Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
en ook strafrechtelijk het is geen diefstal; de bevrijders eigenen zich de dieren niet toe kortom: hulde
||
Citaat:
ennum....je bereikt er wel degelijk wat mee, de prijs van nertsen stijgt, waardoor de vraag daalt
||
![]() |
Citaat:
Dit mag dan niet positief overkomen naar de buitenwereld, het kost die sector wel handen vol geld en dat is dan ook het doel wat erachter zit... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heet dat geen slavernij eigenlijk? Levende wezens bezitten om ze vervolgens uit te buiten? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Overigens hebben zwarten en joden niets met niet-mensen te maken.
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Je bereikt er alsnog wel degelijk wat mee, nertsen worden speciaal gefokt zodat ze de ideale pels krijgen, als ze uit hun kooien zijn en wild gaan paren hebben de fokkers er he-le-maal niks meer aan, en het wordt ook nog eens duurder omdat er meer kosten bij komen kijken, verzekering, vergoeding van vernielingen en vrijgelaten nertsen noem maar op, bovendien is het uiterst demotiveren als je nertsen ineens pleite zijn, werkt wel degelijk dus
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zelfs ben ik trouwens van mening dat dierenactivisten geen recht hebben om zomaar het eigendom van anderen te vernielen en voor financiele schade te zorgen onder het mom van 'red de arme dieren'. Was ook een goed artikel in Elsevier een aantal weken geleden hierover |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je ergens dieren loslaat die niet van jou zijn (ik kom nu niet aan met "dieren hebben geen eigenaar" je begrijpt wat ik bedoel) dan ben je toch echt in overtreding van de geldende regels. |
![]() |
||
Citaat:
Hahaha!!! Maar natuurlijk zijn ze wel gewend om in gevangenschap te blijven. Nou, dan kun je ze net zo goed daar laten. Ik denk toch echt dat ze dan eerder gedoemd zijn te sterven. Maar het is waar je op geilt, huh. ![]()
||
Citaat:
![]() en zoals ik al uitlegde, is er ook geen objectief recht waarin de acties van de activisten worden goedgekeurd, maar dat komt omdat onze wetten op dit gebied verwerpelijk zijn (net als bijv de apartheidswetgeving in de vs voor martin luther king), dus dan is zo'n actie wel goed en duh dat veel mensen het hier niet mee eens zijn, maar dat was bij de apartheidswetgeving ook. they just have to open their eyes
|
![]() |
||
Citaat:
Als er opeens minder nertsen zijn omdat dierenactivisten ze steeds vrijlaten zal de prijs idd stijgen omdat er minder van zijn, maar de vraag daalt dan niet perse. Sommige mensen zullen dan nog steeds nertsenbont willen, en niet allemaal zullen afgeschrikt worden van de hogere prijs. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maargoed, wie wil jij geloven, aktivisten die juist het beste voor zon beest willen of een fokker die alleen maar geld uit zon beest wil halen... En al zouden ze doodgaan, je doet nogsteeds de industrie schade aan, dood zouden ze dan toch gaan hoe bot het ook klinkt... Persoonlijk geloof ik er alleen niet in dat ze niet overleven dus.. |
![]() |
||
Citaat:
weet je wat nou het mooie is: Demonstraties kan je niet verbieden, staat in de grondwet dat iedere nederlandse burger het recht heeft om te demonstreren en zich te verzetten
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik zou zo'n actie best actief willen steunen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nu maar 95%. ![]() Maar goed, ik had 't niet beter kunnen zeggen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Luxegoederen zijn over het algemeen vrij elastisch, maar ik weet niet of dat bij nerts ook zo is. Het is een product dat de opinie tegen heeft, de afnemer wil zich er dus duidelijk mee profileren, wat de elasticiteit verlaagt. Vraag me af of de branche-organisatie daar cijfers over vrijgeeft. En van dat gezeur over 'je kunt geen levend wezen bezitten': Dat kan heel goed.
||
![]() |
Citaat:
![]() Nertsen worden gevild en dan in het kattevoer gedaan ofzo. Het gaat om de velletjes. Dvs...
||
Citaat:
Wanneer je een statement wil maken met een demonstratie is nog tot daar aan toe, maar ga dan geen nertsen vrijlaten die niet kunnen overleven in de vrije Nederlandse natuur. omdat ze anders worden "afgeslacht". En doe dat dan zeker niet, net als een aantal jaar terug, bij een fokkerij vlak langs de snelweg... Fokkers zijn over het algemeen hele normale mensen, die heel goed voor hun dieren zorgen... Jah, de dieren zitten in gevangenschap, soms in hele rare omstandigheden, maar dat komt omdat de regering dat een tiental jaar terug heeft gestimuleerd toen de publieke opinie nog heel anders was... Nu is de publieke opinie veranderd en wordt alles zomaar op de landbouwsector geschoven terwijl de regering wel degelijk haar verantwoording mag nemen in dit geval (en misschien de bevolking indirect ook!) Vraag een willekeurige fokker of hij het voor zijn dieren beter wil maken en hij zal positef antwoorden... Maar meestal kan hij niet omdat dat financieel niet haalbaar is en door zal moeten gaan op deze manier... Wanneer de regering de verantwoording had genomen had ze net als bij de opkomst van de "bioindustrie" nu ook rijkelijk met subsidies moeten strooien om het dierwelzijn te verbeteren... Maar ze geven niet thuis... En ook de consument (de niet vegetarier) kan in dit geval wel een steentje bijdragen... Er is genoeg vlees dat van biologische veehouderijen komt... Maar zo gierig als we zijn willen we natuurlijk wel weer het goedkoopste stukje vlees op ons bord en waar komen we dan uit.... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hoe komen jullie erbij dat nertsen niet kunnen overleven in de vrije natuur?
Omdat degene die TEGEN die bevrijdingen zijn dat zeggen? Lijkt me een alles behalve objectieve bron... Hier staat een artikel van mensen die het beste voor die beesten willen dus ze echt niet ten dode opgeschreven de natuur in zullen schoppen: http://www.webwarper.net/ww/~GZ/www....ding/7.shtml?* |
![]() |
||
Citaat:
@tacidvs: Was jou reactie hierboven voor mij bedoeld? Zo ja, leg dat eens verder uit dan... ![]() Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 16:20. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar door zulke acties ontstaat ophef, waardoor er een discussie ontstaat. met andere woorden, met niets doen gebeurt er niets, zo krijg je aandacht voor een probleem. met hopelijk als resultaat verbod op fokken. jammer voor de nertsboer, mooi voor de dieren en @ tacidvs: mijn punt is juist dat je praktisch en juridisch gezien wel dieren kan bezitten, maar dat dat ethisch (en natuurrechtelijk, was tacidvs geen fan van aristoteles??) niet kan. je kon vroeger ook mensen bezitten, maar dat vinden we nu ook niet meer goed. zo'n zelfde ontwikkeling zou zich wat betreft dieren moeten gaan voordoen.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|