Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ja dat weet ik ook niet. Komt door die opmerking van Che Guevara, nare man ging daarop in, en ik ook.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder erger ik me natuurlijk ook aan 'ik vindt', iets dat ik vooral op msn vaak lees (ook nog eens door ontiegelijk slimme mensen gezegd). Dit soort fouten zijn - zeker op msn- natuurlijk slordigheidsfouten. Als je gewoon zegt 'Lees die zin eens over', zeker weten dat die fout er meteen wordt uitgehaald. Msn gaat niet om correcte spelling, maar meer om snelheid. Er worden snelle antwoorden gegeven, niet gelet op spelling e.d. De als/dan regel doe ik nu inmiddels wel weer goed, over het algemeen. De hun/hen regel vind ik eigenlijk nog wel moeilijk. Het is alleen hen wanneer het lijdend voorwerp is, niet dan? Of was het meewerkend voorwerp? ![]() Zeg maar zeg ik eigenlijk nooit. Wel heb ik nog af en toe een (lichte) aanval van 'of zo' woordjes, het liefst ook nog aan elkaar geschreven. (Nee, geen ofsow, gewoon heel simpel ofzo). Zeg maar is overigens ook niet zo'n woord dat me te pas en te onpas opvalt in mijn omgeving. Oh, wat ook nog een vervelende fout is...Dat/wat. Het eten dat ik heb opgegeten, maar: Het meisje wat me wat wilde vertellen (Of niet, daar ben ik echt slecht in. Veel gemaakte fout door mij ![]() Nou ja, tot zover mijn aanvullig op deze topic (Of dit... Maar net hoe je het wilt) |
![]() |
||
Citaat:
Je zegt: Je irriteert me OF ik erger me aan jou Als forummer zijnde, is dubbelop. Je zegt: Als forummer OF forummer zijnde (of zijnde een forummer) ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Maarrem.. Is 'Als...zijnde' niet gewoon een uitdrukking? (Hoewel ik de eventuele fout nu wel zie ![]() En irriteren aan is dus ook zo'n conterminatie (schrijf je dat zo ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vooral ook omdat ik het zelf ook gebruik. Voor ik een zin eenmaal daadwerkelijk begin komt er een "maar ook zeg maar dat je" ofzo uit.. allemaal woorden zonder inhoud en het klinkt stom. Het gaat alleen zo vanzelf ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ja, je ergens aan irriteren is daar een voorbeeld van. Maar 'als zijnde' is per definitie fout. Er is geen uitzondering te bedenken. Tenzij door positie natuurlijk: 'Als forummer zijnde mensen zulke fouten maken, is dat niet fijn.' Daarbij is het haast onmogelijk om correct Nederlands te spreken, aangezien er altijd wel een congruentiefoutje bij in slipt. Of je zin eindigt in een anakoloet omdat je gewoon teveel in één keer wilt vertellen. Daar stoor ik mij dan ook niet aan. ![]()
Laatst gewijzigd op 13-10-2003 om 20:59. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Je kunt het wenden of keren wat je wilt, maar iemand die ijzersterk is op zijn discipline van wetenschap maar toch niet goed kan spellen, zal niet serieus genomen worden. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tja, als je het niet kan houdt het op. Maar volgens mij zijn er maar weinig mensen die echt goed genoeg zijn in de bèta-vakken om er een hele studie aan te besteden. Hetzelfde geldt voor de alfa-vakken. |
![]() |
||
Citaat:
Algemene ontwikkeling heeft echter helemaal niks te maken met de mate waarin je een taal machtig bent. Sommige mensen kunnen nou eenmaal beter Nederlands dan anderen. Ik ben dyslectisch en dat is goed af te zien aan mijn schrijven, maar dat betekend nog niet dat ik m'n best doe om correct te spreken en te schrijven.
Laatst gewijzigd op 14-10-2003 om 12:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Immers, waarom volgt iemand een studie? Wat maakt diegene een goede student? Toch dat deze zijn materie beheerst? Ik persoonlijk hecht dan ook waarde aan mijn algemene ontwikkeling, daar niet van. Het punt is alleen dat de uitspraak van nare man iets zegt over zijn beeld van een student. Ik vind een wereldvreemde die totaal opgaat in zijn materie geen mindere student, puur omdat hij wereldvreemd is.. nare man wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je studeert namelijk niet alleen om een bepaalde discipline onder de knie te krijgen, je studeert om het ideaal van homo universalis te bereiken. Denk je dat iemand hoogleraar wordt alleen omdat hij uitblinkt in onderzoeksresultaten? Absoluut niet. Je wordt pas hoogleraar als je én goed bent in je vakgebied, én een grote algemene ontwikkeling hebt, én ook buiten je eigen vakgebied kunt kijken, én veel levenservaring hebt, kortom die het ideaal van de homo universalis benadert. Je hoeft mijn mening over wat van studenten verwacht mag worden niet te delen. Ik weet dat ik de lat hoog leg. Maar ik ben en blijf van mening dat van een student meer verwacht mag worden dan alleen het goed zijn op dat ene kleine gebiedje waar zijn studie over handelt. Iemand die een kei is in zijn onderzoeksgebied is een waardevol wetenschapper, maar is waardeloos als hij die kennis niet kan overbrengen door gebrek aan communicatieve vaardigheden, of doordat hij niet in staat is om over de grenzen van zijn eigen kleine gebiedje heen te kijken. |
![]() |
|
Nee hoor, erger ik me niet aan. Met de woorden "zeg maar" kun je complexe dingen wel in makkelijkere taal / je eigen woorden zeggen, dus eigenlijk is het niet echt irri vind ik, kan een hulpmiddel zijn om dingen beter te verwoorden.
||
Citaat:
|
Persoonlijk heb ik er een ontzettende hekel aan als mensen overal een verkleinwoord achter plakken.
En een taal fout die ik erg vaak zie in het lifestyle forum is het woord 'hempje'. Weten die mensen niet dat het een verkleining is van hemd en je het dus schrijft als hemdje, ookal klinkt 't raar. Een goed moment om de smiley voor het eerst te gebruiken: ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Verliefd, maar zij nog niet Verwijderd | 1 | 02-01-2017 14:42 | |
Psychologie |
De psyche als direct exponent van de bron van het leven Arjan Dokelaar | 2 | 29-11-2008 08:19 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
ARTistiek |
de manier waarop je me zoent (verhaal) The one who I am | 23 | 22-07-2001 16:14 |