Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2003, 20:12
Martian
Martian is offline
Citaat:
Bloo schreef op 09-07-2003 @ 21:05:
Sorry hoor, maar dat 'hoge bomen vangen veel wind', ik vind niet dat dat betekent dat je ongenuanceerd even je gal ergens overheen mag spuwen. Als iemand een hekel aan Amerikanen heeft, geen probleem, maar geef het aub wel even een redelijke onderbouwing en zo.

Ik zie trouwens ook verdomd weinig over Rusland en China, dat zijn ook 'hoge bomen' of niet...
Neuh. Ik probeer altijd te nuanceren. Maar da's vaak nogal moeilijk als je werkelijk voor 98% tegen de politiek van een bepaalde regering bent.

Ik heb geen hekel aan Amerikanen. Ik heb een hekel aan de regering-Bush. Da's een heel verschil. De enige Amerikaan waar ik een werkelijke hekel aan heb is Donald Rumsfeld.

Redelijke onderbouwingen heb ik al in tientallen topics gegeven, en aangezien dit topic niet echt over een bepaald onderwerp gaat, is dat hier nogal lastig. Je kan de zoekfunctie gebruiken. Maar ik ben het met je eens, kritiek zonder onderbouwing is dom.

Rusland en China zijn, zeker momenteel, een stuk minder hoge bomen dan de VS is. Maar misschien heb je wel gelijk, en zouden we het bijvoorbeeld vaker over de oorlog in Tsjetsjenie, of over de situatie van Chinese Christenen oid moeten hebben. Maar dat geld voor alle media en bijna alle mensen in Nederland.... Lastig te veranderen denk ik, zeker met een Amerikaanse regering die zich niet bepaald rustig houd op het wereldtoneel.

Ook zal het iets makkelijker zijn het eens te worden over de misstanden in een Chinese gevangenis dan over de rechtvaardigheid van de oorlog in Irak, ofzo. Dus een stuk minder spannend
Oud 09-07-2003, 20:16
schietgeweer
schietgeweer is offline
Ik heb het niet over jou, ik heb het over de meeste andere reacties in dit topic.

'ze moeten hun bek houden' e.d. Dat slaat echt nergens op.
Oud 09-07-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Bloo schreef op 09-07-2003 @ 21:05:
Ik zie trouwens ook verdomd weinig over Rusland en China, dat zijn ook 'hoge bomen' of niet...
Daar is de mensenrechtensituatie idd niet ideaal, maar deze landen voelen zich ook niet geroepen om andere landen te ''bevrijden'' en de Zegen van Vrijheid en Democratie op te leggen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 22:13
Verwijderd
Tegen de gemiddelde amerikaan heb ik net zo weinig als tegen de gemiddelde nederlander. Tegen de huidige regering des te meer.

Andere kant van het verhaal:

Teveel mensen zijn de laatste tijd hier alle kritiek op de VS aan het afdoen als zeurderig en standaard 'zeiken omdat het de VS is'.

En daar word ik dan weer een beetje simpel. Als je het niet met de kritiek eens bent, tuurlijk dat mag. Maar onderbouw het dan. Want dat zie ik verdomde weinig.

Laatst gewijzigd op 09-07-2003 om 22:15.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 03:13
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Martian schreef op 09-07-2003 @ 20:58:
Het is je misschien opgevallen dat er vooral veel kritiek is sinds Bush aan de macht is, en helemaal sinds 11 september 2001.

