Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2003, 09:55
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 06-08-2003 @ 00:30:
en gelukkig zet je een erg hulpzame post neer.
Hou dan gewoon je mond ofzo.

Maar goed zelfmedeleiden is niet echt gunstig voor je. Maar probeer die cirkel maar es te doorbreken met posts als deze.
sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot

Provocatie en confrontatie is een zeer effectieve manier om mensen in beweging te krijgen. Mijn post is dus wel degelijk behulpzaam.
Oud 06-08-2003, 10:15
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 06-08-2003 @ 10:55:
sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot

Provocatie en confrontatie is een zeer effectieve manier om mensen in beweging te krijgen. Mijn post is dus wel degelijk behulpzaam.
Inderdaad.
Oud 06-08-2003, 12:52
emi
emi is offline
Zelfmoordneigingen omdat je nog geen vriendin hebt?

Ik denk dat het een goed idee is om proffesionele hulp te gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:32
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 06-08-2003 @ 10:55:
& @ methuselah:

Ik quote mezelf maar ff
Citaat:
quote:
-------------------------------------------------------
Kruimel schreef op 06-08-2003 @ 00:45:
Daar moet je sterk voor zijn, met of zonder die post. Je kan de post op twee manieren interpreteren:
- een reden om nog meer zelfmedelijden te krijgen
- een reden om die cirkel te gaan doornreken omdat je ziet dat er actie nodig is.

Ik hoop de tweede.
--------------------------------------------------------

Kijk het kan best zijn dat de bedoeling van de post bedoeling 2 is. Dit is echter een lage manier van posten die erg makkelijk en te vaak wordt gebruikt.
En geloof maar niet dat iemand die in een depri bui is en allemaal van dit soort postjes leest er vrolijker van wordt en zich zelf gaat veranderen.
Oud 06-08-2003, 14:41
Unexplained
Unexplained is offline
Nou, teddybeer1983, de literatuur wijst anders uit.
Sla maar eens een willekeurig boek open over provocatieve therapie.

Het kan natuurlijk zijn dat jij het beter weet dan professoren, therapeuten en de daaraan gelieerde onderzoeken...
Maar totdat je enig benul hebt waarover je spreekt houd ik mij daaraan vast.
Oud 06-08-2003, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 06-08-2003 @ 15:41:

Het kan natuurlijk zijn dat jij het beter weet dan professoren, therapeuten en de daaraan gelieerde onderzoeken...
*heeft daar pas nog iets over gelezen*
Jij hebt gelijk
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 14:54
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 06-08-2003 @ 15:41:

ok, je doet maar.
(Wat dacht je van ervaring, kijk een provocatie kan werken, maar 100 provocaties en 1 positief berichtje gaat niet echt helpen hoor. Terwijl, heb je ook al eens onderzoeken gezien waarin alleen maar 'steunbetuigingen' nadelig uitpakten? Ik denk zelfs dat het zo is dat die provocaties niet van iemand moeten komen die hij/zij niet eens kent, want dat dat zoiezo geen positief effect kan hebben.)
Oud 06-08-2003, 15:09
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 06-08-2003 @ 15:54:
ok, je doet maar.
(Wat dacht je van ervaring, kijk een provocatie kan werken, maar 100 provocaties en 1 positief berichtje gaat niet echt helpen hoor. Terwijl, heb je ook al eens onderzoeken gezien waarin alleen maar 'steunbetuigingen' nadelig uitpakten? Ik denk zelfs dat het zo is dat die provocaties niet van iemand moeten komen die hij/zij niet eens kent, want dat dat zoiezo geen positief effect kan hebben.)
Een provocatie van een onbekende zet vaak aan tot bewijs-gedrag. De persoon die dus aangesproken werd gaat zich proberen te bewijzen.. 'Zie je wel dat ik het kan ' en juist op de positieve manier. 't Werkt dus wel. Positieve berichten, ondersteuningen etc dus dringen niet door, meestal dan.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 15:31
clubje
clubje is offline
Ik ga ook psychologie studeren!

(echt hoor)
Oud 06-08-2003, 15:49
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-08-2003 @ 16:09:
Een provocatie van een onbekende zet vaak aan tot bewijs-gedrag. De persoon die dus aangesproken werd gaat zich proberen te bewijzen.. 'Zie je wel dat ik het kan ' en juist op de positieve manier. 't Werkt dus wel. Positieve berichten, ondersteuningen etc dus dringen niet door, meestal dan.
Ja, maar het lijkt mij dat zo'n provocatie het beste werkt als het 1X gebeurd (of desnoods 2 of 3x). En dat dan door een bekende van die persoon.
Maar mijn punt is dus dat veel forummers negatief gaan doen tegen een andere forummer (die al depri is) die ze niet eens kennen, volgens mij kan dat nooit een positief effect hebben.

Maar goed, laten we niet te lang met deze discussie doorgaan, ik heb eigenlijk niet zo veel met psychologie. Daarnaast is het ook erg belangrijk om deze discussie te stoppen omdat het al way of topic is
Oud 06-08-2003, 15:52
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 06-08-2003 @ 16:49:
Ja, maar het lijkt mij dat zo'n provocatie het beste werkt als het 1X gebeurd (of desnoods 2 of 3x). En dat dan door een bekende van die persoon.
Maar mijn punt is dus dat veel forummers negatief gaan doen tegen een andere forummer (die al depri is) die ze niet eens kennen, volgens mij kan dat nooit een positief effect hebben.

Maar goed, laten we niet te lang met deze discussie doorgaan, ik heb eigenlijk niet zo veel met psychologie. Daarnaast is het ook erg belangrijk om deze discussie te stoppen omdat het al way of topic is
Ik vind een forum overigens niet echt een plaats om met nijpende problemen te komen, met zoiets moet je naar vrienden gaan of familie. Zeker wanneer het serieus is.

Maar goed, laten we maar een ontopic gaan
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 16:18
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
offtopic: nescio betekent: ik weet niet. Het komt van nescire af, het latijnse werkwoord voor niet weten. In het latijn is een uitgang al genoeg om de persoon aan te duiden, er hoeft dus geen ik, hij, zij, etc. voor. Zo, dat was de latijnse les weer voor vandaag. (dit heb ik 3 jaar terug opgevangen tijdens latijn, tegenwoordig heb ik geen latijn meer.)
\

dAT is nou wel weer een heel erg overdreven antwoord he... Ik wens niet herinnerd te worden aan drie jaar terug

eigenlijk lijken aardig wat jongens die gereageerd hebben..mij wel leuk . Alleen heeft niemand natuurlijk een fotoboek, omdat ze erg onzeker zijn...

maar heel veel gasten doen alsof ze uberhaubt geen honderden meisjes zullen tegenkomen de komende jaren.....daar zit vast wel iemand tussen....tenminste ik hoop zelf ook dat het zo werkt

ik heb me vaak afgevraagd waaraan het nou ligt...al die sletten enzo zijn nou niet allemaal even knap... HEeft populariteit erg veel met kleding te maken?
Het heeft zeker wel te maken met wat je uitstraalt en onzekerheid is niet erg positief (wanhopigheid ook niet trouwens ) ... Alleen heb je er niks aan om te weten dat je als het ware je instelling moet veranderen en meer zelfvertrouwen moet zien te krijgen.....hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar?

conclusie: weer een heel lulverhaal met nog steeds geen antwoord
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 16:38
blacky
blacky is offline
Het is helemaal geen rap dat je nog geen vriendinnetje hebt gehad alhoewel ik wel begrijp dat je je er kut over voelt, maar probeer zelf een stuk positiever te gaan denken. Vrouwen vallen voor een groot deel op de uitstraling van een man en als jij een positieve een gezellige houding aan neemt kan het nooit al te lang meer duren voordat je een vriendinnetje hebt. Ga voor de spiegel staan en geef je zelf complimentjes of zeg gewoon dat je er goed uitziet of wat dan ook, ga na wat je allemaal goed vind aan jezelf en neem die van anderen ook aan zodra je die krijgt. Ik hoop voor je dat je snel een leuk meisje zult vinden en succes ermee.
Oud 06-08-2003, 16:46
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 06-08-2003 @ 17:18:
eigenlijk lijken aardig wat jongens die gereageerd hebben..mij wel leuk . Alleen heeft niemand natuurlijk een fotoboek, omdat ze erg onzeker zijn...
Nou dankje, t klopt ook wel dat ik een aardige jongen ben Maar goed ik heb niet zon behoefte aan een fotoboek. Er staan wel ergens foto's van mij in pak

Citaat:
maar heel veel gasten doen alsof ze uberhaubt geen honderden meisjes zullen tegenkomen de komende jaren.....daar zit vast wel iemand tussen....tenminste ik hoop zelf ook dat het zo werkt
Binnenkort loopt Leiden weer vol met nieuwe eerstejaars, dus wie weet. Niet geschoten is altijd mis.
Oud 06-08-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 06-08-2003 @ 09:51:
Dus jij denkt dat iemand van 12, die 'n relatie van 'n paar maanden heeft, meteen in bed duikt met zijn of haar partner? Jezus, als dat zo is, word ik oud en ouderwets.

Ik heb het niet over 12 jarigen.... Maar het soort jongeren dat wel zo zijn en dat de topicstarter van geluk mag spreken dat hij niet zo is!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 17:37
Cheops
Cheops is offline
that's life, deal with it...

als je dr over gaat miepen en zeiken krijg je noooooooooooit een vriendin, ga eerst s van je zelf houden, als je van jezelf gaat houden , ga je automatisch ook van anderen houden en anderen gaan van jou houden... je moet alleen geduld hebben... en dr niet teveel over nadenken..

en zelfmoord heeft helemaal geen fuck zin, als je dood gaat staat er echt geen nirvana voor je te wachten met allemaal lekkere wijven die je zo graag willen hoor, vooral niet als je zelfmoord pleegt.
Oud 06-08-2003, 17:38
Verwijderd
Zoals de mama van Phil Collins ooit al zei:

You can't hurry love
No, you'll just have to wait
Love don't come easy
But it's a game of give and take
You can't hurry love
No, you'll just have to wait
Just trust in a good time
No matter how long it takes

't is wel waar...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 20:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Binnenkort loopt Leiden weer vol met nieuwe eerstejaars, dus wie weet. Niet geschoten is altijd mis.
....ik wist niet dat ze scheikunde in leiden hadden?

Maar ja....ontopic
Later is alles beter...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 23:18
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
smoothman schreef op 06-08-2003 @ 18:13:
Ik heb het niet over 12 jarigen.... Maar het soort jongeren dat wel zo zijn en dat de topicstarter van geluk mag spreken dat hij niet zo is!
Maar als 12-13 jarige kun je dus geen relatie hebben?
Oud 09-08-2003, 01:18
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 06-08-2003 @ 17:46:
Vraagje. Hoe kun jij op je negentiende derdejaars student zijn?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 07:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-08-2003 @ 02:18:
Vraagje. Hoe kun jij op je negentiende derdejaars student zijn?
Hij is bijna 20.
Gewoon een vroege leerling dus.

En Tom: nou ja, succes met je jacht op eerstejaars ofzo..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 11:24
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 09-08-2003 @ 08:08:
Hij is bijna 20.
Gewoon een vroege leerling dus.

En Tom: nou ja, succes met je jacht op eerstejaars ofzo..
Dankje, ja ik ben dus bijna 20 (zie info), noem me maar een vroege leerling. Maar ehm nare man ik ben afgelopen jaar iemand tegengekomen die 15 was toen hij begon met studeren dus....
offtoppic: het leuke was dat er geen alcohol mag worden geschonken aan mensen onder de 16 op de vereniging waar hij en ik op zitten. Dat is pas lullig, hij heeft een paar maanden geen alcohol mogen aanraken.

En Alicia, je weet best dat ik t ook meer plagend bedoelde. Ik ben zoiezo geen geboren jager, dus dat schiet ook niet op. Je kent me goed genoeg om te weten hoe ik in elkaar zit en je weet ook wat ik eigenlijk echt wil .
Nee ik ben nou niet van plan om actief te gaan zoeken ofzo. Ik zie wel wat er gebeurd, eerst maar es zorgen dat alles wat ik moet doen goed komt.
Bedankt trouwens voor de gegeven info en voor de 'gelukswensing'
Oud 10-08-2003, 02:56
nesso
nesso is offline
man, echt waar het lukt echt nooit met de meisjes.
Ieder geval zal de geweldigheid wel meevallen en ik denk nooit iemand te krijgen, simpel zat, geen sociale vaardigheden!
Me leven zuigt gewoon zo erg
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 03:41
Verwijderd
Citaat:
nesso schreef op 10-08-2003 @ 03:56:
man, echt waar het lukt echt nooit met de meisjes.
Ieder geval zal de geweldigheid wel meevallen en ik denk nooit iemand te krijgen, simpel zat, geen sociale vaardigheden!
Me leven zuigt gewoon zo erg
Ik snap niet dat je een ding je leven laat beheersen. Zal later nog wat worden als je "het echte leven" instapt en stress en druk krijgt te verduren. Kzou zeggen loop niet zo te kniezen en zoek je plezier in andere dingen en sta niet te veel stil bij je eigen "leed".
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 14:21
Jessy
Jessy is offline
vooral omdat allemaal van die 12 jarigen al tig relaties achter de rug hebben

denk dat je op 12 jarige leeftijd niet echt van een relatie kan spreken.

misschien ben ik nu ouderwets, maar ik speelde nog wel met mn poppen bij wijze van spreke op deze leeftijd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten