![]() |
||
Citaat:
RawSteel: en dan? Dan zie je iets draaien, jij als skepticus (althans dat veronderstel ik even), gelooft er natuurlijk niks van. Dat kan op 10 manieren gebeuren (wind, blazen etc etc). Video's zijn er al 'zat' kijk in de media sectie op www.psipog.net Margot: Wat er daadwerkelijk gebeurt weet vrijwel niemand (iig niemand zeker), voor de rest is het hetzelfde als je ertegen blaast of even tegenaan tikt. En IEDEREEN kan het. Nouja...iedereen...zwakzinningen en autisten zouden het misschien niet kunnen. JE moet iig goed je hersnene kunnen gebruiken en concentreren, en dat kan door te oefenen. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
(die artikelen zijn ook zeer handig ![]() ![]()
||
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Maargoed, als iets nog niet bekend is, of de wetenschap het nog niet tot een formule heeft terug kunnen brengen hoeft toch helemaal niet te zeggen dat het niet bestaat ? Zijn al de mensen die bewerken bijvoorbeeld TK te kunnen dan mensen die dit in hun dromen verzonnen hebben ofzo ? Ik ben van mening van niet, er zijn teveel mensen dit het kunnen voor zoiets. Inderdaad is het in het begin niet echt makkelijk, maar het is best wel te doen. Al zegt dit niet dat ik of enige andere personen hier nu ineens in staat zijn om een space shuttle zonder verdere voortstuwing even door de atmosfeer te helpen ofzo, want dat is wel bijzonder overdreven. Ik las een stuk terug trouwens over dat burn-out effect, daar is ook een methode tegen om daarvoor te compenseren, ik zal nog even kijken of ik daar nog een werkende link van heb. Is er trouwens inderdaad geen enkel rapport/verslag, op misschien dat van skepsis na, waarin TK onderzocht is ? edit: Citaat:
Je zou dan eens moeten gaan nakijken of er significante verschillen zijn in de resultaten die zwakzinnigen t.o.v. de rest van de bevolking boekt. Maar om dit te doen moet je er dus eerst van uitgaan dat het paranormale wetenschappelijk te onderzoeken is en ook te bewijzen is. Dit lijkt me voor de meeste mensen nogal moeilijk omdat het wel een beetje in zou kunnen gaan tegen de geldende natuurwetten, waarvan nog niet eens bekend is of deze misschien incompleet zouden kunnen zijn waardoor dit soort dingen nog niet te verklaren zijn.. [/te lange edit]
Laatst gewijzigd op 17-10-2003 om 22:36. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ah, blablabla, dat is iets wat ik van wat docenten heb overgenomen geloof ik. Je zou het ook ruimteopvulling kunnen noemen ![]() Het is niet zo zeer dat telekinese natuurwetten tart, maar meer dat de energie overdracht, als je dit al zo kan noemen, tussen jezelf en het object niet te bewijzen valt met de huidige natuurkundige wetten. (correct me if i'm wrong) Ik heb ff geen zin om mezelf te quoten, maar dit linkje zou ik nog geven... Dit 'boek' heb ik een tijd geleden bekeken, hij werd toch nog ergens anders gehost, en psipog bestond toen nog niet zo erg lang. http://www.psipog.net/activepsy/contents.html
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Qua informatie had ik het inmiddels al gezien aan je site en de manier van reageren ![]() Als er hier trouwens nog mensen zijn die ideeen willen hebben voor dingen waar je een psiwheel mee kan maken, ik ben al tot een paar gekke psiwheels gekomen... * Omgekeerde muismat met verbogen paperclip en heel erg veel plakband * Verbogen paperclip in een gum steken * Verbogen paperclip in puntenslijper geklemd (Ik ben wel een grootverbruiker van paperclips ![]()
|||
Citaat:
dat programma is van Psi-Zero van de psipog chat. Ik host um alleen maar. Maarja hij staat er om gebruikt te worden, dus ga je gang ![]() ik wordt altijd panisch van zo'n klote computerprogramma dus ik begin er niet meer aan ![]() Citaat:
![]() Idee zou wel zijn om op moeilijkheidsgraad te maken. Van psiwheel tot aan pen ofzo... ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Al vraag ik me toch wel een beetje af of de random meuk wel klopt, hij blijft bij mij steeds afwijken naar links, dit klopt niet helemaal als je kijkt naar waar hij volgens de willekeurigheid heen zou moeten gaan. Volgens mij genereert hij getallen uit een zelfde reeks ipv iedere keer opnieuw de randomizer te seeden. Ik zet hem morgen wel een dagje aan op me laptop, dan zou hij na een dag ongeveer wel in het midden moeten staan als hij op extra makkelijk staat (of in ieder geval niet meer uiterst links waar hij bij mij blijft) Citaat:
Moeilijkheidsgraad; heb je deze al eens geprobeerd : Ga eerst een kwartiertje met een papieren psiwheel spelen, als dit niet erg lukt is dit wel mooi... Maak er dan net zo eentje van aluminiumfolie, en doordat deze nogal wat lichter is zal je merken dat dit veel makkelijker gaat. (kijk wel uit met statische elektriciteit en dergelijke, dat heb je bij aluminium wat makkelijker) Of een balletje uit een vulpen vulling, die zijn best wel moeilijk vind ik zelf. Maar als het lukt, dan weet je in ieder geval zeker dat je goed op weg naar de ben bent (of althans een onderdeel ervan) ![]() En alweer heb ik een posting getikt die 3x zo lang was als de bedoeling was...
||||
Citaat:
MicroTK met kaarten is wel geinig en vrij opvallend (kan bijna geen toeval zijn) resultaat. al weet je dat met microTK nooit ![]() Citaat:
Het probleem met aluminium is dat er zo weinig wrijving is dat je (naast statische electriciteit ook nog eens) gruwelijk moet opassen voor wind. Het allerkleinste vlaagje laat dat ding spinnen dus... Wat je nou zei overigens kun je ook met een papieren psi wheel doen. Als je die redelijk kunt, pak dan een pen. Ga daar op zitten kloten en ga dan weer terug naar de psi-wheel (van papier), dat gaat dan ook makkelijker ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() Het is eigenlijk wel jammer dat dat programma van psipog wat je host niet in het midden begint en naar 2 uiterste kan uitwijken, dan heb je gelijk een iets beter beeld, vooral als je er dan ook nog eens getallen onder zou zetten. Citaat:
Ik moet toegeven dat ik eigenlijk te weinig oefen, ik word nog wel beter ermee, maar de voortgang gaat erg 'snel' om het kort samen te vatten. Zo goed als op de filmpjes op psipog lukt me niet echt... Citaat:
edit: Wat is er met het board aan de hand, hij zet geen automatische [/b] commando's... Was dit vroeger nou ook al, of is dat nieuw ? Het was me nog nooit echt eerder opgevallen...
|
Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als de mensen die geloven dat Telekinesis niet mogelijk is met argumenten komen en bronnen. Wat natuurlijk ook voor de wel-gelovers geldt. Dat brengt een misschien iets interessantere discussie op. ^_^
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
wat een load of bullshit, wat mij (en een hoop met mij) betreft mag men dit hele forum opdoeken en mergen met onzin. hoewel, wel grappig hoe fade of light totaal er uit geluld werd door descecrator, maar dat zelf maar half doorhad. mystici komen altijd met van die kansloze argumenten, wel quite amusing.
![]() ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Je geeft je mening wel, maar zegt er totaal niet bij waarom je vind dat dit zo is, al was het maar een skepsis linkje, dat zou al genoeg zijn geweest om erover verder te praten. Maar iets zeggen in de trant van "Ik zeg .... DUS het is zo", levert nou niet echt respect op zou ik zeggen. Omdat nu waarscheinlijk mijn mening eronder uit gehaald gaat worden als ik ook niet wat bronnen geef zal ik deze er zo nog even bijschrijven, ik moet even wat linkjes afgaan uit mijn bookmarks. [edit] Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.bvalphaserver.com/modules.php?name=Content http://www.psipog.net/welcome.php (dit is nou niet echt een wetenschappelijk perfecte bron, maar kijk gewoon eens rond hoeveel mensen wel niet in staat zijn dit te doen, natuurlijk is dat een ziekte of een gekte, misschien moeten mensen die het claimen wel worden opgesloten in kleine witte kamertjes...) [/edit] Maar, aannemende dat je nog terugkomt, wat zijn dan jou perfecte argumenten die onze argumenten als sneeuw in de zon laten verdwijnen ? Citaat:
Hij vond het zelf wel interessant, maar zei al van te voren dat hij het zelf niet gelooft tot hij meer uitleg en mogelijk bewijs van ons krijgt. Nu kan je dit wel niet zien als een serieus wetenschappelijk onderzoek, maar het is toch al iets, zou ik zeggen... Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-10-2003 om 08:52. |
![]() |
|
![]() |
je ziet zelf toch ook wel in dat paranormale dingen altijd alleen maar gebeuren als er verder niemand bij is of bij kleine groepjes mensen die elkaar goed kennen. of dat een bepaald persoon die enige is die het opmerkt. dan is die persoon niet paranormaal, maar is er iets met met zijn hersenen en is hij of zij gewoon moe oid.
telkens als er onder toezicht wordt geprobeerd te kijken of iemand daadwerkelijk een paranormale gave bezit, wordt dit weerlegd op de meest simpele manieren. dat jij zoveel waarde hecht aan een zogenaamd 'skepsis linkje' verbaast me nogal. zoek toch gewoon eens op google, je vindt genoeg. bovendien is het overigens uiteraard niet mijn doel respect te verkrijgen van de doelgroep van dit subforum, rekening houdend met mijn mening over deze mensen. DOH. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nog dommer ben je als je een mening over een mens in het algemeen hebt, als ze in bepaalde dingen geloven, die niet bewezen onwaar zijn.... |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Maargoed, je beweert dus dat iemand die paranormale dingen ziet/kan niet normaal is, en dus dat er per definitie iets mis is met zo'n persoon. Citaat:
Ik kan ook tegen jou zeggen : "Het paranormale bestaat wel, zoek maar op het aantal hits wat je op google krijgt", lekkere manier van bewijzen zo. Citaat:
Citaat:
Ieder wetenschappelijk onderzoek begint toch wel met de vraag hoe iets zit en waarom dat zo is, of zo zou kunnen zijn. Je beweert zelf (in eerdere posts) dat het doordat het niet wetenschappelijk is bewezen niet kan, dan lijkt het me de taak van de wetenschap om dit te onderzoeken ipv direct te zeggen dat het niet kan. Als Newton hetzelfde had gedaan, hadden de zwaartekrachtswetten niet bestaan, dus dat betekend dat zwaartekracht niet bestaat en ook niet kan bestaan. Het is hier lijkt me de bedoeling dat we discusseren met elkaar, en niet elkaar voor gek of niet nadenkend uitmaken, het moet geen flame worden.
|||
Citaat:
m.a.w.: Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Prettig dat jij je mening al helemaal klaar hebt over 'ons'. Erg bewonderenswaardig van je om dat zo te kunnen zonder de personen ook daadwerkelijk te kennen! |
![]() |
||
Verwijderd
|
wanneer komt er eigenlijk een mystiek-meeting? want ik wil de Jedi's op dit forum wel s in actie zien
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Na dat ik dit gister allemaal gelezen had heb ik het natuurlijk ook eens geprobeerd, met een stuk papier op een naald. Na een paar minuten begon het papier al een beetje te draaien, na een kwartier draaide die een paar keer achter elkaar en na een half uur kon ik hem 20x achter elkaar laten draaien! Ongeloofelijk, ik heb er niet eerder in geloofd of zo en ook niet echt geprobeerd, maar nu begin ik ook overtuigd te raken dat telekinese echt bestaat. Ik dacht eerst nog dat het de wind kon zijn (die is er immers altijd wel, maar 20x achter elkaar, wat wordt toch iets te toevallig. En wanneer ik er niets mee doe beweegd het ook niet. Ik heb trouwens wel moeite hem te laten stoppen als het papier eenmaal aan het tollen is, en ook de andere rchting op lukt maar moeizaam. Iemand een tip om dat te verbeteren of is het gewoon een zaak van veel doen? Ik was ook nogal verbaast dat het al na een half uur kon, is dat normaal of zou het toch de wind zijn?
Voor degene die het nog niet geprobeerd hebben, doe het een keer, het is de moeite waard.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
30 minuten is abnormaal snel. Het is niet onmogelijk, maar wel ongebruikelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
techniek techniek...Het is vrij lastig uit te leggen en dat "just do it" komt er vrij goed in de buurt :/ lees de manual op psipog.net en oefen daarna veel. Bij mij duurde het 3 weken. Bij andere 2 maanden soms... Ik heb als tip van iemand gekregen (ik had er niks meer aan omdat het toevallig die dag net lukte) dat je als je 2 weken lang een uur per dag (Achter elkaar) oefent (niet OVERDOEN, dat is slecht voor je) dat het dan vaak wel lukt. Als je maar geconcentreerd blijft. In hoeverre die tip ook daadwerkelijk goed was, dat weet ik dus niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar goed. Dan wil ik van de TK aanhangers wel eens weten hoe het lukt om via gedachten arbeid te verrichten. Ik kan me toch echt geen enkele manier bedenken waarom het menselijk brein in staat zou zijn om zonder fysiek contact een kracht uit te oefenen op een voorwerp.
|||
Citaat:
Waarom mensen het niet doen die het echt kunnen. Daar zijn al meerdere topics over. Ik vind het zelf ook vrij frappant dat er niemand is die het daadwerkelijk laat zien verder, al kan ik het wel voorstellen dat er veel zijn die er niet aan mee willen werken. Maarja dat dat erg raar is, dat gevoel deel ik met je ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 21:29. |
![]() |
|
![]() |
oiiiiiii !
Ok allemaal hartstikke cool ! maar hoe doen jullie het nou precies? zouden jullie voorbeelden kunnen geven? jullie zeggen goed concentreren? maar waarop? en waar denk je dan aan? ik wil het erg graag leren! is er misschien een nederlandse tutorial ofzoiets ![]() lijkt me verschrikkelijk vet om dit een klein beetje misschien veel beetje te leren. bvd Fntz!
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat is de vaagste uitspraak/actie die je vandaag hebt gehoord/gezien BananaSplit | 237 | 31-03-2006 12:20 | |
De Kantine |
Probeer jij wel eens uit of je bovennatuurlijke krachten hebt? de communiceerbeer | 79 | 01-02-2006 00:39 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
sneller dan het licht.... Verwijderd | 289 | 06-01-2006 13:23 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Fysica beweging zottemarmot | 2 | 13-11-2004 15:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
verwerping evolutieleer tonissen | 79 | 19-04-2004 20:29 | |
Seksualiteit |
Iemand zin??? Geil beest | 9 | 31-01-2002 21:08 |