Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2003, 21:36
Brutus
Brutus is offline
je kunt m misschien niet goed vinden
maar hij speelt zoveel instrumenten en hij is er ook goed in

die gozer kan echt heel goed drummen
Oud 17-07-2003, 22:36
Verwijderd
Citaat:
enema abortion schreef op 17-07-2003 @ 22:33:
Die gast is gewoon aan een oor helemaal doof en aan zijn andere oor voor 80% doof omdat ie vroeger nooit oordoppen droeg met drummen! En nog steeds maakt ie muziek!
A-ha.. Dat verklaart het een en ander..
Oud 22-08-2005, 18:31
medi_lover
medi_lover is offline
Citaat:
heropsychodream schreef op 10-07-2003 @ 23:55 :
Ik kan me nog herinneren dat vroeger, toen ik klein was, mijn vader altijd Phil Collins draaide in de auto. Lang geleden. Heel wat jaren verderop ben ik nog een fanatiekere fan dan mijn vader ooit is geweest.

Je kunt zijn muziek haten, maar respect moet je allerminst hebben voor wat deze man bereikt heeft. Meer fans hier? En dan niet alleen 'oh ja, wel leuke muziek'.

Beste nummers IMO (ja, er staan ook nummers van Genesis bij die Phil later ook al solo artiest zong tijdens concerten)... eerst de logische...

Against All Odds
A Groovy Kind of Love
In the Air Tonight
Something Happened on the way to Heaven
Do You Remember
Don't Lose My Number
Easy Lover

Noem maar op..

En dan de wat minder bekende nummers..

Can't Turn Back The Years
If Leaving Me Is Easy
Find a Way to my Heart
Please come out tonight
Both Sides of the Story
Lonely Man on the Corner
Ik ken ze allemaal
Oud 22-08-2005, 18:32
medi_lover
medi_lover is offline
Citaat:
Revan schreef op 11-07-2003 @ 11:49 :
in the air tonight is wel aardig, maar de rest is echt van die takkepopmuziek, semi-gevoelige ballads en die kerel heeft echt een irritante stem.

hier ook geen respect
Is wel aardig? Mensen dit word mijn begravenis liedje!
Oud 22-08-2005, 18:54
Metal
Metal is offline
Citaat:
medi_lover schreef op 22-08-2005 @ 19:31 :
Ik ken ze allemaal
sow hey

je bent de ' ' vergeten
Oud 22-08-2005, 18:55
medi_lover
medi_lover is offline
Citaat:
Metal schreef op 22-08-2005 @ 19:54 :
sow hey

je bent de ' ' vergeten
hier heb je die ' ' van je
Oud 22-08-2005, 19:40
Hakuna
Hakuna is offline
In zijn vroegere hobbyband had Phill Collins nog de wilde lange haren, echt waar!.

Oud 22-08-2005, 19:45
medi_lover
medi_lover is offline
Citaat:
Cornel schreef op 22-08-2005 @ 20:40 :
In zijn vroegere hobbyband had Phill Collins nog de wilde lange haren, echt waar!.

[afbeelding]
Gaaf! Ik heb pas geleden een CD van hem gekocht,Face Value, een heeeeel goed CD'tje en dan zie je op de achterkant zijn haar, van dat hele lange
Oud 22-08-2005, 19:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
kap eens met die domme ups.

Goede artiest, goede zanger, wisselvallige tekstschrijver(Another Day In Paradise en In the Air Tonight zijn bijvoorbeeld erg goed, terwijl die Tarzan liedjes en bepaalde andere nieuwere werken weer belabberd zijn), uistekende drummer.

Philly =
Oud 22-08-2005, 19:55
medi_lover
medi_lover is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 22-08-2005 @ 20:52 :
kap eens met die domme ups.

Goede artiest, goede zanger, wisselvallige tekstschrijver(Another Day In Paradise en In the Air Tonight zijn bijvoorbeeld erg goed, terwijl die Tarzan liedjes en bepaalde andere nieuwere werken weer belabberd zijn), uistekende drummer.

Philly =
Helemaal met je eens!
Oud 22-08-2005, 20:05
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
medi_lover schreef op 22-08-2005 @ 20:45 :
Gaaf! Ik heb pas geleden een CD van hem gekocht,Face Value, een heeeeel goed CD'tje en dan zie je op de achterkant zijn haar, van dat hele lange
Op Face Value (zijn eerste soloplaat uit 1981) was hij al kalend, in zijn hobbyband (Brand X) maakte hij een 7 tal platen waarvan 1,2 en 3 hoog worden aangeslagen door de jazzrock liefhebbers. In Oor's pop encyclopedie (2e editie 1979) staat het volgende geschreven. Ik citeer....

De Engelse jazzrockgroep wordt in 1976 opericht als hobbyband van Genesis drummer Phill Collins. Aanvankelijk is het de bedoeling slechts enkele platen te maken, maar als (1) goed door de pers wordt ontvangen, besluit men ook live te gaan werken. Tijdens de optredens kan Collins niet aanwezig zijn, omdat hij met Genesis op tournee is, hij wordt vervangen door door Joe Blocker, (2) is een van de fraaiste Engelse jazzrockplaten. Men is erin geslaagd een synthese te vinden jazzrock en symphonische rock. In 1977 verlaat hij Brand X omdat hij het werk met Brand X niet kan cobineren met Genesis....

Aanvulling uit latere edities...

In 1982 verschijnt de laatste Brand X plaat, Collins is dan begonnen met een succesvolle solocarriere.

Laatst gewijzigd op 22-08-2005 om 20:07.
Oud 22-08-2005, 20:21
Rieno
Rieno is offline
bah up
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten