Advertentie | |
|
![]() |
|
Hmmm, ik let er af en toe wel op op straat
![]() De gemiddelde VVD-er is makkelijk te herkennen aan zn yuppenuiterlijk... ![]() LPF-ers over het algemeen het blanke klootjesvolk ala flodder ![]() Voor de rest is het eigenlijk niet een bepaalde groep die dit of dat stemt... En een hoop subculturen gaan gepaard met een politieke stroming wat dan ook vrij makkelijk kan herkennen.. Over het algemeen kun je aan "skinhead" gabbers wel zien of het van die wannebe nazi's zijn (denk aan een NL vlaggetje op ieder kledingsstuk wat ze dragen) En de ervaring heeft mij geleerd dat nazi skins er over het algemeen wat verzorgder uitzien dan linkse ![]() En Nazi skins kijken mij altijd erg boos aan, schijnbaar kunnen zei iemands politieke voorkeur van buiten zien ![]() Maargoed, je weet het bijna nooit zeker ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Heel simpel. Op uiterlijk of lifestyle iemands politieke partij of stroming beoordelen, is dat genuanceerd.
Daar gaat 't hele topic over. Ik vind over het algemeen van niet. Maar af en toe kun je wel conclusies trekken. Directeur van een vette multionational gaat geen SP stemmen. Maar ook niet per definitie VVD. Hij zal echter wel op een rechtse, kapitalistische partij stemmen aangezien hij duidelijk een belangrijke schakel in het kapitalistische systeem is. Maar van een student is dat bijv. lastiger te zeggen en het blijven vooroordelen... En zo kun je nog wel meer voorbeelden noemen. Arbeider die niet stemde en nu op LPF stemt. Milieuactivist die op PvdD stemt ipv. GL. Maar zou bijv. ook net zo goed op CU kunnen stemmen vanwege Christelijke achtergrond hetgeen jij niet zien aan uiterlijk, en dan heb je het mooi mis met je vooroordelen.
|
Verwijderd
|
Als ik het even heerlijk generaliserend stel;
De meeste 'alto's' die ik de laatste jaren ben tegengekomen [Type wijde broeken, bandshirts, spikebanden, skateschoenen of kleurrijke kinderdingen] zijn vegetariër, vinden het milieu oh-zo belangrijk, en zijn tegen datgene wat zij het kapitalisme noemen, dus stemmen GroenLinks of de SP. Bij kakkers wordt al snel gezegd; rijke ouders, VVD-kindje. Maar in de meest extreme gevallen kun je het wel zien, SGP en LPF en in mindere mate SP en GroenLinks. De middenpartijen, zoals D66, de PVDA en het CDA, zijn voor mij compleet onduidelijk. De VVD lijkt over het algemeen makkelijk, maar ik heb het heel vaak mis. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Volgens mij zijn er meer alto's links dan rechts. Ik betwijfel of er alto's zijn die op de PvdA stemmen. Kakkers zullen meer op de VVD stemmen omdat een aantal dat van huis uit heeft meegekregen. Ook heb ik zo het idee dat de meeste mensen een beetje voorbijgaan aan het feit dat het merendeel van de Nederlandse jongeren a-politiek is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ken maar weinig mensen die zich er serieus mee bezig houden en die een hanekam hebben... en je zegt; om maar een voorbeeld te geven Alleen op massa anders globalistische demoo's als bij de G8 top zie je vrij veel hanekammen... En je zegt; om maar een voorbeeld te geven. Kortom dat is bij meer demoo's zo? Ik neem aan dat je bedoelt het linkse straatje demoo's maar dat zal je nog vies tegenvallen dan... Bij iedere anti facisme demo, dierenrechten demo etc. loopt iedereen (altans ieder verstandig persoon) er op zn minst een beetje onherkenbaar bij aangezien op anti facistische demo's juist nazi's het erg interresant vinden om je hoofd op een plaatje te zetten (al kan de politie er ook wat van) en vooral bij dierenrechten demoos de politie het heerlijk vind ieder hoofd wat ze zien te filmen. verklaart gelijk al die enge mensen met bivakmutsen op demoos ![]()
||
Citaat:
![]() btw, jij komt uit apeldoorn zag ik...ken ik jou?
||
Citaat:
![]() hier zijn anti-oorlogsbetogingen, andersglobalistische bewegingen, milieu-organisaties, anti-racisme-betogingen,... dicht bevolkt met hanekammen. In mijn studierichting (politieke en sociale wetenschappen) zit het vol met punks. Dus niet geëngageerd?? Oké we spreken hier natuurlijk over veralgemeningen, maar jouw opmerking vond ik gewoon raar, want je kan er toch gewoon niet naastkijken? Of veschilt nederland nu echt zo erg met de rest van europa? |
![]() |
|
Neeh hoor, het grote fleurige kleurige hanekammenvolk behoort helaas grotendeels nog tot het a-politieke punk deel..
Als we het over in een streep geschoren plukken haar gaan hebben die in alle kanten "omhoog" staan kom je allicht al meer in de buurt bij een politiek aktieve punkscene ![]() (laat ik het zo zeggen, ik houd me ook met politiek bezig en vind punk ook rete interresant m.a.w. ik ga grotendeels om met personen die in dat laatste rijtje passen, kortom ik ben een betrouwbare bron ![]()
||
Citaat:
Maar oke, laat ik het zo stellen, de a-politieke punkscene is groter dan de politieke (helaas) en laat die a-politieke scene over het algemeen de scene zijn met meer kleurige hoge hanekammen is dus zeker niet een grote kans dat diegene links is...
||
Citaat:
|
![]() |
|
Maar waar ik dus op doel is dat het merendeel hanekam personen helaas a-politiek is en niet politiek geinterreseerd danwel aktief in...
Wat nogsteeds niet wegneemt dat bestveel mensen met een hanekam links zijn, maar het merendeel dus a-politiek, snapppie ![]() (ik heb trouwens zelf ook een hanekam hehe, altijd weggestopt onder een petje ![]()
||
Citaat:
als ik me vertoon op anti-racisme-betogingen, weet ik echt wel dat zulke dingen (zoals idd op een nazi-site terechtkomen als doelwit) kunnen gebeuren, en dat betekent daarom niet dat ik er niet van op de hoogte ben. Ik zal me daarom niet incognito gaan gedragen, omdat ik er dan simpelweg voor wil uitkomen. |
![]() |
||
Citaat:
uiteindelijk komt het daar altijd op neer, met veralgemeningen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De anti-politieke houding ala no politics, fuck politics etc... Denk aan types ala casualties, sex pistols etc. Die is groter dan het deel wat zich bezig houd met links anarchistische (anarcho syndicalistisch, autonoom, etc. etc. etc.) ideologie, daar komt nog is bij dat die scene minder kleurige hanekammen heeft, en als ze er zijn staan ze zelden omhoog of iets dergelijks ![]() Wat betreft de "sp/groenlinks" niveau types weetik niet en wil ik eigenlijk niet eens weten ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
euhm wie zei hier iets over serieus met politiek bezig zijn? Dan volg ik je namelijk niet echt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
LPF-stemmers, zijn helemaal niet dom, want ik heb een nicht en die heeft LPF gestemd, maar ze heeft wel vwo gedaan! ![]()
||
Citaat:
Hmmmz, idd, dat heb ik erbij gehaald maar dat heeft er eigenlijk niks mee te makenl...nevermind dat dan...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ik wil!! #3 Miekje* | 500 | 01-09-2009 20:53 | |
De Kantine |
Welke kies je? Je moet kiezen Michel1992 | 27 | 29-08-2009 15:46 | |
Seksualiteit |
Afknappers & Turn on's Aaffke | 102 | 25-01-2008 12:27 | |
Verhalen & Gedichten |