Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2003, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 18-10-2003 @ 09:33:
Niet voldoende real-life ??? dat is wel een van de meest trieste uitspraken die ik op het forum heb gelezen.
Jij bent hard op weg om die lijst flink aan te vullen

Citaat:
Tellen wij (minderjarigen) nou niet meer mee ofzo ??
Kun je nou echt niet nadenken, je hebt toch hersens? Wat ik ermee bedoel is dat je op je zestiende nog niet voldoende in aanraking bent gekomen met bepaalde dingen waar je op je achttiende wel mee in aanraking komt of snel zult komen.

Je hoeft niet zo dramatisch te blèren over 'minderjarigen die niet meetellen', dat werkt alleen maar op mijn zenuwen en draagt bij aan het beeld dat je nu creeërt, namelijk het beeld van een snotaap die zichzelf al heel volwassen vindt maar door zijn reacties duidelijk aangeeft dat nog niet te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2003, 18:11
antigone
antigone is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-10-2003 @ 12:36:
Nee, ik vind dat dat niet moet. Mensen van zestien zijn over het algemeen nog niet in staat een gefundeerde keuze te maken over politieke aangelegenheden.
Oud 19-10-2003, 12:44
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 18-10-2003 @ 10:18:
doe niet zo moeilijk, tegen de tijd dat er weer verkiezingen zijn ben jij 18
ja, dus ga ik me nu maar stilhouden
(nare man blij)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 16:51
MrOizo
MrOizo is offline
NIET Verlagen na 16 jaar, de meeste 16 jaarige zijn nog kinder(en)achtig
Oud 05-11-2003, 00:02
Verwijderd
Citaat:
MrOizo schreef op 25-10-2003 @ 17:51:
NIET Verlagen na 16 jaar, de meeste 16 jaarige zijn nog kinder(en)achtig

Sommige 20-jarigen ook (inkoppertje ).

Citaat:
Hans Olo schreef op 16-10-2003 @ 14:23:
Mischien moet je een soort van systeem via internet ontwikkelen waar je gewoon stemt volgens een soort van kieswijzer, dat je helemaal niet op een partij stemt maar puur op de punten. Daaruit word dan berekend op welke partij jouw stem uitkomt. Zelf heb ik meerdere malen die kieswijzer gedaan en ik was toch vet mooi op mijn eigen partijtje uitgekomen!!
Op zich heel leuk bedacht, maar zo'n test is multiple choice. Bovendien kun je altijd wel zomaar iets invullen. Een test waarbij je 2 vragen moet beantwoorden ('Op welke partij stemt u?' en 'Waarom kiest u voor die partij?') lijkt mij dan toch beter. Mensen die er niets vanaf wetten vallen dan wel door de mand. Hoewel het ook kan zijn dat ze geadviseerd worden door mensen die er wél iets vanaf weten en deze 'onwetenden' dus gemanipuleerd worden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 08:11
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
perseus schreef op 05-11-2003 @ 01:02:

Op zich heel leuk bedacht, maar zo'n test is multiple choice. Bovendien kun je altijd wel zomaar iets invullen. Een test waarbij je 2 vragen moet beantwoorden ('Op welke partij stemt u?' en 'Waarom kiest u voor die partij?') lijkt mij dan toch beter. Mensen die er niets vanaf wetten vallen dan wel door de mand. Hoewel het ook kan zijn dat ze geadviseerd worden door mensen die er wél iets vanaf weten en deze 'onwetenden' dus gemanipuleerd worden.
Precies, als je meerdere mogelijkheden hebt zullen er altijd mensen zijn 'die maar wat invullen'. Bovendien zullen bejaarden (of mensen die niets van internet weten) dan veel minder snel gaan stemmen omdat ze gewoon niet weten hoe het moet!
Oud 06-11-2003, 15:08
Verwijderd
Misschien moeten ze hem zelfs verhogen naar 21
Er zijn ook echt zat mensen van 18 die maar wat stemmen zonder er goed over na te denken, of ze stemmen wat hun omgeving stemt.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 16:09
Auntie M
Auntie M is offline
Ik heb al vaak genoeg gestemd en ik vind het iedere keer een gedoe. Moet je nu al die verkiezingsprogramma's lezen? Doet die partij wel wat er beloofd is? Moet ik op een partij stemmen die 1 standpunt van mij helemaal overeenkomt met wat ik wil maar waarvan de rest van het programma gewoon shit is of op een partij waarvan het programma niet helemaal 100% overeenkomt met mijn standpunten maar er over het algemeen gezien wel veel raakvlakken zijn? Blablabla. Ik heb geen zin om dat allemaal uit te zoeken maar ik weet wel wat ik wel en niet wil.

Ook al zijn ze multiple-choice geweest, de kieswijzers, ze zijn wel verrotte handig als je niet helemaal op de hoogte bent van de politieke standpunten en ter ondersteuning voor het maken van je keuze (er waren geloof ik 3 kieswijzers en de no. 1 en no. laatste waren bij mij frappant genoeg altijd hetzelfde).

Komen we terug op de vraag of het kiesrecht verlaagd moet worden? Dan zeg ik nee. 16-jarigen zijn vaak nog te veel bezig met het ontdekken van vanalles en ik vraag me serieus af hoeveel er zin in hebben om die gang naar het stembureau te maken.
Oud 06-11-2003, 16:16
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
perseus schreef op 05-11-2003 @ 01:02:

Op zich heel leuk bedacht, maar zo'n test is multiple choice. Bovendien kun je altijd wel zomaar iets invullen.
Als je zomaar iets invult dan heeft het geen zin om zo'n test te maken.

Citaat:
Een test waarbij je 2 vragen moet beantwoorden ('Op welke partij stemt u?' en 'Waarom kiest u voor die partij?') lijkt mij dan toch beter.
Volgens mij maak je zo'n test om je keuze voor een partij te kunnen vaststellen. Wat voor zin heeft het dan om deze 2 vragen te stellen? Er zijn genoeg zwevende kiezers die het gewoon niet weten wat ze moeten kiezen omdat ze een gematigde denkwijze hebben.

Citaat:
Mensen die er niets vanaf wetten vallen dan wel door de mand. Hoewel het ook kan zijn dat ze geadviseerd worden door mensen die er wél iets vanaf weten en deze 'onwetenden' dus gemanipuleerd worden.
Waarom moet iedereen tegenwoordig toch alles maar weten?
Oud 06-11-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 06-11-2003 @ 17:16:
Als je zomaar iets invult dan heeft het geen zin om zo'n test te maken.

Het ging er in deze context meer om mensen een test te laten maken en automatisch te laten stemmen op de partij die er als uitkomst zou komen.
Citaat:

Volgens mij maak je zo'n test om je keuze voor een partij te kunnen vaststellen. Wat voor zin heeft het dan om deze 2 vragen te stellen? Er zijn genoeg zwevende kiezers die het gewoon niet weten wat ze moeten kiezen omdat ze een gematigde denkwijze hebben.

Mensen die hun keuze niet goed kunnen motiveren mogen dan gewoon niet stemmen.
Citaat:

Waarom moet iedereen tegenwoordig toch alles maar weten?
Hoe kun je nou zomaar stemmen zonder dat je precies weet wat de partij waar je op stemt precies wil?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 16:40
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
perseus schreef op 06-11-2003 @ 17:22:

Het ging er in deze context meer om mensen een test te laten maken en automatisch te laten stemmen op de partij die er als uitkomst zou komen.
Ik mag toch wel aannemen dat al zouden ze mensen zo'n test laten invullen dat ze weten dat de uitkomst ook voor hun eigen belang is. Het zal dan ook serieus ingevuld worden en waarom zouden ze dan niet automatisch op de partij mogen stemmen die daar uit komt?

Citaat:
Mensen die hun keuze niet goed kunnen motiveren mogen dan gewoon niet stemmen.
Niet iedereen is bij machte om zijn keuze met woorden te motiveren. Je kunt keuzes ook gevoelsmatig maken. Een beetje vreemd om ze daarom maar uit te sluiten.

Citaat:

Hoe kun je nou zomaar stemmen zonder dat je precies weet wat de partij waar je op stemt precies wil?
En daar zijn die stem- of kieswijzers nou zo handig voor. Dat je al die programma's niet hoeft door te worstelen. Je weet toch zelf wat je wilt? In grote lijnen weet je heus wel waar een partij voor staat.
Oud 06-11-2003, 18:05
Verwijderd
NEE
Ik moet ook mijn hele studie zelf betalen (en ja het lukt me....!) Je hebt wel een schuld voor een tijd maar als je gewoon werkt naast school valt het echt te doen.
Kiesrecht verlagen naar 16.... eh nee!!!!! Zeker de helft van tieners van die leeftijd zijn totaal niet geintereseer in politiek of hebben geen zin er zich in te verdiepen... maar hebben wel vaak een oppervlakkig mening. Bluh, gewoon een belachelijk idee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten