Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 20:44
autodropje
autodropje is offline
tjees moeten jullie nou echt smeken om een ban?

*gaat weer off-topic rotzooi verwijderen*
Oud 17-04-2002, 21:01
Lyx
Lyx is offline
een mix van fortuyn en balkenende zou ut beste zijn geweest

charisma van fortuyn en de intelligentie van balkenende
maargoed Balkenende dus !
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:02
PFP
PFP is offline
Citaat:
Lyx schreef:

Ben het gedeeltelijk met je eens ik hoop dat ze samen een coalitie zullen vormen tegen PvdA
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:02
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Lyx schreef:

tja, maar moeten ze dan wel haar op hun hoofd hebben of niet? en what about de homoseksualiteit?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:03
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Ben het gedeeltelijk met je eens ik hoop dat ze samen een coalitie zullen vormen tegen PvdA
ik zie dat nog niet gebeuren
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:03
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
autodropje schreef:
tjees moeten jullie nou echt smeken om een ban?

*gaat weer off-topic rotzooi verwijderen*

nope... ik reageer overal normaal op t forum meestal, behalve tegen hem en das persoonlijk
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:44
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

ik zie dat nog niet gebeuren
Ik wel. LPF+CDA+VVD.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:45
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
twiety schreef:

Ik wel. LPF+CDA+VVD + [LN?]
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:49
twiety
twiety is offline
Mag ook. Als 't ff kan LN i.p.v. 't CDA.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:51
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:
Mag ook. Als 't ff kan LN i.p.v. 't CDA.
17+30+3=50 zetels. Net te weinig.

Ik zie meer in CDA/PVDA/GL
Had liever PVDA/D66/GL/SP gehad
Oud 17-04-2002, 21:53
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:

17+30+3=50 zetels. Net te weinig.

Ik zie meer in CDA/PVDA/GL
Had liever PVDA/D66/GL/SP gehad
Waarom wil je nou die Partij Voor Democratische Achteruitgang erbij?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 22:33
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:

Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 09:03
haai_heidi
haai_heidi is offline
Ik ben verder geen CDA aanhanger maar Balkenende rules!!! Pim is een zielig hoopje ellende die alleen maar loopt te klagen, maar die niet met goede, haalbare oplossingen komt.
Oud 18-04-2002, 09:34
Verwijderd
Balkenende.

Hij is de afgelopen tijd zeer sterk gegroeid als politicus. In het begin was hij nog een redelijk onervaren nieuwkomer, althans als het om publiek optreden en debatteren ging. Maar hij is ijzersterk opgeklommen. Hij kiest zijn woorden zorgvuldig en komt gedecideerd en daadkrachtig over. Verder weet hij de juiste balans te vinden tussen krachtige taal die mensen vertrouwen inboezemt, en op de juiste momenten wat dieper inhoudelijk in te gaan op vragen en onderwerpen. Daar komt nog bij dat het gedachtengoed en het programma van het CDA mij wel aanspreken.

En wat Pim Fortuyn betreft: ik hoop niet dat er mensen zijn die zichzelf serieus nemen en tegelijkertijd op die man stemmen. Je kúnt niet in redelijkheid tot de conclusie komen dat hij een goede keus zou zijn, als je redelijk nadenkt en in het bezit bent van een nog niet eens noodzakelijkerwijs meer dan gemiddelde intelligentie. De man brult er maar op los. Toegegeven, hij heeft uitstraling en charisma (de flamboyante homo van de Nederlandse politiek in een Daimler met z'n lieve hondjes, dat valt op) maar hij is inhoudelijk gewoon een nul. Hij gaat nérgens dieper op in, om de doodeenvoudige reden dat hij dat niet kán. Op het moment dat hij in moet gaan op hoe hij die mooie woorden dan wil waarmaken, wimpelt hij het weg met 'onzin', 'verhalen' en noemt hij Melkert een 'boekhouder'.

Ik heb sowieso weinig vertrouwen in een persoon die zichzelf beroept op een professorentitel zonder daad recht op te hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 10:17
pessimist
pessimist is offline
Ik weet niet of iemand gister Barend en van Dorp heeft gezien??
Ik ben geen balkenende fanatiekeling, maar zijn optreden gister was super sterk. Hij deed goed mee in de gesprekken over Durex!!! Als CDA'er!! Nee hij was zeer overtuigend en kwam als zeer stabiele persoonlijkheid over. Misschien dat ik wel op het ga stemmen!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 10:57
twiety
twiety is offline
Citaat:
pessimist schreef:
Ik ben geen balkenende fanatiekeling, maar zijn optreden gister was super sterk. Hij deed goed mee in de gesprekken over Durex!!! Als CDA'er!! Nee hij was zeer overtuigend en kwam als zeer stabiele persoonlijkheid over. Misschien dat ik wel op het ga stemmen!
Inderdaad, Balkenende is een goede lijsttrekker. Alleen de standpunten van de partij zijn niet zo progressief als het om christelijke bezwaren gaat, zoals tegen abortus, euthenasie, het homohuwelijk, drugs, het legaliseren van prostitutie etc.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 14:53
PFP
PFP is offline
Citaat:
pessimist schreef:
jammer dat Barend en van dorp van die onproffesionele interviewers zijn (en dan die bruut van een mulder er bij)

Maar ik vond het ook goed!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:06
J
J is offline
Citaat:
PFP schreef:

jammer dat Barend en van dorp van die onproffesionele interviewers zijn (en dan die bruut van een mulder er bij)

jammer dat balkenende niet samen in zee wil gaan met pim...... En die barend en van dorp zijn zoooooo lachwekkend
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:27
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

die mulder gast die praat tenminste scherp en duidelijk en dat moeten we hebben.

barend en van dorp, tja
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:27
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
J schreef:

jammer dat balkenende niet samen in zee wil gaan met pim...... En die barend en van dorp zijn zoooooo lachwekkend

kijk dan niet
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:33
twiety
twiety is offline
Citaat:
J schreef:

jammer dat balkenende niet samen in zee wil gaan met pim......
Eerst zien, dan geloven.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 17:49
PFP
PFP is offline
Citaat:
J schreef:

sorry maar waar haal je die onzin vandaan?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 17:51
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

die mulder gast die praat tenminste scherp en duidelijk en dat moeten we hebben.

barend en van dorp, tja
ja hij is een beetje te recht voor zijn raap dat af en toe heeel pinlijk is :\
Balkenende vond ik wel ok. Ik begin steeds meer respect voor die man te krijgen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:

ok, het liefst had mn coalitie eruit gezien als Groenlinks met Groenlinks en Groenlinks. Nou goed?
Oud 18-04-2002, 21:17
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:

ok, het liefst had mn coalitie eruit gezien als Groenlinks met Groenlinks en Groenlinks. Nou goed?
Hehehe. Same here 4 Pim!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 12:44
me myself + JP
me myself + JP is offline
Idem CDA CDA CDA
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 13:01
twiety
twiety is offline
Toch lijkt het me dat hier 2 dingen verward worden: Wie vind je de beste lijsstrekker en op welke partij ga je stemmen. Ik heb al aardig wat aanvallen op Pim beantwoord, maar heb nog nooit iemand horen vragen of een cda-stemmer nou echt tegen abortus, euthenasie, het homo-huwelijk enzo is. Bij deze de vraag aan jullie dus.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 13:54
PFP
PFP is offline
Citaat:
twiety schreef:
Toch lijkt het me dat hier 2 dingen verward worden: Wie vind je de beste lijsstrekker en op welke partij ga je stemmen. Ik heb al aardig wat aanvallen op Pim beantwoord, maar heb nog nooit iemand horen vragen of een cda-stemmer nou echt tegen abortus, euthenasie, het homo-huwelijk enzo is. Bij deze de vraag aan jullie dus.
Ik ben ook voor Pim
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 14:40
Aries
Aries is offline
Ik vrees dat ze in DEN HAAG allemaal gesjeesd zijn.......
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 14:52
twiety
twiety is offline
Citaat:
Aries schreef:
Ik vrees dat ze in DEN HAAG allemaal gesjeesd zijn.......
Inderdaad. Hoog tijd voor vervanging door Pim.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 17:31
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
twiety schreef:

Inderdaad. Hoog tijd voor vervanging door Pim.
Houdt 'ns op met steeds over Pim beginnen daar waar het nergens op slaat. Laat dit soort reacties gewoon achterwege want je bent Irritant en daarover heeft Autodropje je onlangs gewaarschuwd.
Oud 19-04-2002, 17:40
twiety
twiety is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Houdt 'ns op met steeds over Pim beginnen daar waar het nergens op slaat. Laat dit soort reacties gewoon achterwege want je bent Irritant en daarover heeft Autodropje je onlangs gewaarschuwd.
Deze link gaat over Fortuyn of Balkenende, lijkt me on-topic genoeg. Bovendien had ik het idee dat met Den Haag ook Pim bedoeld werd en dat wilde ik even 'subtiel' rechtzetten. Verder heeft Autodropje er wat op tegen als ik en (bijv.) Dutchy tegen elkaar opboksen met reactie op reactie op reactie (enz.) voor/tegen Pim, waarbij van het topic afgedwaald wordt (i.t.t. m'n discussies met Joostje). Ook heb ik al aangegeven geen internet polls meer te plaatsen, waar Autodropje ook niet zo blij mee was.

Laatst gewijzigd op 19-04-2002 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 20:58
Smurfinnetje
Smurfinnetje is offline
Citaat:
twiety schreef:

Probleem is dat veel tegenstanders van Pim niet de moeite nemen om eens wat dieper in de stof te duiken.
wie beweert dat we dat niet doen..............???
Oud 19-04-2002, 21:06
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Smurfinnetje schreef:
wie beweert dat we dat niet doen..............???
Er staat 'veel'.
Op zich heeft-ie wel gelijk... veel mensen verdiepen zich niet (genoeg) in politiek en hebben toch hun woordje klaar, hun standpunten gereed en het gelijk aan hun zijde, of zo denken ze.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 14:50
Miss USA
Miss USA is offline
Ik heb maar 1 tip voor J P Balkenende: een scheiding + pot gel kan wonderen doen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 12:12
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Ik ben ook voor Pim
Je hoort geband te zijn
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 12:13
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Er staat 'veel'.
Op zich heeft-ie wel gelijk... veel mensen verdiepen zich niet (genoeg) in politiek en hebben toch hun woordje klaar, hun standpunten gereed en het gelijk aan hun zijde, of zo denken ze.
Tja, je hebt wel wat gelijk, maar als iemand aankomt met dat mensen de standpunten van Pim niet kennen ofzo dan geldt dat bijna net zo veel als voor andere partijen. Voor elke partij haast, al zal bij het één dat percentage lager liggen dan bij de ander.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 13:40
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Tja, je hebt wel wat gelijk, maar als iemand aankomt met dat mensen de standpunten van Pim niet kennen ofzo dan geldt dat bijna net zo veel als voor andere partijen. Voor elke partij haast, al zal bij het één dat percentage lager liggen dan bij de ander.
ja de standpunten van Pim zijn anders dan die van de andere al hun standpunten lijken op elkaar. Meer blauw op straat (duh)
Maar de meeste mensen die iets opvangen over pim zoals rascist en dan denken ze meteen dat het een rascist is. Dit owrd natuurlijk aangemoedigd door de PvdA
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 14:46
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

ja de standpunten van Pim zijn anders dan die van de andere al hun standpunten lijken op elkaar. Meer blauw op straat (duh)
Maar de meeste mensen die iets opvangen over pim zoals rascist en dan denken ze meteen dat het een rascist is. Dit owrd natuurlijk aangemoedigd door de PvdA
Tuurlijk joh, PvdA weer he, over GL nog neit eens gesproken nee
Ze lijken helemaal niet op elkaar, waarom zou de ene partij dan 3 zetels halen en de andere 5 als ze op elkaar lijken? niet echt reeel.

En je hoort geband te zijn op die tijd.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 19:08
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Tuurlijk joh, PvdA weer he, over GL nog neit eens gesproken nee
Ze lijken helemaal niet op elkaar, waarom zou de ene partij dan 3 zetels halen en de andere 5 als ze op elkaar lijken? niet echt reeel.

En je hoort geband te zijn op die tijd.
dat heeft te maken met naams bekendheid en traditie vooral bij ouderen dan. of het nu PvdA is of d66 of groenlinks er is maar zo weinig verschil 1 pot nat

Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 19:42
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

dat heeft te maken met naams bekendheid en traditie vooral bij ouderen dan. of het nu PvdA is of d66 of groenlinks er is maar zo weinig verschil 1 pot nat

goh, je bent weer helemaal terug hoor, als jij dat 1 pot nat vindt moet je dat vooral blijven doen, PvdA is toevallig wel de partij die dit land zover heeft gebracht, en natuurlijk gaat nooit alles goed, maar dat ligt niet aan 1 partij in een land ofzo.
Pim heeft anders best wel veel oudere stemmers hoor
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 19:52
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Klopt, maar wat ik (en hierna PFP, zij het wat botter) wilde aangeven is dat veel mensen alles of veel over iedere aanval op Pim geloven, al is het maar omdat zittende (of net gevallen) politici - met name Kok en lijsttrekkers, waarvan met name Melkert - geloofd worden in hun leugens en halve waarheden, zonder dat eerst 's naar feiten wordt gekeken of door wat te lezen zelf een opinie gevormd wordt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 19:55
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

goh, je bent weer helemaal terug hoor, als jij dat 1 pot nat vindt moet je dat vooral blijven doen, PvdA is toevallig wel de partij die dit land zover heeft gebracht, en natuurlijk gaat nooit alles goed, maar dat ligt niet aan 1 partij in een land ofzo.
Pim heeft anders best wel veel oudere stemmers hoor
1 pot nat is wat overdreven, maar ze willen allemaal een aantal dingen anders, de ene wat meer aandacht voor het milieu, de ander een referendum, etc.
Pim is de enige die veel zaken wil veranderen. En dat is dringend nodig. Niet omdat je 1 ding graag wil veranderen op de rest geen commentaar hebben, zelfs op meedrijven. Een rigoureuze aanpak zoals die door Pim voorgesteld wordt op tal van terreinen is uniek en hard nodig.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 13:51
rickert
rickert is offline
is dr een url waarop dit terug te zien is???

ik ben namelijk van fan balkenende dit had ik graag willen zien!
Oud 22-04-2002, 14:50
PFP
PFP is offline
ik zal voor je kijken
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 16:00
Dutchy15
Dutchy15 is offline
www.nederlandkiest.nl misschien
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 10:38
mausi
mausi is offline
Fortuyn is grappig, maar niet goed als minister-president. Balkenende zou dan de beste nederlandse politieker zijn om dat wel te worden.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 11:56
twiety
twiety is offline
Citaat:
mausi schreef:
Fortuyn is grappig, maar niet goed als minister-president. Balkenende zou dan de beste nederlandse politieker zijn om dat wel te worden.
Want?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 12:19
@pie
@pie is offline
Citaat:
twiety schreef:

Want?
..Pim kan beter gebruikt worden op Asielbeleid

nee ff serieus, om o.a. geen handelsblokkades te krijgen met het buitenland, zou een man als Balkenende veel beter aan het imago van een goede minister-president (en dus nederland) voldoen, terwijl Fortuyn beter op zn plaats is in de kamer , de andere partijen onder de duim houdend..

wetsvoorstellen mbt asielbeleid enzo moet toch door de kamer heen, en een regeerakkoord tussen vvd-lpf-cda zou deze wetsvoorstellen toch al bevatten (hoeft Pimm0r niks aan te doen).
Oud 26-04-2002, 09:39
twiety
twiety is offline
Citaat:
@pie schreef:

..Pim kan beter gebruikt worden op Asielbeleid

nee ff serieus, om o.a. geen handelsblokkades te krijgen met het buitenland, zou een man als Balkenende veel beter aan het imago van een goede minister-president (en dus nederland) voldoen, terwijl Fortuyn beter op zn plaats is in de kamer , de andere partijen onder de duim houdend..

wetsvoorstellen mbt asielbeleid enzo moet toch door de kamer heen, en een regeerakkoord tussen vvd-lpf-cda zou deze wetsvoorstellen toch al bevatten (hoeft Pimm0r niks aan te doen).
Coalitie: mee eens. Pim in kamer: mee eens. Balkenende als minister-president: op zich geen slecht plan, het grote nadeel van Balkje is de partij waar hij voor staat en als premier staat hij hier los van. Pim als premier: beter plan. Verschil van mening hier, ik verwacht van Pim dat hij meer voor elkaar krijgt dan Balkje en meer goede veranderingen door wil voeren. Wat jij bedoelt zal wel goed in de ogen van het buitenland zijn, en dat is tot nu toe alleen zo geweest als er maar geld gegeven werd door kok en de zijnen.
Bovendien vind ik het aardig krampachtig om net te doen of Pim alleen maar (goede) ideeën heeft m.b.t. het asielbeleid. En zal oiok in een vvd-lpf-cda Pim wat moeten doen, daar staat de p voor hier namelijk. Als premier kan hij alleen nog meer doen.
En dan nog iets over 'in de ogen van het buitenland'. Het zal toch wel erg krom naar buiten overkomen dat de premier van dit o zo vrije land eigenlijk tegen zaken als abortus, euthenasie, 't homohuwelijk, etc. is. Zou op mij als buitenstaander over komen als 'je wil het niet, maar het mag wel', ofwel gedogen. En dat is juist bij dit soort onderwerpen niet het geval hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten