Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2003, 16:46
BBEM
BBEM is offline
ik zou op zich best willen emigreren naar een land zoals australie, voor met name de rust en ruimte die je daar hebt. maar aan de andere kant zit je ook weer met dat alles wat ik hier heb dan kwijt zal zijn.
Oud 29-08-2003, 16:57
Verwijderd
Citaat:
lexus656 schreef op 29-08-2003 @ 17:23:
mensen die daar op straat leven hebben de zelfde redenen als de daklozen hier, het gros wil gewoon niet werken van die mensen
Tuurlijk, die mensen leven voor hun plezier op de straat en het gros is natuurlijk lui en zit liever de hele dag in een prullenbak te graaien i.p.v. een leuke baan te hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 29-08-2003 @ 17:57:
Tuurlijk, die mensen leven voor hun plezier op de straat en het gros is natuurlijk lui en zit liever de hele dag in een prullenbak te graaien i.p.v. een leuke baan te hebben.
idd sommige mensen hebben een hekel aan deze maatschappij en hebben geen zin meer om in die sleur te zitten en besluiten om op straat te leven, en anderen hebben psychische problemen, en de 3e categorie is gewoon TE lui
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:42
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 29-08-2003 @ 17:39:
En hoe hoog is die WW-uitkering? .
net zo hoog als het minimum inkomen, om toch in de eerste levens behoeften te kunnen voorzien
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:45
horsepills
horsepills is offline
ik zou naar polen verhuizen, aardige mensen, goedkoop, mooi land, knappe vrouwen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:33
sweetymy;)
sweetymy;) is offline
Ja ik zou graag in mexico willen gaan wonen met mijn vriend of in miami..

waarom? Warm mooi land en ja omdat die landen ons wel treken..

waaarom nu niet.. ik ben te jong zit nog op school
te weinig geld

ben een mama's kindje... Maarja is ook maar door 1 ding gekomen dat ik nu een mama's kindje ben nouja 2 dingen
Oud 29-08-2003, 20:41
Envy
Envy is offline
Ik zou wel naar engeland willen emigreren jah...
Oud 29-08-2003, 23:14
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
neu, ik vind het wel best hier
Oud 29-08-2003, 23:22
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
lexus656 schreef op 29-08-2003 @ 17:25:
kortom Amerika here i come
Jij en ik samen!
Ik zou best naar de VS willen emigreren ja... Alleen al omdat het daar allemaal veel makkelijker gaat, iedereen veel vriendelijker (ook al lijkt het supernep) en I get to speak english all day long!
Nee, ik vind het echt geweldig, vooral studeren/werken lijkt me waanzinnig daar. Neemt niet weg natuurlijk dat het in Nederland ontzettend goed geregeld is... Ik denk dat ik een paar jaar in de VS ga wonen en tóch weer terugkom in Nederland...
But, you never know!
Oud 30-08-2003, 08:19
WolterB
WolterB is offline
nee, vooropig niet iig

ik voel me nu prettig hier in nederland en zou dr niet aan moeten denken om een heel leven daar acher te moeten laten nu
Oud 30-08-2003, 09:10
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
nou Frankrijk lijkt me wel gaaf om daar te wonen, maar dan ga ik Nederland toch missen, dus geef mij maar Nederland, we hebben het hier hartstikke goed, dusse... (nou ja, op bepaalde dingen na )Magoe, ik blijf ook een kaaskop. Ten eerste vind ik het vreten in het buitenland meestal zo ontiegelijk goor! en in het buitenland doen ze soms zo moeilijk, nee, geef mij maar het buitenland om op vakantie te gaan, ik blijf in NL! *ole*
Oud 30-08-2003, 09:20
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ja, ik zou het best willen, maar niet voor de rest van mijn leven, dan zou ik mijn familie te erg missen en de mensen van wie ik hou...Amerika lijkt me dan een land waar ik me wel een paar jaartjes zal vermaken en dan vooral om (nog) zelfstandiger te worden
Oud 30-08-2003, 17:07
zeep007
zeep007 is offline
yepz... Naar Finland!

Ik heb een obsessie voor Finland, weet niet goed hoe het ontstaan is maar jah...

Over +/- 10 jaar denk ik zo...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 17:37
PV
PV is offline
Neuh, veel te veel gedoe
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 19:23
Poesje Mauw
Poesje Mauw is offline
Citaat:
lexus656 schreef op 29-08-2003 @ 17:25:
kortom Amerika here i come
Jeeej! Nog een Amerika-fanaat! Ik heb er gewoond, vorig jaar, en ben druk bezig met green cards enzo Heb al een aanvraag ingediend, en als ik er geen krijg trouw ik gewoon met iemand
Oud 30-08-2003, 19:30
Severus
Severus is offline
Citaat:
ShuShu Fontana schreef op 30-08-2003 @ 20:23:
Jeeej! Nog een Amerika-fanaat! Ik heb er gewoond, vorig jaar, en ben druk bezig met green cards enzo Heb al een aanvraag ingediend, en als ik er geen krijg trouw ik gewoon met iemand
Wow, en je bent pas 20 jaar! Heb je wel genoeg geld om te emigreren? Want mij lijkt dat namelijk best prijzig...

Groetjes,

Ripper
Oud 30-08-2003, 21:22
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
ShuShu Fontana schreef op 30-08-2003 @ 20:23:
Ik ben ook Amerika-fanaat! Heb er alleen niet gewoond en mijn moeder is er ook niet zo blij mee (´in Amerika lopen ze allemaal met een pistool!´,´Het is zo ver weg´,´Waarom wil je er heen, je kunt het toch ook wel zien op foto´s?´), daarom staan die andere opties er ook bij in mijn vorige post. Engeland, Canada, en Australië lijken me ook heel leuk & interessant, en Engeland is toch wel ff een stukkie dichterbij....
Oud 30-08-2003, 21:24
Anne
Anne is offline
Ja, naar Noorwegen of Zweden. Als het maar Scandinavië is.
Oud 30-08-2003, 21:33
Belle
Belle is offline
ja, naar de States
Waarom? De mensen, het land, alles eigenlijk.
Helaas wil mijn partner niet, en gezien ik toch voor hem kies zal het er wel niet van komen. Misschien krijg ik m nog zover na een zooi vakanties erheen, maar anders nee.. helaas
Oud 30-08-2003, 22:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Jazeker.

En hier wil ik heen:

Israël
USA
Zwitserland

Ik weet alleen nog niet welke.
Dat wisselt met de dag (en vakantie).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 22:53
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
ik wil niet emigreren. nu iig niet. het lijkt mij niks om zo ver van familie en vrienden te wonen en ergens anders een heel nieuw leven op te moeten bouwen. ik zou wel graag voor langere tijd willen reizen, maar dan na een jaar of twee weer lekker naar het natte, koude, chagrijnige, rare, suffe Nederland terug
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 23:58
Belle
Belle is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 30-08-2003 @ 23:23:
Jazeker.

En hier wil ik heen:

Israël
USA
Zwitserland

Ik weet alleen nog niet welke.
Dat wisselt met de dag (en vakantie).
doe de USA maar niet
Oud 31-08-2003, 10:46
Miss Helena
Miss Helena is offline
ja, over 15 jaar wel
Oud 01-09-2003, 17:42
Isa
Isa is offline
Citaat:
Ripper schreef op 29-08-2003 @ 01:18:
1Ja, zou jij willen emigreren? 2Waarom wel, waarom niet? 3En zo ja, in welk land zou je je dan willen vestigen? 4En, wanneer zou je ongeveer willen gaan emigreren?

Groetjes,

Ripper
1.Ja.
2.Omdat dit land verrot is.
3.Iran ofzo of een ander koninkrijk van allah. of een land met natuur. als er maar liefde is.
4.Zo snel als ik kan
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:03
Lotte
Lotte is offline
Ik zou heel graag naar Amerika emigreren, misschien daar ook studeren op zo'n enorme universiteit. Het enige nadeel van de VS vind ik dat je zo'n cursus moet volgen om je Amerikaans te voelen ofzo. En dat ze zo verschrikkelijk nationalistisch zijn. Bijv. op highschools moeten ze aan het begin van de les eer betonen aan de amerikaanse vlag die dan in de klas hangt. Kortom die kinderen daar worden gewoon gebrainwasht.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 21:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
jessiej schreef op 31-08-2003 @ 00:58:
doe de USA maar niet
Oh jawel.

Orlando ofzo. *duivels*
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 21:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 01-09-2003 @ 18:42:
1.Ja.
3.Iran ofzo of een ander koninkrijk van allah. of een land met natuur. als er maar liefde is.
4.Zo snel als ik kan
Ben je nu niet een beetje impulsief bezig?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 22:08
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik zou best wel willen, maar niet voor altijd. En als ik al zou emigreen, dan naar Frankrijk.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 01-09-2003 @ 18:42:
1.Ja.
4.Zo snel als ik kan
In Iran is weinig liefde vrees ik.

Maar om de vragen te beantwoorden:

1. Ja.
2. Omdat ik in een ander land m'n idealen beter kan verwezenlijken, en ik de bekrompenheid hier zat begin te worden.
3. Een Zuid-Amerikaans land.
4. Na m'n studie.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 01-09-2003 @ 22:56:
Ben je nu niet een beetje impulsief bezig?
Nee Israël is een feest met al dat geweld. Of ga je vermomd als vredesduif?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 15:22
laura1984
laura1984 is offline
nog 11 nachtjes en dan 'emigreer' ik naar Engeland, ga in Portsmouth psychologie studeren, ik vind het land te gek en ja ik zal heus me familie/vrienden missen, maar dat is geen reden om hier te blijven als je het daar leuker vindt...

Kusje,
Laura
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 15:41
Breg
Breg is offline
ik heb de afgelopen paar jaar ook met het idee rondgelopen van 'ik moet ooit echt naar de vs emigreren'. Maar hoe meer ik me in het land verdiepte, hoe minder het me aantrok, en nu, als ik de kans zou krijgen, zou ik denk ik wel gaan, maar ik zou er niet meer alles aan doen om erheen te gaan.

Australie en (vooral) Nieuw-Zeeland lijkt me ook geweldig om heen te gaan, maar misschien toch iets te ver weg.

Nu zou ik heel graag naar Engeland (vooral Londen) willen, ik loop nu ongeveer een jaar met dat idee rond en ben ook serieus aan het kijken of ik daar misschien zou kunnen studeren.
Oud 06-09-2003, 15:45
Balance
Balance is offline
nee, absoluut niet.
ik hou te veel van mijn familie, m'n omgeving, alles waar ik aan gewend ben en nederland zelf
als ik móest dan zou ik naar curacao gaan. ook nederlands en daarnaast is d'r ook familie van mij daarheen geëmigreerd.

maar nee, ik wil echt niet emigreren. nooit gewild ook.
Oud 06-09-2003, 15:50
pessimistje
pessimistje is offline
ja, naar de vs!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:06
Atje85
Atje85 is offline
Nee.

En naar de VS meot je alleen gaan als je geld hebt, want anders is t echt geen pretje daar. T is niet zoals je op tv ziet ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 18:59
Go
Go is offline
Ik niet. Heel misschien als de (politieke)situatie erg zou veranderen, als extreem-rechts aan de macht zou komen. Als Pim Fortuyn minister-president had geworden (kan het me bijna niet voorstellen) en hij had de macht gehad om te doen wat hij zei, dan misschien, maar het zou zeer moeilijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 19:12
Lopez & Milano
Lopez & Milano is offline
Mij gaat emirgreren ja..... Sinds afgelopen zomer hebben mijn ouders een tweede huis gekocht in Bergamo.... NAbij Milaan..... Lekker naar Italie dus.... Geen last van belastinegn en dergelijken. Gewoon ontduiken daar doet toch iedereen. Maar gelukkig duurt het nog wel ff voor we gaan. Moet nl eerst ff mijn studie afmaken. En aangezien het nog twee jaar duurt voor ik mijn Vwo heb (Waarschijnlijk langer maar goed) heb ik nog alle tijd om van dit landje te genieten.....
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 22:23
Madita
Madita is offline
Het heeft zijn positieve en negatieve kanten.... Ik emigreerde naar Spanje zo een 3 jaar geleden ( ben nu 19) en het was zeer zwaar, juist op die leeftijd, veel zwaarder dan het lijkt en men verwacht... Op school was het niet eens zo verschrikkelijk om bio en scheikunde in het spaans te krijgen, erger was de spaanse-leer- methode, waar je helemaal aan moet wennen en zo anders is. Het was echt zo kut dat men niet kon begrijpen dat je op een andere manier denkt, omdat je het anders geleerd hebt en dat zorgt voor heel wat misverstanden en zeker op school. Want men denkt dat als je de taal zo ongeveer kan spreken, er geen andere moeilijkheden zijn. Dus niet!!

En het ergste is natuurlijk al die vriendschappen die je achterlaat in je land en helemaal op nieuw moet beginnen. Wat heb ik veel afgehuild die eerste jaar in Spanje.

Maar het positieve is natuurlijk dat je ontzettend veel cultuur en levenservaring ontvangt, en al die tranen zijn daar dus de moeite waard voor geweest
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 23:04
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
nergens heen. Ik vind het best hierzo en die regen ag zo is het nou eenmaal
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 20:22
Yolcu
Yolcu is offline
Niet voor altijd, maar ik wil zeker een aantal jaren van m'n leven in het buitenland doorbrengen. Landen die doorgaan voor de wasmachine: Canada, Malta, Turkije, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Mexico, Cuba.

Maar uiteindelijk kom ik toch weer terug naar Nederland, das toch een beetje 'mijn' landje..
Oud 07-09-2003, 21:45
Severus
Severus is offline
@ Unique's sig:

Ah, "I Wanna Grow Old With You" is zó'n mooi liedje... Ik draaide het een hele tijd lang bijna elke dag non-stop (maar dat is alweer een jaartje geleden)!

Ripper
Oud 07-09-2003, 21:52
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 06-09-2003 @ 19:59:
Ik niet. Heel misschien als de (politieke)situatie erg zou veranderen, als extreem-rechts aan de macht zou komen. Als Pim Fortuyn minister-president had geworden (kan het me bijna niet voorstellen) en hij had de macht gehad om te doen wat hij zei, dan misschien, maar het zou zeer moeilijk zijn.
Dan ben je politiek vluchteling
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 22:13
Gatara
Gatara is offline
Ligt er maar aan hoe mijn carrierekansen liggen
En als ik naar het buitenland moet vanwege een baan hier, dan vind ik t helemaal niet erg om te emigreren.
Maakt me dan ook helemaal niet uit waarheen.
Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar:
Oost-Europa, Scandinavie, Zuidelijk Afrika (en dan t liefst Mozambique, Zuid-Afrika of Botswana) of Ierland.
Oud 09-09-2003, 19:08
Optima
Optima is offline
ja, naar canada
- meer natuur
- aardigere mensen
- weinig criminaliteit
- goed baanperspectief
Oud 09-09-2003, 19:16
Lunae
Lunae is offline
jah... ik zou best willen. Naar Australië lijkt me echt heel gaaf. Maar aan de andere kant, je moet wel iedereen achtelaten enzow ... ik denk dat ik gewoon voor een jaartje ergens heen zou gaan en dan weer terug naar Nederland
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:40
Lil'Girl
Lil'Girl is offline
Ik ben in Rusland geboren en woon al zo'n 10 jaar in Nederland.
Ik zou niet terug willen om daar te wonen, maar meer voor het eten. Ik mis het eten daar wel. Echt heerlijk. En hier is het moeilijk te verkrijgen en sommige dingen helemaal niet.

Na 10 jaar Nederland, begin ik dit landje toch pissed te worden.
Ik zou graag naar Amerika willen verhuizen. Wanneer? Ik denk als ik goed Engels beheers. Moet me daar wel goed verstaanbaar kunnen maken!
Waarom? Weet niet, ik denk omdat ik van verandering hou. In Nederland is alles precies hetzelfde waar ik ook kom. In Amerika heb je veel verschil in natuur en ook mooi natuur. Bijv.: mooie witte palmstranden, bergen, woestijnen etc. etc.

Laatst gewijzigd op 09-09-2003 om 19:42.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:43
Verwijderd
Lijkt me op zich wel leuk, alleen het is nogal een gedoe volgens mij. Maar als ik zou gaan zou ik naar de VS gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:51
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik zou wel naar de States willen. Eerst een paar jaar daar rondkijken en als het me bevalt me daar vestigen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:55
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-09-2003 @ 22:52:
Dan ben je politiek vluchteling
Als Pim serieus aan de macht was gekomen, met een kamermeerderheid (75+ zetels), dan was ik dat ook, hoor...
En hopelijk nog een paar miljoen Nederlanders.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:00
sexylexy
sexylexy is offline
ja misschien naar noord brabant of limburg

ik wil niet emigreren, maar ik wil wel een beetje de randstad uit.
Reageren

Regels voor berichten