Er is gewoon veel mis met wat de VS doet, naar mijn mening en die van vele anderen in ieder geval. Het is geen jaloezie, maar wel vanwege het feit dat ze hun grote macht naar mijn/onze mening zo verkeerd gebruiken.
Zelfs voordat Dubya aan de macht kwam merkte ik al vooroordelen en een negatieve houding tegenover de VS. Dat is inderdaad een stuk groter geworden de laatste tijd, en daar kan ik wel wat inzien - ondanks dat ik daar persoonlijk andere gedachten over heb - , maar als ik zie dat de linkse media vaak nieuws vermeld over de VS wat uitkomt voor hun politieke agenda, heb ik het er wel weer mee gehad.
Oud 10-07-2003, 10:18
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Martian schreef op 09-07-2003 @ 21:12:
Rusland en China zijn, zeker momenteel, een stuk minder hoge bomen dan de VS is.
Ik mis de hoogtedagen van het communisme *snik* dat onze kameraden bijna een eeuw lang de macht hadden in het Kremlin de politieke centrum van de Soviet Union met legandarische helden zoals: Nikita Chroestjov, Vladimir Oeljanov (Lenin), Yuri Andropov en al die andere secretaris generaals van the great Union of Mao in China. heeft iemand een zakdoekje voor me dit wordt te emotioneel en sentimenteel. Gelukkig dat we Fidel nog hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 11:10
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-07-2003 @ 21:55:
Daar is de mensenrechtensituatie idd niet ideaal, maar deze landen voelen zich ook niet geroepen om andere landen te ''bevrijden'' en de Zegen van Vrijheid en Democratie op te leggen.
nee Mongolie de "zegen" van communisme opleggen en wat is Rusland in Tsjetjenie aan het doen jullie zitten allemaal te zeiken vanwege een economische oorlog maar dat gaat ook over oorlog
Oud 10-07-2003, 13:01
ESCO
ESCO is offline
Het grote veschil tussen China,Rusland met de v.s is dat de v.s een westers land is.

Verder loopt bush al z'n problemen op te lossen in eigen land ,door maar zogenaamd de held te spelen door landen te bevrijden van het terrorisme.

Je schiet natuurlijk ook maar weinig op om de rente maar te verlagen, maar Bush is ook zo'n mongool dat die een honkbal ploeg naar de falisement kan helpen als Texas Rangers.
Dan kan je ook wel verwachten dat zo'n stomme hond niet echt een econoom is.
Oud 10-07-2003, 15:26
Isa
Isa is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 07-07-2003 @ 19:42:
moeten ze in bv. Iran de doodstraf afschaffen?
nee daar niet maar in amerika wel. amerikanen snappen niks van wat oordeel en rechtvaardigheid inhoud namelijk.
Iraniers iets meer.

toch zal ik geen steen gooien naar die vrouw die een kind kreeg door seks te hebben voor het officiele huwelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 15:41
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 10-07-2003 @ 16:26:
nee daar niet maar in amerika wel. amerikanen snappen niks van wat oordeel en rechtvaardigheid inhoud namelijk.
Iraniers iets meer.

toch zal ik geen steen gooien naar die vrouw die een kind kreeg door seks te hebben voor het officiele huwelijk.
en waarom in Iran niet dan?

stel in Iran vermoord iemand iemand anders dan mag hij in Iran wel de doodstraf krijgen maar in de V.S. niet?

Rechtvaardigheid in Iran? goeie grap!in Amerika snappen ze er niet veel van dat wil ik wel geloven maar in Iran krijg je al stokslagen als je je baard afscheert en doodstraffen voor niks,nee ook Iran weet er niks van
Oud 10-07-2003, 20:19
Verwijderd
Citaat:
timbo85 schreef op 10-07-2003 @ 12:10:
nee Mongolie de "zegen" van communisme opleggen en wat is Rusland in Tsjetjenie aan het doen jullie zitten allemaal te zeiken vanwege een economische oorlog maar dat gaat ook over oorlog
Lul niet, ik heb het niet over de Sovjet-Unie of communisme, ik ben alleen kritisch t.o.v het Amerikaanse beleid. Ben ik dan ineens een dogmatische Sovjet-communist? De American Way is niet de manier om een land welvaart te brengen, een schijndemocratie en een economie afhankelijk van de VS noem ik geen goede zaak.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:52
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 10-07-2003 @ 21:19:
Lul niet, ik heb het niet over de Sovjet-Unie of communisme, ik ben alleen kritisch t.o.v het Amerikaanse beleid. Ben ik dan ineens een dogmatische Sovjet-communist? De American Way is niet de manier om een land welvaart te brengen, een schijndemocratie en een economie afhankelijk van de VS noem ik geen goede zaak.
ja precies dat vind ik nou dus ook
(sorry...........heheheh)
Oud 11-07-2003, 07:29
Isa
Isa is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 10-07-2003 @ 16:41:
en waarom in Iran niet dan?

stel in Iran vermoord iemand iemand anders dan mag hij in Iran wel de doodstraf krijgen maar in de V.S. niet?

Rechtvaardigheid in Iran? goeie grap!in Amerika snappen ze er niet veel van dat wil ik wel geloven maar in Iran krijg je al stokslagen als je je baard afscheert en doodstraffen voor niks,nee ook Iran weet er niks van
ach ik denk gewoon dat islamieten in general betere ideeen hebben over recht dan amerikanen, die innerlijk verdeeld zijn zoals ons land.
echter niet zo erg als in ons land.

doodstraffen voor niks. heel rechtvaardig, ik hou niet zo van niks.
lol.
tja ik denk dat een publieke steniging meer helpt om zinloos geweld buiten te houden dan een doodstraf die gebeurt door officieren.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 15:35
Roderoos.tk
Roderoos.tk is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-07-2003 @ 21:55:
Bingo!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:13
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
zeg ik dat je een sovjet figuur bent?

maar er wordt altijd over de VS geluld terwijl zoveel landen oorlog voeren vanwege economische belangen (indonesie,rusland enz.) ik denk dat de American way niet perfect is maar het meer benadert dan de Russische,dit topic gaat nergens over wat moet er in Nederland veranderen,in Rusland,in China,in Cuba,In Frankrijk?

het gaat om het buitenlandsbeleid niet wat ze in hun eigen land uitspoken want dan kan je elk land opnoemen
Oud 11-07-2003, 17:43
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
De American Way is niet de manier om een land welvaart
Er komt volgende week een documantaire op TV over zwervers (!) in NY de meest kapitalistische stad ter wereld lijkt me interessant.

Verder moet Timbo zijn smoel houwe het is slechts een mieren hielenlikker en ja knikker van Bush en Zalm en co.

Ze moesten dat soort lui gewoon zelf es laten arbeideren in werkkampen net zoals nu gebeurt in de koffieplantage's in Zuid Amerika en Afrika of nike's inmekaar zetten 16 uur per dag in een Thais fabriek of in de Westland laten kapotwerken.

Laatst gewijzigd op 11-07-2003 om 17:46.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:55
Joostje
Joostje is offline
hongkong lijkt me eerder de meest kapitalistische stad van de wereld :/
Oud 11-07-2003, 17:57
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-07-2003 @ 18:55:
hongkong lijkt me eerder de meest kapitalistische stad van de wereld :/
New York, Hong Kong, Singapore ze zijn allemaal 1 pot nat.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:03
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 11-07-2003 @ 18:57:
New York, Hong Kong, Singapore ze zijn allemaal 1 pot nat.
en dat terwijl new york een democratie heeft, hongkong communisme, en singapore een totalitaire eenpartijstaat
Oud 11-07-2003, 18:08
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Waar ik me het meest aan irriteer is dat ze de baas willen spelen over de wereld, zich met alles en iedereen moeten bemoeien, maar hun eigen land op orde stellen ho maar.
Er leven zoveel mensen in armoede, 1 op de 3 amerikanen loopt wel met een wapen, en ga zo maar door.

Verder vind ik dat Bush 11 Sep. af en toe gewoon misbruikt voor bepaalde actie's.
Oud 11-07-2003, 18:08
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-07-2003 @ 19:03:
en dat terwijl new york een democratie heeft
Correctie: NY = schijndemocratie.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:29
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 11-07-2003 @ 19:08:
Correctie: NY = schijndemocratie.
mwoh. mensen kiezen vertegenwoordiger.
Oud 11-07-2003, 20:27
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 11-07-2003 @ 19:08:
Waar ik me het meest aan irriteer is dat ze de baas willen spelen over de wereld, zich met alles en iedereen moeten bemoeien, maar hun eigen land op orde stellen ho maar.
Er leven zoveel mensen in armoede, 1 op de 3 amerikanen loopt wel met een wapen, en ga zo maar door.

Verder vind ik dat Bush 11 Sep. af en toe gewoon misbruikt voor bepaalde actie's.
Je haalt de woorden uit me mond
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:32
Verwijderd
[QUOTE]timbo85 schreef op 11-07-2003 @ 17:13:

zeg ik dat je een sovjet figuur bent?

