Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2003, 20:57
Greenpeacegirl
Greenpeacegirl is offline
Citaat:
*** schreef op 21-07-2003 @ 13:50:
hmm, das een lastige, Linlilalove55 had nog getuigen, maar jij niet... Maar waarom zou je niet naar je mentor stappen? Dan kan die eens een hartig woordje met 'm spreken en houdt ie er misschien mee op. Ik denk namelijk dat 't belangrijk is dat je laat blijken dat er niet met je te sollen valt. Niet alleen in dit geval.

edit: 1 op 1 is misschien nog beter in eerste intstantie, maar ik weet niet of je dat durft
volgens mij is hij echt gek ofzo, serieus, hij spoort echt niet.
ik kan echt niet naar mn mentor, de lerarenkamer is een groot roddelhok, en alle leraren vertrouwen elkaar. Hij zou het zeker te horen krijgen en ik weet niet wat die gek dan doet.

en het is dus inderdaad een probleem, dat er geen getuigen zijn.
Oud 21-07-2003, 22:08
*** is offline
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 21-07-2003 @ 21:57:
volgens mij is hij echt gek ofzo, serieus, hij spoort echt niet.
ik kan echt niet naar mn mentor, de lerarenkamer is een groot roddelhok, en alle leraren vertrouwen elkaar. Hij zou het zeker te horen krijgen en ik weet niet wat die gek dan doet.
en een schoolpsycholoog oid? Die moet 't voor zich houden en kan 1 op 1 met 'm gaan praten. Zo wordt ie ook niet gelijk zwart gemaakt tegenover de andere docenten en zal ie zich toch gedeist moeten houden.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 18:37
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Citaat:
*** schreef op 21-07-2003 @ 23:08:
en een schoolpsycholoog oid? Die moet 't voor zich houden en kan 1 op 1 met 'm gaan praten. Zo wordt ie ook niet gelijk zwart gemaakt tegenover de andere docenten en zal ie zich toch gedeist moeten houden.
Jah...dat zou ik ook wel doen... Toen het bij mij bekend kwam.. ging het heel de school rond... Ook mn zussie had iets opgevangen en zij kwam dus thuis met de mededeling: "Maaaaammmm, dr is iemand verkracht op school.. "
En dan gaat het zo rond op school. Je kan het er best maar meteen wat aan doen. Want anders komen er roddels en dat is nog erger... (is mijn mening..)

Succes
Oud 29-07-2003, 00:52
Eurydice
Eurydice is offline
Bij mij was het dus toen ik op wereldreis was.. meteen de hele vakantie naar de filisteijnen.. plus dat ik niet naar huis wou om de reis voor mn metgezel (die t niet weet) niet wou verpesten.. heb er met 1 persoon over gepraat en daar had ik gelijk weer spijt van, want die kan ook weinig voor me doen en wat schiet hij er mee op? Ik wil er niet over praten, dus nou weet hij het en dan?
Oud 29-07-2003, 08:33
Verwijderd
Ik ben in groep 7/8/1/2 aangerand ( of heet dit nu misbruikt?) door een jongen die 14 was.. Het was in het begin voor mij raar enzo maar later heb ik er op een of andere manier aan toegegeven wat heel erg fout was! Hij's niet verder gegaan dan "handwerk" dus het was geen verkrachting..
In begin 2e had ik het zo ontiegelijk druk met school en andere zaken dat hij het niet heeft gedaan, het speelde toen nog heel erg.

In januari is alles eruit gekomen bij een hele goede vriend en hij heeft me toen goed geholpen met het verbreken van die band en het verwerken ervan..Ik ben echter niet naar de politie geweest, omdat ik dat gewoon weg niet durf ..

Op dit moment ondervind ik er nog wel problemen mee, met wat die *sukkel* heeft aangericht. Ik mag van mezelf niet meer verliefd worden want ik zie nu eigenlijk in dat alle jongens zo zijn

hmmm beetje wazig.. maar dit was wel wat er met mij is gebeurt
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 12:35
VG
VG is offline
Hoi allemaal!

Ik sneup nog wel eens rond hier op dit forum en heb voor deze gelegenheid toch maar even een accountje aangemaakt...

Als eerste wil ik tegen je (en de anderen die een soortgelijke ervaring hebben) zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je het tenminste onder ogen durft te zien! Echt Klasse!

Het maakt je probleem natuurlijk niet minder vervelend, maar toch denk ik dat je met het onder ogen zien al een hele grote stap hebt gezet!

Nu moet je het voor jezelf nog een plaatsje durven geven en dat kan best nog heel lastig voor je zijn.
Wat ik zelf hierover zal zeggen (ik ga geen persoonlijk verhaal ophangen, want daar gaat het nu hier niet om) is dat je het zeker voor jezelf niet moet verbergen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat het zeker elke keer weer terug zal komen in je leven waardoor je steeds weer een knauw krijgt van iets waar je zelf helemaal niets aan kan doen.

Het is belangrijk dat je zelf de weg vind, misschien helpen de onderstaande links je een beetje:

www.seksueelmisbruikt.nl
www.seksueelmisdrijf.nl

Maar zorg er wel voor dat je absoluut je eigenwaarde behoud! En geef ook niet jezelf de schuld van wat er gebeurd is...

En dan hebben we natuurlijk ook nog de geloofwaardigheid... Veel mensen zijn ook vandaag de dag nog heel erg bekrompen (als ik het zo even mag noemen). Je zal waarschijnlijk tegen een muur van ongeloof oplopen, wees daarmee dus ook voorzichtig!

Voor hulp kan je langs verschillende instanties, die ook hier op het forum en op bovengenoemde sites worden vermeld. Ook zou je naar een huisarts kunnen gaan en die het verhaal vertellen... Die kan dan MET jou een oplossing gaan zoeken...

Ik zie dat je nog redelijk jong bent en dat zou kunnen inhouden dat je ouders ingelicht moeten worden (MAAR DAT WEET IK NIET ZEKER!!)

Maar wat je ook doet, ga het niet verstoppen voor jezelf, want hoogstwaarschijnlijk kom je het dan later weer tegen... En dat gebeurd altijd op momenten dat je het niet verwacht of het helemaal niet uitkomt!

Nogmaals heel goed dat je (jullie) dit hier neerzet!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 21:24
*** is offline
Citaat:
VG schreef op 29-07-2003 @ 13:35:
Ik zie dat je nog redelijk jong bent en dat zou kunnen inhouden dat je ouders ingelicht moeten worden (MAAR DAT WEET IK NIET ZEKER!!)
ik denk 't haast wel... Toen ik namelijk aangifte ging doen, was m'n eerste vraag of m'n ouders er niets van te horen kregen. Waarop er naar m'n leeftijd werd gevraagd, met de opmerking erbij dat als ik minderjarig was geweest, 't wel had gemoeten.
Vervolgens werd 't wel fijn op de voorpagina van de plaatselijke krant gezet, maar dat terzijde...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 21:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik haat mannen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 23:19
yliek
yliek is offline
Toen ik in de brugklas zat.
Ik moest ff naar de wc..betaste iemand me onderweg naar de wc opeens.
Toen ik op de wc was durfde ik niet meer terug totdat een vriendinnetje kwam.

Ondertussen ben ik er echt wel overheen maar ik heb een tijdlang een hekel gehad aan jongens. Nu niet meer..ik kan 1 eikel het toch niet laten verpesten, bovendien kan ik nu denk ik wel voor mezelf opkomen!
Oud 30-07-2003, 19:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik haat jongens... meer en meer.

Oversekste criminele arrogante agressieve klotewezens...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 19:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 18-07-2003 @ 22:54:
Ik ben bang dat ik later een aanrader wordt omdat ik nu heel erg wanhopig ben, gelukkig heb ik met mezelf afgesproken dat ik voordat het zo erg wordt er een eind aan zou maken.
Ik heb me voorgenomen dat als ik een 'man' wordt ik er een eind aan maak.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 19:39
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 29-07-2003 @ 09:33:
Ik mag van mezelf niet meer verliefd worden want ik zie nu eigenlijk in dat alle jongens zo zijn
IK BEN GEEN JONGEN!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 30-07-2003 @ 20:39:
IK BEN GEEN JONGEN!!!!!!!!!!
Ik zeg dat ik bang ben om verliefd te worden omdat ik denk dat alle jongens zo zijn doordat ik een beetje ben misbruikt.
Niet dat jij een jongen bent!?

Overigens lukt het sommige personen wel om er voor te zorgen dat ik hun vertrouw en verliefd kan/mag zijn van mezelf!

waarom staat er dan M onder je naam?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 30-07-2003 @ 20:51:
Ik zeg dat ik bang ben om verliefd te worden omdat ik denk dat alle jongens zo zijn doordat ik een beetje ben misbruikt.
Niet dat jij een jongen bent!?

Overigens lukt het sommige personen wel om er voor te zorgen dat ik hun vertrouw en verliefd kan/mag zijn van mezelf!

waarom staat er dan M onder je naam?
Lichamelijk ben ik wel een jongen...
In m'n paspoort staat 'man'.

Maar ik haat mannen!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:44
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 29-07-2003 @ 22:40:
Ik haat mannen.
Ik haat bijna alle mensen.

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 20:47.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:14
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 30-07-2003 @ 21:00:
Maar ik haat mannen!
dank je, ik hou ook van jou
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 09:39
VG
VG is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 30-07-2003 @ 20:51:

Ik begrijp je standpunt, omdat je waarschijnlijk onrecht is aangedaan... Dan is het begrijpelijk dat je voorzichtiger bent.

Maar doe je jezelf dan niet tekort als je alle jongens/mannen over 1 kam scheert?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 09:49
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Citaat:
VG schreef op 31-07-2003 @ 10:39:
Ik begrijp je standpunt, omdat je waarschijnlijk onrecht is aangedaan... Dan is het begrijpelijk dat je voorzichtiger bent.

Maar doe je jezelf dan niet tekort als je alle jongens/mannen over 1 kam scheert?
Jah... zo denk ik er ook wel over...Ik kan alle leraren wel gaan haten, alleen om dat 1tje niet wist hoe die zich moes gedragen.. maar dan wordt school een hel voor me.. Ik bdenk gwoon.. die man zie ik nie meer als leraar maar als een zieke vent.. Dr zijn gnoeg leraren en mannen die superlief zijn....

Even iets anders...2 maanden terug is er in ons dorp een man opgepakt... Hij heeft zelf 2 kinderen.. van 12 en 15.. en hij heeft een meid van 15 en een jochie van 10 verkracht... Egt heel erg voor die verkrachte kinderen natuurlijk.. maar het is ook onwijs erg voor de kinderen van die man... misschien zijn zij ook wel verkracht.. maar het gaat er vooral om dat als je het nou over die man heb bijv. zeggen de meeste mense hier: De vader van..blabla en blabla.... Die kinderen worden er steeds bij genoemd.. net of zij medeschuldig zijn ofzo... ik denk dat ook hun toekomst voor een deel verpest is door hun vader... of zou dat anders zijn?
Oud 31-07-2003, 09:58
Verwijderd
Citaat:
VG schreef op 31-07-2003 @ 10:39:

Het is inderdaad wel een vooroordeel waar ik me op dit moment wel van bewust ben..Natuurlijk zijn er jongens die niet zo zijn en die ken ik ook wel maar het blijft bij mij steeds op de achtergrond spelen. Op dit moment heb ik mezelf toegestaan dat ik verliefd ben en dat vind ik toch wel een beetje goed
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:23
VG
VG is offline
Citaat:
Linlilalove55 schreef op 31-07-2003 @ 10:49:
Jah... zo denk ik er ook wel over...Ik kan alle leraren wel gaan haten, alleen om dat 1tje niet wist hoe die zich moes gedragen.. maar dan wordt school een hel voor me.. Ik bdenk gwoon.. die man zie ik nie meer als leraar maar als een zieke vent.. Dr zijn gnoeg leraren en mannen die superlief zijn....

Even iets anders...2 maanden terug is er in ons dorp een man opgepakt... Hij heeft zelf 2 kinderen.. van 12 en 15.. en hij heeft een meid van 15 en een jochie van 10 verkracht... Egt heel erg voor die verkrachte kinderen natuurlijk.. maar het is ook onwijs erg voor de kinderen van die man... misschien zijn zij ook wel verkracht.. maar het gaat er vooral om dat als je het nou over die man heb bijv. zeggen de meeste mense hier: De vader van..blabla en blabla.... Die kinderen worden er steeds bij genoemd.. net of zij medeschuldig zijn ofzo... ik denk dat ook hun toekomst voor een deel verpest is door hun vader... of zou dat anders zijn?
Juist, er lopen een hoop psycho's op de wereld rond, maar dan houdt dat niet in dat we allemaal zo zijn! Wanneer je er wel zo over blijft denken, hou je dan voor jezelf niet de negatieve spiraal in stand? Dat wil je toch niet...

Net wat je zegt, het zal een hel worden als je dat standpunt blijft houden. En de enige manier om dit te voorkomen is om toch het vertrouwen in de mens c.q. het andere geslacht weer wat aan te laten sterken, door voorzichtig uitproberen enzo... Dan zul je zien dat het tegendeel waar is!

En wat betreft die man bij je uit het dorp:
Uit eigen ervaring weet ik dat dit de kinderen in lengte van dagen zal blijven achtervolgen. Zeker wanneer we het hier over een plattelandsdorp hebben.

De mensen zijn daar nogal een hechte groep en roddelen dan ook graag over elkaar! En ook hier komt er denk ik wel een groot deel bekrompenheid bij kijken. Degene die zegt: "De vader van ... en ... " realiseert zich niet dat de kinderen indirect worden betrokken bij de schade die hun vader heeft aangericht.

Daarnaast is het ook heel erg menseigen om de problemen van een ander lekker uit te vergroten. Hiermee kunnen ze namelijk hun ego zo heerlijk strelen... Hebben zij het toch zo slecht nog niet... In plaats van de kids van de dader een beetje te ontlasten van alle shit, wordt het nog eens extra aangezwengeld...

Tip: Doe er niet aan mee...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:26
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik vind het trouwens vrij grappig dat personen hier mannen gaan haten of ervoor opassen... Alsof vrouwen zo veel verschillend zijn

/me is te vertrouwen, al ben ik benieuwd of ik mezelf ooit niet kan inhouden, dat moet gewoon een keer fout gaan met iets hehe.

nieuwsgierigheid + sadisme = fout fout
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:35
VG
VG is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 31-07-2003 @ 10:58:
Het is inderdaad wel een vooroordeel waar ik me op dit moment wel van bewust ben..Natuurlijk zijn er jongens die niet zo zijn en die ken ik ook wel maar het blijft bij mij steeds op de achtergrond spelen. Op dit moment heb ik mezelf toegestaan dat ik verliefd ben en dat vind ik toch wel een beetje goed
Zie je nou wel!

Als je verliefd bent houdt dat dus in dat je ook positieve dingen in jongens kan zien. En wanneer je eenmaal zover bent gaat het waarschijnlijk stukje bij beetje steeds beter!

Het is niet niks als ineens alle vertrouwen onder je voeten wordt weggemaaid. Ik vind het ook heel goed van je dat je toch de verliefdheid voor jezelf toelaat !
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
VG schreef op 31-07-2003 @ 12:35:
Zie je nou wel!

Als je verliefd bent houdt dat dus in dat je ook positieve dingen in jongens kan zien. En wanneer je eenmaal zover bent gaat het waarschijnlijk stukje bij beetje steeds beter!

Het is niet niks als ineens alle vertrouwen onder je voeten wordt weggemaaid. Ik vind het ook heel goed van je dat je toch de verliefdheid voor jezelf toelaat !
Een jongen waar ik ooit verliefd op was en het hele verhaal wist zei ooit ns :"Moet er dan nooit iemand je over je angsten heen helpen?"
nu, misschien 4 maanden later denk ik dat ik er zelf stukje bij beetje weer boven op aan het komen ben
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:01
Omen
Omen is offline
door ex-aanranders en verkrachter hun lul te laten verwijderen!
Oud 31-07-2003, 12:05
VG
VG is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 31-07-2003 @ 12:53:
Een jongen waar ik ooit verliefd op was en het hele verhaal wist zei ooit ns :"Moet er dan nooit iemand je over je angsten heen helpen?"
nu, misschien 4 maanden later denk ik dat ik er zelf stukje bij beetje weer boven op aan het komen ben
En zo is het wel. Je kan wel een beetje slurpen op een forum en je omgeving kan je heel goed steunen, maar uiteindelijk moet je het toch ZELF doen!

Goed hoor!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:19
Tryptamine
Tryptamine is offline
Ik ben zelf vrijwel alleen onder vrouwen opgevoed en heb dus zelf nooit meegekregen dat een vrouw 'minderwaardig' of in een andere zin anders is (wat natuurlijk waar is, maar veel mensen hebben dit jammer genoeg niet door).

Wat me opvalt is dat er inderdaad een hele hoop vrouwen (en ik durf zelfs te beweren dat dat meer dan de helft is) zijn die met aanranding of verkrachting te maken hebben gehad.

Mijn vriendin is er één van. Aanranding dan, geen verkrachting. En dan niet 1 keer, maar meerdere, en meerdere mensen. Tot op de dag van vandaag heeft ze het nog niet helemaal verwerkt en ik weet ook niet of ze dat wel zou doen. Het enige wat ik kan doen is haar proberen te helpen, en hopelijk haar te laten zien dat niet alle mannen zo zijn.

Ik kan daar zo pissig om worden...
Vorige week zaterdag nog...ik was bij een vriend, met nog een paar mensen (2 jongens, 2 meisjes). Iedereen was redelijk beschonken, ik was de uitzondering. En ik zag 1 jongen steeds proberen te zoenen met die meisjes, hij wilde het echt, altijd maar weer proberen, vastpakken e.d., op een half grappige manier, zo erg is dat nou ook weer niet vergeleken met echte aanranding, maar van zoiets word ik dus al soms flink pissig.
Nee is nee, en ik vind het echt flink klote dat zoveel mensen dat niet doorhebben, want ze verpesten een hoop dingen voor de persoon die ze kwetsen.

En aanranding e.d. onder jongens, tja, dat komt niet zo vaak voor vergeleken met aanranding e.d. bij meisjes. maar volgens mij ook wel vrij vaak (jongens hebben denk ik meer moeite met het toegeven van zulke dingen). Zelf ben ik ook wel eens 'onzedelijk betast', een paar maand geleden nog.
Op zich deed het me vrij weinig, het was wel een man, ouder ook nog (jaar of 8-10 ouder schat ik), maar ik weet dat ik er wat aan kan doen. Ik kan van me af slaan. Maar zo veel mensen zijn niet in zo'n positie...

My point? Ik zou het niet weten....het gebeurt gewoon té vaak.
Ook in stilte. En waarom? Het is nog steeds een taboe. En mensen geloven het vaak niet. Maar in dit opzicht zijn mannen vooral vaak monsters, dat zijn ze door de eeuwen heen ook al geweest, en als ik zo naar de maatschappij kijk zal dit ook wel zo blijven....

Oud 31-07-2003, 19:14
Shèll
Shèll is offline
Aanranding...ja, het schijnt inderdaad veel voor te komen, het is mij ook overkomen. Het klinkt raar, maar ik was het slachtoffer van een kinderlokker, die toen actief was. Ik werd op tijd gevonden en het heeft niet al te veel uit de hand kunnen lopen, gelukkig. Ik ben er ondertussen wel overheen gekomen, want ik ben nu 16 en het is me overkomen toen ik net 8 jaar was. Helaas heb ik toen niet alles kunnen/willen vertellen aan de politie of aan mijn ouders o.i.d. En omdat het nu alweer zo lang geleden is, ben ik grotendeels vergeten wat er gebeurd is. Dus als ik er nu aan denk is het een raadsel van wat me die dag precies overkwam, en het probleem is dus dat ik me af en toe nog steeds van alles af vraag, maar waar ik geen antwoord meer op kan krijgen...
Oud 31-07-2003, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Shèll schreef op 31-07-2003 @ 20:14:
Aanranding...ja, het schijnt inderdaad veel voor te komen, het is mij ook overkomen. Het klinkt raar, maar ik was het slachtoffer van een kinderlokker, die toen actief was. Ik werd op tijd gevonden en het heeft niet al te veel uit de hand kunnen lopen, gelukkig. Ik ben er ondertussen wel overheen gekomen, want ik ben nu 16 en het is me overkomen toen ik net 8 jaar was. Helaas heb ik toen niet alles kunnen/willen vertellen aan de politie of aan mijn ouders o.i.d. En omdat het nu alweer zo lang geleden is, ben ik grotendeels vergeten wat er gebeurd is. Dus als ik er nu aan denk is het een raadsel van wat me die dag precies overkwam, en het probleem is dus dat ik me af en toe nog steeds van alles af vraag, maar waar ik geen antwoord meer op kan krijgen...
Het is niet raar, kinderlokkers zijn nog wel een verschijnsel..
Vroeger werd ik ook gewaarschuwd :"Eva hier om de hoek op nummer 25 woont een Kinderlokker, pas alsjeblieft goed op jezelf"
Alleen wordt er over Kinderlokkers niet zoveel gepraat omdat het niet in het nieuws komt o.i.d mijn ouders en de hele buurt heeft nooit aangifte gedaan tegen die man.

Die opkomende vragen komen misschien doordat je opkomende interesse hebt over wat er gebeurt is in je verleden. Misschien kunnen je ouders je vertellen wat er precies is gebeurt of ongeveer als zij het nog weten.. Dit helpt misschien bij het vinden van antwoord op je vragen.

suc 6!

Groetjes Eva
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:45
VG
VG is offline
Citaat:
Voor jou zou het op die leeftijd natuurlijk een hele extreme ervaring kunnen zijn geweest!

Dat je dingen niet meer weet kan komen omdat het al zo lang is geleden. Het kan ook zijn dat je dingen bewust hebt weggedrukt omdat je er niet meer aan herinnert wil worden.

Je zou natuurlijk met een aantal betrokkenen (bijvoorbeeld je moeder) het er even over kunnen hebben, als je het toch wilt weten!

Daarnaast vraag ik me af of je er zelf gelukkiger van wordt als je bepaalde dingen weet...

Lastig, aan de ene kant denk ik dat je het moet laten rusten (wat gebeurd is is gebeurd) aan de andere kant weet ik niet in hoeverre de herinneringen gaan terugkomen...

Wel goed dat je dit hier neerzet btw!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 14:43
Ilja_
Ilja_ is offline
Ik heb zelf ook ervaring met misbruik. Tis een paar jaar geleden gebeurt, door mn toen nog stiefvader. Een paar weken geleden heb ik 't pas aan mn moeder verteld. Nu zijn we op zoek naar een goede therapeut. Toevallig vanmiddag nog bij 1 geweest.
Ben dus nu bezig met het verwerken. Als je (of iemand anders) wilt praten of wat dan ook kun je bij me terecht.. Voeg me maar toe op msn als je wilt vlokje_88@hotmail.com.
Liefs
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 14:49
Ilja_
Ilja_ is offline
Citaat:
Wat jij verteld over dat je het niet meer weet etc. komt mij ook echt heel erg duidelijk voor. Het is een paar jaar geleden dat ik misbruikt ben. Jarenlang heb ik 't verzwegen.. Niets mee gedaan.. Alleen maar wegdrukken wegdrukken en nog eens wegdrukken. Als iemand me nu vraagt wanneer het gebeurt is weet ik het echt niet! 't Word me dan ook meestal te veel en raak ik overstuur. Alleen maar omdat ik 't jarenlang weggedrukt heb.. Te diep..........
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 15:36
VG
VG is offline
Citaat:
_TiggaH_ schreef op 06-08-2003 @ 15:49:
Wat jij verteld over dat je het niet meer weet etc. komt mij ook echt heel erg duidelijk voor. Het is een paar jaar geleden dat ik misbruikt ben. Jarenlang heb ik 't verzwegen.. Niets mee gedaan.. Alleen maar wegdrukken wegdrukken en nog eens wegdrukken. Als iemand me nu vraagt wanneer het gebeurt is weet ik het echt niet! 't Word me dan ook meestal te veel en raak ik overstuur. Alleen maar omdat ik 't jarenlang weggedrukt heb.. Te diep..........
Knap dat je je er toe hebt kunnen zetten om er toch mee naar buiten te komen!

Mag ik je btw vragen wat jou daartoe heeft aangezet?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 16:53
Verwijderd
ik ken aardig wat meisjes die er (indirect) ervaring mee hebben.

maar ik zweer het dat als iemand iets flikt bij een vriendin, mijn zusje of nichtje(s) dat hij/zij de bestrating van héél dichtbij te zijn krijgt/krijgen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 17:14
Dicht®
Dicht® is offline
Moedig van iedereen om hier haar verhaal kwijt te kunnen. Succes.

Ik zal hier even een verkeerd berichtje plaatsten. Zelf ben ik namelijk wel eens bang de aanrander te zijn. Niet dat ik dat wil, maar ik heb wel eens iemand in een wederzijds aangeschoten bui betast. Niet heel ernstig, maar ja. En ik vroeg of ze het erg vond en zij zei het niet te weten geloof ik. Tja... Ik weet niet precies hoe fout dit is... Ik hoop van niet... Wodka...
Oud 06-08-2003, 18:09
Verwijderd
Citaat:
VG schreef op 06-08-2003 @ 16:36:
Knap dat je je er toe hebt kunnen zetten om er toch mee naar buiten te komen!

Mag ik je btw vragen wat jou daartoe heeft aangezet?
Tnx..

Eerlijk gezegd weet ik het niet zo goed. Het was denk ik zo dat ik teveel met mezelf in de knoop kwam te zitten. Niet alleen daardoor maar ook door heel veel andere problemen. Het was in ieder geval altijd zo dat ik altijd zij dat er niets was, me altijd anders voordeed dan ik me voelde (nog steeds trouwens maar dat is bijzaak ) Ik zou gek zijn om mn echte gevoelens te laten zien! Altijd blij, vrolijk en vooral, onbezorgd. Ook nog is confrontaties altijd uit de weg gaan.. Heel veel vluchtgedrag.. UITEINDELIJK... werkt dat alleen maar tegen je. Zo ook bij mij. Hoe lang je 't ook vol kunt houden. Op een gegeven moment bots je. En op dat moment kon het gewoon niet langer zo. Mn moeder werd zelfs boos dat ik de tweede keer 2H echt op het nippertje heb gehaald. En ik zag dat ik haar teleurstelde.. Het was begrijpelijk, maar echt de druppel. Ik kon 't niet meer hebben. Ik MOEST 't haar vertellen. Hoe erg ik er ook nog meer mensen mee opzadelde.. Ik koos nu 1x voor mijzelf....
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 18:10
Verwijderd
<sorry trouwens dat ik even met mn zus' account heb gereageerd>
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 18:12
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-08-2003 @ 19:09:
Ik koos nu 1x voor mijzelf....
Je zegt het alsof het eigenlijk niet goed was, of iets dergelijks... Uitiendelijk is er maar 1 op wie je zeker kan bouwen tot het einde van je leven en dat ben jezelf. Dus als je voor die persoon kiest, hoef je daar niet negatief over te doen.

als het dus zo was als het op mij overkwam
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:11
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dicht® schreef op 06-08-2003 @ 18:14:
Moedig van iedereen om hier haar verhaal kwijt te kunnen. Succes.

Ik zal hier even een verkeerd berichtje plaatsten. Zelf ben ik namelijk wel eens bang de aanrander te zijn. Niet dat ik dat wil, maar ik heb wel eens iemand in een wederzijds aangeschoten bui betast. Niet heel ernstig, maar ja. En ik vroeg of ze het erg vond en zij zei het niet te weten geloof ik. Tja... Ik weet niet precies hoe fout dit is... Ik hoop van niet... Wodka...
Het probleem met alcohol is dat bepaalde remmingen wegvallen, waardoor je dingen gaat doen die je onder normale omstandigheden waarschijnlijk niet zou doen. Er is in ieder geval niets ernstigs gebeurd toen, dus ik zou me er, als ik jou was, niet al te veel zorgen over maken.
Oud 07-08-2003, 11:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee maar ik vind het wel erg dat het zo ontzettend veel voorkomt. Volgens mij komt dat mede doordat jongens niet in zien dat ze verkeerd bezig zijn. Volgens mij komen er steeds meer die het 'normaal' vinden of iig vinden dat het moet kunnen.
Oud 07-08-2003, 11:43
WB_Oud
WB_Oud is offline
Zelfs ik, als jongen, heb er ervaring mee zij het in een lichte vorm. In de videotheek, met een paar vrienden een film huren, toen ik 12 of 13 was ofzo. Een man hing de hele tijd om ons, en vooral om mij, heen. We vonden het al zo raar, hij was altijd in zicht. En op een gegeven moment liep hij op me af en probeerde mijn piemel te pakken. Zoals elders beschreven was/ ben ik altijd extreem oplettend, en had in een reactie zijn armen gegrepen bij de ellebogen, en mijn eigen armen in mijn buik gezet zodat als hij doorzette hij mij alleen maar naar achteren duwde en er niet bij kon. Gebeurde allemaal in 1 tot 3 seconden. Hij kon er dus niet bij en holde weg, nadat ik in een losstaand rek videobanden terecht kwam die natuurlijk omviel en een puinhoop veroorzaakte. Hij rende dus de zaak uit en reed weg, ik heb het nummerbord niet gezien omdat de eigenaar vroeg wat ik aan het doen was. Hij had niets gezien en dacht dat ik dat ding voor de lol omgeduwd had.

Ik heb nooit aangifte gedaan, omdat de pakkans 0.0 geweest was.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:46
Nona
Nona is offline
Citaat:
WB schreef op 07-08-2003 @ 12:43:
Zelfs ik, als jongen, heb er ervaring mee zij het in een lichte vorm. In de videotheek, met een paar vrienden een film huren, toen ik 12 of 13 was ofzo. Een man hing de hele tijd om ons, en vooral om mij, heen. We vonden het al zo raar, hij was altijd in zicht. En op een gegeven moment liep hij op me af en probeerde mijn piemel te pakken. Zoals elders beschreven was/ ben ik altijd extreem oplettend, en had in een reactie zijn armen gegrepen bij de ellebogen, en mijn eigen armen in mijn buik gezet zodat als hij doorzette hij mij alleen maar naar achteren duwde en er niet bij kon. Gebeurde allemaal in 1 tot 3 seconden. Hij kon er dus niet bij en holde weg, nadat ik in een losstaand rek videobanden terecht kwam die natuurlijk omviel en een puinhoop veroorzaakte. Hij rende dus de zaak uit en reed weg, ik heb het nummerbord niet gezien omdat de eigenaar vroeg wat ik aan het doen was. Hij had niets gezien en dacht dat ik dat ding voor de lol omgeduwd had.

Ik heb nooit aangifte gedaan, omdat de pakkans 0.0 geweest was.
Jemig, dat was echt een onbeschofte actie. Toch nog even aandringen terwijl je weet dat de ander niet wil vind ik ergens al fout, maar dit... Gatverdamme!
Oud 07-08-2003, 11:46
WB_Oud
WB_Oud is offline
dit was natuurlijk een gek, wat ik heb meegemaakt.

En over "normale" aanrandingen (bestaat natuurlijk niet, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel), die jongens moeten een paar jaartjes de bak in naar mijn mening. Eens kijken hoe zij het vinden om door een (mannelijke) medegevangene aangerand te worden.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:47
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 07-08-2003 @ 12:46:
Jemig, dat was echt een onbeschofte actie. Toch nog even aandringen terwijl je weet dat de ander niet wil vind ik ergens al fout, maar dit... Gatverdamme!
Yep. Maar er gebeurt zoveel in mijn leven dat ik er een week later al niet meer aan dacht.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 17:56
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Wat is eigenlijk de definitie van aanranding?
Ik bedoel, als iets onschuldigs als tijdens het dansen dat er tegen je aangereden wordt zowat of dat je ineens een hand in je kont voelt knijpen of in je kut knijpen (yuck, wel eens gehad) als dat al aanranding is dan ben ik ook aangerand ja, maar ik denk dat aanranding wat ernstiger is of niet? Ik neem aan dat dat gedrag van jongens en buitenlanders in de disco's niet onder aanranding valt? Maar gewoon onder irritant gedrag wat erbij hoort ofzow?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 18:09
Ilja_
Ilja_ is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 07-08-2003 @ 18:56:
Ik bedoel, als iets onschuldigs als tijdens het dansen dat er tegen je aangereden wordt zowat of dat je ineens een hand in je kont voelt knijpen of in je kut knijpen (yuck, wel eens gehad) als dat al aanranding is dan ben ik ook aangerand ja, maar ik denk dat aanranding wat ernstiger is of niet? Ik neem aan dat dat gedrag van jongens en buitenlanders in de disco's niet onder aanranding valt? Maar gewoon onder irritant gedrag wat erbij hoort ofzow?
Hhmmzz, denk dat 't vooral om de iets ergere dingen zijn en natuurlijk tegen het 'slachtoffer' zijn zin in.
En ook wat hiervoor besproken werd (van Kruimel).
En ja, denk wel dat het gedrag van IEDEREEN toch onder een soort van aanranding valt als het ongewenst is. Al helemaal als er al iets van gezegd is...

(beetje vaag trouwens sorry)

Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 18:23
*** is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 07-08-2003 @ 18:56:
als je puur op de defintie (aan·ran·den (ov.ww.)
1 met slechte bedoelingen te lijf gaan) afgaat, valt dat er ook onder ja. Persoonlijk zie ik dat anders. Kont knijpen in een discotheek, zie ik niet als aanranding, hoogstens als ongewenste intimiteiten ofzo. Maar ook weer niet als iets wat er bij hoort, ik maak diegene wel even duidelijk dat ik daar niet van gediend ben...
Daarentegen vind ik in iemands kruis grijpen kwalijker. Al kan dat ook nog door de situatie versterkt worden. Zelf ben ik namelijk 's nachts van m'n fiets afgetrokken en meerdere malen in m'n kruis gegrepen. En als ik niks had gedaan was 't misschien van kwaad tot erger gegaan... Voor mij reden genoeg om aangifte te doen, en ze namen dat ook al serieus, alhoewel ze dat al gauw moeten...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 18:27
Ilja_
Ilja_ is offline
Citaat:
*** schreef op 07-08-2003 @ 19:23:
als je puur op de defintie (aan·ran·den (ov.ww.)
1 met slechte bedoelingen te lijf gaan) afgaat, valt dat er ook onder ja. Persoonlijk zie ik dat anders. Kont knijpen in een discotheek, zie ik niet als aanranding, hoogstens als ongewenste intimiteiten ofzo. Maar ook weer niet als iets wat er bij hoort, ik maak diegene wel even duidelijk dat ik daar niet van gediend ben...
Daarentegen vind ik in iemands kruis grijpen kwalijker. Al kan dat ook nog door de situatie versterkt worden. Zelf ben ik namelijk 's nachts van m'n fiets afgetrokken en meerdere malen in m'n kruis gegrepen. En als ik niks had gedaan was 't misschien van kwaad tot erger gegaan... Voor mij reden genoeg om aangifte te doen, en ze namen dat ook al serieus, alhoewel ze dat al gauw moeten...
Ja idd ben ik 't mee eens..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 22:56
Verwijderd
nah, ik ben nooit echt aangerand. maar ik ben wel een keer in mun kont geknepen in de trein en dat vond ik al erg vervelend. ik moet er zoiezo niet echt iets van hebben als iemand aan me zit, kijk een knuffol of een handje vast ofzo, dat vind ik prima, maar zodra het verder gaat wordt ik al een beetje angstig.
en daar liep ik dan in de trein met nog 2 mensen, een jongen en en meisje, we zochten een plekje en we dachten die gevonden te hebben, maar er zaten daar wat jochies en die zeiden dat die plaatsen al bezet waren (was niet zo maar goed, ze moesten en zouden die coupee voor zich alleen hebben). dus wij lopen weer weg, ik het laatst en dan zit er zon gast aan mijn kont. ik heb me omgedraaid maar 2 jochies gaven elkaar de schuld en ik moest weg daar. achja, zoals ik al zei ben ik zoiezo altijd al vrij preuts geweest haha, mja, echt relaxt was het niet.
tjeetje wat kan ik moeilijk doen en lange verhalen typen over zoiets kleins.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 10:04
A*
A* is offline
Ik voel er weinig voor om er met iemand over te praten, alle aandacht op mij gevestigd enzo.
Die herinnering zal vast wel slijten na verloop van tijd, gewoon vergeten. Betere manier van verwerken heb ik niet.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 10:19
WB_Oud
WB_Oud is offline
De herinnering slijt wel ja. Toch kan het opluchten er over te praten. Maar dat is voor ieder mens verschillend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten