Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2003, 19:47
Deathflower
Deathflower is offline
hmm relatie met een meisje gehad van ongeveer een jaar, en ben gegaan zover mogelijk is met een meisje ent was lekker maar goed, nu een vriend, bijna 3 jaar, dus ben bi
Oud 12-09-2003, 20:58
Nieni
Nieni is offline
Ik twijfel tussen biseksueel en lesbisch, maar denk het laatste. Simpelweg omdat ik al twee jaar niet begrijp wat je in een man kunt zien.
Oud 12-09-2003, 21:37
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
Nieni schreef op 12-09-2003 @ 21:58:
Simpelweg omdat ik al twee jaar niet begrijp wat je in een man kunt zien.
Helemaal met je eens, wat kan je nou in godsnaam in een man zien?
Oud 13-09-2003, 16:34
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik heb ook dat ik nog niet verliefd ben geworden op ene meisje maar zkr weten wle een sozu willen expirimenteren..
vroeger al eens gedaan en heb nu ook een vriend die ervan weet en het best leuk lijkt
Oud 13-09-2003, 16:43
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
ik vind het toch steeds weer apart dat de verhouding bi/homo-meisje : bi/homo-jongen ongeveer 15:1 is op 't forum
Oud 13-09-2003, 17:30
Verwijderd
ik ben hetero, maar ik ken wel 2 meisjes die bi zijn
Oud 13-09-2003, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Nieni schreef op 12-09-2003 @ 21:58:
Ik twijfel tussen biseksueel en lesbisch, maar denk het laatste. Simpelweg omdat ik al twee jaar niet begrijp wat je in een man kunt zien.

In mannen niets... in jongens van alles
Oud 20-09-2003, 17:31
sterre
sterre is offline
ik ben er vrij hard van overtuigd dat ik bi ben... kzeg altijd datje het maar op 1 manier kan ontdekken: het uitproberen! ik heb momenteel een relatie met een meisje en voorlopig vind ik het best leuk zo maar ik zie mezelf nog niet meteen in het huwelijk stappen met een meisje of samenwonen of zow...

nog even iets zeggen ieder persoon onder ons heeft wel een beetje bi in zich, ook al zeggen ze dat ze 'overtuigd hetero' zijn... je moet het je voorstellen als een lijnstuk. langs de ene kant staat er homo langs de andere kant hetero. en iedereen zit op die lijn! de ene nijgt al harder naar de ene kant dan naar de andere, maar er is niemand 100% hetero... (zo denk ik er toch over!)
Oud 20-09-2003, 18:06
miekmuis
miekmuis is offline
Ik ben gewoon hetero. Natuurlijk zie ik genoeg mooie meisjes en ik zou ook best een keer met een meisje willen zoenen, maar een relatie met een meisje spreekt me toch echt niet aan.
Doe mij maar een lekker mannelijke man.
Oud 20-09-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 08-09-2003 @ 19:40:
Die zijn toch wel te vinden? Alleen weet ik niet of je dat als versierzin moet gebruiken (maar ja hoe kom je er anders achter..moet je eerst weer 5 maanden met zo'n meid leuk doen ^_^)

Hm, maar als ik alleen sexueel aangetrokken ben tot vrouwen (meer tot mannen trouwens) dan ben ik toch nog geen bi...of wel??
ben nog op zoek en nee dat lijkt me ook niet zo'n goeie openingszin (ow die 5 maanden dat maakt niet uit, moet het wel een mooi en leuk meisje zijn dan doen we die ander gewoon als nieuwe 'ervaring' )

Citaat:
Havock schreef op 13-09-2003 @ 18:30:
ik ben hetero, maar ik ken wel 2 meisjes die bi zijn
voeg ze samen in je kamer en je hebt een trio
Oud 21-09-2003, 10:56
Verwijderd
de mensen die echt wat geprobeer hebben, hoe heb je dat aangepakt?als je een relatie met een meisje hebt nu, hoe heb je die gekregen, waar ben je dat meisje tegengekomen. lijkt mij eigenlijk niet dat je die in een discotheek even tegenkomt...omdat je niet echt aan mekaar kan zie wat je bent...maar k weet ni...vraag ik me af, hoe jullie met ze in contact zijn gekomen..
Oud 21-09-2003, 11:36
Hyperke
Hyperke is offline
waarom zijn er lesbiennes op de wereld, mannen zijn geen kannibalen hoor
Oud 09-12-2003, 17:23
boixy
boixy is offline
volgens mij is dat bi zijn gwoon een trend.....

ikke val op vrouwen en dat vind ik helemaal prima..
Oud 09-12-2003, 17:33
Vaz
Vaz is offline
ja en paar geleden was het nog neej ik ben helemaal hetero en tegenwoordig hoor je alleen maar ja ik ben BI.. jij niet dan ?? ik begrijp het niet
Oud 09-12-2003, 18:51
boixy
boixy is offline
Ikzelf kan het me idd moeilijk voorstellen (k ben 100% les).
maarre ik geloof wel dat er mensen zijn die bi zijn.

Ik hou t gwoon lekker bij ALLEEN vrouwen
Oud 10-12-2003, 21:04
jet
jet is offline
ik ben altijd verliefd geworden op mannen.. maar toch heb ik t gevoel dat ik ook op vrouwen val.. maarja ik ben pas 15 dus heb nog genoeg tijd om t uit te zoeken
Oud 11-12-2003, 19:11
Anne
Anne is offline
Ik heb een vriendin.
Oud 11-12-2003, 20:06
Redhair
Redhair is offline
Ja ik ben bi. ben namelijk verliefd op een vriendin van me maar ook al vaak genoeg op jongens geweest. die vriendin is ook bi en we heben wel eens gekust, meer niet
Oud 16-12-2003, 13:58
Rozemeisje
Rozemeisje is offline
I am as gay as can be!

Meisjes zijn gewoon veel liever en mooier!

Wat zoenen en seks betreft... ehm nou ja wanneer ik verliefd ben maakt me dat allemaal niet meer uit en is bij wijze van spreken alles lekker! Moet toegeven dat de paar jongens die ik heb gezoend opzich wel lekker zoenden maar miste echt die twinklin die ik bij mijn ex-vriendin wel had!

Vind het wel leuk dat er zoveel meiden bi-curious zijn maar je moet wel weten; je bent het of je bent het niet. Dus niet van: ik zoen een meisje, ik ben stoer en ben nu bi!
Oud 17-12-2003, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Rozemeisje schreef op 16-12-2003 @ 14:58:
I am as gay as can be!

Meisjes zijn gewoon veel liever en mooier!

Wat zoenen en seks betreft... ehm nou ja wanneer ik verliefd ben maakt me dat allemaal niet meer uit en is bij wijze van spreken alles lekker! Moet toegeven dat de paar jongens die ik heb gezoend opzich wel lekker zoenden maar miste echt die twinklin die ik bij mijn ex-vriendin wel had!

Vind het wel leuk dat er zoveel meiden bi-curious zijn maar je moet wel weten; je bent het of je bent het niet. Dus niet van: ik zoen een meisje, ik ben stoer en ben nu bi!

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik alleen bi-curious ben of gewoon bi. Heb tot nu toe alleen gezoend, en dat was uit nieuwsgierigheid maar ik ben ook wel eens verliefd geweest op een meisje (waar ik niet mee gezoend heb). Maar dat kunnen net zo goed puberale hormoontjes zijn geweest.

Nou ja, de tijd zal het tonen
Oud 17-12-2003, 16:59
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Hyperke schreef op 21-09-2003 @ 12:36:
Oud 18-12-2003, 09:03
Verwijderd
Citaat:
boixy schreef op 09-12-2003 @ 18:23:
volgens mij is dat bi zijn gwoon een trend.....
Natuurlijk zijn er mensen die (doen alsof ze) bi zijn om erbij te horen, maar ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die écht bi zijn en op mannen én vrouwen verliefd kunnen worden (zoals ik ).
Oud 18-12-2003, 18:37
Suicidal Tendency
Suicidal Tendency is offline
Ik denk dat ik hetero ben, weet het eigenlijk wel zeker. Maar ik val ook niet op geslacht maar op de persoon, alleen zijn dat nog altijd meisjes geweest.
Maarja als ik op een jongen zou vallen, tja niks aan te doen, als ik het maar naar me zin heb...
Oud 22-12-2003, 21:07
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Kben bi, en ik ben het niet om erbij te horen ofzo dat vind ik echt onzin. Kzeg ook niet dat ik bi ben omdat ik es met een meisje heb gezoend... Was er al achter voordat ik met een meisje heb gezoend. Ik hou gewoon van beide
Oud 22-12-2003, 21:20
annelieke
annelieke is offline
ben bi jah......

nooit verliefd geweest op een meisje, maar ook nog nooit op een jongen... wel sterke gevoelend gehad voor zowel jongens als meisjes...
ook met beide al vaker gezoend... nooit echt sex met een meisje gehad of wat dan ook, nou jah bijna nooit (ligt eraan wat je onder sex verstaat) iig nix zonder kleren met een meisjes gedaan
Oud 23-12-2003, 09:53
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
WelcomeHome schreef op 13-09-2003 @ 17:43:
ik vind het toch steeds weer apart dat de verhouding bi/homo-meisje : bi/homo-jongen ongeveer 15:1 is op 't forum
omdat de meeste mensen ( zeg maar: heikneuters ) lesbische mensen minder "schokkend" vinden dan homosexuele mensen, waarschijnlijk omdat je vaker lesbies in films ziet ofzo k snap het niet hoor, mensen kijken niet op als er 2 meisjes staan te zoenen in het vondelpark, maar kijken wel ff nieuwsgierig uit hun ooghoekjes als er twee jongens staan..
Oud 23-12-2003, 09:55
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Hyperke schreef op 21-09-2003 @ 12:36:
dat is echt een belgische opmerking!
Oud 23-12-2003, 10:19
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik heb altijd eigenlijk al geweten dat ik zwaar lesbisch ben maar heb er verder nog geen ervaringen mee.
Oud 23-12-2003, 13:38
Wasmiddel X
Wasmiddel X is offline
Goh, is bi een trend?
Tuurlijk niet, vroeger was ook 70% van de meisjes rond de 12 tm 17 het .
Het is idd een trend. waarom gaan zoveel meisjes altijd elkaar afbekken in een discoteek om jongens op te hitsen
Ik zou er haast A-seksueel van worden
Oud 23-12-2003, 13:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Wasmiddel X schreef op 23-12-2003 @ 14:38:
Ik zou er haast A-seksueel van worden
Doe dat vooral.
Oud 23-12-2003, 13:55
kever
kever is offline
Oud 23-12-2003, 13:56
annelieke
annelieke is offline
gadver

nog een reden voor de meiden om vooral anderen van het eigen geslacht op te gaan zoeken
Oud 23-12-2003, 14:17
Verwijderd
Mijn vriendin en ik zijn beiden ABSOLUUT 100% Hetero...

geluk wel zeg, zou denk ik nie met een bi iemand kunnen leven,... iedereen is je concurentie!
Oud 23-12-2003, 14:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 23-12-2003 @ 15:17:
Mijn vriendin en ik zijn beiden ABSOLUUT 100% Hetero...

geluk wel zeg, zou denk ik nie met een bi iemand kunnen leven,... iedereen is je concurentie!
Ja, en nu slechts 50% ofniet?
Oud 23-12-2003, 15:19
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben geen bi, maar ik voel af en toe wel een soort aantrekking tot vrouwen. Niet bepaald sexueels ofzo, maar ik vind vrouwen gewoon mooier dan mannen. Vind het totaal niet vervelend om naar ze te kijken. Voorderest heb ik geen rare gedachtes/fantasien en heb gewoon een vriend
Oud 25-12-2003, 17:19
Verwijderd
Ik vind vrouwen ook mooier en kijk er graag naar. Dit vindt ik geen "bi" verschijnsel maar meer dan normaal. Als we het toch als "bi" verschijnsel gaan bekijken ben ik niet iemand die het woord/gevoel "bi" afkeurd of zelfs gebruikt. Ik voel me aangetrokken tot mensen, man OF vrouw. Zo word je geboren en wat mannen betreft... ik denk dat door het haantjes-gedrag dit een beetje onderdrukt wordt. Uiteindelijk is iedereen bi. Zelf zou ik wel kunnen zoenen en "vrijen" met vrouwen, maar sex hebben is voor mij niet aantrekkelijk met vrouwen... daar trek ik de lijn.
Ik heb nu een hetero relatie, ben nog niet echt verliefd geweest op een meisje, maar heb wel plaatjes en achtergronden van mooie vrouwen (en dat is ook niet omdat ik zo wil zijn).

Mijn conclusie is dan ook; iedereen is bi en dat wordt bepaald door je opvoeding. Vrouwen zijn mooier!
Oud 25-12-2003, 17:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 25-12-2003 @ 18:19:
Mijn conclusie is dan ook; iedereen is bi en dat wordt bepaald door je opvoeding. Vrouwen zijn mooier!
Ja, heel leuk en aardig, maar je zei exact hetzelfde al in dit topic.
Oud 25-12-2003, 17:49
juno
juno is offline
Citaat:
kever schreef op 23-12-2003 @ 14:55:
[afbeelding]

Nou hoor, ik was vroeger helemaal gek van CHIPS, en dan dus vooral van Erik Estrada ja.

Die blonde was zo'n varkenskop!
Oud 25-12-2003, 17:55
juno
juno is offline
Vrouwen zijn ook esthetisch gezien mooier. Kindertjes zijn nog veel mooier. alle jonge ouders zijn helemaal verrukt van hun kroost. Iedereen gaat kraaien bij het zien van zo'n mooie baby.

Ben je dan pedofiel?

Ik denk dat je iets MOOI vinden, als in oogstrelend, moet onderscheiden van iets LEKKER vinden, als in je wordt er opgewonden van.
Oud 26-12-2003, 00:16
stout!
stout! is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 20-08-2003 @ 23:24:
Ik vind dat als je wel zou willen zoenen met een meisje, maar er niet verliefd op zou worden, dat je dan niet biseksueel bent, eigenlijk.

Mjah, de wereld zou zo veel mooier zijn als iedereen biseksueel was, en het slaat toch nergens meer op dat zoveel mensen, hoe fantastisch ze iemand ook vinden, ze er toch niet verliefd op worden simpelweg omdat diegene de verkeerde feromonen afscheidt... toch...?
Maargoed, ik ben zelf dus heteroseksueel, en ja, dat weet ik zeker. Ik heb bij jongens die ik leer kennen regelmatig het gevoel van 'goh, op hem zou ik verliefd kunnen worden' en bij meisjes nóóit. Hoogstens het idéé dat het zou moeten kunnen, maar dan altijd met het gevoel dat het toch niet gebeurt. Daarnaast ken ik enkele meisjes waarvan ik vrijwel zeker weet dat als ik biseksueel was geweest, ik zéker op tenminste een van hen verliefd zou zijn (geweest).
Ja, precies dit. Ik heb overigens weleens met een vriendinnetje van me gezoend, wel meerdere keren eigenlijk... maar dat is meer voor het leuk of om jongens te pesten.
Ik walg niet van meisjes, ik vind ze niet afstotelijk en kan ze ook kussen, maar ik beschrijf verschil altijd zo:
Als heel dicht bij een leuke jongen zit, we kijken elkaar diep in de ogen en onze hoofden komen steeds dichter bij elkaar... dan voel je een soort magnetisme, een heel sterke aantrekkingskracht. En dat heb ik dus bij meisjes niet, ik voel geen instinctief verlangen om ze te zoenen. Maar ik kan het wel, en ik kan het zelfs leuk vinden.
Ik ben ook nog nooit intens verliefd geweest op een meisje. Ik kan meisjes heel erg mooi vinden en ook sexy, maar ik heb nooit dat ik een meisje echt 'lekker' vind en dat ik haar kleren van haar lijf wil scheuren. En bij jongens wel, soms.
Oud 29-12-2003, 16:50
lindaxxxies
lindaxxxies is offline
hai hai

ik twijfel al een tijdje of ik hetero ben of niet.
ik val in ieder geval op jongens, maar ik voel me ook weleens aangetrokken tot meisjes. en denk er ook wel vaak aan.
ben nog nooit verliefd geweest op een meisje en heb ook nog nooit met een meisje gezoend.
al zou ik het wel graag willen.

hoe krijgen jullie dat trouwens voor elkaar..??
voel je dat aan ofzo als een meisje ook met jou wil zoenen?

kortom: hoe is het gebeurd???

-x- me

Laatst gewijzigd op 29-12-2003 om 16:52.
Oud 29-12-2003, 21:11
Verwijderd
ik ben bi. ik ben er nu bijna 3 jaar achter.
Oud 29-12-2003, 21:46
meddle
meddle is offline
Ik ben er nog niet helemaal achter. Ik kan mannen wel aantrekkelijk vinden, maar daar houd het dan ook op.
Voor ik mijn eerste echt 'serieuze' relatie met een meisje had twijfelde ik al aan mezelf, heb wel een aantal relaties gehad met jongens maar voelde me nooit op mijn gemak. Ik leerde dus (mijn nu ex) vriendin kennen, en opeens kwamen alle emoties bij me boven die ik echt wel gemist had in mijn vorige relaties, het 'magnetisme' zoals stout! het noemt, het gevoel niet meer zonder die persoon te kunnen, en vooral het klote gevoel toen het uit was, had ik nooit last van toen het gedaan was met de anderen.
Oud 29-12-2003, 22:10
Apomes
Apomes is offline
alle meisjes hier zijn bijna BI, ik denk dat de meeste denken als ze een ander meisje mooi vinden dat ze direct BI zijn .

ikzelf ==> BI, jammer want dat wilt zeggen dat ik geen keuzes kan maken .
Oud 30-12-2003, 02:11
poezewoefke
poezewoefke is offline
Ik zelf ben lesbisch. Ik weet het bijna 2 jaar. In het begin dacht ik dat het aan de puberteit lag maar mijn mening is daarover helemaal verandert, ik ben 100% lesbi. Heb het wel geprobeerd met jongens (nooit in bed) maar ze kunnen me helemaal het gevoel niet geven dat ik bij een meisje heb, ik kan zeggen dat het een mooie jongen is maar krijg er geen gevoelens voor. Nu verkeer ik al een maand en 3 weken met mijn vriendin. We hebben een goede relatie en zijn al verder gegaan.
Je moet niet denken dat je bi bent omdat je van een meisje (voor meisjes) of een jongen (voor jongens) kunt zeggen dat je hen mooi vindt. Je bent pas bi als je er echt gevoelens voor krijgt.
Oud 01-01-2004, 23:16
phensicske
phensicske is offline
Ik vind het heel moeilijk om erachter te komen. Ik heb in het lager nog gezoend met een hoop meisjes op mijn feestje. En ja, het was wel leuk, maar ik was op geen enkel meisje verliefd. Nu heb ik sinds vorig jaar een goede vriendin waar ik dus wel gevoelens voor kreeg. Ze vertelde me dat ze reeds met meisjes had gezoend en toen we op een fuif lastiggevallen werden door een paar jongens deden we alsof we lesbisch waren. Zij heeft wel het initiatief genomen, ik zou het niet gedurfd hebben. We hebben toen dus getongzoend.Toen is er een hele poos niets meer gebeurd tot gisteren.
We zijn samen gaan feesten en (reeds paar glaasje op) ik nam haar af en toe eens dicht bij me en gaf dan een kusje in haar nek of zo.
Het moest nu wel lukken dat een meisje me probeerde te versieren op dat feestje. Het was de eerste keer dat dat me overkwam, dus vond ik het wel tof. Maar ik heb er niet op in gegaan, want ze was totaal mijn type niet en ik heb gevoelens voor die vriendin, dus. (Straal je biseksualiteit uit? Een paar lesbische vriendinnen van me zeggen dat ze het voelen dat iemand lesbisch is...ze dachten dat ik ook lesbisch was)
Uiteindelijk bleef ik bij haar slapen...
Ik leg me heel dicht bij haar en zeg haar dat ik haar graag zie. Ze zegt dat ze me ook graag ziet. Ik streel haar en ze reageert. We babbelen zo een uur of zoiets en dan wou ze gaan slapen. Ze trok haar arm weg en legde zich meer op haar rug. Ik laat mijn arm rusten en ze zegt dat het niet erg is.
Dan hak ik uiteindelijk de knoop door en kus haar op haar mond.
En blijf haar kussen...ze beantwoord de kus en het wordt een superlange lekkere kus. Terwijl we aan het kussen zijn streel ik verder en waag ik me al eens verder. We hebben dus uiteindelijk elkaars (blote) borsten gestreeld en billen.Toen opeens was het weer gedaan en hebben we er niets meer over gezegd.
Het is niet zo dat ik een relatie met haar wil, dat lijkt me heel raar.
Maar toch blijf ik aangetrokken tot haar, ik vind het een nogal rare situatie. Ben ik nu bi? (Want jongens interesseren me degelijk en heb ook al verschillende relaties achter de rug)

(Ah ja, sorry dat dit zo'n lange tekst geworden is)

Laatst gewijzigd op 02-01-2004 om 01:32.
Oud 02-01-2004, 13:37
Waltz
Waltz is offline
Ik weet het niet. Ik vind het moeilijk om de verschillende vormen van 'liefde' van elkaar te onderscheiden. Op sommige momenten voel ik me aangetrokken tot goede vriendinnen omdat ik veel om ze geef, maar betekent dat dan ook dat ik 'verliefd' op ze ben? Of is dat alleen maar 'houden van'?
Heeft niet iedereen wel eens sterk de neiging een goede vriendin te omhelzen? (En is dat dan eigenlijk een soort seksuele neiging?) En een goede vriendin sterk te missen en continu aan haar te denken als je haar lang niet hebt gezien? Dat gevoel lijkt (voor mij) erg op verliefdheid. Ik neig er dus ook sterk naar om te zeggen dat iedereen op iedereen verliefd kan worden...
Oud 02-01-2004, 16:13
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Valse schreef op 02-01-2004 @ 14:37:
Ik weet het niet. Ik vind het moeilijk om de verschillende vormen van 'liefde' van elkaar te onderscheiden. Op sommige momenten voel ik me aangetrokken tot goede vriendinnen omdat ik veel om ze geef, maar betekent dat dan ook dat ik 'verliefd' op ze ben? Of is dat alleen maar 'houden van'?
Heeft niet iedereen wel eens sterk de neiging een goede vriendin te omhelzen? (En is dat dan eigenlijk een soort seksuele neiging?) En een goede vriendin sterk te missen en continu aan haar te denken als je haar lang niet hebt gezien? Dat gevoel lijkt (voor mij) erg op verliefdheid. Ik neig er dus ook sterk naar om te zeggen dat iedereen op iedereen verliefd kan worden...
Ja, ik herken me hier ook sterk in!
Oud 02-01-2004, 22:45
meddle
meddle is offline
ik snap wat je bedoelt, ik hou ook heel veel van mijn beste vriendin, maar ik zou geen relatie met haar willen. integendeel tot andere meisjes
ik denk dat het hetzelfde is tussen hetero meisjes, ik denk niet dat die ook een relatie met hun beste vriend zoude willen ?!
Oud 02-01-2004, 23:33
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
meddle schreef op 02-01-2004 @ 23:45:
ik snap wat je bedoelt, ik hou ook heel veel van mijn beste vriendin, maar ik zou geen relatie met haar willen. integendeel tot andere meisjes
ik denk dat het hetzelfde is tussen hetero meisjes, ik denk niet dat die ook een relatie met hun beste vriend zoude willen ?!
Eigenlijk, zo had ik het nog niet bekeken. Alhoewel, ik wil met geen enkel meisje een relatie en ik zie wel degelijk een jongen zien, maar ik heb het lef niet om het hem te zeggen...
Toch zie ik die vriendin wel echt graag.

Pff..dit is zó verwarrend!
Topic gesloten

Regels voor berichten