Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2003, 15:19
Verwijderd
Gratis is een nobel streven maar het is natuurlijk onrealiseerbaar. (is dat een woord, ja toch?!)

Ik vind dat de NS de treinkaartjes VEEEEL goedkoper moet maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2003, 15:31
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 01-10-2003 @ 16:19:
Gratis is een nobel streven maar het is natuurlijk onrealiseerbaar. (is dat een woord, ja toch?!)
waar baseer je dat op??
Oud 01-10-2003, 15:59
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 01-10-2003 @ 16:31:
waar baseer je dat op??
Op de argumenten die anderen voor mij hebben genoemd, wie moet er dan voor het onderhoud betalen, de brandstof, de stations, alles? De staat allemaal? I don't think so. En er zullen altijd wel mensen zijn die hun auto houden...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 16:00
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 01-10-2003 @ 16:59:
Op de argumenten die anderen voor mij hebben genoemd, wie moet er dan voor het onderhoud betalen, de brandstof, de stations, alles? De staat allemaal? I don't think so. En er zullen altijd wel mensen zijn die hun auto houden...
waarom kan het op sommige plaatsen dan wel??
Oud 01-10-2003, 16:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 01-10-2003 @ 16:59:
Op zich maakt dat natuurlijk niet veel uit, nu word ook alles betaald. Punt is dat het dan minder is dat de gebruiker betaald, en de drempel dan lager word om er gebruik van maken (evenals bij een prijsverlaging). Ik vind het niet rechtvaardig dat er in het geheel geen bijdrage voor zou moeten zijn om vervoerd te worden, wel denk ik dat deze lager moet kunnen zijn als dat het nu is, omdat het wel voor iedereen toegankelijk moet zijn.
Oud 01-10-2003, 19:44
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
little nemo schreef op 01-10-2003 @ 17:00:
waarom kan het op sommige plaatsen dan wel??
omdat je zelf ook al zei dat 'lieflijke plaatsjes' zijn, KLEIN dus, in iedergeval geen amsterdam of nationaal nivo.
1. het kost veel meer (meer ruimte, meer ov, lijkt me logisch) zeker in bijv. friesland ed (grote gebieden, weinig mensen) is het gewoon niet haalbaar, is nu daar al veel te duur, lijnen worden daar nu ook geschrapt ed

2. het kost niet alleen veel meer omdat het gebied groter is (er zijn natuurlijk ook meer mensen die meebetalen, weet ik ja) maar ook omdat er meer mensen zijn zal de capaciteit van het ov vergroot moeten worden en niet alleen de capaciteit maar ook de kwaliteit, zeker als het in combo met afsluiting van binnensteden gaat, dat kost ook veel meer.
Oud 02-10-2003, 08:23
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 01-10-2003 @ 16:07:

Als je nog geen 18 bent op HBO of WO krijg je het eerste jaar vanaf 1 oktober OV ipv 1 september, maar je krijgt het wel.
klopt

het levende bewijs daarvan ben ik
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 09:36
AtHell
AtHell is offline
Ik moet gratis worden .

Afgezien van het feit dat zoiets al niet haalbaar is ivm de betrokken kosten is het natuurlijk absurd om het ov gratis te maken. Als gevolg van de druktes vandaag de dag zijn er al gigantische opstoppingen en vertragingen, denk je eens in hoe het zou zijn als iedereen zomaar de trein in sprong.

De kwaliteit en kwantiteit moet omhoog, afgezien daarvan is de prijs op het moment best 'redelijk' als je je bedenkt dat het voor jan modaal die de week door moet treinen betaalbaar is om een maand of jaarkaartje op te hoesten.

Er zijn enkel meer controles nodig zodat er meer verdient wordt op zwartrijders. Op die manier dring je de drukte terug en zal de kaartverkoop stijgen waardoor lagere prijzen mogelijk worden. Ik stel hiervoor controle bij opkomst van het perron voor.

Al met al zuigt het ov nog steeds apennoten. Maar de oplossing is misschien wel vrij simpel.

Laatst gewijzigd op 02-10-2003 om 09:39.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 13:29
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
AtHell schreef op 02-10-2003 @ 10:36:
Er zijn enkel meer controles nodig zodat er meer verdient wordt op zwartrijders. Op die manier dring je de drukte terug en zal de kaartverkoop stijgen waardoor lagere prijzen mogelijk worden. Ik stel hiervoor controle bij opkomst van het perron voor.
het gaat niet alleen over de trein; je kunt niet alle tramhaltes voorzien van conducteurs en ondanks 2 controleurs op elke tram (in A'dam althans) wordt er nog genoeg zwart gereden.

verder is er gewoon niet genoeg personeel om overal te controleren (en dat krijg je ook niet snel: ov-conducteur is op dit moment het gevaarlijkste broep van nederland ) daarbij komt dat meer personeel ook duurder is (er zijn honderden stations en treinen rijden meestal van 5/6 uur 's ochtends tot 1uur 's nachts)

bij metro en nachttrein werkt het systeem idd wel redelijk, maar dat is ook een veel kleiner netwerk

als ik trouwens van A'dam cs naar Maastricht moet en op het station gecontroleerd wordt, dan koop ik een kaartje A'dam cs - A'dam Amstel voor 1euro en blijf tot Maastricht zitten...

laatste punt: t Gvb houdt ondanks de extra conducteur steeds vaker van die razzia's waarbij 8 conducteurs in 2 minuten de tram doorwerken. eerst geven ze een jongen (18jr of zo) een bekeuring; vervolgens gaan ze een oude vrouw bekeuren die net is ingestapt en niet door een rijdende tram naar de automaat/bestuurder kan lopen. en terwijl ze heel stoer met 8 man een oude vrouw staan te bekeuren alsof ze een bank heeft overvallen, staat die eerste jongen achterin de tram de boel te verbouwen, maar daar zeggen ze nix van, want dat durven ze niet.
veiligheid in het ov? daar hoef je niet bang voor te zijn bij het gvb
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:50
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 01-10-2003 @ 20:44:
omdat je zelf ook al zei dat 'lieflijke plaatsjes' zijn, KLEIN dus, in iedergeval geen amsterdam of nationaal nivo.
1. het kost veel meer (meer ruimte, meer ov, lijkt me logisch) zeker in bijv. friesland ed (grote gebieden, weinig mensen) is het gewoon niet haalbaar, is nu daar al veel te duur, lijnen worden daar nu ook geschrapt ed

2. het kost niet alleen veel meer omdat het gebied groter is (er zijn natuurlijk ook meer mensen die meebetalen, weet ik ja) maar ook omdat er meer mensen zijn zal de capaciteit van het ov vergroot moeten worden en niet alleen de capaciteit maar ook de kwaliteit, zeker als het in combo met afsluiting van binnensteden gaat, dat kost ook veel meer.
je spreekt jezelf wel tegen, eerst zeg je dat het soms wel kan omdat het kleine plaatsjes zijn, vervolgens zeg je dat het in friesland niet kan omdat daar te weinig mensen wonen
het kan natuurlijk wel, alleen dan moet er wel voor betaald worden. maar als je kijkt wat mensen nu aan vervoer (auto) uitgeven, dan is het makkelijk haalbaar...
Oud 02-10-2003, 15:37
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
little nemo schreef op 02-10-2003 @ 15:50:
je spreekt jezelf wel tegen, eerst zeg je dat het soms wel kan omdat het kleine plaatsjes zijn, vervolgens zeg je dat het in friesland niet kan omdat daar te weinig mensen wonen
het kan natuurlijk wel, alleen dan moet er wel voor betaald worden. maar als je kijkt wat mensen nu aan vervoer (auto) uitgeven, dan is het makkelijk haalbaar...
ik spreek mezelf niet tegen, ik was misschien niet helemaal duidelijk. kleine COMPACTE stadjes, friesland bestaat uit een netwerk van kleine plaatsjes, binnen ministadjes (in dorp het je geen intern ovnet) is het misschien mogelijk maar de verbinding tussen al die dorpen niet. snap je wat ik bedoel?
Oud 03-10-2003, 10:53
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik denk dat er 2 kanten aan zitten. Nu zullen er veel mensen zijn die zeggen dat ze nooit openbaar vervoer gebruiken en dus niet willen meebetalen. Maar er zit ook de kant van het fileprobleem aan en natuurlijk het idee dat het beter voor het milieu is als mensen openbaar vervoer gebruiken en dat doen ze sneller als het gratis is.

De regering (rechts heb ik het dan over) zal hier nooit mee akkoord gaan, want er is al zoveel belastingsgeld gepompt in wegen etc, dus daar moet gebruik van gemaakt worden.

Ik vind het idee opzich om het gratis te maken goed, zo verschrikkelijk veel meer belasting zul je niet hoeven betalen en de trein- of busreis opzich wordt er altijd goedkoper op (als je bedenkt dat je met de belasting je kaartje betaalt). Verder is bijvoorbeeld de NS beter af, omdat ze zo een vaste begroting kunnen maken en niet meer moeilijk hoeven te doen met prijsverhogingen en op tijd rijden zal ook minder een probleem worden.
Dan vind ik wel dat het profit gedeelte uit het pakket moet en de begroting van de treinen en bussen weer in handen van een overheidsinstantie moeten komen, zodat de kosten aardig gedrukt kunnen worden.

Maar er zijn meer oplossingen te bedenken, het hoeft niet per se te betekenen dat het hele land openbaar vervoer voor niks krijgt, misschien zijn er groepen die er baat bij hebben en groepen die er geen baat bij hebben, dan moet je wel een goede oplossing vinden, want ik kan me heel goed voorstellen dat er genoeg mensen tegen zullen zijn en dan is het dus geen goed idee om het zo te gaan invoeren.
Oud 03-10-2003, 12:47
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 02-10-2003 @ 16:37:
ik spreek mezelf niet tegen, ik was misschien niet helemaal duidelijk. kleine COMPACTE stadjes, friesland bestaat uit een netwerk van kleine plaatsjes, binnen ministadjes (in dorp het je geen intern ovnet) is het misschien mogelijk maar de verbinding tussen al die dorpen niet. snap je wat ik bedoel?
ja, maar juist een grote stad als amsterdam is heel 'compact' )(veel mensen/m2) en daar kan het dan voor een relatief lage prijs .... in dunbevolkte gebieden is ov inderdaad duurder
Oud 03-10-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 01-10-2003 @ 09:26:
ken je t lieflijke plaatsje hasselt in belgie??
'k had laatst gelezen dat daar al het openbaar vervoer gratis is en dat kost dan iets van 25 euro pp per jaar. dus het is wel degelijk haalbaar
Daar zit het vervoer per trein niet bij en dat is veel duurder dan bussen enzo.

Citaat:
daarnaast, wat denk je dat auto's kosten?? en hoe onrendabel is een auto?? 1 motor per persoon, soms per 2 personen.
wat gewoon ideaal zou zijn is dat iedereen z'n auto wegdoet en het geld dat dat per jaar kost in het ov zou steken
ja, maar daar dok ik (lees: het land) niks voor, dus dat moet iedereen zelf maar weten.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 15:07
Milos
Milos is offline
Ik denk dat mensen die een auto hebben (en daar altijd mee reizen) er niet aan moeten denken om met de trein of bus te gaan. Ookal is dat gratis. Alleen wij als studenten hebben er echt belang bij. Al reizen wij door de weeks of in het weekend al gratis omdat we een OV kaart hebben. Ik moet ook wel toegeven dat ik een auto prettiger zou vinden dan een stampvolle bus met middelbare scholieren en een trein waar je als haringen in een ton inzit.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 10:26
cabilla
cabilla is offline
ff mijn stelling duidelijker maken:

over de kosten:
het is uitgerekend dat als je het van belastinggeld gaat betalen, dan kost dat per persoon 15 euro per jaar extra (niet zo veel lijkt mij, een ov jaarkaar is duurder). daar komt nog bij dat doordat er minder auto's rijden de wegen minder onderhouden hoeven te worden (een stuk weg van 1km kost 20 miljoen). dus de kosten zijn wel te dekken.

de voordelen van gratis OV zijn dat de mobilteit sterk toeneemt (ook mensen met weinig geld en geen auto kunnen nu verder reizen) en bedenk ook: het milieu wordt enorm ontlast, dit is niet in geld uit te drukken (of willen jullie allemaal dat de wereld over 10 jaar naar de klote gaat). en denk niet dat het kleine kutlandje nederland voor hetmilieu niets uitmaakt, het dient als een voorbeeld, merken andere landen dat het werkt dan voeren zij het ook in.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 12:03
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Eenvoudig zou ook zijn om van het openbaar vervoer weer een soort staatsbedrijf te maken, extra subsidie te geven en dan weer meer gaan heffen op benzine.

Uit milieu opzicht is het trouwens ook wel slim om de diesel aantrekkelijker te maken, diesel is beter voor het milieu...
Oud 06-10-2003, 12:44
Verwijderd
Citaat:
cabilla schreef op 06-10-2003 @ 11:26:
ff mijn stelling duidelijker maken:

over de kosten:
het is uitgerekend dat als je het van belastinggeld gaat betalen, dan kost dat per persoon 15 euro per jaar extra (niet zo veel lijkt mij, een ov jaarkaar is duurder). daar komt nog bij dat doordat er minder auto's rijden de wegen minder onderhouden hoeven te worden (een stuk weg van 1km kost 20 miljoen). dus de kosten zijn wel te dekken.
vind ik vrij knap, als jij met 15*16=240 miljoen euro per jaar voor gratis openbaar vervoer kan zorgen. Ben benieuwd naar je berekeningen...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 14:38
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 06-10-2003 @ 13:44:
vind ik vrij knap, als jij met 15*16=240 miljoen euro per jaar voor gratis openbaar vervoer kan zorgen. Ben benieuwd naar je berekeningen...
...laten we dan zeggen...afhankelijk van inkomen gem 1000 euri..das nog altijd veel cheaper dan een auto en dan heb je 15mld, dan moet t toch lukken rite??
Oud 06-10-2003, 20:08
Counterfeit
Counterfeit is offline
mocht het openbaar vervoer ooit gratis worden dan betalen we dat wel met de belasting dus we schieten er niks mee op
Oud 07-10-2003, 09:53
Stalin
Stalin is offline
Citaat:
Blink182 schreef op 06-10-2003 @ 21:08:
mocht het openbaar vervoer ooit gratis worden dan betalen we dat wel met de belasting dus we schieten er niks mee op
maar die 15 euro is wel heel wat minder dan een ov of de benzine die je in een jaar tijd gebruikt met de auto!!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 10:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Stalin schreef op 07-10-2003 @ 10:53:
maar die 15 euro is wel heel wat minder dan een ov of de benzine die je in een jaar tijd gebruikt met de auto!!
Ja inderdaad
Oud 07-10-2003, 10:22
cabilla
cabilla is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 06-10-2003 @ 13:44:
vergeet al die kilometers weg niet die je niet meer hoeft te onderhouden of aan te leggen (kost 20 miljoen per km), daar redden we het makkelijk mee.

bovendien kan je als het nodig is best een helf miljard van het defesiebudget af halen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 10:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cabilla schreef op 07-10-2003 @ 11:22:
vergeet al die kilometers weg niet die je niet meer hoeft te onderhouden of aan te leggen (kost 20 miljoen per km), daar redden we het makkelijk mee.
Wegen zullen wel nog onderhouden moeten worden, hoor Je kunt niet verwachten dat t OV pak m beet 12 miljoen mensen probleemloos kan vervoeren. Sommigen zullen toch de auto nemen.
Oud 07-10-2003, 10:29
cabilla
cabilla is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2003 @ 11:26:
Wegen zullen wel nog onderhouden moeten worden, hoor Je kunt niet verwachten dat t OV pak m beet 12 miljoen mensen probleemloos kan vervoeren. Sommigen zullen toch de auto nemen.
daar heb je gelijk in maar je hebt een stuk minder onderhoud nodig, het maakt nogal een verschil of er 50 auto's of 1 bus rijden (stel er gaan 50 mensen in een bus) dit levert dus een hoop geld op dat weer voor het gratis ov gebruikt kan worden.
Oud 07-10-2003, 10:33
Stalin
Stalin is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2003 @ 11:26:
Maar als je een 3-baans snelweg heb hoef je er dan maar 2 te onderhouden. Bovendien kun je besparen op de aanleg van nieuwe wegen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 10:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Stalin schreef op 07-10-2003 @ 11:33:
Maar als je een 3-baans snelweg heb hoef je er dan maar 2 te onderhouden. Bovendien kun je besparen op de aanleg van nieuwe wegen.
Dat eerste nee: is niet veilig (wat als iemand moet uitwijken; een motor bv. en in een gat beland?) En de weg is er toch; dus daar wordt naar uitgeweken. En zoveel meer weg om te repareren is t dan ook wee niet.

Maar met dat laatste geef ik je wel gelijk.
Oud 07-10-2003, 11:16
Stalin
Stalin is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2003 @ 11:45:
Dat eerste nee: is niet veilig (wat als iemand moet uitwijken; een motor bv. en in een gat beland?)
Alsof het zo veilig is me een stalen berm aan de linkerkant van de wegen. Als je dan moet uitwijken krijg je een nog groter probleem. Bovendien zie je in veel landen zoals Frankrijk dat de vluchtstrook er slechter aan toe is dan de weg, dus waarom kunnen we dat hier niet ook doen?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Stalin schreef op 07-10-2003 @ 12:16:
Alsof het zo veilig is me een stalen berm aan de linkerkant van de wegen. Als je dan moet uitwijken krijg je een nog groter probleem. Bovendien zie je in veel landen zoals Frankrijk dat de vluchtstrook er slechter aan toe is dan de weg, dus waarom kunnen we dat hier niet ook doen?
We hebben toch al een vluchtstrook? Je zou best bij die drie baanswegen twee vluchtstroken maken. Dat betekent dus dat je niet mag rijden op de derde baan en dus ook niet tegen een stalen berm aan de linkerkant kunt opknallen.
Dat is wat ik eerder probeerde te zeggen.
Oud 09-10-2003, 07:57
Stalin
Stalin is offline
Het is wel goed voor het milieu
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 08:03
cabilla
cabilla is offline
juist en het millieu is onbetaalbaar, dat goed is niet in geld uit te drukken!!
Oud 09-10-2003, 19:31
Optima
Optima is offline
nouja, gezien de kwaliteit van het openbaar vervoer zou je er gevoelsmatig geen cent voor willen betalen maar dat is iets anders dan het 'gratis maken'.
Oud 10-10-2003, 10:32
Stalin
Stalin is offline
Citaat:
Optima schreef op 09-10-2003 @ 20:31:
nouja, gezien de kwaliteit van het openbaar vervoer zou je er gevoelsmatig geen cent voor willen betalen maar dat is iets anders dan het 'gratis maken'.
Nu is het openbaar vervoer slecht omdat het duur is en er daarom weinig mensen gebruik van maken. Als het gratis wordt zullen er veel meer mensen gebruik maken van het ov dus moet het dan wel verbeterd worden
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 12:26
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Stalin schreef op 10-10-2003 @ 11:32:
Nu is het openbaar vervoer slecht omdat het duur is en er daarom weinig mensen gebruik van maken. Als het gratis wordt zullen er veel meer mensen gebruik maken van het ov dus moet het dan wel verbeterd worden
Ja maar als het gratis is wordt het veel drukker, en als de kwaliteit hetzelfde blijft heb je helemaal een drama in het openbaar vervoer.
Oud 18-10-2003, 11:30
Mozzel
Mozzel is offline
OLEEEEEEEE dat is slim.. NOOIT MEER FIETSEN NAAR SCHOOL..!
OM DE 10 min EEN BUS
Oud 25-10-2003, 18:35
beuk
beuk is offline
al kreeg ik geld toe om in de trein te zitten... mij niet gezien. na m'n studie koop ik mooi een auto.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 01:23
Gans
Gans is offline
Mij lijkt het een goeie oplossing om het openbaar vervoer een stuk goedkoper te maken, totdat de comsument tevreden is. Daarna moet het flink gepromoot worden, zodat iedereen er ook echt aan herinnerd wordt.
Als het 'goedkoop' is, zullen veel mensen er gebruik van maken, en zal de winst van de NS net zoveel blijven of zelfs stijgen!

Gratis maken, zal niet gebeuren en dat is maar goed ook! Wie moet de kosten van de NS anders betalen...?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 01:58
Pax Eversor
Pax Eversor is offline
Citaat:
beuk schreef op 25-10-2003 @ 19:35:
al kreeg ik geld toe om in de trein te zitten... mij niet gezien. na m'n studie koop ik mooi een auto.
Treinen zou in elk geval wat milieubewuster zijn, iets wat een mens siert in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Gans schreef op 04-11-2003 @ 02:23:
Mij lijkt het een goeie oplossing om het openbaar vervoer een stuk goedkoper te maken, totdat de comsument tevreden is. Daarna moet het flink gepromoot worden, zodat iedereen er ook echt aan herinnerd wordt.
Als het 'goedkoop' is, zullen veel mensen er gebruik van maken, en zal de winst van de NS net zoveel blijven of zelfs stijgen!

Gratis maken, zal niet gebeuren en dat is maar goed ook! Wie moet de kosten van de NS anders betalen...?
De kaartjes moeten een stuk goedkoper worden gemaakt, maar ze mogen niet gratis worden. Omdat de NS anders de kosten niet kan betalen. Maar denk jij dan dat ze dat wel kunnen van het geld dat ze dan binnenkrijgen? Neen, dat lukt nu zelfs niet eens.

En verder: ik denk dat de comsument niet tevreden wordt als ineens veel meer mensen met de trein gaan, waardoor mensen de helft van de tijd moeten staan en de kwart van de tijd niet eens meer met de trein kunnen, omdat hij dan overvol zit.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 16:53
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 30-09-2003 @ 23:54:
Privatisering is zeker niet goed, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar openbaar vervoer gratis maken, nee dat kan niet. Het kost gewoon teveel voor mensen die er geen gebruik van maken. Het maakt mensen ook lui. Hier in groningen kun je alles makkelijk bereiken in 10 a 15 minuten als je met de fiets gaat. Als het openbaar vervoer gratis word gaat iedereen liever met de bus dan zelf te gaan fietsen of de benen wagen te nemen. Openbaar vervoer moet betaalbaar blijven, en het moet bevordert worden dat mensen zichzelf op een kosten sparende manier gaan voortbewegen, want dat spaart weer geld dat ergens anders kan worden ingezet.
Het OV in Groningen vind ik soms wel zo beroerd dat ik liever loop, ondanks OV (dus gratis) omdat ik dan sneller op mijn bestemming ben dan te wachten op een overvolle bus die veel te laat is.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 16:56
NN
NN is offline
Gratis OV is in sommige situaties wel mogelijk, bijvoorbeeld in steden. (Zie als voorbeeld het Belgische Hasselt.) Doordat de overheid dan op dure extra infrastructuur om stad(scentrum) bereikbaar te houden bespaart, kan het dat geld investeren in het OV.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten