Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2003, 11:41
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
waarom is er eigenlijk geen Humor forum? lijkt me wel lachen
op veel subfora wordt vaak erg serieus gedaan, misschien is dit
een goede uitlaatklap voor lolbroeken om te zorgen dat ze deze
serieuze forums niet volgooien met onzin.
Oud 16-07-2003, 11:44
MazeMouse
MazeMouse is offline
http://forum.scholieren.com/forumdis...?s=&forumid=49

Oud 16-07-2003, 12:28
alpha
alpha is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 16-07-2003 @ 12:44:
http://forum.scholieren.com/forumdis...?s=&forumid=49

Dat wou ik dus ook net zeggen. Daar hebben we Onzin voor.
Oud 16-07-2003, 12:33
Violence Fetishist
...

onzin forum is een stel saaie mongolen bij elkaar, no offense.
wat een anti-humor daar =/
Oud 16-07-2003, 13:01
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
rysdigital schreef op 16-07-2003 @ 13:33:
...

Oud 16-07-2003, 13:11
Tofke_H
Tofke_H is offline
Humor.... in de zin van?

Moppen vertellen???? Wat een feest voor elke nieuwe mop een topic...

Leuke plaatjes? Zie topics op de "verschillende" forumonderdelen, en dan heb ik het niet over onzin!

Mensen uitlachen??? Fijn

....
Oud 16-07-2003, 13:17
Violence Fetishist
niet mijn probleem dat jij saai bent en alleen de associatie humor->mop kan maken.

hm, eigenlijk wel, aangezien jij fb+ bent, hoera :/
Oud 16-07-2003, 13:19
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
rysdigital schreef op 16-07-2003 @ 14:17:
niet mijn probleem dat jij saai bent en alleen de associatie humor->mop kan maken.

hm, eigenlijk wel, aangezien jij fb+ bent, hoera :/
En nu is het niet meer mijn probleem omdat jij niet wilt vertellen wat jij van dat forumonderdeel wilt maken.

hiep hoi :/
Oud 16-07-2003, 13:27
Violence Fetishist
discussies over humor, je kunt hierbij denken aan 'wat kan er door de beugel als grap en wat niet'.

verder, het is bedoeld als forum voor intelligente humor, zoals die van wijlen Andy Kaufman e.d. -> d.w.z geen seksmoppen etcetera, maar het praten over (veelal uitgebreide) practical jokes, hoogstaand woordspel, etc.

voor veel mensen is humor een van de belangrijkste dingen in het leven, ook voor scholieren, dus waarom zou hier geen forum aan besteed kunnen worden. ik zal binnenkort eens een soort concept op papier zetten, dat PM ik dan wel.
Oud 16-07-2003, 14:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 16-07-2003 @ 14:11:
Humor.... in de zin van?

Moppen vertellen???? Wat een feest voor elke nieuwe mop een topic...
Moet jij nou per definitie overal tegen zijn? Misschien zou 't voorstel eens serieus genomen worden, aan een humor forum als wisselforum ofzo gaat echt niemand dood
Oud 16-07-2003, 14:53
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Chimera schreef op 16-07-2003 @ 15:06:
Moet jij nou per definitie overal tegen zijn? Misschien zou 't voorstel eens serieus genomen worden, aan een humor forum als wisselforum ofzo gaat echt niemand dood
Dat is het probleem niet maar onzin is er juist ook voor zulke dingen
Oud 16-07-2003, 15:21
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 16-07-2003 @ 15:53:
onzin vind ik echt maar zelden leuk... en zelfs dan is 't niveau niet hoog qua grappen. dus nee, het onzin forum is er imho niet juist ook voor zulke dingen. :\
Oud 16-07-2003, 15:49
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 16-07-2003 @ 16:21:
onzin vind ik echt maar zelden leuk... en zelfs dan is 't niveau niet hoog qua grappen. dus nee, het onzin forum is er imho niet juist ook voor zulke dingen. :\
Juist wel.
Als jij er zoiets op kwijt wilt
En anders is er altijd de Kantine nog volgens de beschrijving tenminste.

Een forum voor zaken die je verder nergens kwijt kan.

Voila
Oud 16-07-2003, 16:01
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
mazemouse, je verwacht toch niet dat je serieus genomen wordt met zo'n sig?
Oud 16-07-2003, 18:13
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 16-07-2003 @ 17:01:
mazemouse, je verwacht toch niet dat je serieus genomen wordt met zo'n sig?
Sinds wanneer ging dit topic over mijn sig?
En wat heeft mijn sig in hemelsnaam te maken met hoe en wat ik post?

Moppen kun je makkelijk kwijt op onzin.

En als je je te goed voelt voor onzin dan lees je even de beschrijving bij de kantine en als je dan even logisch nadenkt dan kom je tot de conclusie dat het daar dan wel kan.
Oud 16-07-2003, 18:42
Violence Fetishist
er zijn wel vaker nieuwe fora bijgekomen en toen stond er ook al dezelfde beschrijving bij de kantine, dus uhm ja, argument weg?

verder wil ik je aanraden de posts in dit topic te lezen, dan zie je dat het niet om een 'moppenforum' gaat.
Oud 16-07-2003, 19:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Onzin is nik sanders dan een slowchat forum. Een topic waarin 5 minuten niet gereageerd wordt, is alweer van de eerste pagina verdwenen.

Dus al zou Onzin die functie hebben (wat ik niet geloof, Onzin wordt niet voor humor gebruikt), het is complet onbruikbaar als humorforum.
Oud 16-07-2003, 19:53
Rem
Rem is offline
Citaat:
rysdigital schreef op 16-07-2003 @ 13:33:
...

onzin forum is een stel saaie mongolen bij elkaar, no offense.
als je er niets aan vind, maak je het zelf toch gezellig?

ieder lid creëert een beetje sfeer (zowel positief als negatief)
waarom zou jij dan niet een kleine (posi) bijdrage leveren?

kom zelf met iets leuks, en zet anderen aan om iets geks te doen

Laatst gewijzigd op 16-07-2003 om 19:58.
Oud 16-07-2003, 21:41
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
Rem schreef op 16-07-2003 @ 20:53:
als je er niets aan vind, maak je het zelf toch gezellig?

ieder lid creëert een beetje sfeer (zowel positief als negatief)
waarom zou jij dan niet een kleine (posi) bijdrage leveren?

kom zelf met iets leuks, en zet anderen aan om iets geks te doen
Het gaat erom dat onzin als plek voor humor wordt aangegeven, maar dat is in zijn ogen... en ik geef 'm gelijk, om de reden die Chimera gaf o.a.

En 't ging niet om sfeer of gezelligheid... 't ging om humor, en hoewel die wel samengaan gaat 't hier om humor 'apart'

Ik vind 't opzich wel een voorstel, maar hoe moet 't uitgewerkt worden?
Oud 16-07-2003, 22:04
BBEM
BBEM is offline
ik stem voor het leek mij eerst ook niets maar als je er overnadenkt... een dag niet gelachen is een dag niet geleef tis een beetje dom spreukje maar het is eigenlijk wel zo iedereen maakt elke dag wel humoristische dingen mee, denk alleen al aan alle e-mail die over het internet gaan met humorischtische dingen zoals dit soort dingen:

ik snap natuurlijk wel dat de directie een beetje huiverig is geworden voor nog meer sub forums aangezien er al een hoop van zijn en het zo onoverzichtelijker word, maar jullie richten je nou eenmaal op de doelgroep scholieren en die hebben zeer uiteenlopende intresses en behoeften.
Oud 16-07-2003, 22:10
GeritoDM
GeritoDM is offline
Als je het over de humor hebt als in cabaret e.d., kan je dat misschien beter op Toneel & Cultuur kwijt. Als je gewoon leuke grappen (die er m.i. niet veel bestaan, en als ze bestaan zijn ze overbekend) hebt, kan dat op De Kantine, of desnoods op Onzin.
Verder zie ik niet in waarom je daar een heel (wissel)forum aan zou moeten wijden... Je hebt dan één topic met grappen en grollen, en eentje over wat wel en wat niet kan, en verder over cabaret wat, en dat kan gewoon op Toneel & Cultuur.
Oud 16-07-2003, 22:59
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Jammer dat het veel mensen zo'n moeite kost om te begrijpen dat humor eigenlijk weinig of niets met onzin te maken heeft. Onzin is non-sens, dat wil zeggen: iets wat geen belang of betekenis heeft, humor is een middel om iets te relativeren. Humor is daartoe in staat omdat hij is gebaseerd op prikkelende contrasten. Vaak leidt humor tot een hilariteitsorgasme (een lach). Maar dat hoeft niet. Onzin doet je niets, humor stelt je open voor nieuwe indrukken.
Je stelling dat humor op onzin kan, deugt dus niet.
Oud 16-07-2003, 23:19
MazeMouse
MazeMouse is offline
Abt van Sion is duidelijk nog nooit op Onzin geweest.

Het onzin forum
KAN ALLES zolang het binnen de regels van het forum valt
Humor kan daar dus ook als je het er zelf wilt.

Dat de definitie van onzin iets totaal anders is dat heb je nu wel bewezen.
Dat de benaming van het onzin forum daarmee dus kant nog wal raakt heb je tegelijk ook bewezen.

Pluim

Alles wat er in dit topic genoemd werd zou met gemak op DK en Onzin kunnen
Oud 16-07-2003, 23:20
PV
PV is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 16-07-2003 @ 23:59:
Jammer dat het veel mensen zo'n moeite kost om te begrijpen dat humor eigenlijk weinig of niets met onzin te maken heeft. Onzin is non-sens, dat wil zeggen: iets wat geen belang of betekenis heeft, humor is een middel om iets te relativeren. Humor is daartoe in staat omdat hij is gebaseerd op prikkelende contrasten. Vaak leidt humor tot een hilariteitsorgasme (een lach). Maar dat hoeft niet. Onzin doet je niets, humor stelt je open voor nieuwe indrukken.
Je stelling dat humor op onzin kan, deugt dus niet.
Onzin is de naam van het forum, dat wil niet zeggen dat alle topics die daar staan geen enkel belang of betekenis hebben. En omgekeerd, op De Kantine staan genoeg topics met geen enkele betekenis.
Oud 16-07-2003, 23:21
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Chimera schreef op 16-07-2003 @ 20:46:
Onzin is nik sanders dan een slowchat forum. Een topic waarin 5 minuten niet gereageerd wordt, is alweer van de eerste pagina verdwenen.

Dus al zou Onzin die functie hebben (wat ik niet geloof, Onzin wordt niet voor humor gebruikt), het is complet onbruikbaar als humorforum.
Onzin daar kun je werkelijk alles kwijt van 'ik ben mijn schoen kwijt' tot 'hey heb je deze al gehoord'
En er zitten er ook een hoop tussen die genoeg te melden hebben als het onderwerp interessant genoeg is dus dan kan dit er ook nog wel bij

(en BTW, er hangen soms flauwheids opmerkingen tussen die toch wel een lach veroorzaken )
Oud 16-07-2003, 23:22
PV
PV is offline
ontopic: voor mij hoeft een humorforum niet zo, maar je kan altijd kijken wat ermee gebeurt als het een wisselforum wordt. Misschien komt er wel iets heel leuks/houdbaars uit tevoorschijn..
leuker dan dat wetenschappenforum enzo
Oud 16-07-2003, 23:22
de abt van sion
Citaat:
MazeMouse schreef op 17-07-2003 @ 00:19:
Abt van Sion is duidelijk nog nooit op Onzin geweest.

Het onzin forum
KAN ALLES zolang het binnen de regels van het forum valt
Humor kan daar dus ook als je het er zelf wilt.

Dat de definitie van onzin iets totaal anders is dat heb je nu wel bewezen.
Dat de benaming van het onzin forum daarmee dus kant nog wal raakt heb je tegelijk ook bewezen.

Pluim

Alles wat er in dit topic genoemd werd zou met gemak op DK en Onzin kunnen
Nee, je hebt het niet begrepen. Er is denk ik wel behoefte aan een subforum voor humor. Het is niet goed om alles over één kam te scheren. Enige subtiliteit kun je toch wel opbrengen?
Oud 16-07-2003, 23:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 17-07-2003 @ 00:21:
Onzin daar kun je werkelijk alles kwijt van 'ik ben mijn schoen kwijt' tot 'hey heb je deze al gehoord'
"Oh kut, hij heeft een valide argument, op Onzin verdwijnen threads inderdaad na 5 minuten van de eerste pagina. Nou, euh, negeren dan maar!"

Ja, op Onzin kan alles. Je kunt er ook over Muziek praten, of Seks, maar dan zouden we alle fora wel op kunnen heffen nietwaar? Zou onzin een nog grotere rotzooi worden dan het nu al is.

Onzin is geen humor forum, onzin is een chat/spam forum. DK is de vergaarbak voor alles wat niet in andere categorieen past, waar DK de afvalbak is, is Onzin het buitenhuis waar iedereen z'n literaire diarree de vrije loop kan laten gaan.
Oud 16-07-2003, 23:38
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-07-2003 @ 00:33:
"Oh kut, hij heeft een valide argument, op Onzin verdwijnen threads inderdaad na 5 minuten van de eerste pagina. Nou, euh, negeren dan maar!"

Ja, op Onzin kan alles. Je kunt er ook over Muziek praten, of Seks, maar dan zouden we alle fora wel op kunnen heffen nietwaar? Zou onzin een nog grotere rotzooi worden dan het nu al is.

Onzin is geen humor forum, onzin is een chat/spam forum. DK is de vergaarbak voor alles wat niet in andere categorieen past, waar DK de afvalbak is, is Onzin het buitenhuis waar iedereen z'n literaire diarree de vrije loop kan laten gaan.
Dan up je toch
Makkelijker kun je onzin niet maken.

Maar goed, ik zie het nut van een humor forum niet in ook niet.

Voor iedere cabaretier een topic? (Toneel & Cultuur??)
HUmor soort? (hoe definieer je flauw, cynisch en sarcasme?)
Algemeen moppen topic? (DK topic de gekste)
Domme Blondjes moppen?
Belgen/nederlanders moppen?

Ik bedoel, veel verschillende topics kan ik er niet uit maken waarbij je een aantal topics al makkelijk ergens anders kwijt zou kunnen.

Maar goed, als wisselforum moet kunnen. Maar het lijkt me niet iets om als een vast forum te gaan houden.
Oud 16-07-2003, 23:40
de abt van sion
Citaat:
MazeMouse schreef op 17-07-2003 @ 00:38:
Dan up je toch
Makkelijker kun je onzin niet maken.

Voor iedere cabaretier een topic? (Toneel & Cultuur??)
HUmor soort? (hoe definieer je flauw, cynisch en sarcasme?)
Algemeen moppen topic? (DK topic de gekste)
Domme Blondjes moppen?
Belgen/nederlanders moppen?

Ik bedoel, veel verschillende topics kan ik er niet uit maken waarbij je een aantal topics al makkelijk ergens anders kwijt zou kunnen.

Maar goed, als wisselforum moet kunnen. Maar het lijkt me niet iets om als een vast forum te gaan houden.
Prachtig beargumenteerd. Bravo!
Oud 16-07-2003, 23:41
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 17-07-2003 @ 00:40:
Prachtig beargumenteerd. Bravo!
Volgende keer de rolleyes om je sarcasme nog een beetje te benadrukken
Oud 16-07-2003, 23:42
de abt van sion
Citaat:
MazeMouse schreef op 17-07-2003 @ 00:41:
Volgende keer de rolleyes om je sarcasme nog een beetje te benadrukken
Er is geen sprake van sarcasme.
Oud 16-07-2003, 23:44
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 17-07-2003 @ 00:42:
Er is geen sprake van sarcasme.
Mijn excuses
Oud 16-07-2003, 23:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 17-07-2003 @ 00:38:

Gelukkig bepaalt jouw smaak de forumkeuze niet.

Zoals ik al eerder zei, voor dergelijke concepten heb je wisselfora, daarbij kun je mooi testen of er animo voor is. Zo niet, geen probleem, het is niet alsof het een probleem is dat een forum niet veel gebruikt wordt.

P.s. hou alsjeblieft op met die onzin, "dan up je 'em toch", doe ff normaal.
Oud 16-07-2003, 23:54
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-07-2003 @ 00:52:

Zoals ik al eerder zei, voor dergelijke concepten heb je wisselfora, daarbij kun je mooi testen of er animo voor is. Zo niet, geen probleem, het is niet alsof het een probleem is dat een forum niet veel gebruikt wordt.

P.s. hou alsjeblieft op met die onzin, "dan up je 'em toch", doe ff normaal.
Even over die PS:
Zo simpel werkt onzin opzich wel.
Als het eerst niet lukken wil. Na een up (of 2) komen de mensen toch echt wel even kijken
Oud 17-07-2003, 00:38
Screaming Slave
clearly teh popular topic, 30+ replies, hooray \o/
Oud 17-07-2003, 00:38
cha0s
cha0s is offline
onzin is daar niet voor, klaar, je hoeft 't niet tot in den treure te verdedigen.
Oud 17-07-2003, 00:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 17-07-2003 @ 01:38:
onzin is daar niet voor, klaar, je hoeft 't niet tot in den treure te verdedigen.

Onzin is compleet onbruikbaar voor welke onderwerp dan ook, wat mij betreft mogen ze dat forum vervangen voor een chatbox, waste of diskspace.
Oud 17-07-2003, 03:29
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-07-2003 @ 01:39:

Onzin is compleet onbruikbaar voor welke onderwerp dan ook, wat mij betreft mogen ze dat forum vervangen voor een chatbox, waste of diskspace.
Oke, een bredere uiteenzetting.

Moppentopics komen bij tijd en wijlen op onzin wel genoeg langs dus daarvoor hoeft er niet perse een subforum te komen.
Droge opmerkingen en 'dat slaat nergens op en daarom is het grappig' humor dat heb je dag in dag uit wel op onzin.
Sarcasme wordt over het gehele forum wel toegepast.

Voor diepere achterliggende gedachtes achter sarcasme (dus iets dieper dan gewoon snijdende opmerkingen maar WAAROM) zou je op Psych wel terecht kunnen. Wordt dat forum ook eens gebruikt waar het voor is.
Sowieso de hele "Waarom humor" zou op psych kunnen.

Wat is wel humor en wat is niet humor = DK topic (zou al een topic van hoger niveau kunnen worden dan dat je op dit moment op DK ziet)

Humor als geloof (yeah right ) zou je kwijt kunnen op F&L. (alhoewel je dan kans hebt op slot of verplaatsing naar onzin)

Humor als lifestyle.... (goh, dat staat er eigenlijk al in) maar dat zou waarschijnlijk toch gesloten worden als je het daar plaatst dus DK of Onzin.

Gebabbel over Cabaretiers: T&C of DK en desnoods een wanneer is er wie op op F&TV

Noem eens dingen die je niet perse op een van de andere subfora kwijt zou kunnen en die genoeg stof zouden kunnen maken om er een appart wisselforum/subfora voor te maken?
Hoeveel topics zou je krijgen?
1 voor iedere subgroep moppen (zeker nog nooit op onzin geweest? Komt er vaak genoeg wel eens wat langs)
1 voor iedere subgroep humor? (alhoewel je dan het gezever krijgt van wat hoort waar bij)
Iedere cabaretier eentje
Komedies op TV ieder eentje? (F&TV olé olé)
Psychologische vraagstuken over soorten humor. (Psych)
Do's and Dont's (DK en/of Psych)
Random 'moet je horen wat ik nu heb gedaan' topics. (onzin vaak genoeg)
"Hoe bereid je je practical joke voor" topics (DK of Onzin)

Ik bedoel je kunt van alle kleine dingen die je uit bepaalde subfora jat wel een wisselforum maken maar mijn verwachting is dat na een paar topics de boel gewoon wel doodbloed omdat er te weinig verscheidenheid is en je een hoop van de 'toepasbare' dingen gewoon wel tijdens het gewone forummen doet of IRL.

Goed, kan ook wel eens handig zijn als we al die offtopic troep even tijdelijk naar een apart wisselforum kunnen dumpen.
Is weer eens wat anders als iemand 'humor' topics worden verplaatst naar 'humor' ipv naar onzin.
Oud 17-07-2003, 08:09
de abt van sion
Je noemt het "een bredere uiteenzetting", maar ik vind het maar een raar verhaal. Denk nu toch eerst eens na, voordat je reageert. Gebruik je gezond verstand, laat het desnoods eerst door iemand lezen.
Ik denk dat jij later een prima directeur van een sociale instelling kunt worden. Je bent op de goede weg. Je praat nu al pseudo-concreet genoeg.
Succes, want dat zijn best leuke jobs.
Oud 17-07-2003, 09:44
PV
PV is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-07-2003 @ 01:39:

Een chatbox is er overigens allang; irc.scholieren.com
Met, jawel, een #onzin chat!!!
Oud 17-07-2003, 11:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
PV schreef op 17-07-2003 @ 10:44:
Een chatbox is er overigens allang; irc.scholieren.com
Met, jawel, een #onzin chat!!!
No shit

En wat dat weghalen betreft, dat is alleen mijn persoonlijk gevoel over dat forum. Aangezien mensen veel plezier met dat forum hebben, laat ze lekker hun gang gaan.

En, vind je me nog steeds een van de meest arrogante personen van dit forum?
Oud 17-07-2003, 11:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 17-07-2003 @ 04:29:

Moppentopics komen bij tijd en wijlen op onzin wel genoeg langs dus daarvoor hoeft er niet perse een subforum te komen.

*knip*
Ah. Bij 'tijd en wijlen' komt er ook wel een topic over seks langs, moeten we dat forum dan ook maar opheffen?

Wat betreft die verdere uiteenzetting van je, het is niks meer dan een grote opsomming van 'zou kunnens', absoluut n.v.t. hier. Onzin is niet bruikbaar voor welk onderwerp dan ook omdat het zo snel volgespammed wordt. 'S ochtends 2-3 pagina's terugscrollen om ene topic te uppen? Doe normaal, als je niet snapt dat dat niet werkbaar is heeft het volgens mij geen enkele zin dit argument voort te zetten.
Oud 17-07-2003, 11:26
PV
PV is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-07-2003 @ 12:13:
No shit

En wat dat weghalen betreft, dat is alleen mijn persoonlijk gevoel over dat forum. Aangezien mensen veel plezier met dat forum hebben, laat ze lekker hun gang gaan.

En, vind je me nog steeds een van de meest arrogante personen van dit forum?
jeej *gerustgesteld is* Wat fijn dat je ons dat 'plezier' gunt

maargoed dit is natuurlijk een hoop offtopic geblaat geworden bij elkaar.. dr zijn nog wel meer ideeen voor wisselfora in oudere topics, 'verkeer en vervoer' enzo..

het zou leuk zijn als leden erover konden stemmen, maarja dat zal wel niet haalbaar zijn
Oud 17-07-2003, 11:32
Screaming Slave
Citaat:
PV schreef op 17-07-2003 @ 12:26:
als je wil dat mensen lezen wat je te zeggen hebt, moet je niet in je eerste zin zo'n mate van kinderachtigheid tentoon spreiden. het is maar een idee.
Oud 17-07-2003, 11:48
PV
PV is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 17-07-2003 @ 12:32:
als je wil dat mensen lezen wat je te zeggen hebt, moet je niet in je eerste zin zo'n mate van kinderachtigheid tentoon spreiden. het is maar een idee.
actie - reactie he
Oud 17-07-2003, 11:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
PV schreef op 17-07-2003 @ 12:26:

maargoed dit is natuurlijk een hoop offtopic geblaat geworden bij elkaar.. dr zijn nog wel meer ideeen voor wisselfora in oudere topics, 'verkeer en vervoer' enzo..

het zou leuk zijn als leden erover konden stemmen, maarja dat zal wel niet haalbaar zijn
Waarom niet? Polls zie je zoveel voorbij komen.

In de NL groepen op usenet (de niet-www versie van fora) hebben ze ook een stemprocedure voor het aanmaken van groepen. Daar is het wat stricter geregeld omdat je het aanmaken van een groep niet terug kunt draaien, maar het proces zit vrij degelijk in mekaar.

Eerst is er een RFD (request for discussion) periode, waarbij een hoop gezeverd wordt over de voors en tegens van de naam, het charter, etc. Daarna is er een CFV (call for votes) persiode, waarbij daadwerkelijk gestemd wordt. Je kunt voor, tegen of blanco stemmen. Het aantal voor stemmen moet groter zijn dan het aantal tegen stemmen, en het aantal voor stemmen moet groter zijn dan 50.

IMHO een prima (democratische) methode.
Oud 17-07-2003, 11:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 17-07-2003 @ 12:32:
Oh, ik ging er voor het gemak maar even vanuit dat die sarcastische ondertoon door mij ingebeeld was
Oud 17-07-2003, 13:27
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-07-2003 @ 12:16:
Ah. Bij 'tijd en wijlen' komt er ook wel een topic over seks langs, moeten we dat forum dan ook maar opheffen?

Wat betreft die verdere uiteenzetting van je, het is niks meer dan een grote opsomming van 'zou kunnens', absoluut n.v.t. hier. Onzin is niet bruikbaar voor welk onderwerp dan ook omdat het zo snel volgespammed wordt. 'S ochtends 2-3 pagina's terugscrollen om ene topic te uppen? Doe normaal, als je niet snapt dat dat niet werkbaar is heeft het volgens mij geen enkele zin dit argument voort te zetten.
En op die andere topics die dan de hoofdmoot moeten gaan worden die worden dan maar genegeerd?
Oud 17-07-2003, 14:54
p-chez
p-chez is offline
Het lijkt mij eerlijk gezegd vrij onnodig om voor zo'n onderwerp een apart subforum aan te maken. Niet dat ik vind dat serieus humoristische posts dan maar op Onzin moeten, want, zoals Chimera en enkele anderen al opmerken, werkt dat op Onzin niet. Niks werkt op Onzin, alleen de topics die je er nu op vindt. En dat is prima. Maar ik denk dat de eventuele doelgroep voor zo'n subforum gewoonweg te klein is, en het subforum dus binnen de korste keren weer verwijderd wordt.
Zie bijv. Pop.Wetenschappen, dat is eigenlijk hetzelfde. Welliswaar met een ander onderwerp, maar ook dat loopt niet bepaald storm.

Regels voor berichten