Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar als je hem verplicht om zijn geld af te staan, noem ik dat stelen! Dat is het afnemen van bezittingen tegen iemands wil in, terwijl anderen dat niet hoeven te doen! Dat is dus ongelijkheid, ipv gelijkheid! (en dat is toch wat sociaal is??? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En laagopgeleiden betalen nu ook al premies. http://www.cropgroep.nl/databank/db000023.htm |
![]() |
||
Citaat:
http://home.tiscali.nl/~etman/belast...om%20belasting "De overheid heeft geld nodig om uitgaven te kunnen bekostigen ten behoeve van * rechtvaardiger inkomensverdeling * het voeren van conjunctuur politiek * het voeren van structuurpolitiek. Kenmerken van belastingen: 1. tegenover het betalen staat geen individuele tegenprestatie 2. gedwongen karakter: je moet betalen. 3. heeft algemeen karakter: iedereen heeft dezelfde rechten/plichten. " Hiernaast wijst onderzoek van het CPB uit dat een progressief belastingstelsel positief kan uitpakken voor de economie (http://www.cpb.nl/nl/news/2000_36.html) Ook moet in acht worden genomen dat bij de lagere inkomens een relatief groter deel aan vaste lasten word uitgegeven. De belasting op het overgebleven inkomen is procentueel dus veel hoger dan bij hogere inkomens. Ook interessant, een stukje van de Groenlinks website: Belastingen: noodzakelijk kwaad of groot goed? Over belastingen wordt verschillend gedacht. Natuurlijk leven er onder belastingbetalers allerlei opvattingen en (voor)oordelen, maar ook in de politiek zijn er verschillende benaderingen, die nauw samenhangen met de visie op de taak van de overheid. Er is een lange weg afgelegd tussen de middeleeuwse praktijk: ‘Oorspronkelijk bestaat er geen verschil tussen de particuliere kas van de vorst en de staatskas’ (hoewel een enkele -imiddels voormalige- dienaar van de kroon nog steeds moeite lijkt te hebben met het verschil tussen particuliere kas en staatskas) en het huidige systeem. Hierin heeft belastingheffing -en dus ook belastingpolitiek- een aantal functies: financiering van rijksuitgaven, herverdeling van inkomens, terugdringen van gebruik van schadelijke producten, bescherming van binnenlandse industrie enz. Als de overheid hoeder van belangen van zwakken is komt dat ook in de belastingpolitiek tot uitdrukking. Als de overheid vooral moet zorg dragen voor een ontwikkeling van de economie door ondernemers in de fiscale watten te leggen leidt dat tot andere keuzen. Als belasting wordt gezien als een noodzakelijk kwaad geeft dat een andere moraal te zien dan het als een voorrecht te beschouwen om in een verzorgingsstaat te wonen en daar ook fiscaal aan bij te dragen. In de ene visie staat de lastenverlichting centraal in de andere het oplossen van maatschappelijke noden. Het moge duidelijk zijn waar GroenLinks staat. Voor ons is een actieve, interveniårende en waar nodig beschermende overheid verre te verkiezen boven de staat als nachtwaker, de staat als bouwer van infrastructuur voor ongebreidelde economische expansie, de staat als vangnet voor economische activiteiten die in de vrije markt niet renderen. Tegen deze achtergrond beoordelen wij ook het belastingplan. Is het budgettair verantwoord m.b.t. de doelen die een overheid zich heeft te stellen? Dragen de sterkste schouders de zwaarste lasten? Zit er een dynamiek van rechtvaardige inkomensnivellering in? Stimuleert het ecologisch verantwoorde economische activiteiten? Bevordert het emancipatie en economische zelfstandigheid?
||
Citaat:
Als ze meer willen moeten ze er maar voor werken, maar daar worden ze moe van dus kunnen ze het amar beter stelen van de rijken die er wel hard voor wilden werken. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als een oorlog levens kost, is dat de eenmalige prijs die moet worden betaald voor de levens die worden bespaard op de lange termijn. Denk aan het irakregime. ALs dat nog tientallen jaren zou duren, zou dat nog veel meer levens kosten dan de oorlog. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Als je wilt kan ik ook nog de rekensom voor je maken, gldokkum. Dan zien we hoeveel iemand die meer dan € 225.000 verdient met 72% voor boven de € 225.000 overhoudt.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Waarom gun jij het iemand niet om zo veel te verdienen? Degene die ik ken, heeft alles zelf helemaal opgebouwd! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Trouwens, ik word zo onderhand ziek van dat links is naief en denkt dat het geld ons maar komt aanwaaien gedoe. argumenten zouden leuk zijn. Mee eens.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dat is onrechtvaardig, want die mensen verdienen hun inkomen door er hard voor te werken. Daarvoor mag je ze niet straffen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik betaalde eerst 52% inkomsten belasting daarna 7,5% ziekenfonds daarna 12% arbeidsongeschiktheidsverzekering daaroverheen nog vermogensbelasting, hoeweel hou ik over door dit zogenaamde sociale stelsel? Edit: Ik was de 1% heffingsrente voor de belastingdienst vergeten...
Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 19:46. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast ga ik dat onherbergzaame siteje van die extreem linke partij niet doorzoeken op onzin dan ben ik volgend jaar nog bezig.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Wie bezuinigd er dit kabinet op Defensie? Rara wie is dat? De VVD! En zeg nou zelf, die onderzeeboten liggen hier ook maar werkloos in het water. SP is overigens voor de globalisering, maar niet op deze manier. De macht is niet evenredig verdeeld. Denk maar aan de G-8 top. Oneerlijke prijzen voor de producten van boeren uit de derde wereld, en subsidie voor onze EU-landbouwers. En ga zo maar door. Partijprogramma's van alle partijen zijn trouwens doorgerekend door het CBS. De linkse programma's waren echt niet zo'n ellende zoals je nu suggereerd.
||
Citaat:
BelastingTelefoon voor ondernemers Contact Telefoonnummer0800 - 0443OpeningstijdenVan maandag tot en met donderdag van 8.00 - 20.00 uur Vrijdag van 8.00 - 17.00 uurVragen en opmerkingenWilt u specifieke informatie over uw eigen situatie, dan kunt u terecht bij het belastingkantoor waar u onder valt. Het adres van dit belastingkantoor vindt u op uw aangiftebiljet.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
De prijzen voor de boeren in de EU zijn wel oneerlijk, omdat ze door subsidies worden verhoogd. Ik ben er dan ook voor om alle subsidies af te schaffen. Hierdoor wordt het hele systeem van vraag en aanbod belemmerd. |
![]() |
|
![]() |
Nog zo'n leuk voorbeeld:
Accijns op bv. brandstoffen. Moet van mij worden afgeschaft! Hierdoor worden mensen met een tankstation en andere bedrijven in die sector (en consumenten!) benadeeld! Het is gewoon kunstmatige prijsverhoging. En éénvierde wordt maar gebruikt voor de aanleg van wegen! SCHANDALIG! Wegen moeten gewoon worden verbreed, er zijn zo veel files in NL. Mensen betalen er voor, dan moeten ze het ook kunnen gebruiken! En als jullie nou weer over het milieu beginnen te zeuren..... Dat moet iedere automobilist zelf maar bepalen. Iedereen kan voor zichzelf een keuze maken of de auto wel of niet wordt gebruikt. Dat hoeft de overheid niet te bepalen. De overheid is voornamelijk voor onderwijs, veiligheid en rechtspraak. Ze bemoeien zicht met te veel andere zaken waarover iedereen zelfstantig wel kan beslissen. Doe toch eens lekker liberaal joh! ![]() Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 20:56. |
![]() |
|
De SP denkt dat het allemaal wel goed komt en dat alle mensen van goede wil zijn. Verder willen ze de grenzen wagenwijd opengooien zodat er nog (veel) meer problemen ontstaan met de allochtoon.
Verder wil de SP het leger uitdunnen zoniet verwijderen, wat natuurlijk belachelijk is.Elk land moet natuurlijk een leger hebben om de eigen bevolking te beschermen. En ze willen niet meer bij de NAVO horen, ofwel als we al geen leger hebben kunnen we ook geen steun verwachten van de NAVO als het aan de SP ligt. SP wil volgens mij iedereen arm maken en dan het geld van de rijkere mensen van onze samenleving geven aan de allochtoon om zich vooral een groter huis of een andere auto te veroorloven.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De oplossing op langere termijn ligt in het verbeteren van het openbaar vervoer. NS terug in overheidshanden, en ervoor zorgen dat treinen weer op tijd rijden en aansluiten op het lokale vervoer. En dan heb ik het dus nog niet eens gehad over het milieuaspect, dat ook zeer belangrijk is. Al die auto's op die bredere wegen van jou zijn een extra belasting voor het milieu. @ DjTiesto: Eerst lezen waar de SP werkelijk voor staat, en dan pas erover gaan blaten. Geen ongefundeerde onzin verspreiden, zoals je nu doet.
||
![]() |
Citaat:
En over dat milieu, kan iedereen zelf wel bepalen! Dat hoeft de overheid niet voor iedereen te regelen! Iedereen denkt daar anders over, dus de overheid hoeft niet iedereen dit op te leggen. Als jij daar voor kiest, om niet zo vaak met de auto te gaan, dan doe je dat maar. Bedrijven, ook de gezondheidszorg, moeten zo veel mogelijk geprivatiseerd worden. Dat is niet iets waar de overheid zich mee bezig moet houden, maar dat is een taak voor bedrijven. |
![]() |
||||||||||
Verwijderd
|
ExeCute schreef op 31-07-2003 @ 20:35:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik stem overigens GroenLinks, daar ben ik ook lid van. Maar goed, ik ben blijkbaar een naiëve domme betweter. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Privatisering, concurrentie, globalisatie (zoals dat nu gebeurt iig) en marktwerking zijn niet de toverwoorden waarmee je alles oplost! Wanneer leren jullie liberalen dat nu eens?
||
![]() |
Citaat:
Noem je autorijden trouwens schandelijk misbruik maken van het milieu? Ieder heeft zijn prioriteiten, als jij het milieu belangrijk vindt is dat jouw zaak. Vind je het voor de armere mensen niet zielig dat ze zulke dure benzine moeten betalen? Dan maak je ze het bijna onmogelijk om een auto te gebruiken. PTT heet trouwens TPG |
![]() |
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Vrijheden, prima. Tot op zekere hoogte. Ik zei al: zommige mensen maken misbruik van bepaalde vrijheden, en bedrijven al helemaal. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
PVDD= weggegooide stem.
Ik kan niet snappen dat je op de PVDD stemt. Wil je dat er 5 miljard naar de dieren gaat, zodat de hondjes en de katjes een ruimer hok hebben om te leven. En dat er 14 miljard wordt bezuinigt op het onderwijs, zorg, integratie, criminaliteit. Gelukkige zijn de meeste mensen verstandiger en stemmen niet op de PVDD. Ik vind het meer een partij die voor de lol is opgericht en totaal niet serieus mag worden genomen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Politieke partij voor Jongeren Annefleur28 | 37 | 03-12-2011 08:44 | |
Jouw politieke partij WärteR | 153 | 21-11-2006 18:07 | |
De ideale politieke partij ijscoman | 18 | 05-11-2006 12:27 | |
Lid politieke partij Barry K | 159 | 23-02-2006 21:14 | |
Wat zijn de plannen van politieke partijen als het gaat om studeren? DaaF | 5 | 21-10-2002 11:18 | |
Wat is het nut van een politieke partij? Yvet | 11 | 11-05-2002 13:16 |