Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Sommige 20-jarigen ook (inkoppertje ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik heb al vaak genoeg gestemd en ik vind het iedere keer een gedoe. Moet je nu al die verkiezingsprogramma's lezen? Doet die partij wel wat er beloofd is? Moet ik op een partij stemmen die 1 standpunt van mij helemaal overeenkomt met wat ik wil maar waarvan de rest van het programma gewoon shit is of op een partij waarvan het programma niet helemaal 100% overeenkomt met mijn standpunten maar er over het algemeen gezien wel veel raakvlakken zijn? Blablabla. Ik heb geen zin om dat allemaal uit te zoeken maar ik weet wel wat ik wel en niet wil.
Ook al zijn ze multiple-choice geweest, de kieswijzers, ze zijn wel verrotte handig als je niet helemaal op de hoogte bent van de politieke standpunten en ter ondersteuning voor het maken van je keuze (er waren geloof ik 3 kieswijzers en de no. 1 en no. laatste waren bij mij frappant genoeg altijd hetzelfde). Komen we terug op de vraag of het kiesrecht verlaagd moet worden? Dan zeg ik nee. 16-jarigen zijn vaak nog te veel bezig met het ontdekken van vanalles en ik vraag me serieus af hoeveel er zin in hebben om die gang naar het stembureau te maken.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Het ging er in deze context meer om mensen een test te laten maken en automatisch te laten stemmen op de partij die er als uitkomst zou komen. Citaat:
Mensen die hun keuze niet goed kunnen motiveren mogen dan gewoon niet stemmen. Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
NEE
Ik moet ook mijn hele studie zelf betalen (en ja het lukt me....!) Je hebt wel een schuld voor een tijd maar als je gewoon werkt naast school valt het echt te doen. Kiesrecht verlagen naar 16.... eh nee!!!!! Zeker de helft van tieners van die leeftijd zijn totaal niet geintereseer in politiek of hebben geen zin er zich in te verdiepen... maar hebben wel vaak een oppervlakkig mening. Bluh, gewoon een belachelijk idee. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stemrecht voor 16-jarigen ganralph | 71 | 21-01-2011 13:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Op wie ga je stemmen? #3 Mark Almighty | 500 | 09-11-2006 22:22 | |