Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
o.t. goed dat je het toen al tegen je ouders hebt gezegd. Hoorde laatst een soort omgekeerde psychologie die soms ook schijnt te werken: Als jij voor de trein springt, wie moet de zooi dan opruimen? Wie mag je ouders gaan vertellen dat hun kind zich voor een trein heeft gegooid en niet meer leeft? Welke machinist mag er getraumatiseerd thuis zitten omdat jij je voor de trein werpt? En wie vangen je vriendinnen op? |
![]() |
|
![]() |
Ik sprak met een psichiater... Hij zei dat ik meer van het leven moest gaan genieten en afleiding moest gaan zoeken. Zelf game ik al heel veel als afleiding maar op school zit ik alleen maar te denken over zelfmoord, de enige reden die me tegenhoud is nog dat ik me schuldig ga voelen voor het lijden van mijn ouders en familie. Als ik dat nog kan ik dood ben :/
|
![]() |
|
![]() |
Meer dat ik denk... Wat is het nut van het leven, die oneindige cirkel waar we inzitten. Je moet altijd presteren om de bij te horen! Ik wil dit gewoon niet meer.ik voel me veel vaker verdrietig dan blij... Waarom doe ik dit? Het is allemaal zo nutteloos. Ik wil gewoon iets anders!
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ga nog eens met je psychiater praten. Er zijn wel meer mensen van jouw leeftijd die tot de conclusie komen dat het leven tamelijk zinloos en vervelend is. En dat is het af en toe ook. Maar niet als je een leuke vriendin hebt of met je vrienden naar een goeie film bent geweest of lekker hebt gegeten met je familie of lekker hebt gesport of een leuke wandeling met je hond hebt gemaakt of .........(vul maar in). En school is volkomen kut? Jammer dan maar dat houdt ook een keer op. Ga je niet focussen op de vervelende momenten in je leven maar geniet van de goede. Ik kan me niet voorstellen dat jouw leven een lange rij narigheid is. Je moet er zelf ook wat moeite voor doen om het een beetje leuker te maken.
|
Jep, die oneindige 'saaiheid' en zinloosheid van het leven waren mij ook opgevallen. Zelf heb ik ook wel eens gedacht dat het wel zo handig was als ik vroeg dood ging, dan had ik dat ook weer gehad.
Onze samenleving is inderdaad niet altijd even fijn, al dat gezeur over eigenlijk helemaal niets de hele tijd. Maar in plaats van je overal tegen te verzetten, kan je ook iets zoeken wat grote waarde voor je heeft. Een doel stellen, zou je kunnen zeggen. En dan bedoel ik niet een doel als 'over een jaar wil ik een 6 gemiddeld staan', maar een soort van levensdoel, iets wat in jouw ogen kan bijdragen aan de wereld, ook al is het misschien niet bijster veel. Voor mij is dat 'het uitoefenen van geneeskunde' geworden. Daar ben ik dus nog wel even zoet mee. Ik las ooit de spreuk (vrij vertaald en herinnerd); "als je je doel gehaald hebt, was hij niet hoog genoeg." Niet dat je nou iets onmogelijks moet uitkiezen, maar er zit toch een zekere kern van waarheid in denk ik. Hopelijk kan je er iets mee
||
![]() |
Citaat:
Dat gevoel |
![]() |
|
Verwijderd
|
Denk ook please aan hoe het voor de machinist van zo'n trein is. Die heeft een trauma voor het leven.. Iemand op de rails zien en weten dat je niet op tijd kan remmen , geen kant op kan en weten dat je hem gaat raken. Afschuwelijk. Ik ken iemand die dat meegemaakt heeft.. Misselijkmakend om uit te moeten stappen en te weten dat je stukken mens zal aantreffen langs het spoor. Het is bovendien het slapste en lafste wat je kan doen. Er is zoveel om voor te leven. Mensen houden van je. Stel jezelf een doel. Iets wat je graag wil doen. Of een vakantie of een plek die je nog wil zien. Verder zou ik echt terug naar arts gaan. Kan ook zonder ouders. Je moet dringend (tijdelijk) antidepressiva vragen. Strekte! !!
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Take care! |
![]() |
|
![]() |
Hé fijn... Kom ik hier om hulp en bemoediging te zoeken word ik laf en slap genoemt... Ik denk niet dat jij weet hoe ik mij voel, je weet niet hoe het is Om zelfmoordneigingen te hebben, dan boeit niemand je meer. die machinist denk je echt niet aan als je daar voor die trein staat. Het is wel zielig enzo voor hem maar ik denk niet zoveel erge/vervelende gebeurtinissen heeft gevoelt
|
![]() |
|
Het is geen hoofdpijntje dat van de ene op de andere dag weer over is. Het zal langzaam maar zeker beter met je gaan met mss soms een dipje maar kom je ook wel weer overheen. Sterkte.
@Infoboy, als mensen zich zo beroerd voelen dat ze overwegen er een eind aan te maken zullen ze niet direct denken aan de impact die dat op anderen heeft. Ga ze dan niet laf en slap noemen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Gewoon stapje voor stapje doen. Niet naar de horizon kijken, maar een klein dingentjes pakken. De volgende dag kan altijd mooier zijn dan deze dag!
Blijf wel in contact met je dokter. Normaal gaan deze klachten binnen weken tot maanden vanzelf over, maar niet bij iedereen - dan is er wel meer hulp beschikbaar! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Mijn verhaal Undertow | 21 | 10-05-2011 15:39 | |
Psychologie |
Borderline Fayette | 22 | 24-11-2006 09:54 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Psychologie |
ik voel me enorm klote, ik trek het niet meer.... SimplyABoy19 | 37 | 07-10-2004 16:10 | |
Psychologie |
Hoe moet je iemand helpen met zijn / haar problemen? Verwijderd | 4 | 25-10-2002 17:19 | |
Psychologie |
iedereen depressief? basje! | 9 | 06-01-2002 14:39 |