Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Sowieso, er komt ook wel eens wat over lifestyle, muziek, sexualiteit, etc... langs op onzin, voor die onderwerpen hoeven ook niet per se subfora te zijn dan, toch? Liefde&relatie ook opdoeken, heeft immers met psychologie te maken. Onzin heb je ook in elk ander subforum, kan 't subforum Onzin ook opgedoekt worden... beetje loos argument.
Laatst gewijzigd op 17-07-2003 om 15:30. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik kan eerlijk gezegd mijn humor ei het beste kwijt met een goeie aangever. De tenenkrommende posts van sommigen op de zogenaamd serieuze fora fungeren als een sarcastische opmerkingen magneet van ongekende weerga. IK bedoel, voor het fatsoen hou ik me vaak in, maar ik lig me soms te bescheuren achter de computer. Ik heb liever dat het niet off topic en trollbeleid wat verruimt wordt. Mensen nemen zichzelf veel te serieus, zo wordt de hele wereld een tranendal. Beetje relativerende humor moet overal op de ander fora kunnen.
|
![]() |
Wat dacht je van de onsterfelijke woorden: Goed, maar nu verder ontopic? Is iedereen weer bij de les.
Maar een topic moet toch kunnen evolueren? soms worden er hele interessante discussies afgekapt omdat het niet strict ontopic is, maar ja, ontopic is er niks meer over te melden. Een nieuw topic starten werkt vaak niet, dat breekt de sfeer teveel.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Denk toch eens na voordat je (alweer) reageert met een onoverdachte reactie die inderdaad op "Onzin" thuishoort. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
domme koe, als je nou eerst het topic leest. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
B) Lees het topic eerst door voordat je reageert. C) Lees het topic eerst door voordat je reageert. D) Ga kleuters vervelen met ongeloofwaardige verhaaltjes, je geloofwaardigheid is toch 0. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een nadeel van nog meer fora is dat er dan nog meer fora zijn om op te letten en er is minder overzicht (ook voor de leden) ed. ![]() Als wisselforum uitproberen kan natuurlijk event., maar daar gaat Simon grotendeels over, dus ja. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er is een onderscheid tussen lachen en humor. Lachen kan om drie redenen: 1) vanuit een gevoel van superioriteit (dat woord is toch niet te moeilijk, hč?), dat wil zeggen: je lacht omdat de ander de mindere is, 2) bij wijze van ontspanning, dat wil zeggen: je lacht omdat je ergens goed vanaf gekomen bent (te vergelijken met huilen, van geluk bijvoorbeeld), en 3) als gevolg van een prikkelend contrast. Alleen in het laatste geval komt de (glim)lach voort uit humor. Dat kan een mop zijn, maar dat hoeft niet, sterker nog, de meeste humor is gebaseerd op het relativeren van een bepaalde situatie. Vele columns van evenzovele auteurs zijn hieruit voortgekomen. Ik denk dat de topicstarter zoiets op het oog had, dat wil zeggen: een soort luchtig opinieforum. Dat is - als er goed aan wordt meegewerkt - een levensvatbaar idee. Bewaar de moppen maar voor andere fora, of voor de prullenbak, tenzij ze heel goed zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je weet zelf dat de rest van de post nogal onzinnig is. Weet je dat echt niet: jammer dan. Als het je niet zint hoe het er op psychologie aan toe gaat, dan zoek je een ander forum op. Er zijn er genoeg. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
2) Ik heb een vermoeden, maar leg het me toch nog maar eens uit. 3) Met zo'n reactie kan ik niets. Vergelijk: "Als het je niet zint hoe het er in Nederland aan toe gaat, dan zoek je een ander land op. Er zijn er genoeg." Vanuit theoretisch oogpunt misschien goed geredeneerd, vanuit praktisch oogpunt onhoudbaar, want: ik woon nu eenmaal in Nederland. Ik weet dus niet wat je met een dergelijke (toch wel ietwat simpele, of mag ik dat niet zeggen?) reactie wilt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Om mensen te bereiken die anders zijn dan jij en wel gevoel voor (de ware) humor hebben. 3) Snap je je eigen zin zelf? Leg hem me dan nog maar eens uit. Wat is "één topic aan de vijfhonder reacties"? Bedoel je: "één topic, waarop vijfhonderd maal wordt gereageerd"? Zo ja, wat is je probleem? |
![]() |
||
Citaat:
![]() 2) Ik smacht naar die humor, maar omdat er hier weinig animo voor is, heb ik het opgegeven om er naar te zoeken of een topic ervoor te openen. Daarom denk ik dat een heel forum veels te veel is voor zo'n klein onderwerp. (Klein in de zin van: weinig mogelijkheid om veel reacties te krijgen.) 3) Ik ben momenteel ietwat dyslectisch, komt omdat ik ziek ben. En uiteraard snap ik hem zelf, ik heb 'em tenslotte zelf getypt. Als je hebt vervangt met helpt, of aan de met met, dan snap je 'em ook. (Kan me niet voorstellen dat je dat je daar zelf niet achter bent gekomen, meneertje ik-doe-zo-arrogant-mogelijk.) Wat mijn probleem is, is dat dat voor een heel forum wel heel erg schraal is. En ik denk dat 500 reacties in een maand nog overschat is ook. Vijf per dag komt meer in de buurt. Zeg es, als je voortaan nou es probeert je een beetje in te leven in de ander, en een beetje respect toont, discussiëert het voor ons allemaal wat fijner, en word je misschien niet eens geband ook. Een fijne dag verder.
||
![]() |
Citaat:
En dank je feestelijk voor de vermanende woorden, meneertje de dominee of de pastoor. |
![]() |
||
Citaat:
Is het zo erg? ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Bij voorbaat dank. Mij verwijten jullie dat ik ondemocratisch bezig ben als ik "elitaire" woorden gebruik, maar ik heb moeite met woorden die ík niet ken, zoals dit. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit is dus een mening. |
![]() |
||
Citaat:
En ja, parodie komt voor in mijn vocabulaire en dit soort parodieen zijn niet grappig en kunnen mensen kwetsen. Dus hou het voor je wil je?
||
![]() |
Citaat:
2) Niet waar. 3) Ok. 4) Ik heb niets tegen jouw persoon. 5) Gelukkig. 6) "Meneertje ik-doe-zo-arrogant-mogelijk" is ook niet zo leuk. En daar zeg je niets van. 7) Wie kaatst, moet de bal verwachten. Ik reageer slechts, geef slechts een koekje van eigen deeg. Dat moet kunnen, want de ander doet dat ook tegen mij. Dus: als je mij aanpakt, wees dan zo eerlijk en pak ook de ander aan. |
![]() |
|
Oh, dus omdat anderen het doen mag jij het ook? dacht het dus ook niet. Je kan er ook voor kiezen om erboven te staan. Die ander gaat zeker niet vrijuit, maar jij ook niet.
Om je er zeker van te stellen dat de ander niet vrijuit gaat, die heeft een pmmetje liggen...
Laatst gewijzigd op 21-07-2003 om 23:04. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Succes verder op het forum, ik wens je vel plezier, ik ga slapen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Formules op het forum: LaTeX ILUsion | 10 | 16-06-2019 02:15 | |
De Kantine |
Hoera! Gefeliciteerd @ s.com forum! *o* Martińo | 63 | 04-03-2010 13:56 | |
Liefde & Relatie |
Liefde en vriendschap via het forum Verwijderd | 51 | 24-05-2007 07:10 | |
Software & Hardware |
Internetproblemen ---> maar ALLEEN op de forums! :o Mr.Oizo | 7 | 23-09-2003 08:46 | |
De Kantine |
Wat heb je gedaan vandaag? CoveredEyes | 242 | 01-09-2003 11:16 | |
Seksualiteit |
Stellen op dit forum... Rabbi Daniel | 21 | 14-07-2002 20:14 |