Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk niet dat er ook maar 1 speler van AZ bij het Nederlands elftal komt(das wel jammer).
Van Galen is te oud en een hoop goede spelers zijn buitenlands. Opdam, Nelisse, Lindenberg en De Cler zijn ook niet goed genoeg. Alleen weet ik niet of Fortes Rodriquez nou buitenlands is of niet, maar als ie nederlands zou zijn dan zou ie waarschijnlijk nog niet goed genoeg zijn |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik heb eens een handtekening van hem gekregen op koniningendag d8 ik want toen was ie in schoorl en daarom d8 ik dat ie nederlands was want meestal doen de nederlanders dat |
![]() |
||
Citaat:
T is echt een ontzettend aardige gozer. ![]() En blijkbaar ook zeer goed ingeburgerd... ![]() ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Dick Advocaat gunt Kluivert en Van Nistelrooij een nieuwe kans
Uitgegeven: 14 november 2003 21:15 Laatst gewijzigd: 14 november 2003 21:24 GLASGOW - Nog geen drie dagen geleden wist Dick Advocaat het zeker. Hij zou het Nederlands elftal tijdens de dubbele ontmoeting tegen Schotland niet laten beginnen met het tegenvallende schuttersduo Patrick Kluivert en Ruud van Nistelrooij. Aan de vooravond van het eerste treffen in de play-offs van de EK-kwalificatie was de bondscoach vrijdag een hele andere mening toegedaan. "Ja, ook ik ben dus niet te oud om te leren", stelde hij na de training. Toegeven wilde Advocaat nog niets. Het kan echter bijna niet anders dan dat de bondscoach zaterdag om 16.00 Nederlandse tijd beide leeftijdsgenoten een nieuwe kans gunt. Ondanks eerdere beloften vindt de bondscoach dat hij niet meer om beide spitsen heen kan. Hij trekt deze conclusie op basis van de trainingen van deze week, waarin zowel Kluivert als Van Nistelrooij ongekend productief was. Kwaliteiten Maar kunnen drie trainingen dan de hele visie van een bondscoach bijstellen? Hij trok zijn eerdere conclusie toch op basis van de tien interlands waarin beide spitsen samen opereerden? De balans van de samenwerking was cijfermatig nog niet eens zo slecht. In de tien bewuste wedstrijden scoorden ze samen zes keer. Kluivert maakte er vier, Van Nistelrooij twee. Beide spitsen lieten samen echter zelden zien waartoe ze op basis van hun kwaliteiten in staat zouden moeten zijn. Advocaat noemde de dubbele ontmoeting met de Schotten aanvankelijk te belangrijk om verder met het duo te experimenteren. Een handvol prachtige treffers op de trainingen en een rotsvast geloof in de enorme potentie van beide spitsen heeft de bondscoach waarschijnlijk op zijn eerdere beslissing doen terugkomen. "Ze hebben op de training toch weer laten zien dat ze het kunnen." De kans is groot dat Advocaat zich ook nog heeft laten beïnvloeden door de mindere periode die Rafael van der Vaart doormaakt. De aanvoerder van Ajax scoorde weliswaar tijdens de laatste drie interlands, maar de momenteel in de competitie geschorste linkspoot verkeert niet in grootse vorm. Verdedigend Behalve beide spitsen wilde Advocaat ook zijn vleugelaanvallers niet vrijgeven. Van der Meyde lijkt op rechts zeker van zijn plaats. Voor de positie van linkermiddenvelder moet de bondscoach kiezen tussen Overmars, Van der Vaart of Davids. Op basis van de trainingen geeft hij de voorkeur aan Overmars. De keuze voor de buitenspeler van Barcelona zou betekenen dat Oranje de Schotten in het meest aanvallende systeem van de afgelopen jaren gaat bestrijden. Dat zou dan wel eens ten koste kunnen gaan van Clarence Seedorf. De weer in genade aangenomen middenvelder moet in dat geval zijn plaats afstaan aan de meer verdedigend ingestelde Edgar Davids. Vermoedelijke opstelling Nederland: Van der Sar; Reiziger, Stam, De Boer en Van Bronckhorst; Van der Meyde, Davids, Cocu en Overmars; Van Nistelrooij en Kluivert. (c) Nu.nl ===== Niet echt grote verrassingen dus, behalve dan dat Kluivert en Van nistelrooij in de spits staan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ook in de telegraaf staat dat zo vermeldt. Maar ze spelen dan niet naast elkaar, de opstelling wordt dan waarschijnlijk (volgens de telegraaf):
keeper: v/d Sar verdediging: Reiziger Stam F. de Boer v. Bronckhorst controlerende (verdedigende) middenvelders: Seedorf Cocu aanvallende middenvelder: Kluivert aanval: v/d Meyde v. Nistelrooij Overmars op papier idd een leuke opstelling, maar Kluivert en v. Nistelrooij op 1 veld kan gewoon niet, waar ziet Advocaat dat gewoon niet ![]() |
![]() |
|
2 Woorden: Oprotten Advocaat!!!!!!!
Als die lul nu nog niet begrijpt dat die 2 niet samen kunnen in de spits dan heeft ie niks te zoeken als bondscoach bij Oranje!! Makaay europees topscoorder vorig jaar, scoort nu ook redelijk wat bij Bayern en speelt niet in Oranje, waarom niet????? Ik zal wel gaan kijken straks maar ik denk niet dat we daar gaan winnen.
||
Citaat:
![]() Ze waren voor dit toernooi toch al zo gemotiveerd omdat ze er in Korea niet bij waren ![]()
||
Citaat:
Enkele voorbeelden (als t niet goed is gegaan): Als Kluivert-van der Vaart spelen: "Hij had van Nistelrooy moeten laten spelen, die is in vorm en heeft de juiste (winnaars) mentaliteit. En van der Vaart en Kluivert waren niet in vorm en spelen niet altijd bij hun club". Als Kluivert en van Nistelrooy spelen: "In eerdere wedstrijden ging dit ook niet goed, dus Advocaat wist dat dit niet zou werken". Als van Nistelrooy en van der Vaart spelen: "Van Nistelrooy is alleen goed als ie alleen in de spits staat net als bij ManU... Dick had van der Vaart met Kluivert in de spits moeten zetten, deze hebben al eerder bewezen goed met elkaar te kunnen functioneren". Zo kun je door blijven gaan... Ik heb er de volste vertrouwen in dat we de Schotten gaan verslaan. En ik vind dat in de afgelopen dagen Kluivert EN van Nistelrooy een basisplaats hebben afgedwongen door het goed te doen bij de trainingen. Ze lijken ook met de juiste instelling naar de wedstrijd toe te leven... ![]() Van mij mogen Kluivert en Van Nistelrooy dus wel starten tegen de schotten, ik heb er vertrouwen in dat ze een keer echt gaan laten zien dat ze WEL samen kunnen spelen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
jammer dat nederland niet uit deze negatieve spiraal kan breken, maar ja, er is nog niets verloren gegaan en zo slecht speelde oranje niet eens. het probleem is alleen het scoren. ja en seedorf. ik snap niet waarom ze die uberhaupt nog laten spelen |
![]() |
|
Wedstrijd was opzich niet heel erg slecht van onze kant maar wat heb ik me lopen ergeren aan alles en iedereen behalve aan Jaap Stam.
Stam was absoluut de beste en baal gigantisch dat hij er niet bij is woensdag. Van de Meijde speelde ook wel een redelijke wedstrijd vond ik net als Overmars. Ik snap niet dat Makaay er niet eerder is ingebracht voor Kluivert, alhoewel ik van Nistelrooij ook niet super vond spelen. De meeste verdienen 10 zweep slagen en die Advocaat mag per direct oprotten van mij, echt wat een kluns!!! Nog even omhoog kunnen springen bij die bal op de lat van van de Meijde en het afstandsschot van van der Vaart verder was het vrij weinig aan. Hoop dat we woensdag wél de kansen benutten en weinig weggeven maar dat zal erg moeilijk worden zonder Stam. Makaay woensdag in de basis samen met Kluivert.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Deel je ervaringen met andere forummers! Verwijderd | 17 | 30-05-2008 10:52 | |
Films, TV & Radio |
Lobbyen voor Bambi Darth Lotteke | 90 | 19-01-2006 20:31 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |