| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Lonsdale en hardcore hebben al veel langer iets met elkaar te maken dan de meeste denken. Vrijwel kort nadat de ausi en cavello pakken de prullenbak in ging trokken ze de lonsdale kleding uit de kast. Maar omdat het toen nogal een hele tijd "underground" was en pas sinds de laatste 2 jaar wat commercieler begint te worden. Ja inderdaad, hardcore/gabber begint weer een heel commercieel gezeik te worden. Het begint nu pas op te vallen.
Hmmz.. dit was eigenlijk niet echt boeiend ![]() Maja, lonsdale is geen racistische merk. Het is een boksmerk en in engeland is het heel normaal om het te dragen, net zoals fred perry. Maar lonsdale (en fred perry) hebben wel een racistische imago. Aan de eene kant vraag ik mij af 'waarom iets dragen dat een racistische imago heeft' en de andere kant vraag ik me af 'waarom iets niet dragen dat een racistische imago heeft maar eigenlijk gewoon een heel normaal kledingmerk is?' Het hele gabber wereldje was ooit een liefdevolle subculture waarbij iedereen gewoon 1 grote familie was. Toen het uiteindelijk "underground" is gegaan zijn een groot deel van alle jongeren verder gegaan met hun leven; verder studeren, serieus leven gaan leiden. Kortom, de jongeren met een doel in hun leven. Een ander klein groepje is er in blijven steken, en dat waren nou niet bepaald de jongeren met gigantische toekomstplannen. Toen het nog vrij underground was ben ik een keer naar zo`n party geweest en daar waren toch heel wat ander soort volk dan dat je nu tegenwoordig ziet op hardcore party`s. Het waren toen meer de mensen die niet verder kwamen dan vmbo en de zogenaamde bouwvakkers generatie. Tegenwoordig zie je allerlei soort jongeren, omdat hardcore weer in is en de jongeren die altijd nog van hardcore hebben gehouden durven er weer open vooruit te komen (in iedergeval, zo`n idee geeft het). Maar ok, om ff terug te komen op de bouwvakkers generatie die geen enkel serieus doel in hun leven hebben en alleen maar zeuren. Volgens mij hebben hun het hele gabberwereldje in de underground periode een rechts imago gegeven. Waarom anders een kledingstijl met een racistische imago betrekken bij jouw subcultuur? Zover ik weet zijn er nog genoeg andere stijlen/merken. De jongeren die nu tegenwoordig rondlopen een in compleet neonazis outfit zijn dus daarvan afkomstig volgens mij. Nu gabber weer een op de voorgrond is getreden zie je heel veel jongeren weer meedoen. Ja ook de jongeren die bezig zijn met een havo of vwo opleiding, sorry maar ik zeg dit ff erbij. Ik zeg niet dat het meelopers zijn. Want ze hebben altijd al van hardcore geluisterd maar hielden zich daar verder weinig mee bezig omdat het niet meer in was. Ze komen zegmaar binnen en zien dat iedereen lonsdale kleding aan heeft. Ze denken dan "oh goh, dit zijn de vervangers van mijn vroegere cavello pakken. Laat ik maar meteen een paar polo`s aanschaffen" De meeste hadden zelfs niet eens door dat het iets racistische had, laat staan dat ze een rechts manier van denken hadden. Maar de fout ligt nu dus bij andere groepen in onze maatschappij. Zij zijn iedereen gaan uitmaken voor racist als hij of zij een lonsdale trui/polo/shirt aan had. Vervolgens werd automatische gabber een racistische subcultuur genoemd. Op die manier maak je zo`n persoon ook racistische, zover dat mogelijk is. Maar de schuld van hun racistische imago ligt ook bij de gabber zelf hoor, de grootste oorzaak hiervan zijn de die-hard gabbers die in de underground periode het merk lonsdale bij hun subcultuur hebben betrokken, en de die-hard gabbers die erbij lopen in een geruitte shirt, opgerolde broek en kisten (sommige zelfs met witte veters). Dan vraag je er ook om als ik eerlijk mag zijn. Maar al deze kritiek heeft gewoon nadelige gevolgen gehad op de gabbers die zich er pas sinds korte tijd weer mee bezig hielden, ze werden uitgemaakt voor racist terwijl ze alleen maar een lonsdale polo droegen omdat zoiets erbij hoorde bij het gabber wereldje. Wanneer ik keihard werk en iemand blijft de hele tijd tegen mij zeggen dat ik geen flikker uitvoer, op een gegeven moment ga ik ook geen flikker meer uitvoeren want ik word hoe dan ook toch voor uitgemaakt voor luilak. En zo is dat bij hun dus ook gegaan. Ik vind dit best jammer allemaal. Vroeger als 12 jarig jochie hield ik mij er volop mee bezig. Het was gewoon leuk. Ik ben ook altijd naar hardcore blijven luisteren toen het uiteindelijk underground is gegaan en ik luister er nu nog steeds na. Maar je zult mij niet meer zien op een feest, het is door al het kritiek en gezeik gewoon veelste agressief geworden en te 'racistische' in de meeste gevallen. Niet denken dat ik nu eidereen over 1 kam scheer, nee. De meelopers, daar heb ik niks optegen. Maar dat underground groepje heeft het gewoon zo verspest naar mijn mening. Maar om nog een eigen mening te geven. De jongeren in een lonsdale polo, spijkerbroek en nike`s eronder (en waarbij sommigen hun rechter hand omhoog steken omdat ze denken dat dat stoer is). Komen bij mij gewoon oke over. Ik had gewild dat iedereen er gewoon zo bij liep in dat cultuurtje. Maar de diehard gabbers met hun nazi outfit schrikken mij gewoon af. En ook alle andere buitenstaanders. Dus zoals je het in de gaten hebt gaat het mij ook absoluut niet om het merk lonsdale (fred perry) maar om de kleding combinatie. En nu stop ik met typen want ik weet niet eens meer wat ik nou allemaal precies heb zitten vertellen
|
|
|
|||
|
Euh ik kan dat stukje zosnel niet vidnen moe tje ff quoten ofzo
Citaat:
En die lonsdale kleren hebben de gabbers niet zelf bed8 maar overgenomen van die skinheads net zoals de meeste gabbers(wat jij dan een neonazi outfit noemt ) zowieso zijn skinheads niet perse racistisch magoed daar gaat het niet over....Je hebt nu 2 soorten gabbers de gabbers met de skinhead look en nog beetje met de oude look, geen cavellow maar wel nikes en bomber enzo ![]() verder hebben de undergrounds hardcore niet verneukt maar juist inleven gehouden anders had het nu ook niet meer bestaan en de sfeer op feesten is soms goed soms slecht ligt eraan naar welke feseten je gaat... maar dat is overal zo mee En 1 van de debielste dingen die je zegt dat de diehard gabbers allemaal dom waren en vbo doen en dat de vwo-ers maar gingen leren en gabber kleren wegdeden en niet meer durfden te zeggen dat ze hardcore mooi vinden Citaat:
en je wou dat iedereen dat deedEn dat de nieuwe gabber styl mischien afschrikt klopt maar het is beter dan ''stoer'' rond te lopen dan zoals vroeger uitgelachen te worden zo
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
Er zit wel wat waarheid in je verhaal maar meer onzin, juist toen harcore underground ging werd het een hechte familie omdat er toen geen meelopers meer waren Het is maar hoe je het bekijkt En die lonsdale kleren hebben de gabbers niet zelf bed8 maar overgenomen van die skinheads net zoals de meeste gabbers(wat jij dan een neonazi outfit noemt ) zowieso zijn skinheads niet perse racistisch magoed daar gaat het niet over....Ik heb niet gezegt dat ze het zelf hebben bedacht. Ze hebben het zelf toegevoegd bij hun eigen lifestyle terwijl al heel lang bekend was dat het een racistische imago had. Ik heb ook niet gezegt dat skinheads racistische zijn, ik heb het niet eens over hun gehad. Een geruite shirt, opgerolde spijkerbroek en kisten eronder, word tegenwoordig nou eenmaal gezien als een rechts manier van kleden. Ook al is het gewoon een engelse oldskool style. Je hebt nu 2 soorten gabbers de gabbers met de skinhead look en nog beetje met de oude look, geen cavellow maar wel nikes en bomber enzo ![]() Ik vind de jongeren die alleen maar ff een lonsdale polo`tje aantrekken op een feest en 1 paar nike nou niet echt een skinhead look hebben of een oude look, maar meer de soort dat gewoon maar ff de kledingvoorschriften overnemen voor een deel. verder hebben de undergrounds hardcore niet verneukt maar juist inleven gehouden anders had het nu ook niet meer bestaan en de sfeer op feesten is soms goed soms slecht ligt eraan naar welke feseten je gaat... maar dat is overal zo mee Heb ik gezegt dat zij hardcore hebben verneukt? zij hebben die subcultuur verneukt naar mijn mening. Wat ooit zo leuk was en alleen maar werd afgekeurd door de media maar verder bijna door niemand anders, heeft nu een gigantische racistische imago en dat kun je niet ontkennen En 1 van de debielste dingen die je zegt dat de diehard gabbers allemaal dom waren en vbo doen en dat de vwo-ers maar gingen leren en gabber kleren wegdeden en niet meer durfden te zeggen dat ze hardcore mooi vinden Ik heb ook niet gezegt dat ze dom waren. Maar toen het nogal underground was heb ik genoeg gezien om mijn mening te vormen en dat is dus voor een groot deel niet de mensen waren met een serieus doel in hun leven maar meer de 'hang'jongeren. Het valt ook niet te ontkennen dat heel veel jongeren die vroeger alleen maar aan feesten konden denken uiteindelijk zijn opgestapt toen het zijn populariteit verloor en verder zijn gaan studeren, een andere levenstijl zijn begonnen. En ja, je ziet een deel van die jongeren die nu pas rond de 18/20 zijn weer langzaam terug komen in het gabberwereldje omdat het weer meer bekendheid aan het krijgen is. de neonazi look vind je klote maar de rechterhand omhoog vind je wel oke en komt oke over? en je wou dat iedereen dat deedDe zogenaamde meelopers die hun handje omhoog steken omdat ze denken dat het stoer is vind ik inderdaad geen probleem, omdat ze niet weten wat het inhoud en ik neem het dus absoluut niet serieus En dat de nieuwe gabber styl mischien afschrikt klopt maar het is beter dan ''stoer'' rond te lopen dan zoals vroeger uitgelachen te worden En hierbij mag je mij eens duidelijk uitleggen wat je nu bedoelt want ik begrijp er niks van |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo zitten mensen nou eenmaal in elkaar. Wanneer ik iemand zie in een complete gabber outfit dan voel ik mij, als half marokaan, ook niet prettig, ik denk dan automatische meteen aan neonazis -> racisten. (Mischien) niet terecht, maar je kunt er verder weinig aan doen. |
|
|
|
|
|
Pcies en dat beeld krijg je denkik komende tijd ook niet meer weg maar tog is het gewoon debiel dat mensen alleen naar je leding kijken en dan colcusies trekken
Aan de ene kant heb je dus wel gelijk dat w eer zelf om vragen en misschien dus neit moeten klagen maar aan de andere kant moeten we die kleren dan niet aantrekken omdat andere mensen ons dan racistisch vinden.... Maar aan de andere kant dan moeten buitenlanders niet zeiken over dat ze gediscrimineerd worden en altos niet over dat mensen ze vies vinden, gothics niet over dat mensen ze raar/eng en depressief vinden en etc etc
|
|
|
Verwijderd
|
Pcies en dat beeld krijg je denkik komende tijd ook niet meer weg maar tog is het gewoon debiel dat mensen alleen naar je leding kijken en dan colcusies trekken
Het is niet alleen de kleding zelf, maar ik denk ook het hele totaal beeld van een persoon. Een gewone normale nette man in engeland met een lonsdale polo straalt heel iets anders uit dan een ouderwetse hollandse sjonnie figuur in een lonsdale polo Aan de ene kant heb je dus wel gelijk dat w eer zelf om vragen en misschien dus neit moeten klagen maar aan de andere kant moeten we die kleren dan niet aantrekken omdat andere mensen ons dan racistisch vinden.... Kijk ik vind dat iedereen zelf moet bepalen wat hij of zij draagt, ongeacht wat andere daar van vinden. Maar je kunt het ook zo bekijken: je weet dat mensen je uitmaken voor racist wanneer je die kleding aantrekt. Dus je moet eigenlijk dan niet zeuren wanneer je commentaar krijgt op je kleding, want dat wist je van te voren en je hebt er door het toch dragen van die kleren er zelf voor gekozen. Maar aan de andere ksnt moeten de mensen die commentaar hebben, die commentaar gewoon voor zich houden Maar aan de andere kant dan moeten buitenlanders niet zeiken over dat ze gediscrimineerd worden en altos niet over dat mensen ze vies vinden, gothics niet over dat mensen ze raar/eng en depressief vinden en etc etc over het feit dat buitenlanders niet moeten zeiken bij elk klein onzinnig dingetje dat ze zogenaamd gediscrimineerd worden, klopt helemaal. Wanneer ze elke keer zitten te zeggen dat ze willen dat wij nederlanders hun als gelijke behandelen maar ondertussen wel elke keer maar weer van discrimatie spreken zoals wanneer een gewapende marokaanse jongen word doodgeschoten door een politie agent vind ik gewoon nergens opslaan. Wie discrimineerd nou wie? Op die manier discrimineren zij zichzelf gewoon. Maar dat is weer een heel ander verhaal/onderwerp |
|
|
|
|
het is idd heel jammer dat lonsdale dat racisten imago heeft en dat je veel lonsdale ziet onder de gabbers
daardoor word je als gabber in het algemeen voor racist uitgemaakt en blabla dat is imo zó hypocriet he als ik zeg dat allochtonen allemaal crimineel zijn dan discrimineer ik maar als die zelfde allochtonen zeggen dan gabbers racisten zijn dan hebben ze gelijk ik kan er nog steeds niet bij en idd wat 3307 zegt op die manier ga je (onbewust) ook racistisch(er) worden ikzelf luister ook hardcore ben niet de meest linkse persoon nee en iedere keer als ik weer te horen krijg dat ik een gare kut nazi ben word ik weer een stukje harder persoonlijk ben ik niet zo ver heen en ik heb ook niet echt perse een hekel aan alle allochtonen ik heb een hekel aan een bepaald soort mensen die zich op een bepaalde manier gedragen die mensen zijn TOEVALLIG en OVER HET ALGEMEEN van een ander 'ras' maar er zijn ook zat blanken die ik in hetzelfde hokje plaats en zat 'anderen' die ik erbuiten plaats bijv. ik loop op straat, ik zie een fubu neger stoer doen dan krijg ik wel gedachtes van fuck off blabla maar als ik gewone neger zie in normale kleding of een pak ofzo dan zie ik niet eens een buitenlander dan zie ik gewoon een nederlander/medelander/medemens en maak ik 0 verschil tussen mensen als ik dus wat ik altijd zeg je hebt 'negers' en je hebt 'gekleurde mensen' met negers bedoel ik van die hiphop fuckers die zichzelf discrimineren en vervolgens roepen dat ze gediscrimineerd worden en zielig doen (kan elk denkbaar ras zijn) en met gekleurde mensen bedoel ik gewone mensen |
|
|
|
|||||
|
Ik zei:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu teruglezende, kan ik me voorstellen dat je juist bedoelde dat ik gelijk had (allereerste citaat) en dat uiterlijk DUS niks met mentaliteit te maken heeft. Klopt dit laatstgenoemde? Of....? |
|||||
|
|
|
|
Lol dit topic, wat een idiote topicstarter.. hoezo associeer je HardCore met Lonsdale en zouden gekleurde mensen geen Lonsdale mogen dragen, je doet wel alsof je er niks vanaf weet maar je weet wel verdomt goed wat je ermee wilt aangeven/bepaalde discussies probeert op te starten, tyf op!
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
e
Citaat:
(niet dat het iets boeit ofzo) Citaat:
Wat ik dus nergens op vind slaan en toen zei ik : en als je haar op je zak krijgt word je mischien nog een keer volwassen(wat er op slaat dat ik jouw reactie dus debiel vind....) Toen zei je dat ik denkbeelden aan kleding koppelde en toen zei ik dat ik dat niet deed en toen vroeg ik waar ik dat volgens jouw deed ofzo
|
|
||
|
Citaat:
Dus waarom zouden ze het niet dragen?
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
) dan zou je misschien nadenken dat het beide gaat om iets aan het uiterlijk, wat je simpel kan veranderen (dus iets waar je voor kiest). Dan is de vergelijking tussen beide voorbeelden nog helemaal niet zo debiel als jij denkt dat het is.
|
||
|
|
|
|
je weet dat als je lonsdale e.d. draagt je reacties kan verwachten, net zoals wanneer je met je kraagje omhoog loopt of met een kani trui loopt.
ik draag lonsdale en ik krijg er ook genoeg reacties op, maar zelf zeik ik dus ook over de kleding van anderen... so what? waar maken jullie je druk om
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]() maar nu ff politiek verantwoord : je hebt gelijk, maar ik ken toch echt genoeg mensen die lonsdale dragen en fanatieke racisten zijn maar aan de andere kant zijn er ook genoeg negers met kani en fubu die wat tegen blanken hebben... It never stops, tenzij we allemaal hetzelfde uniform dragen.... |
||
|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|