel eens met mijn ziel uit mijn lichaam ben getreden.
Oud 17-07-2003, 17:58
Verwijderd
Citaat:
dreadmanneke schreef op 15-07-2003 @ 22:13:

warom ik er in geloof? omdat ik wel eens met mijn ziel uit mijn lichaam ben getreden.
yeah I know exactly what you mean, it's called paddo's. It's the only way to fly
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 21:08
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 17-07-2003 @ 18:58:
yeah I know exactly what you mean, it's called paddo's. It's the only way to fly
You can fly, but you better not try...

infected mushroom, vette groep
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 09:30
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
nee met drugs heb ik het nou nog nooit gehad. toen ik klein was heb ik het vaak gehad dat ik uit me lichaam ging en en ergens heen zwoof.
Oud 18-07-2003, 09:34
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
yeah I know exactly what you mean, it's called mescaline. It's the only way to fly
Off-topic; je doelt waarschijnlijk op Arabian nights on mescaline van IM.
Oud 18-07-2003, 16:20
squat
squat is offline
Ben ik de enige die nog steeds géén idee heeft waar deze topic over gaat?

Citaat:
De ziel is de verbinding tussen fysiek lichaam en geest.
De ziel IS een vonkje Goddelijke bron.
Nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten