Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
*Gaat reply nog een keer lezen* Owkee, nu even wat nuttigs: Ik denk dat wanneer je de vaststelling krijgt van een arts het makkelijker is gericht naar een oplossing van je probleem te zoeken... Veel mensen vinden het fijn dat het beestje dan eindelijk een naam krijgt! Maar wanneer je voor jezelf het beestje al een naam hebt gegeven hoeft het bovenstaande niet op te gaan. Wel lijkt het me dan lastiger te zijn om de juiste wegen te vinden naar de oplossing van je prob... En ook van de omgeving zal je dan (denk ik) meer last krijgen, omdat die graag een officieel stickertje willen zien, wanneer je ze meld dat je depressief bent! Er heerst nogal vaak ongeloof bij dit soort dingen wanneer je die officiele erkenning van je arts niet hebt. Laatst gewijzigd op 05-08-2003 om 09:26. |
![]() |
||
Citaat:
mmz dat misschien wel maar of dat het veel helpt? als het dan word vastgesteld kijken mensen maar raar naar u |
![]() |
|
Heej,
ff heel offtopic: Mensen pas eens op wat je zegt in een topic, door een paar verkeerde reacties hier is er wel een zeer actief en goed forummer vertrokken!!
||
Citaat:
||
Citaat:
Je mag hier gewoon je mening geven. Het is jammer dat ze t persoonlijk opvat, ik heb haar al gepm't en gezegd dat t ABSOLUUT GEEN aanval oid was... Ik geef alleen mijn mening, en wil niemand daarmee kwetsen, maar ik zeg wat ik denk. Ik denk dat n dokter de diag vast moet stellen, als iemand t daar niet mee eens is, is dat nou eenmaal zo. Ik mag haar graag, vind t erg voor r, dat meen ik echt, en ik denk zeker niet dat ze zich aanstelt...
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je dat niet snapt nu even naar mij luisteren: Ook voordat de diagnose bij je gesteld is, ben je depressief.. Dus niet dat de dag voor je de utislag hoort je overdrijft, maar de dag nadat je de uitslag hoort ben je opeens zwaar depressiefd.. Zo werkt het niet. Dit is slechts 1 van de dingen die ik fout vind aan deze zin, er zijn er wel meer, maar die vind ik minder belangrijk Ja sorry dat ik deze reply dr even uitpik maar dankzij deze reply is er wel een heel goede, en lieve forumster weg van t forum.. Ik heb haar al een heel lange mail gestuurd waarin ik uitleg heb gegevn maar ik blijf het dood en dood zonde vinden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ontopic: Waarom zou je, als je het toch al zo zeker weet, een diagnose voor een depressie laten stellen? Ik bedoel, als je bijvoorbeeld al jaren in een zwatgallig dal zit en nooit buiten komt, en praktisch geen leven meer hebt, zou je het toch wel zeker kunnen stellen. Waar is die diagnose dan nog goed voor? Waarom zou een dokter het percé beter weten dan jijzelf, jij weet toch het best wat er binnenin gebeurd? Er zijn bepaalde 'depressieregeltjes', en de dokter heeft die nu eenmaal ook. De dokter is niet een één of andere god die ziet of je depressief bent of niet, hij heeft ook z'n lijstje waar hij je symptonen op af streept. WanderingStar; jij wekt de illussie dat mensen die geen diagnose hebben, zich aanstellen. Waarom zouden mensen mét een diagnose dat niet kunnen? De mensen die echt aandacht willen zullen bij de dokter ook wel een aantal symptonen kunnen overdrijven hoor, dan kunnen ze na hun diagnose nog harder roepen dat ze zielig zijn WANT 'de dokter zei dat'. Bijvoorbeeld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat was dan helemaal niet de bedoeling, het was ook zeker niet op iemand persoonlijk bedoelt. (Dan zou ik wel een pm sturen). Ik snap ook wel dat je voor de diagnose net zo depressief bent als erna, dat is logisch. Er zijn heeeeel veeel mensen in nl die depr. zijn zonder dat er een diagnose is gesteld, ik zag toch ook niet dat dat niet kan ofwel? Maar er zijn gewoon veel mensen die gaan doen alsof ze depressief zijn en dan bedoel ik mensen die alleen maar aandacht vragen zonder dat er iets aan de hand is. Dat jij haar een mail hebt gestuurd, daar kan ik verder weinig mee doen. Maar ik moet wel zeggen dat als iemand, van een opmerking van iemand die hij/zij nog niet eens kent weg gaat, maar raar vind. Op een forum zit je toch om te discussieren, anders blijf je toch weg? Nogmaals mijn reply was zeker niet op iemand bedoeld, als het zo is overgekomen dan spijt dat me... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
écht kut, vanwege hoe er op een bepaalde manier bij een bepaalde organisatie door bepaalde personen met mij is omgegaan. maar dat is nu " irrelevant". ben er nu aardig uitgekropen, ga nu naar school enzo, nieuwe start. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet dat ik zeg dat depressieve mensen zielig zijn, maar soms stellen ze zich zo aan,
die zonder diagnose, die kunnen overdrijven, maar die met diagnose kunnen dat ook. Zo beter? uitleg.... er staat al : Ik zeg NIET dat depressieve mensen zielig zijn. Zelf heb ik ook een depressie gehad, en ik vind mezelf echt niet zielig. Toch heb ik mensen ontmoet, ook met diagn. die zich verschrikkelijk aanstellen. Tenminste als je in je armen snijdt (omdat je depressief bent) en dan korte mouwen aan doen vind ik dat behoordelijk aandachtsgeil en aanstellerij. Ik weet zelf ook dat ik het fout heb geformuleerd, en ik had het anders moeten zeggen. Nu staat het er toch al en daarom deze uitleg van mij. btw: ... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan me niet uitlaten over iets wat ik niet weet. ook zijn er mensen met diagn. die dat doen maar lees mijn vorige stukje maar even. |
![]() |
||
Citaat:
Waarom zie jij alles in iedereen zo negatief?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar dit is een forum voor mensen hun eigen gedacht het is de bedoeling dat ze die uiten en je moet wel een beetje tegen kritiek op jouw standpunt kunnen |
![]() |
||
Citaat:
ik vind het echt heel erg jammer dat ze hierdoor is weggegaan, maar mensen hebben meningen, meningen verschillen nou eenmaal, en het is aan haar hoe je ermee omgaat. (en dit geldt niet alleen voor Wendy, maar voor iedereen.) Verder vind ik dat forummers, (waaronder WanderingStar, Miss Helena en ik) genoeg excuses en verklaringen hebben afgelegd. Sommige opmerkingen zijn idd niet goed geformuleerd, maarvoor zover ik weet is er wèl moeite gedaan om het weer recht te zetten. Kunnen we nu weer verder gaan met de topic? Wat ik probeerde te zeggen in mijn eerste post, was dat je echt wel depressief kan zijn zonder diagnose. Alleen is het dan imo niet officieel. Er zijn ontzettend veel mensen die na 10 minuten down zijn aan de hele wereld verkondigen hoe ont-zet-tend depressief ze wel niet zijn, en ja, bij zulke mensen twijfel ik of ze wel weten wat een depressie echt is. Het kan kwetsend zijn als mensen te pas en te onpas smijten met iets wat voor jou wel heel erg is. Daarom vind ik dat het pas officieel is als het is vastgesteld, maar dat betekend niet dat je niet depressief kan zijn zonder diagnose. Sowieso denk ik dat als je twijfelt of je depressief bent dat een bezoekje aan de huisarts slim is. Niet alleen omdat je dan misschien verder geholpen kan worden, maar ook voor de zekerheid. Je kan jezelf nl ook een depressie bezorgen, het als excuus gebruiken voor andere dingen etc. En nee, een diagnose zegt niet alles, en nee, niet iedereen heeft baat bij een diagnose. Maar in sommige gevallen kan het wel heel erg helpen tegen het gevoel van aanstellen, voor de zekerheid, en het serieus genomen worden door je omgeving. Of je je aanstelt of niet, hangt van de manier af waarop je ermee omgaat, niet of het officieel is of niet. En nu stop ik even, deze post is al lang en warrig genoeg. ![]()
Laatst gewijzigd op 06-08-2003 om 10:04. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Om even het voorbeeld van Fade of Light te gebruiken:
Als je dood bent ben je dood, daar kan niemand wat aan veranderen. Maar pas als je dokter het gezegd heeft ben je officiëel dood verklaard. Check. Als je depressief bent ben je depressief, daar kan niemand wat aan veranderen (ja, je kan er wel wat aan veranderen, maar gewoon om het zinnetje hetzelfde te houden he). Maar pas als de dokter het zegt ben je officiëel depressief verklaard. Ja, in die formulering ben ik het ermee eens. Dat suggereert niet dat iemand die niet naar de dokter is geweest niet depressief kan zijn. Het geeft wel een bepaalde professionele zekerheid. Hèhè, ik ben er ook uit voor mezelf hoor. ![]()
|
blaat... ik weet het, ik zou niet meer posten, en dit is ook echt het laatste wat ik post.
maar mensen, ik ben zeer zeker niet boos, en begrijp jullie standpunt. maar dan nog is het aan mij de beslissing of ik dan wel of niet hier blijf posten. en ja, ik heb genoeg pm's mails e.d. gehad. wendy
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wendy, don't change your ways. Make no distance to far to call... Please.
||
Citaat:
![]() echt de laatste keer. het kan dapper zijn, als je ervoor uitkomt, met het doel er hulp voor te krijgen. veel mensen durven deze eerste stap niet te zetten. dán vind ik het zeker wél goed... zelf heb ik deze stap niet durven / kunnen zetten, en dus heb ik veel respect voor de mensen die dat wel kunnen. zo, dit was de laatste keer...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verkeerde reacties...?! Er zijn geen verkeerde reacties, iedereen heeft zijn/haar mening gegeven en ook al verschillen meningen, dat maakt ze niet verkeerd. Ik vind het ook zonde dat Wendy vertrokken is (was?), maar dat kun je niemand verwijten. 'k sluit me bij Quiana aan dus. ![]() @Wendy: heb je m'n mailtje nog gehad? |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoordneigingen maar niet depressief? MrPutch | 36 | 01-02-2014 19:34 | |
Psychologie |
Depressief? Madelief1992 | 36 | 16-06-2007 10:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Internetverslaafde jongeren vaker depressief Supreme Dutch | 80 | 16-03-2006 20:37 | |
Psychologie |
depressief familietrekje? someone17 | 8 | 16-11-2005 12:06 | |
Psychologie |
wanneer ben je depressief? Black Rainbow | 17 | 24-10-2002 07:31 | |
Psychologie |
Manisch Depressief (MDS - Borderline) Genesis | 25 | 25-03-2002 18:08 |