Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
*henkennig* vaak nadenken over wat welke gevolgen kan hebben. Maar eerlijk gezegd is dat toch best een "optimistische" instelling? 'k kan dr namelijk grotendeels vrolijk bij blijven.
|
![]() |
pessimist van binnen al kan ik erg vrolijk zijn en ben voor kennisen en mensen die ik niet ken een echte huppelkut. Ik praat tegen zulke mensen niet snel over dat ik denk dat ik het niet kan etc maar roep altijd heel hard 'komt vanzelf wel goed' (stiekum probeer ik mezelf daar ook van te overtuigen)
|
ik ben heel optimistisch en daardoor vrij naief probeer ook alles goed te maken tussen andere mensen.
Maar als ik teleurgesteld ben of kwaad op mezelf ben omdat iets niet wil lukken ben ik echt een pessimist. Maar dat is gelukkig niet zo vaak ![]() kus
|
Verwijderd
|
Ik weet niet wat ik 'eigenlijk' ben. Sinds ik een tijd lang ontzettend pessimistisch ben geweest (met alle gevolgen van dien) heb ik op een gegeven moment gewoon gezegd tegen mezelf 'En nu is het uit met dat pessimisme' en ben ik daar -zogezegd- de strijd mee aangegaan. Ik merk dat als je een tijd lang heel consequent je negatieve gedachtes negeert of corrigeert door er meteen een positieve gedachte aan toe te voegen, je dit na een tijd automatisch ga doen. Met als gevolg dat ik steeds optimistischer begin te denken en dat dit al duidelijk zo zijn vruchten af werpt
![]() |
![]() |
|
![]() |
Alles wat mezelf betreft tracht ik de eeuwige optimist te zijn. Ik probeer nooit de moed op te geven en altijd door te gaan, ongeacht wat er gebeurt. Wellicht noemt men dat in normale woorden koppigheid
![]() Wat de hedendaagse politiek, de geschiedenis en de condition humaine betreft, ben ik vrij pessimistisch. Hier probeer ik ook echter steeds de positieve kanten te zien. Je bent kind van de Verlichting of je bent het niet ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
van optimist naar pessimist Verwijderd | 23 | 26-11-2013 19:12 | |
De Kantine |
Ben jij een optimist of een pessimist? Missy | 40 | 11-07-2008 20:34 | |
Psychologie |
Hoe ben jij echt? Sagana | 46 | 07-06-2007 01:00 | |
De Kantine |
Ben jij een optimist of pessimist? Quincy | 90 | 02-04-2004 14:59 | |
Psychologie |
Moeite met mensen geloven MazeMouse | 8 | 03-01-2003 22:03 | |
De Kantine |
Zie jij jezelf als een optimist of pessimist? Verwijderd | 11 | 30-04-2002 13:10 |