Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2003, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 23-07-2003 @ 13:39:
Dan was ze nu waarschijnlijk bevallen van een prachtbaby en was ze ook geen moordenares geweest.
Je doet je sig eer aan.

Verder vat poesiefox het goed samen. Het is inderdaad niet eens zozeer het belang van het kind. Het is allang bekend dat kinderen die uit ongewenste zwangerschappen geboren worden vaak in een niet-ideale situatie opgroeien en zich altijd schuldig voelen omdat ze er zijn.

Zoals ik op F&L al heb gezegd, het is een soort moderne zondeval voor vrouwen alleen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2003, 14:14
poesiefox
poesiefox is offline
Die had ik al eerder op L en R geopperd, trouwens. Wat zijn we het weer walgelijk met elkaar eens.

Zie je wel, wij hebben gewoon gelijk!
Oud 23-07-2003, 14:35
Miess
Miess is offline
Ik vind dat vrouwen het recht op abortus moeten behouden. Ik vind wat de topicstartster schrijft niet kunnen, ik vind het arrogant om als buitenstaander te beslissen wat een ander (die je niet eens kent!) met haar ongeboren kind moet doen.
Kortom: internationaal abortusrecht en in de landen die het weigeren in te voeren een abortusboot!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 14:38
Miess
Miess is offline
Ohja wat mij trouwens ook nog opvalt rondom de kwestie abortus, en niet alleen rondom de abortusboot is dat de tegenstanders voornamelijk óf oude mensen óf mannen zijn. Beide groepen zullen persoonlijk nooit met een abortus worden geconfronteerd en hebben dus zeker geen recht van spreken.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 16:19
Verwijderd
ik vind dat mensen die keuze zelf moeten kunnen maken en zo'n abortusboot die voor de kusten van landen ligt waar dat niet zo maar kan, vind ik een erg goed idee!

Ga zo door!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 23-07-2003 @ 13:04:
Hoe weet jij dat dat beter is? Aangezien je niet weet wat er na de abortus gebeurt met het kind kun je ook niet zeggen dat het beter is voor het kind.
Na de abortus wordt het ongeboren kindje weggegooid. Maar dat bedoel je uiteraard niet.
Een ongewenst kind zal ofwel afgestaan worden en in een leuk tehuis (not) terechtkomen ofwel niet erg liefdevol door z'n moeder opgevoed worden. En dan krijg je, kort door de bocht geredeneerd, misdadigers, en naar jouw opvattingen mogen die wel vermoord worden. Alleen dan op latere leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 18:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik kan geen standpunt vormen omdat ik met tegenstrijdige denkbeelden zit.

Nou ja, ik heb wel een standpunt, maar ik heb nu geen tijd om het helemaal uit te leggen.

Komt erop neer dat ik het wel en niet goedkeur.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 18:36
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
??? schreef op 23-07-2003 @ 10:06:
mag ik mijn mening niet geven dan? ik dring hem niemand op.
en

ik vind dat ze de wetten in nederland ook veel strenger moeten maken.

ik vind dat je alleen de kans mag hebben om abortus te plegen als je zwanger bent door een verkrachting of het kind of jij gevaar loopt of je kindje erg gehandicapt zou zijn.
Oud 23-07-2003, 19:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Bullshit. IEDEREEN, dus ook de hoer om de hoek, mag abortus plegen om iedere willekeurige reden. Al is het voor de lol.

De overheid heeft het recht niet dit haar te verbieden. En waarom zou je?
Oud 23-07-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 23-07-2003 @ 18:20:
Ik kan geen standpunt vormen omdat ik met tegenstrijdige denkbeelden zit.

Nou ja, ik heb wel een standpunt, maar ik heb nu geen tijd om het helemaal uit te leggen.

Komt erop neer dat ik het wel en niet goedkeur.
Ja, heel erg duidelijk Als je geen tijd hebt, post dan ook niks, maar ga eerst even lekker in de Alpen zitten nadenken wat je wilt posten
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 19:41
the_conquer
the_conquer is offline
De abortuswet mogen ze wat mij betreft eens flink versoepelen. Abortus is legaal totdat het kind daadwerkelijk geboren wordt. Zijn we van een groot probleem af.
Oud 23-07-2003, 20:04
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 23-07-2003 @ 19:41:
Abortus is legaal totdat het kind daadwerkelijk geboren wordt.
Na de geboorte is abortus sowieso een beetje lastig.

Bovendien is abortus na een aantal maanden zwangerschap (ik weet niet precies hoeveel) al onmogelijk. Je moet er dus vlug bij zijn.
Oud 23-07-2003, 20:14
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 23-07-2003 @ 13:59:
[B]Ik proef bij het anti abortus volk toch altijd weer dat ouderwetse benepen jaren 50 katholieke toontje van wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
'k ben protestant :-)

Citaat:
Oh nee? Oh ja!

Sex is zondig, en als je zwanger wordt dien je je straf te dragen. =een kind krijgen/de consequenties dragen.
Oh nee! Seks is gemaakt om van te genieten, maar niet voooooooor je huwelijk! Als je het toch doet voor je huwelijk, en je wordt zwanger, dan is dat eigen schuld! Wat is er voor straf aan een baby?

Citaat:
Wie verkracht is, heft geen plezier beleefd aan de sex, hoeft niet gestraft te worden en dus hoeft het kind niet geboren te worden.

Prima hoor, als je er zo over denkt, maar wees dan wel consequent. Ik wil van jou dus NOOIT meer horen dat abortus niet mag omdat het KIND recht op leven heeft.
tja als je verkracht bent, da's een ander verhaal...maar is het feit dat je zoiets aangedaan is een goed motief voor moord? Nope!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 23-07-2003 @ 20:14:
tja als je verkracht bent, da's een ander verhaal...maar is het feit dat je zoiets aangedaan is een goed motief voor moord? Nope!
Mijn god, waar kom jij vandaan, Urk? Ik vind mensen met jouw denkbeelden gewoon eng, bah.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:02
???
??? is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 23-07-2003 @ 12:38:
abortus = moord , euthanasie = zelfmoord

maw : de maatschappij zorgt ervoor dat men legaal kan moorden... lekkere maatschappij heb je dan.
precies ben het met je eens
kijk ook es onder liefde en relatie bij abortus moord?!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:10
???
??? is offline
Citaat:
Ik proef bij het anti abortus volk toch altijd weer dat ouderwetse benepen jaren 50 katholieke toontje van wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Oh nee? Oh ja!

Sex is zondig, en als je zwanger wordt dien je je straf te dragen. =een kind krijgen/de consequenties dragen.

Wie verkracht is, heft geen plezier beleefd aan de sex, hoeft niet gestraft te worden en dus hoeft het kind niet geboren te worden.

Prima hoor, als je er zo over denkt, maar wees dan wel consequent. Ik wil van jou dus NOOIT meer horen dat abortus niet mag omdat het KIND recht op leven heeft.

Een kind van een verkrachter heeft net zo veel recht op leven als een kind van je vriendje. Het kind is neutraal.

het kind mag wel geboren worden maar ik denk dat je je dan steeds aan de verkrachting herinnerd.
en als je verkracht bent heb je sex tegen je zin in en kun je er niet veel aan doen als je zwanger bent
als je sex met je vriend hebt wil je dat en ben je er zelf bij of je het veilig of onveilig doet
dus voor mij is dat een DUIDELIJK verschil.

Maar het gaat jullie dus helemaal niet om het kind, het is nog gewoon benepen genieten van een gevallen meisje dat van haar trekken thuis komt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:13
???
??? is offline
Citaat:
Miess schreef op 23-07-2003 @ 14:38:
Ohja wat mij trouwens ook nog opvalt rondom de kwestie abortus, en niet alleen rondom de abortusboot is dat de tegenstanders voornamelijk óf oude mensen óf mannen zijn. Beide groepen zullen persoonlijk nooit met een abortus worden geconfronteerd en hebben dus zeker geen recht van spreken.
en toevallig ben ik een meisje
loos argument van jou dus
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:13
Joostje
Joostje is offline
gebruik [ b ] en [ / b ] om vette (gequote) tekst te markeren. zo worden we er geen wijs uit.
Oud 23-07-2003, 21:39
???
??? is offline
Citaat:
??? schreef op 23-07-2003 @ 21:02:
precies ben het met je eens
kijk ook es onder liefde en relatie bij abortus moord?!
oh nee was op lichaam en gezondheid sorry
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:40
???
??? is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-07-2003 @ 21:13:
gebruik [ b ] en [ / b ] om vette (gequote) tekst te markeren. zo worden we er geen wijs uit.
foei dat gebeurt 1 keer en jij gaat er meteen over zeiken
iedereen maakt toch wel es een foutje?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:47
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-07-2003 @ 17:35:
Na de abortus wordt het ongeboren kindje weggegooid. Maar dat bedoel je uiteraard niet.
Een ongewenst kind zal ofwel afgestaan worden en in een leuk tehuis (not) terechtkomen ofwel niet erg liefdevol door z'n moeder opgevoed worden. En dan krijg je, kort door de bocht geredeneerd, misdadigers, en naar jouw opvattingen mogen die wel vermoord worden. Alleen dan op latere leeftijd.
Nou, ik weet het niet. Als ik het kind was dat dan wel geaborteerd, dan wel behouden zou worden, zou ik er toch voor kiezen te leven. Abortus is vooral in het belang van de ouders, in de meeste gevallen de moeder. En dat belang is groot genoeg om abortus toe te staan.
Oud 23-07-2003, 21:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
??? schreef op 23-07-2003 @ 21:10:

Maar het gaat jullie dus helemaal niet om het kind, het is nog gewoon benepen genieten van een gevallen meisje dat van haar trekken thuis komt.
Euh, en nu in het Nederlands?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Vince_007 schreef op 23-07-2003 @ 20:14:
'k ben protestant :-)
Whatev. In ieder geval gristentuig, dat zegt genoeg over je houding in deze.

Citaat:
Oh nee! Seks is gemaakt om van te genieten, maar niet voooooooor je huwelijk! Als je het toch doet voor je huwelijk, en je wordt zwanger, dan is dat eigen schuld! Wat is er voor straf aan een baby?

En waarom vind je dat? Alleen omdat dat in een boek staat. Denk toch eens na voor jezelf, for fucks sake. Mak schaap.

En de straf van een baby is behoorlijk duidelijk, als je het sociaal, emotioneel of financiëel niet kunt bolwerken en je kind geen behoorlijk leven kunt aanbieden. Dan doe je jezelf en het kind geweld aan.

Citaat:
Verkrachting is geen motief voor moord Je zou jezelf eens moeten horen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:09
guess what
guess what is offline
Citaat:

Een kind van een verkrachter heeft net zo veel recht op leven als een kind van je vriendje. Het kind is neutraal.

goed gezegd. Het is gewoon een loos argument om te zeggen dat men een abortus wel redelijk vind na een verkrachting. want waarom dan wel? het kind is er, gewild of ongewild. Ik zelf ben hartstikke voor abortus. Je kan niemand verplichten een (ongewenst kind) op te voeden.
en vince_007, kgeef je een tip. probeer zelf eens een mening te vormen, in plaats van de verhaaltjes op te dreunen die je zondags netjes in de kerk worden opgedrongen of die je uit een boekje leest. Probeer je eens in te leven in een verkracht meisje, dat NA haar al erg traumatiserende verkrachting daar bovenop ook nog eens zwanger is van deze zieke vent. En of dat een motief is voor abortus.
Oud 23-07-2003, 22:09
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 23-07-2003 @ 21:47:
Nou, ik weet het niet. Als ik het kind was dat dan wel geaborteerd, dan wel behouden zou worden, zou ik er toch voor kiezen te leven.
Adopteren is ook niet alles hoor, veel mensen die geadopteerd zijn kampen met psychische problemen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:11
guess what
guess what is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-07-2003 @ 22:09:
Adopteren is ook niet alles hoor, veel mensen die geadopteerd zijn kampen met psychische problemen.
er stond ook ge-ABORTEERD, niet geadopteerd.
Oud 23-07-2003, 22:19
Verwijderd
Citaat:
guess what schreef op 23-07-2003 @ 22:11:
er stond ook ge-ABORTEERD, niet geadopteerd.
Daar had ik ook het niet over, ik doelde op de keuze tussen adoptie en abortus.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:26
guess what
guess what is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-07-2003 @ 22:19:
Daar had ik ook het niet over, ik doelde op de keuze tussen adoptie en abortus.
hoe kom je dan weer bij adoptie? ze schreef dat ze dan waarschijnlijk toch zou willen blijven, ondanks de misschien toch slechte omstandigheden.
Oud 23-07-2003, 22:33
Verwijderd
Citaat:
guess what schreef op 23-07-2003 @ 22:26:
hoe kom je dan weer bij adoptie? ze schreef dat ze dan waarschijnlijk toch zou willen blijven, ondanks de misschien toch slechte omstandigheden.
Waar haal je die omstandigheden vandaan?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:39
guess what
guess what is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-07-2003 @ 22:33:
Waar haal je die omstandigheden vandaan?
omdat men neem ik aan geen abortus pleegt onder perfecte omstandigheden om een kindje te krijgen.
Oud 23-07-2003, 22:42
Verwijderd
Citaat:
guess what schreef op 23-07-2003 @ 22:39:
omdat men neem ik aan geen abortus pleegt onder perfecte omstandigheden om een kindje te krijgen.
Zegt *Burning water* dat dan?

*Burning water*, enlighten me
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:55
guess what
guess what is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-07-2003 @ 22:42:

Nee, dat zegt *Burning water* niet, maar als je logisch redeneert is het wel waar.
Oud 24-07-2003, 02:08
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 23-07-2003 @ 19:41:
De abortuswet mogen ze wat mij betreft eens flink versoepelen. Abortus is legaal totdat het kind daadwerkelijk geboren wordt. Zijn we van een groot probleem af.
Seconded.
Oud 24-07-2003, 03:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
??? schreef op 23-07-2003 @ 21:40:
foei dat gebeurt 1 keer en jij gaat er meteen over zeiken
iedereen maakt toch wel es een foutje?
ik probeer alleen maar te helpen, geez...
Oud 24-07-2003, 09:51
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
guess what schreef op 23-07-2003 @ 22:09:
goed gezegd. Het is gewoon een loos argument om te zeggen dat men een abortus wel redelijk vind na een verkrachting. want waarom dan wel? het kind is er, gewild of ongewild. Ik zelf ben hartstikke voor abortus. Je kan niemand verplichten een (ongewenst kind) op te voeden.
en vince_007, kgeef je een tip. probeer zelf eens een mening te vormen, in plaats van de verhaaltjes op te dreunen die je zondags netjes in de kerk worden opgedrongen of die je uit een boekje leest. Probeer je eens in te leven in een verkracht meisje, dat NA haar al erg traumatiserende verkrachting daar bovenop ook nog eens zwanger is van deze zieke vent. En of dat een motief is voor abortus.
Mijn mening is allang gevormd. Zal ik je ook eens een tip geven? Probeer eens los te komen van hetgeen je opgedrongen wordt door onze nihilistische en hedonistische maatschappij!!!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 11:03
Miess
Miess is offline
Citaat:
??? schreef op 23-07-2003 @ 21:13:
en toevallig ben ik een meisje
loos argument van jou dus
Het is helemaal geen argument, het is een opmerking.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 11:43
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 24-07-2003 @ 09:51:
Mijn mening is allang gevormd. Zal ik je ook eens een tip geven? Probeer eens los te komen van hetgeen je opgedrongen wordt door onze nihilistische en hedonistische maatschappij!!!
Yeah, praise the lord!

Lameraden, je vindt homosexualiteit ook verwerpelijk zeker? Weet je, d'r staads vast ook wel ergens in de bijbel dat computers niet gebruikt mogen worden, gooi maar snel het raam uit!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 12:13
poesiefox
poesiefox is offline
Ik vind persoonlijk dat mannen helemaal niks te zeggen hebben over abortus. Baas in eigen buik!
Oud 24-07-2003, 13:01
MickeyV
MickeyV is offline
Dat is natuurlijk onzin, poesie. Het regardeert mannen niet minder dan vrouwen, althans in zoverre het ziet op de ethische beoordeling van een en ander. Of maakte je weer eens een olijk grapje?
Oud 24-07-2003, 13:06
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-07-2003 @ 14:06:
Je doet je sig eer aan.

Leg uit...

Verder vat poesiefox het goed samen. Het is inderdaad niet eens zozeer het belang van het kind. Het is allang bekend dat kinderen die uit ongewenste zwangerschappen geboren worden vaak in een niet-ideale situatie opgroeien en zich altijd schuldig voelen omdat ze er zijn.

Zolang er nog niet bewezen is wat er met die baby's gebeurt nadat je ze geaboteerd hebt is dit een kul argument.

Zoals ik op F&L al heb gezegd, het is een soort moderne zondeval voor vrouwen alleen.
En die zondeval veroorzaakte een heleboel ellende en deze ook.

Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 13:10
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-07-2003 @ 17:35:
Mischien wordt dat ongewenste kind wel geadopteerd door een kinderloos gezin die hem/haar veel liefde en aandacht geven of is de moeder na de geboorte hartstikke blij met hem/haar.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 13:52
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 24-07-2003 @ 13:01:
Dat is natuurlijk onzin, poesie. Het regardeert mannen niet minder dan vrouwen, althans in zoverre het ziet op de ethische beoordeling van een en ander. Of maakte je weer eens een olijk grapje?
Ik vind dat de vrouw de doorslag mag geven, als puntje bij paaltje komt. Zij is zwanger, moet bevallen, borstvoeden, etcetera. Pa kan de kuierlatten nemen, zij niet.

Het is haar lichaam, het kind is nog geen zelfstandige entiteit, slechts een afgeleide van haar. Het zelfbeschikkingsrecht van haar lichaam strekt zich ook uit tot het kind. Zij heeft geen verplichtingen tegenover het kind.

En het is voor mannen erg makkelijk praten, zij staan er nooit voor. Niet zelf.
Mannen hebben net zo weinig te zeggen over het lichaam van een zwangere vrouwals vrouwen over de prostaat van de man.
Oud 24-07-2003, 13:54
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Assasin schreef op 24-07-2003 @ 13:10:
Mischien wordt dat ongewenste kind wel geadopteerd door een kinderloos gezin die hem/haar veel liefde en aandacht geven of is de moeder na de geboorte hartstikke blij met hem/haar.
En misschien wordt het wel geboren met een gruwelijke erfelijke afwijking, of met een horrelvoet, een hazelip, of is het een debiel kindje. Of gaat het tijdens de bevalling mis en loopt het een hersenbeschadiging op. Dan had het dus maar beter geaborteerd kunnen worden!

Niet koffiedik kijken.
Oud 24-07-2003, 15:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Misschien misschien misschien. De kans is vrijwel net zo groot dat het kind een kutleven heeft, en bovendien, het gaat NIET alleen om het kind! Het IS nog nieteens een kind, het is weinig meer dan een klompje cellen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 16:51
MickeyV
MickeyV is offline
poesie, dat is niet wat ik bedoelde. Ik gewaag slechts van algemene, van concrete gevallen abstraherende discussies omtrent de ethische beoordeling van abortus.
Oud 24-07-2003, 20:22
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-07-2003 @ 22:42:

Ja, dat zegt *Burning water*. Zij impliceerde dat in elk geval. Wanneer er immers geen slechte omstandigheden zouden zijn - in het voorgaande werd daarover gesproken, dus ik ging daarop door, excuses voor de mogelijke onduidelijkheid - is de keus tussen leven en dood helemaal een vanzelfsprekende voor mij.
Oud 24-07-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 24-07-2003 @ 20:22:
Ja, dat zegt *Burning water*. Zij impliceerde dat in elk geval. Wanneer er immers geen slechte omstandigheden zouden zijn - in het voorgaande werd daarover gesproken, dus ik ging daarop door, excuses voor de mogelijke onduidelijkheid - is de keus tussen leven en dood helemaal een vanzelfsprekende voor mij.
Nee, maar zoals eerder gezegd, je pleegt meestal geen abortus onder goede omstandigheden.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Could be, maar dat neemt niet weg dat een groot aantal geadopteerden kampt met psychische problemen. Ik meen dat ik daarover een keer een artikel in de HP/De Tijd heb gelezen, of De Volkskrant.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:36
???
??? is offline
Citaat:
Chimera schreef op 23-07-2003 @ 21:50:
Euh, en nu in het Nederlands?
wie heeft daar ??? neergezet want dat heb ik NIET geschreven!!!!

wie zou dat nou zijn
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:39
???
??? is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 24-07-2003 @ 12:13:
Ik vind persoonlijk dat mannen helemaal niks te zeggen hebben over abortus. Baas in eigen buik!
goed gezegt en ben het helemaal met je eens!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten