Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
het is volgens mij inderdaad zo dat nu de examenstof wel als schoolonderzoek getoetst mag worden. eerder niet, en bij ons op school deden ze wel aan sjoemelen
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hoi,
Leuk om alles zo te lezen wat jullie ervan vinden. Ik heb zelf Grieks en Latijn, en alletwee de onderwerpen vielen me wel tegen. Cicero is erg abstract en theoretisch. Bij Euripides dacht ik eerst dat het omdat het een tragedie was er nog wel wat actie in zou zitten, maar dat valt dus tegen. Wat ik er lastig aan vind is dat de zinnen erg compact zijn, met erg veel 'nadats'. Wat ik me afvroeg is hoe jullie door de stof heen gaan. Bij Latijn moeten we thuis elke keer iets van 10 regels vertalen, die we in de les nakijken. Saai dus. Bij Grieks vertalen we altijd in de les, ieder voor zich 12 regels. Als je vragen hebt, is de leraar beschikbaar. Maar verder doen we erg weinig bij beide talen aan al die vragen die ertussen staan, en ik vraag me af of dat wel handig is. |
![]() |
|
![]() |
Cicero vind ik heel goed te doen, na een tijdje kun je zijn zinnen grammaticaal begrijpen zonder naar de woorden te kijken. Thema vind ik ook wel interessant.
Stel je hebt Tacitus, Livius of Seneca als examenonderwerp..... ![]() Grieks heb ik niet. En wij hebben vandaag ook net een SE Cicero gehad, hoofdstuk 6 t/m 9 en een proefvertaling. Doen ze voor zover ik weet al paar jaar zo. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en onze lerares gaat er prat op dat haar schoolexamens van hetzelfde niveau zijn als het centraal schriftelijk. Verder sta ik nu een 7,2 (en we krijgen nog een proefvertaling terug die ik waarschijnlijk wel goed heb gemaakt), dus moet ik een 3,8 halen voor een voldoende. Dat lijkt me haalbaar.
|
![]() |
|
|