Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
dit is niet zo erg, omdat alle grondrechten ook in verdragen staan. wetten mogen wel aan verdragen getoetst worden. het europees verdrag voor de rechten van de mens heeft zelfs een eigen rechter waar vermeende schendingen van grondrechten getoetst kunnen worden.
||
Citaat:
Je kan wel aandacht blijven vragen, maar er mag ook wel eens actie komen... En dat kan je doen door het fokken te verbieden en de fokkers een goede financiele uitweg te bieden (anders blijven die namelijk met torenhoge schulden zitten). Daarnaast moet er denk ik dan ook een verbod komen op de import van biovlees uit andere landen... Want anders verschuif je het probleem alleen maar (in het buitenland gaat de bioindustrie gewoon door!). Ons aller appie hein bijvoorbeeld koopt om financiele redenen graag goedkoop vlees in argentinie of in hongkong (denk aan de "verse" konijnen die al 4 jaar in het vriesvak lagen). De dieren in argentinie hebben het vaak nog slechter dan in Nederland en worden daarnaast ook nog eens ingeent tegen bijvoorbeeld de MKZ (inenten tegen MKZ is in de EU daarentegen verboden! Hoezo scheef!). Daarnaast denk ik dat de dierenorganisaties het best een discussie kunnen aangaan ipv deze nutteloze schokkerende acties, maar met discussies kom je wat minder goed in de publiciteit! Fokkers zijn helemaal niet van die stugge mensen als dat vaak gedacht wordt. Discussie is altijd mogelijk, maar dan moet iedereen wel wat toe kunnen geven! (Water bij de wijn doen). Dierenorganisaties zijn daar meestal niet toe bereid! Waar het dus eigenlijk alleen om draait is dus geld! Wanneer er genoeg geld beschikbaar is, wil elke fokker er heel veel werk voor verrichten om het voor zijn dieren en zijn bedrijf beter te maken! Maar dat geld wordt door niemand toegezegd. De overheid vind het namelijk veel goedkoper om de fokker te laten stikken en stuurt daarbij (naar mijn mening) aan op een verbanning van de bioindustrie door gewoonweg de geldkraan dicht te draaien. Het gevoel voor de dieren is dus (nog steeds, denk ik) ver te zoeken... Want het aanbod wat hier wegvalt wordt door de bioindustrie in het buitenland weer aangevuld. Maar zeg nou zelf... dat is zeker niet erg! Want er is geen kwaad als je geen kwaad ziet! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
De regering wil een bevolking die niet zeurt over dierenleed... Om beiden tevreden te stellen zal de regering wat moeten doen! De goedkoopste manier is om de bio-industrie dood te laten bloeden en uit te bannen naar het buitenland.. Hierdoor ziet de bevolking geen dierenleed meer in Nederland en blijven ook de dierenorganisaties rustig. Deze laatste kan zich dan gaan richten op het dierenleed wat in het buitenland onverminderd doorgaat... Hiervan kan de regering dan weer profiteren. Nederland heeft niet voor niets een vooroploop-functie in de EU! En kan dan "het-land-zonder-dierenleed" uit gaan hangen en dat is dan weer positief voor het buitenlandse beleid! Wat ik wil zeggen is dat de dierenorganisaties nogal de pik hebben op de bio-industrie en de regering vind ook dat wat er in de bio-industrie gebeurd nergens op lijkt. Maar als de dierenorganisaties echt wat willen doen tegen het dierenleed, zal ze toch naar de regering moeten gaan spugen, want met het landbouwbeleid van vandaag de dag wordt het probleem alleen maar naar het buitenland verschoven! Het klinkt stom: maar ook al is er heel veel dierenleed, er is geen leed als je geen leed ziet! En dat is, denk ik, waar de regering naartoe wil! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het leed is misschien alleen niet zichtbaar in NL voor de meeste mensen (die er niet over na willen denken), maar het leed is er wel. Ik zie leed in vlees, ik zie leed in snoepjes, ik zie leed in kleding, etc. Wel is het zo dat regering wel in kan springen door ook aan dierenrechten en welzijn te denken. VVD was eerst 0% dierenwelzijn enzo in hun punten. Sinds kort hebben ze de website: http://www.laatdedierennietlinksliggen.nl Er worden vele activisten wat minder geweldloos, omdat het haast geen zin lijkt te hebben om de overheid te laten luisteren. Er word jaren al geroepen door o.a. bont voor dieren om de bont een halt toe te roepen. 83% van de NL'ers zou tegen bont zijn. Ongeveer 95% van de bont in NL word verscheept naar o.a. Rusland. Daarnaast is NL de derde in de lijst van bontproducerende landen. Vreemd he? En als er jaren al word geroepen en niemand luistert, dan kan het zijn dat bepaalde mensen van de geweldloze groepen/organisaties wegstappen en dus richting actiegroepen als het ALF/DBF, earth liberation front, etc. gaan. Dus een tip voor de regering is om te laten zien dat het volk ook gehoord wordt en zo kan je de gewelddadigere mensen misschien nog niet tegenhouden, maar wel de mensen die op het punt staan om gewelddadig te worden.
|||
Citaat:
En het heeft wel degelijk zin, dat uitbannen... Het overgrote deel van de bevolking zal wel degelijk rustig blijven. Echt alleen de mensen die echt om de dieren geven zullen "opstandig" blijven... Maar zeg nu zelf, hoeveel procent van de massa zal dat nu werkelijk zijn? Verwaarloosbaar toch? Citaat:
tegendierenleed.nl Het overgrote deel van de users die reageren interesseert het geen fuck! Waarom, omdat het niet hier in nederland gebeurd maar vooral in Azie... Het is niet direct zichtbaar, niet op de hoek, maar aan de andere kant van de wereld... Wij zitten hier, het leed gebeurt daar... Who gives a fuck! Juist, en zo denkt (denk ik) onze regering ook! Ik weet het, het is heel fout en dierenleed kan beter vermeden worden (niet uitgebannen!), maar wat is nu beter als je het vanuit het perspectief van de regering ziet: - Zo goedkoop mogelijk een tevreden bevolking, wat goed is voor het land, of - Veel geld uitgeven voor het welzijn van dieren, terwijl je als regering zijnde toch al weet dat de economie in de toekomst geheel wordt toegespits op industrie en dienstverlening en ze dus de landbouw liever kwijt dan rijk zijn... Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 22:00. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens niemand hier geeft om veel leed in de bioindustrie. De meesten weten ook niet echt wat er afspeelt. Als je zoiets als in azie hebt dan zeuren ze wel van wat een leed. Dus dan zou de reacties op dit forum niet echt representatief zijn. Nog een voorbeeld. Zeehondjes die doodgeknuppeld worden. Daar zeurt heel nederland om, van o wat zielig. En dat roepen als ze horen van bioindustrie enzo? Nee. Jou redenering klopt niet helemaal. Citaat:
Zo gaan ze juist bewuster denken en daardoor ook minder of bewuster consumeren. Dus voortaan biologisch eten of vegetarier worden. Daarnaast bijvoorbeeld mensen die niet meer naar McDonalds/KFC/e.d. gaan. Of niet te veel spullen kopen van merken als Nike, adidas etc. Het consumptieproces in het westen is zo hoog dat de rest van de wereld er voor moet lijden.
|
Zolang er vraag is zal er altijd bioindustrie blijven bestaan... Er is nog een hele lange weg te gaan om alle landen hiermee te laten stoppen...
Naja, enigszins heb je wel gelijk dat dat voorbeeldtopic niet geheel representatief is... Hoe meegaant zijn mensen met leed als het een ver-van-mijn-bed-show gaat worden... Dat zal wel een punt zijn waar we met z'n 2en niet uit gaan komen... ![]() Btw, schattingen geven aan dat over 20 jaar de meerderheid van de bevolking vegetarier zal zijn! Hetzij door te weinig tijd hebben om te braden, hetzij de bewustwording! Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 23:15. |
![]() |
||
Citaat:
ook wetten kunnen hieraan getoetst worden. zoals je zelf ook al zegt, heeft europa nogal wat invloed op de bescherming van grondrechten hier. juist door die verdragen kon de EU nederland berispen, zodat de situatie wel moet verbeteren
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat je het Amerikaanse model toch wel behoorlijk overschat en teveel ophemelt en het Nederlandse model toch niet voldoende op waarde weet te schatten. |
![]() |
||
Citaat:
'wat je niet ziet bestaat niet' is voor veel mensen een mooie levensinstelling, dus echt veel zal dr niet veranderen en over die tijd om vlees te maken: hoe lang duurt t nou helemaal om een vleesmaaltijd te magnetronnen....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bewust worden kost tijd en tijd is iets wat men vergeet in deze maatschappij doordat steeds meer mensen zich storen op werk en geld. Ik heb ook wel wat artikelen gelezen dat iig er wel steeds meer vegetariers bij komen. De NVB (vegetariers bond) heeft wel gemerkt dat er iig een groei is van mensen die veggie woorden na gebeuren als kippenpest, MKZ, BSE e.d. Mensen kregen in die tijd verschrikkelijk beelden uit de bioindustrie en dat kregen mensen vaak niet te zien of gingen ze niet voor zoeken. Ik heb ook gemerkt dat er steeds meer mensen op fora vragen gaan stellen over hoe en wat. Niet alleen voor veggie zijnde maar ook gewoon voor het biologische vlees. De vleessector spreekt deze ontwikkelingen graag tegen. En brengen weer de verkeerde beelden naar de mensen toen. Door bijvoorbeeld informatiepakketten bij scholen uit te delen met de 'verkeerde' informatie. Gelukkig heeft de reclame code commissie het in de gaten gekregen door de oplettendheid van Wakker Dier. Maar iedereen kent ook wel de reclame 'ff checken'? Ook weer zo een verkeerd beeld. Bij een programma kvw(.tv) was al duidelijk geworden dat deze keuring heel soep wordt gehandhaafd.
||
Citaat:
|
Van mijn part vergiftigen ze enorme partijen vlees bij de ditributie centra... ik geef werkelijk geen hol om mensen die niet om andere levens geven...
Vlees eten is barbaars, ouderwets, en bovenal onnodig... Het is puur gebasseerd op het feit dat wij ons als mensheid superieur voelen tov. dieren. Ik zie dat meer als een argument om die dieren dan juist bescherming te bieden... Wie zijn wij om elke dag miljarden dieren onnodig af te slachten.. wie zijn wij om te bepalen over levens... Mensen zijn zo fokkin hypocriet... Heel Nederland zou op hoge poten staan als er een honden en katten abatoir zou komen... Alleen maar omdat we met die beesten toevallig een andere band hebben... En het maar hebben over die lieve lammetjes in het weiland.. schattig he!
||
Citaat:
En er zijn niet teveel mensen. Er is meer dan genoeg voedsel voor iedereen. Probleem is de distributie.
||
Citaat:
is dit te lomp?? kan net toch??
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast spreekt hij zichzelf tegen (ook niet zinnig) wat de waarde van zijn verhaal ver naar beneden haalt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|