Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2003, 22:00
Shock
Shock is offline
wat een student ook mag zijn, middelbare scholier, mbo-er, hbo-er, whatever, ik kan me hier vertonen zolang ik t leuk vind, dus ja
Oud 16-09-2003, 22:04
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-09-2003 @ 18:20:
Wat moet er nog achteraan komen dan?
Ik vond het een beetje summier, volgens mij had dat feller gekunt
Oud 16-09-2003, 22:05
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-09-2003 @ 23:04:
Die discussie is al zoo vaak gedaan.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 22:45
Vice
Vice is offline
maar goed
scholier of niet, zolang je maar een beetje aardig en gezellig bent, ben je gewoon welkom.
Oud 16-09-2003, 23:02
Methuselah
Methuselah is offline
Oud 16-09-2003, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 16-09-2003 @ 23:04:
Ach, waarom? Ih heb mijn punt onderbouwd met valide argumenten die te lezen zijn in het andere topic op S&S en die ik niet nogmaals zal herhalen hier. Totdat HBO'ers die argumenten met tegenargumenten kunnen weerleggen is het voor mij een moot point.

En met tegenargumenten bedoel ik echt echt valide argumenten. Dus niet 'het staat in het woordenboek' of 'HBO'ers krijgen ook een OV-studentenkaart' of 'HBO'ers hebben ook een studentnummer' want dat zijn geen argumenten. Dat is louter terminologie. Het gaat hier om traditie en gebruik, en dat heeft niets met een ballerige Veritas-instelling te maken, Chimera. Het gaat gewoon om het zuiver houden van bepaalde begrippen, en HBO'ers (en in ultimo MBO'ers) studenten noemen is begripsvervuiling en etikettenplakkerij.

En nu ga ik een sigaret roken en slapen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 23:23
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-09-2003 @ 00:21:

En nu ga ik een sigaret roken en slapen.
Foei foei
Oud 16-09-2003, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 17-09-2003 @ 00:23:
Foei foei

Jij bent ook al zo gelukkig met die nieuwe smilies?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 00:25
Tofke_H
Tofke_H is offline
Achja...
Oud 17-09-2003, 07:43
Big Boi
Big Boi is offline
Iedereen krijgt hier bijna euforische gedachtes aan dat mooie gele forum als ik het tevoorschijn haal dus ik schaam me er niet voor ofzo

Student of niet ik ben nog steeds een scholier
Oud 17-09-2003, 09:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-09-2003 @ 00:21:
Dat is louter terminologie. Het gaat hier om traditie en gebruik, en dat heeft niets met een ballerige Veritas-instelling te maken, Chimera. Het gaat gewoon om het zuiver houden van bepaalde begrippen, en HBO'ers (en in ultimo MBO'ers) studenten noemen is begripsvervuiling en etikettenplakkerij.
Onzin. Waarom zou je vasthouden aan compleet verouderde tradities? Godsdiensten zijn ook tradities weet je, en ik geloof dat jij daar weer een heel andere mening over hebt.

In de meeste steden zijn HBO en Uni compleet gemixed. Samen in studentenhuizen, samen bij studentenverenigingen, samen op de hockey, samen in jaarclubs, etc. Zelfs het USC is gemengd.

Bovendien zeg je dat het niveau zo veel hoger is. Nou sorry, maar als we het over niveau gaan hebben, laten we het dan niet over een rechten studie gaan hebben zeg! Ik heb (illegaal) een aantal rechten colleges gevolgd, het het niveau stelt echt niks voor. Misschien is mijn opleiding zo'n uitzondering, maar ik nodig je van harte uit een keer een college AI te gaan volgen.

Dit alles weegt IMHO een stuk sterker dan zogenaamde tradities. Die tradities zijn gebaseerd op een tijd/situatie die gewoon niet meer actueel is, en daarom zijn die tradities hier compleet n.v.t.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 10:49
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-09-2003 @ 00:25:

Jij bent ook al zo gelukkig met die nieuwe smilies?
Ik heb de voorgesteld
Oud 17-09-2003, 11:16
Secreet
Secreet is offline
volgens mij is de helft van het forum die hier begon inmiddels geen scholier meer...
Oud 17-09-2003, 15:05
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tuurlijk kan en mag dat duh
Kijk maar naar mij, ik heb mij aangemeld toen ik scholier was, het eerste jaartje vond ik erg leuk, toen ben ik er mee doorgegaan en toen was ik inmiddels al student. Nu is wel veel saaier geworden hierow... maar goed, altijd gewoon standaard een half uurtje is wel leuk
Oud 18-09-2003, 10:38
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik heb me pas aangemeld toen ik al vier jaar student ben, en ik kom hier misschien ook nog als ik Prof. Dr. voor mijn naam mag zetten. Zolang hier maar genoeg jonge meiden zijn....
Oud 20-09-2003, 08:42
El Kim
El Kim is offline
Ik vind wel dat ik me hier kan vertonen... zo niet dan is het jullie probleem en niet het mijne
Oud 20-09-2003, 13:16
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-09-2003 @ 10:09:
Onzin. Waarom zou je vasthouden aan compleet verouderde tradities? Godsdiensten zijn ook tradities weet je, en ik geloof dat jij daar weer een heel andere mening over hebt.

In de meeste steden zijn HBO en Uni compleet gemixed. Samen in studentenhuizen, samen bij studentenverenigingen, samen op de hockey, samen in jaarclubs, etc. Zelfs het USC is gemengd.

Bovendien zeg je dat het niveau zo veel hoger is. Nou sorry, maar als we het over niveau gaan hebben, laten we het dan niet over een rechten studie gaan hebben zeg! Ik heb (illegaal) een aantal rechten colleges gevolgd, het het niveau stelt echt niks voor. Misschien is mijn opleiding zo'n uitzondering, maar ik nodig je van harte uit een keer een college AI te gaan volgen.

Dit alles weegt IMHO een stuk sterker dan zogenaamde tradities. Die tradities zijn gebaseerd op een tijd/situatie die gewoon niet meer actueel is, en daarom zijn die tradities hier compleet n.v.t.
Dat HBO'ers en Studenten samenwonen en samen uitgaan zijn zwaar loze argumenten. Iedereen heeft recht om een kamer te krijgen zelfs HBO'ers . En je mag toch je eigen vrienden kiezen waarmee je leuke dingen gaat doen, je moet jezelf toch niet beperken tot jij eigen intelegentie niveau.
Het is juist een teken van socialiteit wanneer je ook gewoon kan opschieten met lager geschoolde. Maar dat maakt nog niet dat HBO'ers opeens studenten zijn, nee ze gaan gewoon naar school, namelijk de Hoge School. Op school worden geen college's gegeven, maar lessen. Conclusie een HBO'er is geen student maar een scholier en hiermee wil ik niemand belediggen, maar het is gewoon een feit.

Daarnaast moet ik je wel gelijk geven over het feit dat Rechten niet zo super veel voorstelt. Dan gaan ze moeilijk doen als ze 10 uur college op een week hebben. Nou, ik had in m'n eerst en tweede jaar zo'n 35 uur per week.
Oud 20-09-2003, 13:23
Verwijderd
*vertoont zich*

jaa het kan
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 13:26
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Wawl schreef op 16-09-2003 @ 18:26:
Ik voel de befaamde wie-is-nou-eigenlijk-een-student-discussie van S&S opkomen.
juh, wat een klassieker

maareuhm, willen julie ons dan buiten ofzo
Oud 20-09-2003, 13:41
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
damaetas schreef op 20-09-2003 @ 14:26:
juh, wat een klassieker

maareuhm, willen julie ons dan buiten ofzo
We will stand strong, united!

Ofzo
Oud 20-09-2003, 14:24
Vice
Vice is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 20-09-2003 @ 14:16:
Dat HBO'ers en Studenten samenwonen en samen uitgaan zijn zwaar loze argumenten. Iedereen heeft recht om een kamer te krijgen zelfs HBO'ers . En je mag toch je eigen vrienden kiezen waarmee je leuke dingen gaat doen, je moet jezelf toch niet beperken tot jij eigen intelegentie niveau.
Het is juist een teken van socialiteit wanneer je ook gewoon kan opschieten met lager geschoolde. Maar dat maakt nog niet dat HBO'ers opeens studenten zijn, nee ze gaan gewoon naar school, namelijk de Hoge School. Op school worden geen college's gegeven, maar lessen. Conclusie een HBO'er is geen student maar een scholier en hiermee wil ik niemand belediggen, maar het is gewoon een feit.
Die HBO'ers moeten maar niet zo zeuren.
Oud 20-09-2003, 16:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Op school worden geen college's gegeven, maar lessen.
Zoals ik al uitgelegd heb, waren de 'lessen' die ik had ook minstens 50% college's.

Magoed, ik nodig je bij deze uit in een studentencafe te gaan lopen roepen dat HBO'ers geen studenten zijn, ben bang dat je bijzonder weinig bijval zult krijgen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 17:04
Thomas
Thomas is offline
Sommige mensen zijn zo kleinzerig. Tjezus.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 18:03
WolterB
WolterB is offline
tuurlijk

doe ik ook hoor
Oud 20-09-2003, 18:26
Gatara
Gatara is offline
Waarom niet?
Oud 20-09-2003, 18:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Of je nu doorleert in een vast patroon of meer op jezelf bent aangewezen lijkt me weinig relevant voor de definitie student. Iemand die doorgaat met leren na de middelbare school; is gewoon een student

Citaat:

Daarnaast moet ik je wel gelijk geven over het feit dat Rechten niet zo super veel voorstelt. Dan gaan ze moeilijk doen als ze 10 uur college op een week hebben. Nou, ik had in m'n eerst en tweede jaar zo'n 35 uur per week.
Achgut. Je vergeet hierbij even voor het gemak al het leeswerk dat bij rechten vast en zeker veel meer is.
Heb zelf een trimester natuurkunde gedaan en zat daarbij het merendeel op 't lab' of collegezaal en dan kreeg je wat sommetjes als 'huiswerk'. Ik zat dus voor dat onderdeel veel op school - pardon, universiteit.
Terwijl ik voor mijn andere studie filosofie slechts 10 uur per week op de universteit vertoefde maar daarnaast wel erg veel aan zelfstudie moest doen. 400 pagina's analyseren per week is niet niks, dan, want zelfdiscipline is gewoon t moeilijkste wat er is
Oud 20-09-2003, 18:46
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-09-2003 @ 19:33:

Of je nu doorleert in een vast patroon of meer op jezelf bent aangewezen lijkt me weinig relevant voor de definitie student. Iemand die doorgaat met leren na de middelbare school; is gewoon een student
Die relevantie zie ik ook niet echt, ik kan me ook niet herinneren dat ik daar iets over heb gezegd.
Maar komop zeg, nu ga je dus ook al beweren dat MBO'ers studenten zijn Laat me niet laggen. Als je naar de middelbareschool gaat ben je scholier, dat betekend automatisch dat als je naar de Hoge school gaat dat je ook scholier bent.
(Ik wil overigens even zeggen dat ik niks heb tegen lager opgeleide mensen, m'n vader heeft bijv. de LTS gedaan en ik heb alle respect voor hem. Dat je geestelijk iets minder begaaft bent zegt nog niet dat je totaal geen moeite doet om iets te berijken en moeite doen is iets wat ik heel erg respecteer)

Citaat:

Achgut. Je vergeet hierbij even voor het gemak al het leeswerk dat bij rechten vast en zeker veel meer is.
Heb zelf een trimester natuurkunde gedaan en zat daarbij het merendeel op 't lab' of collegezaal en dan kreeg je wat sommetjes als 'huiswerk'. Ik zat dus voor dat onderdeel veel op school - pardon, universiteit.
Terwijl ik voor mijn andere studie filosofie slechts 10 uur per week op de universteit vertoefde maar daarnaast wel erg veel aan zelfstudie moest doen. 400 pagina's analyseren per week is niet niks, dan, want zelfdiscipline is gewoon t moeilijkste wat er is
Ok, ik geef toe dat ik het leeswerk over het hoofd zag. Maar ik doe dus scheikunde en daarbij word er van je verwacht dat je naast al je uren op college ook nog eens alle stof zelf doorwerkt uit het boek en dat je zelf oefenopgaven maakt. Dat zijn ook gemiddeld zo'n 50 A4-tjes per college. Nou daar ben je dan ook nog een hele avond mee bezig.
Er word eigenlijk gewoon van je verwacht dat je geen sociaal leven hebt.
Oud 20-09-2003, 19:14
Chimera
Chimera is offline
stu·dent (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs => studerende
2 iem. die aanleg heeft voor studie of die veel van studeren houdt => studiehoofd

Als er twijfel is, gewoon het woordenboek checken

Volgens def 2 zijn de meeste studenten geen studenten
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 22:53
Vice
Vice is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 20-09-2003 @ 19:46:
Die relevantie zie ik ook niet echt, ik kan me ook niet herinneren dat ik daar iets over heb gezegd.
Maar komop zeg, nu ga je dus ook al beweren dat MBO'ers studenten zijn Laat me niet lachen. Als je naar de middelbareschool gaat ben je scholier, dat betekend automatisch dat als je naar de Hoge school gaat dat je ook scholier bent.
(Ik wil overigens even zeggen dat ik niks heb tegen lager opgeleide mensen, m'n vader heeft bijv. de LTS gedaan en ik heb alle respect voor hem. Dat je geestelijk iets minder begaaft bent zegt nog niet dat je totaal geen moeite doet om iets te berijken en moeite doen is iets wat ik heel erg respecteer)
Wat een arrogantie.
De niveau van je opleiding zegt niks over je IQ. Maar blijkbaar ben jij wel erg trots dat je jezelf student mag noemen.
Oud 20-09-2003, 22:55
Nona
Nona is offline
Citaat:
Kan je je als student eigenlijk nog wel op scholieren.com vertonen?
Ja.
Oud 21-09-2003, 00:24
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Vice schreef op 20-09-2003 @ 23:53:
Wat een arrogantie.
De niveau van je opleiding zegt niks over je IQ. Maar blijkbaar ben jij wel erg trots dat je jezelf student mag noemen.
Nee, het is een mening die ik verdedig, geen arrogantie.

Ten tweede, het niveau van je opleiding zegt niks over je sociale vaardigheden. Maar gezien het aantal vrienden dat ik heb zal daar niet zo heel veel mis mee zijn.

Ten derde al had ik putjes schepper geweest dan had ik nog trots op mezelf geweest omdat ik zou weten dat ik alles wat binnen mijn mogelijkheden ligt heb gedaan om dat te berijken. Als je dat hebt bereikt dan verdient iedereen van mij respect, daar hoef je niet een bepaalde opleiding voor te volgen. Ik ben dus niet trots op het feit dat ik student ben, maar omdat ik bepaalde doelstellingen heb behaald (bijvoorbeeld het maken van een jaarverslag).
Ik weet dat het kan zijn dat ik arrogant overkom, maar zo ben ik totaal niet. Maar jij noemt mij waarschijnlijk arrogant omdat ik hier een stelling heb neergezet en deze met hand en tand verdedig, zonder daarbij consesies te doen. Daar gaat het ook om bij het verdedigen van een stelling, verlies dat niet uit het oog. En dat doe je volgens mij wel omdat je denkt dat ik me arrogant gedraag.

Maar goed, ik ben dus een student en ik ben van mening dat je niet per se op de middelbare school moet zitten om op dit forum te komen. Dit forum is mijns inziens geschikt voor iedereen die denkt een nuttige bijdrage te kunnen leveren aan het forum.

Laatst gewijzigd op 21-09-2003 om 00:26.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 10:07
Gatara
Gatara is offline
IBGROEP:

"Als je 18 jaar of ouder bent en je volgt een opleiding in het beroepsonderwijs, dan heb je in principe recht op studiefinanciering. Je hebt ook recht op een OV-studentenkaart."

en

"Als je een opleiding in het hoger beroepsonderwijs of aan een universiteit volgt, heb je in principe recht op studiefinanciering. En als je recht hebt op studiefinanciering, heb je ook recht op een OV-studentenkaart."

MBO-studenten zijn ook studenten.
Oud 21-09-2003, 11:13
Verwijderd
waarom niet?
ik was nog niet van plan om naar studenten.net te verhuizen ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 21-09-2003 @ 12:13:
waarom niet?