Dat doe je indirect door direct te wijzen op de misdaden van het Sovjet-regime.

maar er wordt altijd over de VS geluld terwijl zoveel landen oorlog voeren vanwege economische belangen (indonesie,rusland enz.) ik denk dat de American way niet perfect is maar het meer benadert dan de Russische,dit topic gaat nergens over wat moet er in Nederland veranderen,in Rusland,in China,in Cuba,In Frankrijk? het gaat om het buitenlandsbeleid niet wat ze in hun eigen land uitspoken want dan kan je elk land opnoemen

Geen systeem is perfect, maar de Amerikanen doen voorkomen alsof ze de wereld Vrijheid, Democratie en Welvaart kunnen brengen. Wellicht is dat een dekmantel voor hun economische belangen (in veel gevallen wel iig). Maar vijftig jaar Amerikaanse inmenging in diverse buitenlandse aangelegenheden heeft de wereld niet veel goeds gebracht, of juist geleid tot de wantoestanden die de Amerikanen nu weer willen elimineren.

Als je je voordoet als een land dat de eerder genoemde Vrijheid, Democratie en Welvaart kan brengen vind ik wel degelijk dat je binnenlandse beleid overeen moet komen met het buitenlandse beleid. Want in de VS zijn genoeg misstanden: armoede, criminaliteit en corruptie bijv. Je kan moeilijk het Grote Lichtende Voorbeeld Voor De Rest Van De Wereld gaan spelen als je eigen land in feite een puinhoop is. Dat is misschien niet typisch Amerikaans, immers, elk land wil zijn eigen systeem graag als perfect zien, maar bij de Amerikanen valt het vanwege hun (agressieve) buitenlandpolitiek meer op.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:56
Roderoos.tk
Roderoos.tk is offline
Che Guevara: dat wordt ook wel imperialisme en hegemonie genoemd. Goed dat jij het even uitlegt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 17:22
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
I confess that in America I saw more than America; I sought the image of democracy itself, with its inclinations, its character, its prejudices, and its passions (...)
Democracy in America, van Alexis de Tocqueville (1805-1859).
Oud 13-07-2003, 20:13
Alexander
Alexander is offline
't Is en blijft een interessant en boeiend verschijnsel, Amerika. En aangezien de VS het machtigste land ter wereld is, heeft iedereen er wel zijn zegje over te doen. Dit is natuurlijk ook niet de eerste keer dat dit op dit forum gebeurt
Laat ik dan wederom mijn zegje doen, en deze is tegenwoordsig ietwat genuanceerder dan vroeger. Vroeger wilde ik Amerika nogal eens vanalles in de schoenen schuiven. En feit blijft dat de VS lang niet zo deugdzaam is als de bewoners ervan zelf soms schijnen te geloven. De VS heeft veel op zijn kerfstok, van de moord op Allende tot het gooien van kernbommen op Hiroshima en Nagasaki, van segregatie in de zuidelijke Staten tot onopgehelderde verkiezingsuitslag van 2000.
En zeker met het oog op de huidige koers van de regering Bush is een kritische houding noodzakelijk en wenselijk. De VS bevinden zich op het pad dat door alle grote wereldrijken belopen is.
Laten we hopen dat het niet zo ver komt, want Amerika was ooit hét voorbeeld voor de democratische staten daarna. Het was de absolute verwezenlijking van de idealen van de Verlichting, en zou ons tot voorbeeld moeten zijn.
However... Precies volgens de wet van de remmende voorsprong heeft het systeem wat haperingen gekregen. Het doet toch nogal ouderwets en inefficiënt aan in sommige opzichten (vooral het rechterlijk systeem is, imo, vrij slecht).
Conclusie: laten we de VS kritisch blijven volgen en daarbij niet vergeten dat het systeem ooit eens de blauwdruk was voor allerlei andere democratieën
Oud 14-07-2003, 20:39
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Alexander schreef op 13-07-2003 @ 21:13:
't Is en blijft een interessant en boeiend verschijnsel, Amerika. En aangezien de VS het machtigste land ter wereld is, heeft iedereen er wel zijn zegje over te doen. Dit is natuurlijk ook niet de eerste keer dat dit op dit forum gebeurt
Laat ik dan wederom mijn zegje doen, en deze is tegenwoordsig ietwat genuanceerder dan vroeger. Vroeger wilde ik Amerika nogal eens vanalles in de schoenen schuiven. En feit blijft dat de VS lang niet zo deugdzaam is als de bewoners ervan zelf soms schijnen te geloven. De VS heeft veel op zijn kerfstok, van de moord op Allende tot het gooien van kernbommen op Hiroshima en Nagasaki, van segregatie in de zuidelijke Staten tot onopgehelderde verkiezingsuitslag van 2000.
En zeker met het oog op de huidige koers van de regering Bush is een kritische houding noodzakelijk en wenselijk. De VS bevinden zich op het pad dat door alle grote wereldrijken belopen is.
Laten we hopen dat het niet zo ver komt, want Amerika was ooit hét voorbeeld voor de democratische staten daarna. Het was de absolute verwezenlijking van de idealen van de Verlichting, en zou ons tot voorbeeld moeten zijn.
However... Precies volgens de wet van de remmende voorsprong heeft het systeem wat haperingen gekregen. Het doet toch nogal ouderwets en inefficiënt aan in sommige opzichten (vooral het rechterlijk systeem is, imo, vrij slecht).
Conclusie: laten we de VS kritisch blijven volgen en daarbij niet vergeten dat het systeem ooit eens de blauwdruk was voor allerlei andere democratieën
amen
Oud 15-07-2003, 19:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik vind dat de doodstraf in iedergeval weg moet. De criminelen die zo'n straf krijgen hebben vaak zoiets ergs gedaan (denk aan sadam) dat ze de doodstraf volgens mij niet verdienen. Levenslang is volgens mij (zeker in amerika) veel erger (en dan echt levenslang, niet dat je zoals hier "levenslang" krijgt en 20 jaar later weer vrolijk de V&D binnenwandeld om een gebakje te eten)
Oud 15-07-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 15-07-2003 @ 20:25:
Ik vind dat de doodstraf in iedergeval weg moet. De criminelen die zo'n straf krijgen hebben vaak zoiets ergs gedaan (denk aan sadam) dat ze de doodstraf volgens mij niet verdienen. Levenslang is volgens mij (zeker in amerika) veel erger (en dan echt levenslang, niet dat je zoals hier "levenslang" krijgt en 20 jaar later weer vrolijk de V&D binnenwandeld om een gebakje te eten)
Levenslang is levenslang, niet slechts twintig jaar. God mag weten hoe dat fabeltje de wereld in geholpen is. Zoals er wel meer fabeltjes over ons zogenaamd zwakke strafrecht zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 00:57
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 15-07-2003 @ 21:31:
Levenslang is levenslang, niet slechts twintig jaar. God mag weten hoe dat fabeltje de wereld in geholpen is. Zoals er wel meer fabeltjes over ons zogenaamd zwakke strafrecht zijn.
In nederland komt levenslang neer op 15, max 20 jaar. De enige mogelijkheid om echt levenslang te hebben is met TBS. Maar ook dat komt zelden tot nooit voor. Dus ons strafrecht is zeker wel wat aan de zwakke kant vind ik.
Oud 16-07-2003, 10:38
Verwijderd
Nee duyvel, levenslang is levenslang, geloof me.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 12:45
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef op 09-07-2003 @ 13:24:

Ze lieten ook zo'n mooi voorbeeld zien een negroide man rijdt in een dure auto, ze houden de auto aan en vinden daar 1 gram coke.
Dan kunnen ze gewoon de auto innemen.

Hier zie ik het punt niet: de man rijdt met drugs in zijn auto. In een land waar iedereen weet dat dit zwaar gestraft wordt. Ik vind auto afnemen dan nog niet zo zwaar. In Singapore zou hij gehangen worden. Slechte vergelijking, maar ik bedoel, de man overtreedt de wet, en een directe straf wordt uitgevoerd. Misschien een beetje overdreven (alhoewel?), maar toch: Terecht (imho).

Citaat:
Wat ook zo leuk was dat de narcotica zelf toegaf dat het eigenlijk niks hielp de hoge straffen en zoveel mogelijk mensen aanhouden.
Maar daar gaat de narcotica-brigade niet over. Zij moeten gewoon hun werk doen. En drugsdealers vrij rond laten lopen is ook geen oplossing.

Citaat:
Bijna op het einde vroegen de verslaggevers doen jullie aan corruptie nee wij niet,wij zijn eerlijke agenten doen alle regels volgens het boekje.
Zag je op het einde de huizen waar ze in woonden en de dure auto's die ze hadden.
Dit is wel het toppunt. Hopelijk word jij later geen rechter. Ik ga hier verder niet op in.

Ik zit verder Amerika niet te verdedigen, er is veel mis, dat weet iedereen. Maar ik zie niet in wat je nou bedoelt, en de dingen die je zegt zijn nauwelijks schokkend.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 12:48
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Che Guevara schreef op 16-07-2003 @ 11:38:
Nee duyvel, levenslang is levenslang, geloof me.
toch niet. Het komt wel voor uiteraard, maar vaak (te vaak naar mijn mening) wordt er levenslang + TBS opgelegd. En is men na 15 of 20 jaar weer terug, vaak omdat de TBS uitwijst dat de persoon geen gevaar meer voor de samenleving vormt.
Oud 16-07-2003, 18:08
Greenpeacegirl
Greenpeacegirl is offline
Laten we nou ff ophouden over die doodstraf, amerika heeft wel meer slechte dingen hoor.
Ik ben persoonlijk ook tegen Amerika, ik ben pacifist dus sowieso. en ze bemoeien zich echt ooooveral mee, tis gewoon echt niet te geloven. ik erger me er ook echt dood aan dat ze zo trots zijn op hun land en alles. en wat me nog meer irriteert is dat ze er overal ter wereld (behalve in irak ofzo) aan mee doen.. je loopt hier ergens een kledingzaak binnen en je komt meteen miljoen kleren tegen met ' U S Army ' en dat soort gelul. en op elke pet staat 'new york' of 'usa'... ..........

www.greenpeace.nl

Laatst gewijzigd op 16-07-2003 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 16-07-2003 @ 19:08:
Laten we nou ff ophouden over die doodstraf, amerika heeft wel meer slechte dingen hoor.
Ik ben persoonlijk ook tegen Amerika, ik ben pacifist dus sowieso. en ze bemoeien zich echt ooooveral mee, tis gewoon echt niet te geloven. ik erger me er ook echt dood aan dat ze zo trots zijn op hun land en alles. en wat me nog meer irriteert is dat ze er overal ter wereld (behalve in irak ofzo) aan mee doen.. je loopt hier ergens een kledingzaak binnen en je komt meteen miljoen kleren tegen met ' U S Army ' en dat soort gelul. en op elke pet staat 'new york' of 'usa'... ..........

www.greenpeace.nl
Precies, overal die vlag, ziek word je ervan. En dan hebben we het nog niet gehad over al die Amerikaanse pulp die hier uitgezonden wordt.
Zend eens wat uit bijv. Brazilië uit. Of India, Bollywood De Amerikaanse overheersing laat zich ook duidelijk in het dagelijks leven voelen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:33
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 16-07-2003 @ 19:08:
[.. je loopt hier ergens een kledingzaak binnen en je komt meteen miljoen kleren tegen met ' U S Army ' en dat soort gelul. en op elke pet staat 'new york' of 'usa'... ..........

www.greenpeace.nl [/B]

nou en??mensen kopen het dat is toch het belangrijkste!

bv. je ziet iedereen lopen (nou ja iedereen....) met zo'n che geuvara of hoe je t ook schrijft maar ze weten ook niet wat het betekent of met een communistische hamer en sikkel niemand weet dat anders zouden ze zo'n achterhaald ideaal niet kopen.

wat ik zeg=mensen kopen usa caps niet vanwege de ideeen maar omdat ze het mooi vinden zo'n pet met daarop FBI of NYPD vind ik niet verkeerd staan niet dat ik ze heb maar denk ff na voordat je iets zeg
Oud 16-07-2003, 20:51
Verwijderd
Citaat:
timbo85 schreef op 16-07-2003 @ 21:33:
nou en??mensen kopen het dat is toch het belangrijkste!

bv. je ziet iedereen lopen (nou ja iedereen....) met zo'n che geuvara of hoe je t ook schrijft maar ze weten ook niet wat het betekent of met een communistische hamer en sikkel niemand weet dat anders zouden ze zo'n achterhaald ideaal niet kopen.

wat ik zeg=mensen kopen usa caps niet vanwege de ideeen maar omdat ze het mooi vinden zo'n pet met daarop FBI of NYPD vind ik niet verkeerd staan niet dat ik ze heb maar denk ff na voordat je iets zeg
Het gaat om de schaamteloze USA-promotie die ervan uitgaat. En ze zegt toch nergens dat we ineens allemaal in shirtjes met Che en de hamer en sikkel moeten gaan lopen? Dat maak jij er weer van, je ziet communistische spoken. Slaap je er slecht van?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:10
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
duyvel schreef op 16-07-2003 @ 01:57:
In nederland komt levenslang neer op 15, max 20 jaar. De enige mogelijkheid om echt levenslang te hebben is met TBS. Maar ook dat komt zelden tot nooit voor. Dus ons strafrecht is zeker wel wat aan de zwakke kant vind ik.
Je weet helemaal niet waar je het over hebt. Ken jij de wet wel, zoals moet?
Oud 16-07-2003, 21:53
KBrink
KBrink is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 16-07-2003 @ 21:51:
Het gaat om de schaamteloze USA-promotie die ervan uitgaat. En ze zegt toch nergens dat we ineens allemaal in shirtjes met Che en de hamer en sikkel moeten gaan lopen? Dat maak jij er weer van, je ziet communistische spoken. Slaap je er slecht van?
Jij zegt dat timbo iets uit de tekst haalt wat er niet in staat.
Dat doet hij niet, jij daarintegen wel, lees nog maar eens na.

En wat betreft 'schaamteloze USA-promotie', tja dat is heel moeilijk te zeggen, mij zul je er niet in zien, ook niet in pro-communisten promotie goederen maar dat terzijde.
Het is moeilijk te zeggen, ik denk namelijk dat het gewoon betekenloos is, net als al die hamer en sikkel fans die ik in de stad zie rondlopen.
Maar je kan ook in een groot geheim propaganda offensief geloven van de amerikanen, tja dat is je goed recht.
En de mensen die het allemaal zo erg vinden dat Amerika zo een reclame krijgt, denk eens 2 keer na, de mensen die dit dragen zijn of te dom om te begrijpen wat ze aanhebben of het staat voor hun nergens voor.(deze twee opties maken denk ik 99%van het geheel uit)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 00:47
Blitzkrieg Bop
Citaat:
McCaine schreef op 16-07-2003 @ 22:10:
Je weet helemaal niet waar je het over hebt. Ken jij de wet wel, zoals moet?
misschien zit ik ernaast, maar ik prefereer uitleg boven sarcasme.
Oud 17-07-2003, 10:27
Verwijderd
[QUOTE]KBrink schreef op 16-07-2003 @ 22:53:

Nee hoor, waar dan?

En wat betreft 'schaamteloze USA-promotie', tja dat is heel moeilijk te zeggen, mij zul je er niet in zien, ook niet in pro-communisten promotie goederen maar dat terzijde.
Het is moeilijk te zeggen, ik denk namelijk dat het gewoon betekenloos is, net als al die hamer en sikkel fans die ik in de stad zie rondlopen.

Nee, het gaat uit van het idee dat Amerika cool is, maar dat is het niet. Hoe ironisch dat die kleding in elkaar gezet wordt door Indiase kindertjes die uitgebuit worden door diezelfde Amerikanen.

En de mensen die het allemaal zo erg vinden dat Amerika zo een reclame krijgt, denk eens 2 keer na, de mensen die dit dragen zijn of te dom om te begrijpen wat ze aanhebben of het staat voor hun nergens voor.(deze twee opties maken denk ik 99%van het geheel uit)

Dat zou kunnen, maar het is zo jammer dat het allemaal zo eenzijdig is. Wees eens creatief, de Amerikaanse cultuur is niet de enige op de wereld. Je krijgt veels te veel Amerikaanse cultuur te zien, waar is de Indiase cultuur, de Chinese, de Afrikaanse?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 11:32
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
[QUOTE]Che Guevara schreef op 17-07-2003 @ 11:27:
Citaat:
KBrink schreef op 16-07-2003 @ 22:53:

Nee hoor, waar dan?

Nee, het gaat uit van het idee dat Amerika cool is, maar dat is het niet. Hoe ironisch dat die kleding in elkaar gezet wordt door Indiase kindertjes die uitgebuit worden door diezelfde Amerikanen.

Dat zou kunnen, maar het is zo jammer dat het allemaal zo eenzijdig is. Wees eens creatief, de Amerikaanse cultuur is niet de enige op de wereld. Je krijgt veels te veel Amerikaanse cultuur te zien, waar is de Indiase cultuur, de Chinese, de Afrikaanse?
ten eerste>zeg ik dat iedereen in communistische dingen moeten gaan lopen?nee maar veel mensen doen dat wel tip voor jou cursus begrijpend lezen

ten tweede ik slaap niet slecht maar zie wel communistische spoken en dan ben ik de ghostbuster

ten derde over die Afrikaanse en Chinese cultuur dan ga jij toch lekker met stokjes vreten
Oud 17-07-2003, 11:43
Greenpeacegirl
Citaat:
ja precies! Dat Amerikanen zo overdreven trots op zichzelf zijn is al 8elijk genoeg. Maar waar blijft je trots als je als nederlander, chinees, afrikaan of whatever OOK trots gaat lopen doen op 'HOLY USA'... ???
Oud 17-07-2003, 11:48
Greenpeacegirl
Citaat:
ten derde over die Afrikaanse en Chinese cultuur dan ga jij toch lekker met stokjes vreten
Ach loop naar de hel! of nee beter: loop naar Amerika.
Ga maar eens een jaar of 3 in amerika wonen en kijk eens om je heen hoe het er IN HET ECHT aan toe gaat, niet altijd dat 'american dream' plaatje. dan denk je er wel anders over
Oud 17-07-2003, 11:54
Verwijderd
Citaat:
timbo85 schreef op 17-07-2003 @ 12:32:

Haha

..en toen keek ik naar je sig en bedacht ik me dat ik je eigenlijk maar een erg simpel figuur vind.

[edit] voor alle duidelijkheid, ik geef echt geen fuck om voetbal. Dus hoe kom je bij hooligan?
Maar juist het feit dat je zo idolaat bent van de een of andere 'dutch' voetbalclub en op een vrij trieste manier andere culturen afzeikt..

En zelf vind ik kleren met amerikaanse vlaggen ook butt ugly. Gelukkig hoef ik d'r dan zelf ook niet in te lopen. Mode grill, gaat wel weer over. [/edit]

Laatst gewijzigd op 17-07-2003 om 12:17.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 12:03
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Glow schreef op 17-07-2003 @ 12:54:
Haha

..en toen keek ik naar je sig en bedacht ik me dat ik je eigenlijk maar een erg simpel figuur vind.
internethooligan
Oud 17-07-2003, 12:05
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 17-07-2003 @ 12:48:
Ach loop naar de hel! of nee beter: loop naar Amerika.
Ga maar eens een jaar of 3 in amerika wonen en kijk eens om je heen hoe het er IN HET ECHT aan toe gaat, niet altijd dat 'american dream' plaatje. dan denk je er wel anders over
ga op een bootje naar de noorpool ijsberen redden
Oud 17-07-2003, 13:41
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 17-07-2003 @ 12:48:
Ondergetekende is meerdere malen in Amerika geweest en woont daar momenteel sinds de afgelopen paar maanden, en heeft geobserveerd dat de mensen het daar IN HET ECHT nog (redelijk) goed hebben - met uitzondering van een groep die het voor zichzelf verpest heeft.

Oftewel, ga zelf maar eens een jaar of 3 in Amerika wonen.
Oud 17-07-2003, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef op 17-07-2003 @ 14:41:
Ondergetekende is meerdere malen in Amerika geweest en woont daar momenteel sinds de afgelopen paar maanden, en heeft geobserveerd dat de mensen het daar IN HET ECHT nog (redelijk) goed hebben - met uitzondering van een groep die het voor zichzelf verpest heeft.

Oftewel, ga zelf maar eens een jaar of 3 in Amerika wonen.
Vraag ik me af waar je ergens zit.
Hoe heeft die groep het voorzichzelf verpest overigens?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten