Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Effecten op lange termijn Er zijn weinig nevenwerkingen. Soms is er sprake van dorst en 1 tot 6 dagen na het gebruik (echter niet bij alle gebruikers) kunnen er klachten zijn van vermoeidheid, depressieve gevoelens, angst en slapeloosheid. Het gevaar van dergelijke amfetaminederivaten is echter dat ze een vernietigende werking op het centrale zenuwstelsel kunnen uitoefenen. Het gebruik van XTC leidt op lange termijn tot leverbeschadiging en een ontreddering en wezenlijke verandering in de psyche. Maar nu zoek ik even verder: Gevolgen lange termijn Er is onderzoek gedaan naar de schadelijkheid van XTC. Vermoedelijk kan gebruik van XTC leiden tot veranderingen in de hersenen met aantasting van het geheugen, de concentratie en de stemming (depressiviteit). Het gevaar neemt toe naarmate meer en vaker gebruikt wordt. Het is niet uit te sluiten dat ook eenmalig gebruik al tot zo’n effect op de hersenen leidt. Het is nog niet bekend hoe ingrijpend dit is en of het blijvend is. Ook is nog onduidelijk welke invloed XTC heeft in combinatie met andere middelen. Slikken van XTC is riskant, ook al is het maar voor één keer. En dan vindt ik bestwel wazige informatie. Vermoedelijk, het is niet uit te sluiten, Het is niet bekend hoe ingrijpend dit is.... zeer onduidelijke informatie allemaal. Maar hoelang wordt er nu al xtc geslikt? (nog niet superlang dacht ik) Kun je de effecten op lange termijn eigenlijk wel al precies weten....
|
Die informatie is wel behoorlijk vaag inderdaad, XTC wordt toch al zeker 10 jaar gebruikt dacht ik (gabbertijd?)?
Het enige wat ik na mijn eerste keer veranderd ben is dat ik anders tegen bepaalde zaken (o.a. drugs en alcohol) aan ben ga kijken, ik was ooit fel tegenstander van alle drugs (maar pro-alcohol, kortzichtig, ik weet het), je zou kunnen zeggen dat ik ruimdenkender ben geworden, maar dat beschouw ik niet als een negatief effect. Verder kan ik me ook voorstellen dat elk beetje informatie gebruikt wordt (vooral door de VS) om de drug negatief af te schilderen, de VS zijn immers fel tegenstander en de media zijn een krachtig wapen in de strijd tegen de drugs.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar hoe weten die onderzoekers dan dat het wél schadelijk is? Voor mij is de conclusie tot nu toe: we weten het niet, speculeren is zinloos. Ik zal het onmiddelijk beamen als je zegt dat elk weekend 5 pillen schadelijk is, dat kan toch bijna niet anders, maar gematigd gebruik, net als bij alcohol valt volgens mij nog wel mee... Ik bedoel.. als je elk weekend dronken bent dan is dat ook een serieuze aanslag op je lever, waar je later ook last van kunt krijgen.
|
ja presies, ik snap dat gezeik van mensen op drugs niet. De felle tegenstanders zijn vaak niet vies van elk weekend lam zijn.
het is bekend dat alcohol gebruik ook je lever aan tast en alcohol is ook zeer verslavend, hoeveel mensen zijn er wel niet die elke avond meerde biertjes drinken? bij hoeveel xtc gebruik treden die effecten op?
||
Citaat:
en voor Janet, maak je niet al te druk, zoals Japzer ook al eens zei, hij gaat je dan echt ontzettend lief vinden ![]() ![]()
||
Citaat:
makes sence |
![]() |
||
Citaat:
bij sober gebruik is er echt niets aan de hand. Er zijn lui die slikken bijna elke dag, ok dat is niet goed voor je maar die mensen eten en slapen ook slecht en gebruiken meestal ook andere drugs/alcohol erbij. Als je het een keer in de 3 maanden doet en je neemt geen belachelijk hoeveelheden, is er absoluut niks aan de hand. Probeer het ook niet veel vaker te doen, want op een gegeven moment gaat het speciale gevoel van het pilletje eraf en dat moet je natuurlijk niet hebben.
||
Citaat:
sjitttttt, maar goed de discussie kan gesloten worden want heb geen vriendin meer
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
waarom wil je nu pillen gebruiken?
en zeik niet zo, het is wél verslavend!!! als je echt wil blijven doorgaan dan moet je maar 14-15 red bulls in 1 teug leegdrinken (eigen experiment) en je blijft best wel op je benen staan... echt, met pillen wil je niet beginnen... en als je het toch doet, drink dan geen alcohol, want ik ken slimmerds die het wel geprobeerd hebben...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zo eens in de tijd een pilletje is echt niet erg hoor! t KAN verslavend zijn, heb je zelf in de hand, je moet gewoon bij je volle verstand blijven en t niet gebruiken om je beter te voelen...
||
Citaat:
Van 1 pil krijg je echt nix hoor. Als dat wel zo was, was nu 1/2 van Nederland dement ![]() Je vriend moet alleen oppassen dat hij voor zichzelf duidelijke grenzen stelt. Nog een tip bespreek met elkaar de grenzen, zodra hij er dan overheen gaat weet jij het ook en kunnen jullie elkaar helpen
Laatst gewijzigd op 14-07-2003 om 18:53. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
15 blikjes red bull, kom op zeg, dan is 1 pilletje nog gezonder voor je
||
Citaat:
Eeh, krijg je dan ook echt vleugeltjes? ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Mja, verbanden zijn kut, wat dacht je van het verband tussen wortels en olifantensperma, maar da's weer offtopic
Maargoed, je vertelde net dat je wat minder Hdruks doet de laatste tijd, dus zal wel loslopen ![]() Wat ik zelf minder vin is dat als je (rond de) 18 bent, je hersenen niet meer regenereren, dus schade is bijna permanent ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Zo laat ik ook maar eens ff mee gaan discussieren dacht ik zo
![]() Citaat:
To K: Je betrekt mij er ook bij dus vind ik dat ik het recht heb om nou ook eens wat te zeggen in dit hele verhaal! Ten eerste: Je moet gewoon eens niet zo overdrijven jij, met je beschuldigingen enzo, je weet helemaal niks van XTC enz af, want anders zou je wel weten dat je na 1 keer proberen niet meteen een "junk" bent.... das wel erg kort door de bocht om zo te denken, en zegt meer iets over jou inteligentie dan die van hem. Ten Tweede: Dat hij een keertje pillen wilde proberen heeft niks met jullie problemen te maken, jij grijpt het nu alleen continu aan als argument om lekker te kunnen schelden en boos worden en onterechte verwijten maken. J ullie problemen gingen namelijk over hele andere dingen... en dat weet jij zelf ook wel. Hij gebruikt dit gewoon om te laten merken dat hij ook nog een eigen leven heeft en dat jij niet altijd alles kan bepalen,zn ouders weten er zelfs van! Een vriend is geen hondje wat altijd maar braaf achter je aan loopt wanneer jij dat beveelt. En je ziet het, zodra jij je zin niet krijgt ga je meteen lopen stampvoeten als een boos verwend klein meisje!! En dat S. besloten heeft om het niet langer te pikken dat gezeur van jou heeft helemaal niks met mij temaken, of omdat ik dat gezegd heb. Het is puur zijn eigen beslissing geweest... kan m alleen wel heel erg gelijk geven als ik zie wat jij voor een figuur bent nu je ware aard naar boven komt. Ten Derde: Ik vind het echt ZWAAR TRIEST van je dat je hem tegenover bekende van hem zwart gaat lopen maken, en van alles en nog wat over hem gaat rond lopen spreiden. En al helemaal dat je zo lomp ben om het op het internet te plaatsen! Spijt me zeer maar het respect is diep gezonken! S. is een hele goeie gozer, doet geen vlieg kwaad, goede vriend reken ik m zelfs toe, en hij verdient niet dit soort gezeik van jou! Omdat jij te bekrompen bent om ook eerst eens bij jezelf na te gaan wat er fout gaat ipv gelijk hem kapot te willen maken!!! Amen!
|
![]() |
ik zou er zeker goed over nadenken.........
ik heb dnek ik nu zo'n 100 pille op.......super vet allemaal!! maarja nu kunnen me maten en ik het nergens anders meer over hebben.......ik begin ook te trillen enzo.....stuiptrekkinen.....en het wordt steeds minderr.... dus ja ik zou er niet aan beginnen als ik jou was!! tenzijn je met de gevolgen kunt omgaan.....depressie.....moe.....en niet meer zonder kunnen op feesten.... |
![]() |
||
![]() |
Was t maar fake helaas!
Citaat:
heb je nou echt je verstand verloren K. ? ooooeeeeh ![]() hij voelt zich nu zwaar klote door jou met je gezeur, heb je t hele verhaal wat ik eerder zei wel gelezen of niet? ben je gewoon te stom om daar een reactie op te geven....? je weet best wie dit is dacht ik zo.
||
Citaat:
De relatie liep al niet lekker, en als ik dat wil nemen is toch mij keus of niet? en tuurlijk ik vindt het kut dat het uit is, maar het kon niet anders, en nog iets oordeel niet of ik een klootzak ben ik noem jou toch ook geen hoer?
|
![]() |
Jij weet ook niet wat er allemaal nog meer speelde fruitvliegje dus oordeel niet!
Hijs goeie gozer, zij grijpt dit aan als loos excuus om niet bij zichzelf te rade hoeven te gaan over hoe lomp zij wel niet doet, en wat zij allemaal verpest heeft.
|
![]() |
Ok, eerst even dit: hahahahahaha
![]() Wat een trieste bedoeling. Als jullie nou niet weten waar je het over hebt, hou dan gewoon je mond en neem een breezertje! XTC is niet lichamelijk verlsavend, wel geestelijk. Maar dat kan chocola ook zijn... het ligt maar net aan de persoon die het gebruikt. En tuurlijk is het niet goed voor je lichaam. Maar dat is ook zoveel niet. Als je het gewoon met je volle verstand gebruikt en goed op je lichaam let, dus de dag erna veel vitamines, goed eten, slapen enz, ga je er echt niet meteen dood aan. XTC wordt nu al een jaar of 20 gebruikt, dus lange termijneffecten zijn er nog niet bekend. En er vallen weleens doden, maar dat is meestal door verkeerd gebruik. Slechte pil, drank erbij, uitdroging, dat soort dingen. Die kans is dus heel klein als je er verstandig mee omgaat. Als je af en toe een piletje neemt ben je echt nog geen junk en beland je echt niet in de goot. Je kunt er nog een heel verantwoord leven naast hebben. Dus dat mensen met een bepaald beroep het niet moeten doen is ook pure onzin. Als je nou een weekendje vrij hebt mag je toch gewoon lekker uit je dak gaan? Als je maandag maar weer gewoon netjes uitgerust op je werk komt. Als die jongen nou zo graag een pilletje wil nemen op de paar grote feesten per jaar, laat hem lekker. Erg kortzichtig om het meteen af te keuren en te dreigen met uitmaken. Kennelijk ben je nog niet klaar voor een echte relatie, daarin moet je namelijk geven en nemen. Over problemen praten, naar elkaar luisteren en er zo samen proberen uit te komen. Ga jij nog maar even lekker met je barbiepoppen spelen en wacht nog een jaartje of twee voordat je je in de grote mensen wereld begeeft, want aan je berichten te zien ben je er nog lang niet klaar voor.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik neem zelf ook een pilletje op een feest en ben zo heel wat mensen tegengekomen die dat ook doen en nu goede vrienden van me zijn. Als iemand het niet van me zou accepteren kan diegen meteen weer rechtsomkeerts maken en opzouten. |
![]() |
|
![]() |
Go J! hehe maar je hebt gelijk.
Je moet gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt, en je kan zeker goede vrienden ontmoeten uiteindelijk! ... mysteryland.... ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 16-07-2003 om 22:30. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|