Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
....dus wat maakt het ook uit.... trouwes, wat wou je met je stemrecht doen als ze de stufi omzetten in een lening....omzetten in cash ofzo??
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind dat wij ook wel wat in te brengen hebben. omdat wij nog geen stemrecht hebben nemen wij natuurlijk ook niet de moeite om ons erin te verdiepen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat mensen onder de achttien niet de moeite zouden nemen zich in politiek te verdiepen omdat ze geen stemrecht hebben wordt behoorlijk tegengesproken door het aantal minderjarige politiek geïnteresseerden hier, op Actualiteit & Nieuws en bijvoorbeeld in het Jongeren-Lagerhuis. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn ook mensen die zeggen dat iedereen die wil stemmen eerst een 'test' zou moeten maken, om te kijken of ze wel genoeg van politiek af weten. Ik vind dat een beetje jammer, omdat het heel moeilijk zal zijn om dat objectief te houden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Veel jongeren zien politici op tv en beoordelen ze daarop. Merlkert-figuren zouden ze genadeloos afkraken, ondanks hun ideeën. De meeste 16-jarigen interesseren zich niet in politiek en zijn ook niet kundig genoeg om hun stem uit te brengen. Op dit forum zijn echter meer intellectuele 16-jarigen, en die zijn daar natuurlijk wat minder blij mee, logisch. Voor een kleinere groep 18-jarigen gaat hetzelfde op.
|
Ik ben er geen groot voorstander van. Nou interesseer ik me wel in de politiek, maar veel van mijn vrienden hebben totaal geen interesse in de politiek. Het lijkt me daarom maar beter dat 16 jarigen nog niet mogen stemmen.
En ook al hebben ze een mening over een bepaald onderwerp, dan is het vaak ongefundeerd (vaak LPF-standpunten). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
18 is wel ok. Degene die 18 zijn en zich totaal niet interesseren voor politiek, worden niet gedwongen om te gaan stemmen ofzo. Mn broer is 21 en stemt niet eens. Verlagen naar 16 jaar lijkt me niet nodig omdat er denk ik maar een kleine groep 16-jarigen is die zich interesseert voor politiek, terwijl die kans bij 18-jarigen veel groter is, doordat je op die leeftijd van de middelbare school af gaat/bent en je je meer met je toekomst bezig gaat houden enzo
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Prima idee. We zijn wel goed genoeg om nederland te veranderen in een kenniseconomie, maar zodra wij iets willen zeggen is het van "nananananaaaa, julli zijn lekker te jong!". Het is wel lekker makkelijk, hé? klooien met de studiefinanciering en het studentenwoningentekort negeren, omdat wij toch niets in te brengen hebben. Typisch, hoor...
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
He ideaalste zou natuurlijk zijn als alleen verstandig mensen konden stemmen. Mijn neef bijvoobeeld, wist precies waarom hij op wie zou gaan stemmen als hij 18 was, maar ik ken 20 jarige mensen die voor een bepaalde partij stemden omdat hun lijsttrekker "wel vriendelijke ogen had".
Maar het zal nog wel effe duren voor ziets kan... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Als 't aan mij ligt moet je eerst een soort van examen afleggen voor je het recht hebt om te stemmen. Je moet bijvoorbeeld je stem kunnen motiveren.
Het grootste gedeelte van het nederlandse volk is politiek gezien gewoon te dom om de stemmen en kruisen maar wat aan in het stemhokje of laten zich teveel leiden door een leuk gezichtje ipv inhoud.
||
![]() |
Citaat:
![]() ik vind dit niet iets waar je je druk om moet maken. waarom niet gewoon 2 jaartjes wachten tot je 18e? waarom al eerder moeten kunnen stemmen? veel mensen weten op hun 18e nog niet eens wat het allemaal inhoudt en waar ze op moeten stemmen. en je hebt tegenwoordig veel jongerenpartijen die zich inzetten voor allerlei zaken en zo toch een beetje invloed uitoefenen. dat is meer dan genoeg denk ik zo. |
![]() |
||
![]() |
Wat gaan we dadelijk eigenlijk meemaken als we zo vergrijsd zijn? Gaan alle ouderen dan stemmen op partijen die slechts hun belangen behartigen? Aan de andere kant is het wel mooi, een ouder electoraat, zo krijg je achterlijke vernieuwingen als directe democratie er niet door. Gewoon een vraag, die me af
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben zelf 18 en heb al 2x mogen stemmen. Laat ik ronduit eerlijk zijn; ik heb geen flauw idee wat het partijprogramma is van de club waarop ik gestemd heb. Volgens het 8-uur-Journaal was het een 'strategische stem'. ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
daarnaast, wat denk je dat de gevolgen zijn voor de indeling van de kamer?? ennum...denk je niet dat je zo de samenleving nog meer opdeelt?? ik bedoel, rijkere mensen zijn beter opgeleid, waardoor zij meer kans maken op het behouden van hun stem
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
In mijn ogen is pure democratie zoals wij het kennen niet echt goed voor het land.
Kijk maar wat er de laatste 2 jaar is gebeurd. Door dat hele lpf gedoe is nederland ongeveer een jaar zo goed als onbestuurd geweest en dat kost allemaal veel te veel geld! En dit allemaal veroorzaakt door het gedeelte van het Nederlandse volk welke niet eerst nadenkenkt over waar ze mee bezig zijn voordat ze op een knopje drukken!! Een beetje de verkiezingen gebruiken als condoleance register voor Pim is toch echt oer en oer stom! Door al dit gedoe met de LPF ben ik zo anders gaan denken over het nederlandse volk. Dan hoor ik weer een of ander mevrouwtje zeggen van "Vorige week wou ik nog SP stemmen, maar nu doe ik toch maar pimmetje" Dan denk ik echt in mezelf van "jij zou helemaal niet mogen stemmen m#^s!!!" Mischien moet je een soort van systeem via internet ontwikkelen waar je gewoon stemt volgens een soort van kieswijzer, dat je helemaal niet op een partij stemt maar puur op de punten. Daaruit word dan berekend op welke partij jouw stem uitkomt. Zelf heb ik meerdere malen die kieswijzer gedaan en ik was toch vet mooi op mijn eigen partijtje uitgekomen!!
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar een 16-jarige ziet dingen anders dan een 21-jarige. en we horen nu eigenlijk alleen de kant van 18+ Tellen wij (minderjarigen) nou niet meer mee ofzo ?? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |