Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2003, 17:22
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
McCaine schreef op 07-08-2003 @ 18:19:

Weet je wat nou het mooie is: de Grondwet heeft geen enkele betekenis.
nah, k geloof toch wel dat het recht van demonstratie in nederland goed beschermt is, laat mensen lekker denken dat dat door de gw komt, dat voorkomt verwarring enzo
Oud 07-08-2003, 17:24
SSER
SSER is offline
Citaat:

Waarom is er dan een grondwet?
Oud 07-08-2003, 17:35
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
SSER schreef op 07-08-2003 @ 18:24:
Waarom is er dan een grondwet?
het is wel een beetje kort door de bocht; de grondwet heeft wel betekenis, maar de grondrechten die erin staan niet; tenminste niet omdat ze in de grondwet staan. dit komt, omdat gewone wetten niet aan de grondwet getoetst mogen worden en daarnaast omdat de gronwet veel ruimte overlaat voor uitzonderingen op grondrechten
dit is niet zo erg, omdat alle grondrechten ook in verdragen staan. wetten mogen wel aan verdragen getoetst worden.
het europees verdrag voor de rechten van de mens heeft zelfs een eigen rechter waar vermeende schendingen van grondrechten getoetst kunnen worden.
Oud 07-08-2003, 18:36
VG
VG is offline
Citaat:
little nemo schreef op 07-08-2003 @ 18:13:
natuurlijk is het niet de schuld van de fokker maar van de consument, zelfde verhaal als over varkensboeren enzo.

maar door zulke acties ontstaat ophef, waardoor er een discussie ontstaat. met andere woorden, met niets doen gebeurt er niets, zo krijg je aandacht voor een probleem. met hopelijk als resultaat verbod op fokken. jammer voor de nertsboer, mooi voor de dieren

en @ tacidvs: mijn punt is juist dat je praktisch en juridisch gezien wel dieren kan bezitten, maar dat dat ethisch (en natuurrechtelijk, was tacidvs geen fan van aristoteles??) niet kan.

je kon vroeger ook mensen bezitten, maar dat vinden we nu ook niet meer goed. zo'n zelfde ontwikkeling zou zich wat betreft dieren moeten gaan voordoen.
Maar is het merendeel van de bevolking het er dan niet over eens dat het niet langer zo kan? Ik denk dat zelfs dat het grootste deel van de fokkers er zo over denken...

Je kan wel aandacht blijven vragen, maar er mag ook wel eens actie komen...

En dat kan je doen door het fokken te verbieden en de fokkers een goede financiele uitweg te bieden (anders blijven die namelijk met torenhoge schulden zitten). Daarnaast moet er denk ik dan ook een verbod komen op de import van biovlees uit andere landen... Want anders verschuif je het probleem alleen maar (in het buitenland gaat de bioindustrie gewoon door!).

Ons aller appie hein bijvoorbeeld koopt om financiele redenen graag goedkoop vlees in argentinie of in hongkong (denk aan de "verse" konijnen die al 4 jaar in het vriesvak lagen). De dieren in argentinie hebben het vaak nog slechter dan in Nederland en worden daarnaast ook nog eens ingeent tegen bijvoorbeeld de MKZ (inenten tegen MKZ is in de EU daarentegen verboden! Hoezo scheef!).

Daarnaast denk ik dat de dierenorganisaties het best een discussie kunnen aangaan ipv deze nutteloze schokkerende acties, maar met discussies kom je wat minder goed in de publiciteit! Fokkers zijn helemaal niet van die stugge mensen als dat vaak gedacht wordt. Discussie is altijd mogelijk, maar dan moet iedereen wel wat toe kunnen geven! (Water bij de wijn doen). Dierenorganisaties zijn daar meestal niet toe bereid!

Waar het dus eigenlijk alleen om draait is dus geld!
Wanneer er genoeg geld beschikbaar is, wil elke fokker er heel veel werk voor verrichten om het voor zijn dieren en zijn bedrijf beter te maken! Maar dat geld wordt door niemand toegezegd.
De overheid vind het namelijk veel goedkoper om de fokker te laten stikken en stuurt daarbij (naar mijn mening) aan op een verbanning van de bioindustrie door gewoonweg de geldkraan dicht te draaien.

Het gevoel voor de dieren is dus (nog steeds, denk ik) ver te zoeken... Want het aanbod wat hier wegvalt wordt door de bioindustrie in het buitenland weer aangevuld.

Maar zeg nou zelf... dat is zeker niet erg! Want er is geen kwaad als je geen kwaad ziet!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 19:26
little nemo
little nemo is offline
@ vg: wat is je punt?? natuurlijk moet je proberen om met regelgeving en discussie enzo dingen beter te maken, maar dat schiet dus duidelijk niet op...
Oud 07-08-2003, 19:35
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
little nemo schreef op 07-08-2003 @ 18:22:
nah, k geloof toch wel dat het recht van demonstratie in nederland goed beschermt is, laat mensen lekker denken dat dat door de gw komt, dat voorkomt verwarring enzo
Het demonstratierecht is juist een van de dingen waar Nederland het allerslechtst van heel de Europese Unie in is. Weet je dat we officiële waarschuwingen hebben gekregen van de EU omdat we veel te weinig legale demonstraties toestaan?
Oud 07-08-2003, 19:36
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
little nemo schreef op 07-08-2003 @ 18:35:
dit is niet zo erg, omdat alle grondrechten ook in verdragen staan.
Pardon? Dat slaat nergens op.
Oud 07-08-2003, 20:20
VG
VG is offline
Citaat:
little nemo schreef op 07-08-2003 @ 20:26:
@ vg: wat is je punt?? natuurlijk moet je proberen om met regelgeving en discussie enzo dingen beter te maken, maar dat schiet dus duidelijk niet op...
Dierenorganisaties zien graag dat de dieren het beter krijgen...
De regering wil een bevolking die niet zeurt over dierenleed...

Om beiden tevreden te stellen zal de regering wat moeten doen! De goedkoopste manier is om de bio-industrie dood te laten bloeden en uit te bannen naar het buitenland.. Hierdoor ziet de bevolking geen dierenleed meer in Nederland en blijven ook de dierenorganisaties rustig. Deze laatste kan zich dan gaan richten op het dierenleed wat in het buitenland onverminderd doorgaat...
Hiervan kan de regering dan weer profiteren. Nederland heeft niet voor niets een vooroploop-functie in de EU! En kan dan "het-land-zonder-dierenleed" uit gaan hangen en dat is dan weer positief voor het buitenlandse beleid!

Wat ik wil zeggen is dat de dierenorganisaties nogal de pik hebben op de bio-industrie en de regering vind ook dat wat er in de bio-industrie gebeurd nergens op lijkt. Maar als de dierenorganisaties echt wat willen doen tegen het dierenleed, zal ze toch naar de regering moeten gaan spugen, want met het landbouwbeleid van vandaag de dag wordt het probleem alleen maar naar het buitenland verschoven!

Het klinkt stom: maar ook al is er heel veel dierenleed, er is geen leed als je geen leed ziet! En dat is, denk ik, waar de regering naartoe wil!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 20:54
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
VG schreef op 07-08-2003 @ 21:20:
...
Het klinkt stom: maar ook al is er heel veel dierenleed, er is geen leed als je geen leed ziet! En dat is, denk ik, waar de regering naartoe wil! [/B]
Het heeft weinig zin om het naar het buitenland toe te 'verbannen'. Het is er overal al. Je zou dan alleen de demonstraties minder in NL te krijgen. Als je het naar Duitsland verschuift of belgie dan komen daar wat meer mensen naar toe. Zelfs in NL doen buitenlandse mensen mee met demo's.

Het leed is misschien alleen niet zichtbaar in NL voor de meeste mensen (die er niet over na willen denken), maar het leed is er wel. Ik zie leed in vlees, ik zie leed in snoepjes, ik zie leed in kleding, etc.

Wel is het zo dat regering wel in kan springen door ook aan dierenrechten en welzijn te denken.
VVD was eerst 0% dierenwelzijn enzo in hun punten. Sinds kort hebben ze de website: http://www.laatdedierennietlinksliggen.nl

Er worden vele activisten wat minder geweldloos, omdat het haast geen zin lijkt te hebben om de overheid te laten luisteren.
Er word jaren al geroepen door o.a. bont voor dieren om de bont een halt toe te roepen. 83% van de NL'ers zou tegen bont zijn. Ongeveer 95% van de bont in NL word verscheept naar o.a. Rusland. Daarnaast is NL de derde in de lijst van bontproducerende landen.
Vreemd he?
En als er jaren al word geroepen en niemand luistert, dan kan het zijn dat bepaalde mensen van de geweldloze groepen/organisaties wegstappen en dus richting actiegroepen als het ALF/DBF, earth liberation front, etc. gaan.

Dus een tip voor de regering is om te laten zien dat het volk ook gehoord wordt en zo kan je de gewelddadigere mensen misschien nog niet tegenhouden, maar wel de mensen die op het punt staan om gewelddadig te worden.
Oud 07-08-2003, 21:58
VG
VG is offline
Citaat:
TechXP schreef op 07-08-2003 @ 21:54:
Het heeft weinig zin om het naar het buitenland toe te 'verbannen'. Het is er overal al. Je zou dan alleen de demonstraties minder in NL te krijgen. Als je het naar Duitsland verschuift of belgie dan komen daar wat meer mensen naar toe. Zelfs in NL doen buitenlandse mensen mee met demo's.

Het leed is misschien alleen niet zichtbaar in NL voor de meeste mensen (die er niet over na willen denken), maar het leed is er wel. Ik zie leed in vlees, ik zie leed in snoepjes, ik zie leed in kleding, etc.

Wel is het zo dat regering wel in kan springen door ook aan dierenrechten en welzijn te denken.
VVD was eerst 0% dierenwelzijn enzo in hun punten. Sinds kort hebben ze de website: http://www.laatdedierennietlinksliggen.nl

Er worden vele activisten wat minder geweldloos, omdat het haast geen zin lijkt te hebben om de overheid te laten luisteren.
Er word jaren al geroepen door o.a. bont voor dieren om de bont een halt toe te roepen. 83% van de NL'ers zou tegen bont zijn. Ongeveer 95% van de bont in NL word verscheept naar o.a. Rusland. Daarnaast is NL de derde in de lijst van bontproducerende landen.
Vreemd he?
En als er jaren al word geroepen en niemand luistert, dan kan het zijn dat bepaalde mensen van de geweldloze groepen/organisaties wegstappen en dus richting actiegroepen als het ALF/DBF, earth liberation front, etc. gaan.

Dus een tip voor de regering is om te laten zien dat het volk ook gehoord wordt en zo kan je de gewelddadigere mensen misschien nog niet tegenhouden, maar wel de mensen die op het punt staan om gewelddadig te worden.
Kijk, ik vind het een heel goed initiatief van de VVD, maar ik vraag me af of ze verder gaan dan alleen dit "zoethoudertje" om hun kiezers tevreden te houden. Want wat doen ze nu: Juist, 0,0/nix!

En het heeft wel degelijk zin, dat uitbannen... Het overgrote deel van de bevolking zal wel degelijk rustig blijven. Echt alleen de mensen die echt om de dieren geven zullen "opstandig" blijven... Maar zeg nu zelf, hoeveel procent van de massa zal dat nu werkelijk zijn? Verwaarloosbaar toch?

Citaat:
Het klinkt stom: maar ook al is er heel veel dierenleed, er is geen leed als je geen leed ziet! En dat is, denk ik, waar de regering naartoe wil!
Kijk nu eens naar dat andere topic wat hier loopt, deze:

tegendierenleed.nl

Het overgrote deel van de users die reageren interesseert het geen fuck! Waarom, omdat het niet hier in nederland gebeurd maar vooral in Azie... Het is niet direct zichtbaar, niet op de hoek, maar aan de andere kant van de wereld... Wij zitten hier, het leed gebeurt daar... Who gives a fuck! Juist, en zo denkt (denk ik) onze regering ook!

Ik weet het, het is heel fout en dierenleed kan beter vermeden worden (niet uitgebannen!), maar wat is nu beter als je het vanuit het perspectief van de regering ziet:

- Zo goedkoop mogelijk een tevreden bevolking, wat goed is voor het land, of
- Veel geld uitgeven voor het welzijn van dieren, terwijl je als regering zijnde toch al weet dat de economie in de toekomst geheel wordt toegespits op industrie en dienstverlening en ze dus de landbouw liever kwijt dan rijk zijn...

Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 22:00.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 22:22
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
VG schreef op 07-08-2003 @ 22:58:
[B]Kijk, ik vind het een heel goed initiatief van de VVD, maar ik vraag me af of ze verder gaan dan alleen dit "zoethoudertje" om hun kiezers tevreden te houden. Want wat doen ze nu: Juist, 0,0/nix!
Naar schatting waren 10000 vvd'ers overgelopen naar de PvdD. Dat moet toch wel wat zeggen. Daarom zijn ze die site begonnen. En ja dat is weer proberen kiezers terug te winnen. Ik weet neit of het lukt.

Citaat:
En het heeft wel degelijk zin, dat uitbannen... Het overgrote deel van de bevolking zal wel degelijk rustig blijven. Echt alleen de mensen die echt om de dieren geven zullen "opstandig" blijven... Maar zeg nu zelf, hoeveel procent van de massa zal dat nu werkelijk zijn? Verwaarloosbaar toch?
Uitbannen heeft echt geen zin. Als alle landen dat gaan doen dan is er straks geen bioindustrie meer. He, dan is het eigenlijk wel een goed idee. Maar kunnen al die mensen wel leven zonder McDonalds? En voila bioindustrie is weer terug.

Citaat:
Kijk nu eens naar dat andere topic wat hier loopt, deze:

tegendierenleed.nl

Het overgrote deel van de users die reageren interesseert het geen fuck! Waarom, omdat het niet hier in nederland gebeurd maar vooral in Azie... Het is niet direct zichtbaar, niet op de hoek, maar aan de andere kant van de wereld... Wij zitten hier, het leed gebeurt daar... Who gives a fuck! Juist, en zo denkt (denk ik) onze regering ook!
Nou we zitten hier op een forum voor scholieren. Daar zitten voornamelijk pubertjes die nog niet nagedacht hebben. Ik ken er zat die dat in die tijd zeiden, maar wacht maar totdat ze wat groter en volwassener zijn, dan beginnen ze wat onrecht te zien en vinden zulke dingen als in azie juist erg.
Trouwens niemand hier geeft om veel leed in de bioindustrie. De meesten weten ook niet echt wat er afspeelt. Als je zoiets als in azie hebt dan zeuren ze wel van wat een leed. Dus dan zou de reacties op dit forum niet echt representatief zijn. Nog een voorbeeld. Zeehondjes die doodgeknuppeld worden. Daar zeurt heel nederland om, van o wat zielig. En dat roepen als ze horen van bioindustrie enzo? Nee.
Jou redenering klopt niet helemaal.

Citaat:
Ik weet het, het is heel fout en dierenleed kan beter vermeden worden (niet uitgebannen!), maar wat is nu beter als je het vanuit het perspectief van de regering ziet:

- Zo goedkoop mogelijk een tevreden bevolking, wat goed is voor het land, of
- Veel geld uitgeven voor het welzijn van dieren, terwijl je als regering zijnde toch al weet dat de economie in de toekomst geheel wordt toegespits op industrie en dienstverlening en ze dus de landbouw liever kwijt dan rijk zijn...
Mensen moeten juist geconfronteerd worden met het dierenleed net zo goed als met het mensenleed.
Zo gaan ze juist bewuster denken en daardoor ook minder of bewuster consumeren. Dus voortaan biologisch eten of vegetarier worden. Daarnaast bijvoorbeeld mensen die niet meer naar McDonalds/KFC/e.d. gaan. Of niet te veel spullen kopen van merken als Nike, adidas etc.
Het consumptieproces in het westen is zo hoog dat de rest van de wereld er voor moet lijden.
Oud 07-08-2003, 23:12
VG
VG is offline
Zolang er vraag is zal er altijd bioindustrie blijven bestaan... Er is nog een hele lange weg te gaan om alle landen hiermee te laten stoppen...

Naja, enigszins heb je wel gelijk dat dat voorbeeldtopic niet geheel representatief is...
Hoe meegaant zijn mensen met leed als het een ver-van-mijn-bed-show gaat worden... Dat zal wel een punt zijn waar we met z'n 2en niet uit gaan komen...

Btw, schattingen geven aan dat over 20 jaar de meerderheid van de bevolking vegetarier zal zijn! Hetzij door te weinig tijd hebben om te braden, hetzij de bewustwording!

Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 23:15.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 09:15
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
McCaine schreef op 07-08-2003 @ 20:36:
Pardon? Dat slaat nergens op.
nou, anders lees je het evrm en bijbehorende protocollen en het ivbpr en bijbehorende protocollen eens. daarin staan alle gronrechten die ook in de GW staan. deze kunnen door 94 grondwet en sinds de uitspraak grenstractaat aken uit 1920 rechtstreeks worden toegepast in nederland.
ook wetten kunnen hieraan getoetst worden.

zoals je zelf ook al zegt, heeft europa nogal wat invloed op de bescherming van grondrechten hier. juist door die verdragen kon de EU nederland berispen, zodat de situatie wel moet verbeteren
Oud 08-08-2003, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Dat is wel echt jouw stokpaardje aan het worden, he?

Ik denk dat je het Amerikaanse model toch wel behoorlijk overschat en teveel ophemelt en het Nederlandse model toch niet voldoende op waarde weet te schatten.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 19:42
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
VG schreef op 08-08-2003 @ 00:12:
Zolang er vraag is zal er altijd bioindustrie blijven bestaan... Er is nog een hele lange weg te gaan om alle landen hiermee te laten stoppen...

Naja, enigszins heb je wel gelijk dat dat voorbeeldtopic niet geheel representatief is...
Hoe meegaant zijn mensen met leed als het een ver-van-mijn-bed-show gaat worden... Dat zal wel een punt zijn waar we met z'n 2en niet uit gaan komen...

Btw, schattingen geven aan dat over 20 jaar de meerderheid van de bevolking vegetarier zal zijn! Hetzij door te weinig tijd hebben om te braden, hetzij de bewustwording!
hoe kom je bij die schatting?? zou mooi zijn, maar lijkt me niet zo realistisch...
'wat je niet ziet bestaat niet' is voor veel mensen een mooie levensinstelling, dus echt veel zal dr niet veranderen
en over die tijd om vlees te maken: hoe lang duurt t nou helemaal om een vleesmaaltijd te magnetronnen....
Oud 09-08-2003, 12:48
Verwijderd
Citaat:
VG schreef op 08-08-2003 @ 00:12:
*knip*
Bron graag??? Dit lijkt me heel goedkoop extrapoleren...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 15:05
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ertur schreef op 09-08-2003 @ 13:48:
Bron graag??? Dit lijkt me heel goedkoop extrapoleren...
In een tijdsbestek van 20 jaar lijkt me ook wel onrealistisch.
Bewust worden kost tijd en tijd is iets wat men vergeet in deze maatschappij doordat steeds meer mensen zich storen op werk en geld.

Ik heb ook wel wat artikelen gelezen dat iig er wel steeds meer vegetariers bij komen. De NVB (vegetariers bond) heeft wel gemerkt dat er iig een groei is van mensen die veggie woorden na gebeuren als kippenpest, MKZ, BSE e.d. Mensen kregen in die tijd verschrikkelijk beelden uit de bioindustrie en dat kregen mensen vaak niet te zien of gingen ze niet voor zoeken.

Ik heb ook gemerkt dat er steeds meer mensen op fora vragen gaan stellen over hoe en wat. Niet alleen voor veggie zijnde maar ook gewoon voor het biologische vlees.

De vleessector spreekt deze ontwikkelingen graag tegen. En brengen weer de verkeerde beelden naar de mensen toen. Door bijvoorbeeld informatiepakketten bij scholen uit te delen met de 'verkeerde' informatie. Gelukkig heeft de reclame code commissie het in de gaten gekregen door de oplettendheid van Wakker Dier.
Maar iedereen kent ook wel de reclame 'ff checken'? Ook weer zo een verkeerd beeld. Bij een programma kvw(.tv) was al duidelijk geworden dat deze keuring heel soep wordt gehandhaafd.
Oud 10-08-2003, 22:52
DjTiesto
DjTiesto is offline
Ik vind dat ze die diertjes wel mogen fokken. Er zijn veel (teveel?) diertjes en dan kun je ze goed gebruiken voor de consument. Trouwens ik eet alleen ecologisch goedgekeurd vlees
Oud 10-08-2003, 22:55
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 10-08-2003 @ 23:52:
Ik vind dat ze die diertjes wel mogen fokken. Er zijn veel (teveel?) diertjes en dan kun je ze goed gebruiken voor de consument.
Door te fokken komen er natuurlijk alleen maar meer. Dus is 'er zijn teveel dieren' geen goed argument.
Oud 11-08-2003, 18:08
biep
biep is offline
Citaat:
Ik vind dat ze die diertjes wel mogen fokken. Er zijn veel (teveel?) diertjes en dan kun je ze goed gebruiken voor de consument.

over jezelf tegenspreken gesproken
Oud 11-08-2003, 18:10
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
biep schreef op 11-08-2003 @ 19:08:
over jezelf tegenspreken gesproken
he jij!

ontopic:
Terrecht nog steeds, die aanslagen steun ik 1000%
Oud 11-08-2003, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat ze die diertjes wel mogen fokken. Er zijn veel (teveel?) diertjes en dan kun je ze goed gebruiken voor de consument. Trouwens ik eet alleen ecologisch goedgekeurd vlees
Er zijn ook te veel mensen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 23:11
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 11-08-2003 @ 21:57:
Er zijn ook te veel mensen.
wat wou je dr aan doen??
Oud 12-08-2003, 00:26
strafcorner
strafcorner is offline
Van mijn part vergiftigen ze enorme partijen vlees bij de ditributie centra... ik geef werkelijk geen hol om mensen die niet om andere levens geven...

Vlees eten is barbaars, ouderwets, en bovenal onnodig... Het is puur gebasseerd op het feit dat wij ons als mensheid superieur voelen tov. dieren. Ik zie dat meer als een argument om die dieren dan juist bescherming te bieden... Wie zijn wij om elke dag miljarden dieren onnodig af te slachten.. wie zijn wij om te bepalen over levens...

Mensen zijn zo fokkin hypocriet... Heel Nederland zou op hoge poten staan als er een honden en katten abatoir zou komen... Alleen maar omdat we met die beesten toevallig een andere band hebben... En het maar hebben over die lieve lammetjes in het weiland.. schattig he!
Oud 12-08-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 12-08-2003 @ 00:11:
wat wou je dr aan doen??
Afslachten natuurlijk Doen we met dieren ook blijkbaar.

@Strafcorner:
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 10:55
TechXP
TechXP is offline
Oud 12-08-2003, 15:14
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 12-08-2003 @ 01:26:
Mensen zijn zo fokkin hypocriet... Heel Nederland zou op hoge poten staan als er een honden en katten abatoir zou komen...
Is dat zo? Het zou mij werkelijk geen zak kunnen schelen. Eet ze gerust op, zou ik zeggen.

En er zijn niet teveel mensen. Er is meer dan genoeg voedsel voor iedereen. Probleem is de distributie.
Oud 12-08-2003, 15:29
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-08-2003 @ 16:14:
Is dat zo? Het zou mij werkelijk geen zak kunnen schelen. Eet ze gerust op, zou ik zeggen.

En er zijn niet teveel mensen. Er is meer dan genoeg voedsel voor iedereen. Probleem is de distributie.
er zijn wel teveel mensen, als ik over straat loop zie ik zo f*kkin veel irritante, oude, domme, lelijke mensen...daar heeft echt niemand wat aan, die kunnen wat mij betreft zo geruimd worden.

is dit te lomp?? kan net toch??
Oud 12-08-2003, 16:24
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-08-2003 @ 10:14:
Er is meer dan alleen voedselproblemen wat betreft overbevolking, maar dat zou in een ander topic thuishoren.
Oud 12-08-2003, 17:26
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
little nemo schreef op 12-08-2003 @ 16:29:
er zijn wel teveel mensen, als ik over straat loop zie ik zo f*kkin veel irritante, oude, domme, lelijke mensen...daar heeft echt niemand wat aan, die kunnen wat mij betreft zo geruimd worden.
Ik vind jou ook vrij waardeloos. IK zou zeggen, lozen die hap.

Oud 12-08-2003, 17:26
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 12-08-2003 @ 17:24:
Er is meer dan alleen voedselproblemen wat betreft overbevolking, maar dat zou in een ander topic thuishoren.
Take it to D&D u fag
Oud 12-08-2003, 18:15
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 12-08-2003 @ 16:29:
Jawohl Herr Uberfeldwebel! Wir haben Herr Eichmann schon gefragt eine Endlösung zu bedenken für diese Leute. Und jetzt ein Wiedergutmachungs-schnitzel bitte.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 19:41
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-08-2003 @ 12:26:
Take it to D&D u fag
Ik ben hier niet de fag
Oud 13-08-2003, 09:10
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-08-2003 @ 18:26:
Ik vind jou ook vrij waardeloos. IK zou zeggen, lozen die hap.

klopt, klopt...maar ik wil hier niet teveel offtopic gaan...
Oud 13-08-2003, 09:11
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 12-08-2003 @ 19:15:
Jawohl Herr Uberfeldwebel! Wir haben Herr Eichmann schon gefragt eine Endlösung zu bedenken für diese Leute. Und jetzt ein Wiedergutmachungs-schnitzel bitte.

jammer dat ik geen vlees eet....
Oud 13-08-2003, 10:20
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
resist / exist schreef op 07-08-2003 @ 16:37:
Hoe komen jullie erbij dat nertsen niet kunnen overleven in de vrije natuur?
Omdat degene die TEGEN die bevrijdingen zijn dat zeggen?
Lijkt me een alles behalve objectieve bron...

http://www.webwarper.net/ww/~GZ/www....ding/7.shtml?*
neej.. das lekker objectief....
Oud 13-08-2003, 10:36
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 13-08-2003 @ 11:20:
neej.. das lekker objectief....
...anders gaan we es wat nertsen bevrijden en dan kijken we of ze overleven?? zoniet neem ik er wel 1tje mee naar huis om te verzorgen
Oud 19-08-2003, 16:30
the_conquer
the_conquer is offline
Die activisten mogen wat mij betreft in de gehaktmolen als ze dit soort pratijken op na houden
Oud 26-08-2003, 10:25
VG
VG is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 12-08-2003 @ 01:26:
Van mijn part vergiftigen ze enorme partijen vlees bij de ditributie centra... ik geef werkelijk geen hol om mensen die niet om andere levens geven...

Vlees eten is barbaars, ouderwets, en bovenal onnodig... Het is puur gebasseerd op het feit dat wij ons als mensheid superieur voelen tov. dieren. Ik zie dat meer als een argument om die dieren dan juist bescherming te bieden... Wie zijn wij om elke dag miljarden dieren onnodig af te slachten.. wie zijn wij om te bepalen over levens...

Mensen zijn zo fokkin hypocriet... Heel Nederland zou op hoge poten staan als er een honden en katten abatoir zou komen... Alleen maar omdat we met die beesten toevallig een andere band hebben... En het maar hebben over die lieve lammetjes in het weiland.. schattig he!
Dit is een van de redenen waarom een discussie over dit onderwerp zo lastig is... ongenuanceerde uitspraken als deze maken elke discussie onmogelijk....
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:11
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
VG schreef op 26-08-2003 @ 11:25:
Dit is een van de redenen waarom een discussie over dit onderwerp zo lastig is... ongenuanceerde uitspraken als deze maken elke discussie onmogelijk....
Ik vrees dat strafcorner geen enkele discussie onmogelijk maakt. Hij zegt buitengewoon zinnige dingen.
Oud 28-08-2003, 14:44
VG
VG is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 28-08-2003 @ 15:11:
Ik vrees dat strafcorner geen enkele discussie onmogelijk maakt. Hij zegt buitengewoon zinnige dingen.
Strafcorner omschrijft het probleem heel aardig (wat betreft de barbaarsheid, de overbodigheid en evt. emotionele banden), maar de oplossing die strafcorner aandraagt is niet zinnig.

Daarnaast spreekt hij zichzelf tegen (ook niet zinnig) wat de waarde van zijn verhaal ver naar beneden haalt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 17:43
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
VG schreef op 28-08-2003 @ 15:44:
Strafcorner omschrijft het probleem heel aardig (wat betreft de barbaarsheid, de overbodigheid en evt. emotionele banden), maar de oplossing die strafcorner aandraagt is niet zinnig.

Daarnaast spreekt hij zichzelf tegen (ook niet zinnig) wat de waarde van zijn verhaal ver naar beneden haalt.
Hij draagt geen oplossing aan, spreekt slechts z'n gevoelen omtrent de zaak uit. Een contradictie kan ik evenmin ontwaren.
Oud 29-08-2003, 02:20
AtHell
AtHell is offline
Ja, vet tof dat men hun principes anderen willen opdringen.
Reageren

Regels voor berichten