Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ik ben benieuwd naar Kill Bill. Het schijnt dat het eerste deel vooral gefocussed is op de vechtscenes, en het tweede deel meer op de dialogen. Jackie Brown vond ik niet zo supergeweldigfantastisch, in vergelijkig met P.F en R.D. Ik weet niet of een vrouw in de hoofdrol zo goed idee is.. ![]() Al moet ik zeggen dat Uma wel een goed actrice is. Ik ga in ieder geval kijken. En daarna pas beoordelen. ![]()
|
![]() |
Heb hem daarstraks gezien.
Was echt een goede film en de muziek erbij was bijwijlen geniaal. Vind et eigenlijk echt wel rot dat Quentin hem in twee heeft gesneden. Ik had gerust nog anderhalf uurtje langer in bios blijven zitten! ![]() Echt stoere film ![]() ![]()
|
Ik ben donderdag naar de premiere gegaan en vond het een vette film. Maar inderdaad, volume 1, dus een half verhaal.
Ik zal vlak na het weekend een premiereverslagje schrijven op http://fun.scholieren.com/films en even later een recensie. En dan licht ik mijn mening wat meer toe.
|
De beste Taratino film tot nu toe die hij zelf geregisseerd heeft. Thurman brengt zoveel leven in haar karakter en Quentin opent gelijk met een scene waarna je niets anders kunt dan met haar meeleven.
Chapters. Tja. Dat is Tarantino. "Revenge is never a straight line".
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() op de filmfreaks op dit forum en de rest van internet ken ik ook weinig mensen die er niet van houden idd ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Geweldige film! -en dan ook nog eens Pulp Fiction op groot scherm vantevoren iehh
![]() Tarantino weet 5 verschillende cultstijlen vast te leggen in een film zonder dat het 'camp' wordt. Nee wacht, het IS camp; alleen wel zo goed aangedikt dat het niet vervelend, maar juist verschrikkelijk goed is. Ik heb gehoord dat 'r mensen in de zaal sliepen, maar die snappen het dan gewoon niet ![]() Beginnen met een 'old Klingon proverb' geeft aan hoe sterk Tarantino toch kennelijk is. KillBill is niet te vergelijken met z'n eerdere films, maar het is zeer zeker een sterke film. Pulp Fiction en Resevoir Dogs zijn wellicht nog iets beter, maar zoveel scheelt het niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb em gisteren gezien in voorpremiere in Amsterdam en vond hem echt ge-ni-aal. Weer eens iets wat niet eerder is gedaan en echt zulke mooie shots af en toe!
Spoiler
wanneer komt vol. 2? |
![]() |
|
Wat een film zeg!!
Het is echt een visueel spectakel geworden. De kenmerkende Tarantino-dialogen hebben in Vol. 1 plaats gemaakt voor een mix van zoveel verschillende filmstijlen verwerkt in een super gelikte, afgewerkte maar wel o zo goeie film. Ik ben echt zo benieuwd naar Vol. 2 ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nou ja, het is zo'n vette film dat ik -en anderen- het niet voor mensen willen vergallen die 'm nog niet gezien hebben. En d'r valt toch best wel het e.e.a. over na te praten waarbij spoilers verteld worden, bijvoorbeeld..
Spoiler
|
![]() |
|
Mijn post op Achterklap.nl van 19-11-2003:
Zag hem zondag in de sneak. Best een goede film, zeer stijlvol en zeer gewelddadig. Uma Thurman geeft eindelijk weer eens een gedegen performance, die de film draagt. Haar medespelers zijn, helaas, wat minder. Vooral David Carradine stelt teleur als bill. Hij heeft gewoon niets. Het feit dat je zijn gezicht niet te zien krijgt doet daar niets aan af. Wel prachtig is de muzikale score. Van sfeervolle 60's tot moderne oosterse instrumentale muziek, het is allemaal aanwezig. En het maakt net als bjj Tarantino's vorige films het eindresultaat alleen maar beter. Maar ondanks de fun die je gaat hebben, moet wel gezegd worden dat Kill Bill inhoudelijk leeg is. Matige karakterontwikkeling, aanzienlijk minder intense en intelligente dialogen en een simpel plotje voorkomen dat de film je echt raakt zoals Reservoir dogs en pulp Fiction dat wel konden. Al moet natuurlijk wel gezegd worden dat de verhalenlijnen in Tarantino-films eigenlijk altijd bedriegelijk eenvoudig zijn geweest, ook in die laatste twee. Maar de perfecte stijl(compleet met fraaie cameratruukjes, speciale belichting, kleurschakelingen, surrealisme, groothoek opnames en niet te vergeten een zeer bloederig stukje semi-anime), maakt gelukkig bijna alles goed. Voeg daarbij de zeer gewelddadige en vaak grappige vechtscenes van Yuen wo-ping en je hebt de perfecte popcorn knaller van 2003. Ik had overigens mazzel, want de bios vertoonde namelijk de oosterse versie van de film en die is een stuk smeriger en bloederiger dan de westerse versie. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 21:51. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op het moment van schrijven (2 maanden terug alweer, jee) dacht ik gewoon dat Kill Bill, behalve een hoop stijlvol geweld en fantastische muziek, niets inhoudelijks te bieden zou hebben. Nu ik de film heb gezien, kan ik zeggen dat ik nog steeds bij die mening sta...gedeeltelijk. De film is zéker niet gaar; sterker nog, ik vind het een prachtig geschoten visueel spektakel, met stijlvolle choreografie (gevechten) en camerawerk. Maar de film was inderdaad inhoudelijk flinterdun. Het stoorde me (i.t.t. wat ik eerst verwachtte) echter helemaal niet dat er geen diepgaande karakters zijn, of intelligende dialogen. De aktie, dáár gaat het in deze film om. Leuk is ook dat deze actie zich onderscheidt van soortgelijke wraakfilms, omdat Tarantino er zijn eigen creativiteit in heeft gestopt: non-chronlogische scene-opbouw, extreem geweld dat nooit te serieus wordt genomen, schakeling van kleur naar zwart-wit, een anime-scene, meesterlijke muziek en referenties naar eerdere films (bijv. het getekende vierkantje van Uma, als in Pulp Fiction). Wetende dat je er anders naar moet kijken als naar films als Pulp en Reservoir, kun je prima van Kill Bill genieten. |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
|
|