Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2003, 00:34
Verwijderd
Omdat ik geen GroenLinks stem uit idealisme. Ik stem GroenLinks omdat ik ervan overtuigd ben dat in veel gevallen de 'linkse' oplossing pragmatisch gezien de beste is. Maar ik doe het echt niet omdat ik zo begaan ben met het lot van sociale minderheden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2003, 13:42
Aesar
Aesar is offline
Ik denk dat je sowieso een land niet moet laten besturen door radicale partijen. Het lijkt me beter iets als dit:

pvda met nog een of meerdere partij(en) en dat GL en SP er voor zorgen dat ze niet gaan toegeven op rechts, tegendruk geven dus. Overigens weet ik niet welke partij ik nou zou moeten stemmen (niet dat ik dat mag), GL of SP. Ik ben altijd SP fan geweest, maar nu wordt de SP de nieuwe hit, net als LPF was. Natuurlijk zijn de echte sp'ers er ook, en die zijn zeker met een goede zaak bezig, maar SP wordt me iets te 'populair', hoewel 9ik het ook weer goed vind als ze veel stemmen hebben

owja als jullie balkenende persoonlijk gaan afzetten, wel ff bellen, ik MOET dat zien
Oud 12-07-2003, 18:53
red_and_black
red_and_black is offline
Ik ben er!
wist dit al 6 weken geleden, heb zelfs vrijgevraagd!
Oud 12-07-2003, 20:38
thugz-angel
thugz-angel is offline
OHh daar moet ik ook naartoe
Oud 12-07-2003, 21:13
Verwijderd
[QUOTE]Pibbo schreef op 11-07-2003 @ 23:38:

ik betwijfel of jullie wel bestaansrecht hebben. Ik zou echt nooit met dit soort mensen om kunnen gaan. Overal op zeiken en totaal geen verstand en visie hebben.

Les 1 discussietechniek: nooit je mede-debaters afkraken, maar in ieder geval doen alsof je respect kan opbrengen voor andermans standpunten.

Blijkbaar studeren jullie niet goed.

Elke dag

Als je het reageringsakkoord goed hebt gelezen en de cijfers goed heb na gerekend. Zorgt dit kabinet voor een herstel en een herstel wat veel steviger staat dan wanneer we niet gaan bezuinigen. Wanneer je niet gaat bezuinigen, krijg je bijvoorbeeld een heel mooi huis, maar de palen waar het huis is op bevestigd zullen instorten, omdat de druk van boven te groot is geworden te veel schulden. Ook wanneer we meer investeren is het de bedoeling dit om economische doeleinden te doen. Dit is dus echter niet investeren in sociale diensten. Wanneer men dit wel doet verliest men en wordt men er niet beter.

Wie zegt dat niet-bezuinigen de oplossing is? Ook SP en GL bezuinigen, alleen op een andere (lees: meer verantwoorde) manier. Op deze manier bezuinigen treft met name de sociaal-zwakkeren. Zo worden tandartsbezoeken niet meer vergoed, gaan de gezondheidszorgkosten omhoog, wordt er gekort op de uitkeringen etc. etc. GL en SP willen nu de lasten leggen bij degenen die het beste de lasten kunnen dragen, de sterke schouders om in die retoriek te blijven. Natuurlijk zal iedereen moeten inleveren, maar de sociaal-zwakkeren worden m.i. door dit akkoord te hard getroffen.

Vroeger leerden men nog om alles van het bord op te eten tegenwoordig zijn er zelfs de zieken die nu nog hun bord laten staan en een grote mond tegen het verplegend personeel hebben.

De tijden veranderen, face it. De burger wordt steeds mondiger en kritischer. En dat is alleen maar goed voor de democratie.

Nederland moet eerst van moraal veranderen, wanneer de gewone mens weer sociaal kan denken.
Groeperingen als SP en Groenlinks helpen echter niet die moraal te veranderen, Nee die gaan de verkeerde weg in dat zijn de schreeuwerds wanneer ik iets niet wil dan gebeurt het niet.

Wat is daar mis mee? Waarom zou je niet je ongenoegen mogen laten blijken? Iedereen mag toch z'n mening verkondigen?

Overigens is dit ook bij de VVD te zien maar dan van rijkdom. Nederland moet gewoon zijn moraal zien te veranderen voordat we sociaal weer worden, dat we dan weer iedereen gedag zeggen en iedereen meelevend is. Dat kan alleen gebeuren als Jan-Peter Balkenende ervoor zorgt er op te blijven hameren dat we verwend zijn. Laat je Bord nou niet eens staan en eet het nou gewoon is op.

Normen en waarden bedoel je? Ik vind een belangrijke norm/waarde, dat je mensen die het minder getroffen hebben ondersteund. En juist een christelijke partij als het CDA zou een dergelijke waarde hoog in het vaandel hebben moeten staan.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 21:23
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 12-07-2003 @ 22:13:
Normen en waarden bedoel je? Ik vind een belangrijke norm/waarde, dat je mensen die het minder getroffen hebben ondersteund. En juist een christelijke partij als het CDA zou een dergelijke waarde hoog in het vaandel hebben moeten staan.
Misschien leuk om in dit verband even op te merken dat steeds meer ex-CDA-leden naar GroenLinks en de SP overstappen, onder het motto: voor een christelijke politiek zitten we bij deze partijen beter dan bij het CDA.
Oud 12-07-2003, 22:12
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 12-07-2003 @ 22:23:
Misschien leuk om in dit verband even op te merken dat steeds meer ex-CDA-leden naar GroenLinks en de SP overstappen, onder het motto: voor een christelijke politiek zitten we bij deze partijen beter dan bij het CDA.
Hahaha top!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 22:38
Zaina
Zaina is offline
Wat is verantwoord bezuinigen?

Iedereen krijgt er last van, hoe dan ook.
Oud 12-07-2003, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 12-07-2003 @ 23:38:
Wat is verantwoord bezuinigen?

Iedereen krijgt er last van, hoe dan ook.
Verantwoord bezuiningen volgens de VVD: de zwaarste lasten op de lichtste schouders, m.a.w. als Ons Soort Mensen maar niet hoeft in te leveren.

Verantwoord bezuinigen volgens het CDA: de niet-Christelijke schouders dragen de zwaarste lasten, m.a.w. alle Islamieten moeten flink inleveren.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 23:04
Zaina
Zaina is offline
De VVD is er dan ook voor die groep opgericht. Het CDA werkt volgens mij net iets anders

En de sterkste schouders dragen toch al de zwaarste lasten. Waarvoor hun wegjagen naar het buitenland?
Oud 12-07-2003, 23:06
Verwijderd
Omdat de sterkste schouders best nog een beetje meer kunnen doorbuigen. De zwakste schouders hebben geen enkele buigkracht.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 01:06
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik ben er in elk geval niet! Het kabinet moet bezuinigen en iedereen moet daar een prijs voor betalen. Dit is niet a-sociaal, maar onontkoombaar.
Oud 13-07-2003, 01:17
Verwijderd
Het feit dat iets onontkoombaar is maakt het nog niet minder asociaal.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 01:25
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2003 @ 02:17:
Het feit dat iets onontkoombaar is maakt het nog niet minder asociaal.
Jazeker wel. A-sociaal staat of valt bij de reden waarom je iets doet.
Oud 13-07-2003, 08:45
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Onontkoombaar is ook een vrij relatief begrip. Iets is vrijwel altijd ontkoombaar, dat hangt er vanaf hoe ver je wilt gaan.
Oud 13-07-2003, 08:50
naam onbekend
naam onbekend is offline
Bezuinigingen zijn misschien onontkoombaar, maar er wordt op de verkeerde plaatsen bezuinigd. Laat ze bijvoorbeeld die JSF schrappen, dat scheelt tenminste. Nu worden te veel mensen gedupeerd door de kortzichtige manier van bezuinigen van dit kabinet.
Oud 13-07-2003, 09:58
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-07-2003 @ 00:32:
De NCPN is natuurlijk helemaal niet serieus te nemen.
hou je woorden in, als je denk dat je van de communisten af bent heb je het mooi mis, waar armoede is zijn communisten.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 10:02
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-07-2003 @ 09:50:
Bezuinigingen zijn misschien onontkoombaar, maar er wordt op de verkeerde plaatsen bezuinigd. Laat ze bijvoorbeeld die JSF schrappen, dat scheelt tenminste. Nu worden te veel mensen gedupeerd door de kortzichtige manier van bezuinigen van dit kabinet.
Precies er wordt op de verkeerde plaatsen bezuinigd waar JUIST de mindere rijken de dupe van worden; bezuinigen op sociale zekerheid. Eergisteren zei Brinkhorst dat ie doorwilgaan met de JSF (hoeveel miljard euro kost het ook alweer 20 miljard? niet , is Nederland bang geworden dat ie aangevallen wordt?

Ik hoef hier niet meer verder op in te gaan een mens met een beetje verstand moet wel begrijpen dat dit onaanvaarbaar is, met deze prijskaartje hoef je niet eens meer te bezuinigen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:36
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 11-07-2003 @ 21:46:
We moeten een stapje verder gaan dan alleen demonstreren maar echt een revolutie opzetten geweldig lijkt me dat iedereen naar het binnenhof stormen en Balkenende afzetten kan zelfs wel zonder geweld, die Balkenende is toch een mietje die geeft zich wel zo over (alleen zal er wel veel verzet wezen met de ME en politie onder bevel van Balkenende, Remkes en Donner), en daarna richting paleis Soesdijk om de monarchie te afschaffen.

Ik vind dat welvaart eerlijk verdeelt moet worden daarom zie ik liefer dat NCPN, SP en Groenlinks een coalitie vormen en dan vooral de NCPN standpunten nemen voor hun regeerakkoord en dat hun de grootste partij worden (desnoods een 1 partijstetsel) en dan Alejandro de Mello als secretaris generaal nemen oftewel de minister president.

communisten in de binnenhof ik zie het voor me
En toch begin ik me steeds meer af te vragen of jij eigenlijk wel eens een post maken waarin geen taalfouten zitten??

Ga eerst eens een les nederlands volgen voordat je de revolutie ontketent.
Oud 13-07-2003, 14:12
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 12-07-2003 @ 22:23:
Lol heheheheh
Oud 13-07-2003, 17:04
Joostje
Joostje is offline
Prolletarijers aller lande, vrenugt u!
Oud 13-07-2003, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 13-07-2003 @ 02:25:
Jazeker wel. A-sociaal staat of valt bij de reden waarom je iets doet.
Als je het subjectief bekijkt wel ja. Ik bekijk het liever geobjectiveerd. Ik definiëer asociaal als een gedraging die in strijd komt met het algemeen belang of de openbare orde. Daarbij maakt de intentie niet uit.

Citaat:
niceman1984 scheef:
hou je woorden in, als je denk dat je van de communisten af bent heb je het mooi mis, waar armoede is zijn communisten.
Jij bent wel de laatste die mij met recht kan zeggen dat ik mijn woorden in moet houden

Ik hoef helemaal niet van communisten af te willen, dat doen ze zelf al. De enige plek waar "jullie" nog enige aanhang hebben is in de meest achtergestelde plek van heel Nederland, een paar gehuchtjes in Noordoost Groningen. Dat noem ik niet "serieus nemen".
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 17:11
the_conquer
the_conquer is offline
democratie is toch wat de meerderheid wil. Meerderheid wil dat balkendene optieft met zijn plannen. Dus tot ziens!!!!!!! JE bent de zwakste schakel.

Oud 13-07-2003, 17:25
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 13-07-2003 @ 18:11:
democratie is toch wat de meerderheid wil. Meerderheid wil dat balkendene optieft met zijn plannen. Dus tot ziens!!!!!!! JE bent de zwakste schakel.

Maar ja, diezelfde meerderheid wilde dat Balkenende ging regeren, met zijn plannen..
Oud 13-07-2003, 17:27
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-07-2003 @ 18:25:
Maar ja, diezelfde meerderheid wilde dat Balkenende ging regeren, met zijn plannen..
En democratie in de praktijk is nu eenmaal gebaseerd op een mandaat aan de vertegenwoordigers, omdat we niet elke keer opnieuw met tien miljoen mensen kunnen gaan stemmen wanneer het beleid ons toevallig niet uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 18:59
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2003 @ 18:10:
Ik hoef helemaal niet van communisten af te willen, dat doen ze zelf al. De enige plek waar "jullie" nog enige aanhang hebben is in de meest achtergestelde plek van heel Nederland, een paar gehuchtjes in Noordoost Groningen. Dat noem ik niet "serieus nemen".
Klopt in Oost Groningen zitten de communistische aanhang (daar heb je zelfs meer communistische partijen dan alleen de NCPN)

Maar het is dichter in je buurt dan je denkt in Noord Holland heb je ook een gemeente waar communisten in de gemeenteraad zitten van de NCPN (Gemeente Heillo volgens mij in de buurt van Alkmaar ).
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 19:49
Synonym
Synonym is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 11-07-2003 @ 18:58:
SP en NCPN leden zijn niet slechts schreeuwers maar mensen met een eigen mening, die vechten voor een betere rechtvaardige wereld en samenleving.
goed gesproken
Oud 13-07-2003, 19:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef op 13-07-2003 @ 20:49:
goed gesproken
en bedankt voor deze nuttige bijdrage aabn de discussie
Oud 13-07-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 13-07-2003 @ 19:59:
Klopt in Oost Groningen zitten de communistische aanhang (daar heb je zelfs meer communistische partijen dan alleen de NCPN)

Maar het is dichter in je buurt dan je denkt in Noord Holland heb je ook een gemeente waar communisten in de gemeenteraad zitten van de NCPN (Gemeente Heillo volgens mij in de buurt van Alkmaar ).
Ja, maar los daarvan, het is typerend dat zelfs de SGP meer aanhang heeft dan de communistische partij(en).
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 13-07-2003 @ 02:06:
Ik ben er in elk geval niet! Het kabinet moet bezuinigen en iedereen moet daar een prijs voor betalen. Dit is niet a-sociaal, maar onontkoombaar.
Hahaha, dat juist een LPF'er dit zegt. Het merendeel van de LPF-kiezers behoort tot die zwakkere schouders, vriend.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:19
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2003 @ 20:59:
Ja, maar los daarvan, het is typerend dat zelfs de SGP meer aanhang heeft dan de communistische partij(en).
ik weet niet of dat typerend is. Opzich is de SGp een gereformeerde partij, wat dus betekend dat de meeste mensen die op deze partij stemmen gereformeerd zijn. Ze hangen dus een geloof aan. Dat trekt al veel meer mensen naar een partij. Een communistische partij hangt geen geloof aan, integendeel zelfs, ze schaffen ze het liefst af. Ze hebben dus een kleinere achterban, omdat ze niet die zekerheid hebben. Een geloof zweer je niet zomaar af en dusa ook niet je partij. Maar je politieke geloof wel eerder, dus denk ik dat o'n soort partij minder op stemmen kan rekenen. Dat zie je ook wel steeds, de SGp is een hele stabiele partij. En jah daar komt bij dat de communistische partijen vrij extreme standpunt hebben en daarom dus ook niet zoveel mensen trekken....
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:30
Verwijderd
Deze demonstratie kan ik eigenlijk vanaf nu al nutteloos verklaren, demonstraties hebben in onze geschiedenis nauwelijks nut gehad, laat staan door enkele mensen met een andere politieke overtuiging, die doodleuk op prinsjesdag gaan proberen de dag te sieren dmv demonstraties.

Ik zet de tegendemonstratie in!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:45
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
jellerd schreef op 13-07-2003 @ 21:19:
En jah daar komt bij dat de communistische partijen vrij extreme standpunt hebben en daarom dus ook niet zoveel mensen trekken....
+ worden ze doodgezwegen door de media die gedomineerd en gesponsort worden door bedrijven met veel geld, die het communisme een slechte imago willen geven omdat de kapitaalbezitters hun bezitten niet kwijt willen althans bedreigt voelen.

Laatst gewijzigd op 13-07-2003 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:56
Gothic Queen
Gothic Queen is offline
wat ik me ook afvraag is waarom dit kabinet in deze moeilijke tijd zo vasthoudend is in dat begrotingstekort,werk dat weg als de tijden weer beter zijn,niet nu op het moment dat men tegenvaller op tegenvaller moet verwerken
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 22:49
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 13-07-2003 @ 21:45:
+ worden ze doodgezwegen door de media die gedomineerd en gesponsort worden door bedrijven met veel geld, die het communisme een slechte imago willen geven omdat de kapitaalbezitters hun bezitten niet kwijt willen althans bedreigt voelen.
tsja agh die eeuwige complotten....
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 00:16
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
media willen antuurlijk alleen partijen in beeld brengen die enigzins een aanhang hebben. Anders zou je ook ellenlange artikelen over de Partij zonder Naam of zulke ongein moeten verwachten.
Oud 14-07-2003, 00:30
Verwijderd
Citaat:
En daar slagen ze goed in, te zien aan de verkizeingsuitslagen van de laatste decennia. Maar geloof je dit nu echt zelf? De publieke omroepen worden al jaren gedomineerd door voornamelijk PVDA-mensen (niet bedoeld als complot-theorie, ik zeg ook niet dat ze er "misbruik" van maken), en de commerciëlen, tja... Ik denk inderdaad dat V8 gebruikt wordt door de VVD om mensen weg te houden van het communisme! Welk soort mensen trekt het communisme dan aan trouwens, als ze naar dat soort dingen zouden kijken??
En de andere media, radio wordt toch vooral als achtergrondruis gebruikt, en op internet is er volgens mij nog steeds geen censuur. Waarom breekt daar dan het communisme niet langs alle kanten door? Blijft volgens mij de krant over. Tja, de krant...

Ik bedoel dit trouwens niet als betoog tegen het communisme (oei, als ik daar eens aan zou beginnen...) maar ik vraag me af of je zelf echt denkt dat het communisme een slapende vulkaan is? Word wakker: in Nederland staat vrijwel niemand achter de communistische ideeën, enniet vanwege de media ofzo... Troelstra kon indertijd al geen revolutie ontketenen, je kunt moeilijk beweren dat toen de TV de oorzaak was...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 02:17
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 13-07-2003 @ 21:30:
Deze demonstratie kan ik eigenlijk vanaf nu al nutteloos verklaren, demonstraties hebben in onze geschiedenis nauwelijks nut gehad, laat staan door enkele mensen met een andere politieke overtuiging, die doodleuk op prinsjesdag gaan proberen de dag te sieren dmv demonstraties.

Ik zet de tegendemonstratie in!
dan kom ik je wel tegen, verheug me op een confrontatie!
Oud 14-07-2003, 12:44
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 13-07-2003 @ 21:11:
Hahaha, dat juist een LPF'er dit zegt. Het merendeel van de LPF-kiezers behoort tot die zwakkere schouders, vriend.
Dan kan je het er nog wel mee eens zijn..

En overigens de LPF zit niet in het kabinet.
Oud 14-07-2003, 14:45
Verwijderd

voor alle tegenstanders van balkie verkoop ik dit shirt voor 13 euro, als je intresse hebt pm me ff!!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Wim Wok schreef op 14-07-2003 @ 15:45:
[afbeelding]

voor alle tegenstanders van balkie verkoop ik dit shirt voor 13 euro, als je intresse hebt pm me ff!!
.Dat hoort op V&A..
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 15:19
Synonym
Synonym is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-07-2003 @ 20:53:
en bedankt voor deze nuttige bijdrage aabn de discussie

Ik kom dus wel, en ga irritante groenlinksers overstemmen met mijn geschreeuw...

Oud 14-07-2003, 18:15
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Ertur schreef op 14-07-2003 @ 01:30:
maar ik vraag me af of je zelf echt denkt dat het communisme een slapende vulkaan is? Word wakker: in Nederland staat vrijwel niemand achter de communistische ideeën, enniet vanwege de media ofzo... Troelstra kon indertijd al geen revolutie ontketenen, je kunt moeilijk beweren dat toen de TV de oorzaak was...
communisme is momenteel idd een slapende vulkaan zoals je het uitspreekt maar het is de vraag wanneer hij weer wordt ontwaakt.

(en hij zal worden ontwaakt alleen zal de kapitalisten alles proberen om het in een doofpot te stoppen)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:31
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef op 14-07-2003 @ 16:19:

Ik kom dus wel, en ga irritante groenlinksers overstemmen met mijn geschreeuw...

jammer
Oud 14-07-2003, 19:46
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 14-07-2003 @ 19:15:
communisme is momenteel idd een slapende vulkaan zoals je het uitspreekt maar het is de vraag wanneer hij weer wordt ontwaakt.

(en hij zal worden ontwaakt alleen zal de kapitalisten alles proberen om het in een doofpot te stoppen)
Dag lieve kijkbuiskinderen, oogjes dicht en snaveltjes toe
Oud 14-07-2003, 20:32
Verwijderd
[QUOTE]Zaina schreef op 14-07-2003 @ 13:44:

Dan kan je het er nog wel mee eens zijn..

Waarom?

En overigens de LPF zit niet in het kabinet.

Godzijdank niet, dan was het helemaal carnaval daar. Gekke Gerrit, Balkie, Media-Boris en Matje in één regering, wat een grap.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Wim Wok schreef op 14-07-2003 @ 15:45:
[afbeelding]

Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 22:07
pvm
pvm is offline
Ik ga absoluut niet NIET demonstreren tegen Balkenende II. Gelukkig is er nu een kabinet dat het sociale systeem wil hervormen zodat we ook de komende 50 jaar een sociaal vangnet hebben. Gelukkig is er nu een kabinet dat naar een doelmatige overheid streeft. Gelukkig is er nu een kabinet dat verder kijkt dan de komende vier jaar!

Inplaats van een topic dat oproept tot een demonstratie zou ik liever een diepgaande discussie over het hooflijnenaccoord voeren. Typerend is dat men het nu al een demonstratie georganiseerd heeft terwijl het kabinet de exacte invulling (en nuances!) nog niet bekend gemaakt heeft. Dat lijkt erop dat het niet om de inhoud gaat; maar demonstreren om te demonstreren.

Een goed voorbeeld daarvan in de site van keerhettij.nl; er is nouwelijks een goed onderbouwd stuk te vinden waarin uitgelegd wordt waarom het kabinetsbeleid nou precies zo associaal is en wat zij voorstellen. Alleen NEEE roepen is nogal slap.

Tsja, en in de blinde woede tegen het kabinet hoeven we niet zo op de feiten te letten;
Citaat:
Eergisteren zei Brinkhorst dat ie doorwilgaan met de JSF (hoeveel miljard euro kost het ook alweer 20 miljard?
De Staat draagt $800 miljoen bij aan het JSF project. Dus 20 miljard is nogal overdreven!!! (bron: http://www.mindef.nl/nieuws/parlemen...10802_jsf.html)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 22:37
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 14-07-2003 @ 21:32:

Waarom?

Godzijdank niet, dan was het helemaal carnaval daar. Gekke Gerrit, Balkie, Media-Boris en Matje in één regering, wat een grap.
Waarom? Weet ik veel, dat je moet aan de arme mensen die op rechts stemmen vragen

Herben vind ik zelf een beetje eng, maar wel aardig vreemd genoeg. Jammer dat Janssen van Raaij er niet meer bij is. Zijn verhalen over het leven waren interessant Net zoals die Verhagen van het CDA? Ook wel okay Zalm ziet er onbetrouwbaar uit... Balkenende praat niet, maar maakt geluid... Dittrich is een labrador
Oud 15-07-2003, 09:06
Joostje
Joostje is offline
Het kabinet gaat vooralsnog uit van de aanschaf van 85 JSF-toestellen.

En het eigen rekenorgaan van het Congres zei in 1997 dat de JSF misschien wel 65 miljoen dollar zou gaan kosten.

(www.planet.nl)

85 x 65 miljoen = 5525 = 5miljard 525miljoen
Reageren

Regels voor berichten