Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2003, 00:09
pietervdb
pietervdb is offline
Die Dell toch, moet je horen: nadat we gisteren de nieuwe erg dure pc hadden aangesloten en winxp geconfigureerd hadden bleek de dvd rom en de dvd brander het helemaal niet te doen. In winxp gaf hij bij 'deze computer' alleen de harde schijf aan, de dvd rom en brander waaren nergens te bekennen. Zo konden we gisteren niet eens een spel installeren of wat dan ook met cd's of dvd's.Dat vond ik dus flink klote van Dell. Wat bleek: De beide schijven werden niet gedetecteerd omdat ze niet goed waren aansgesloten grrrr. Hup de pc nog maar net en de kast moet al open. Vandaag heb ik naar de service gebelt. Telefonisch zijn we eruit gekomen en ik kan nu eindelijk de een cd installeren of een dvd kijken.
Maar wat was ik even pissed gister.

'Simpel en snel', well my ass dit keer.

Pieter

(Voor de rest een super pc en jonge wat een graphics bij 3d benchmark2003.)

Laatst gewijzigd op 24-10-2003 om 00:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2003, 08:57
Chimera
Chimera is offline
Gebeurt vrij regelmatig dat IDE kabels lostrillen bij transport, dat is ZO'N ontzettend bekend probleem. Als een drive niet gedetecteerd moet worden is dat het eerste wat je doet.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 10:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Niet de gemiddelde Dell-koper.

Bovendien vind ik het erg onlogisch dat een IDE-kabel zomaar los gaat, die dingen zitten best stroef vast.
Oud 24-10-2003, 15:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 22-10-2003 @ 13:58:
Maar wat, beste Enlightenment, als iemand geen trek heeft om dingen uit Duitsland te halen? Ik vind het namelijk niet echt fair wat je nu doet; dan zou je principeel gezien ook Dell.DE moeten raadplegen.
Op zich wel ja. Indien Dell.de levert naar Nederland, en geen Duitse OS/hardware meelevert. En de boekjes gewoon in het Engels zijn. Dan wel.

De EU is een vrijmarkt. Je kunt zomaar uit andere EU landen bestellen; grenzen vervagen. En dat vind ik een goede zaak.
Citaat:
Either way, dan is er ook altijd nog de factor garantie. Op de Dell-site lees ik namelijk weldegelijk gewoon 3 jaar garantie, met de mogelijkheid tot aankopen van een 4e jaar?
Oh dat kan. Maar het feit dat als je de helpdesk belt je al gauw het advies krijgt de "restore CD" te gebruiken, zegt denk ik al genoeg over de service. Als er echt iets mis is, geloof ik best dat dat wel goed opgelost wordt (vervangende hardware), maar er zijn genoeg horrorstories en ontevreden klanten, juist over de service.

Bij onderdelen heb je geen service bij softwareproblemen etc. Je zult een kennis er naar moeten laten kijken, of via fora antwoord zoeken. Voor dat laatste moet je natuurlijk wel over enige kennis en motivatie beschikken.

Maar RMA-service van FCC is wel heel goed, vind ik zelf. Ik heb er diverse malen mee te maken gehad, werkt perfect opgelost; snel en kosteloos (verzenden).
Citaat:
Wellicht moet je je in deze beperken tot het ja/nee beantwoorden van de vraag zoals de topicstarter deze stelde. Het kan immers altijd "beter", neemt niet weg dat die Dell machine domweg heel behoorlijk is.
Dat geef ik toe, het verschil tussen zelfbouw en die Dell-machine is immers niet zo heel erg groot. Maar als je mijn lijstje erbij pakt zie je toch behoorlijk wat verschillen. Bovendien heb je een aantal voordelen als je zelf bouwt, zie ik al eerder heb genoemd. Ik vind die zaken niet onbelangrijk, maar dat zegt natuurlijk niets over degene die zo'n computer wilt kopen. Misschien wil die helemaal niet overclocken, niet uitbreiden, niet met BIOS settings kloten, braaf een legale windows draaien, on-site garantie waarbij men eerst een format moet doen.. ZIJN (of haar) situatie en wensen zijn geheel anders dan de mijne. Wel vind ik dat je helemaal geen tweaker hoeft te zijn om je eigen systeem in elkaar te zetten, dat ben je hopelijk wel met me eens. Het is echt niet moeilijk. Je moet alleen wel iemand hebben die een goed hardware-lijstje voor je maakt en je met wat dingetjes kan helpen met in elkaar zetten (desnoods over icq).
Citaat:
Wat dat familielid betreft; dat is mooi zijn/haar eigen stomme schuld geweest.
Ja, dat klopt ook wel. Ik had nog aangeboden haar eens te helpen met computer. En toen vertelde dat ze eentje had gekocht. In realiteit was ze gewoon omgepraat; ze heeft niet zoveel weerstand in datsoort gevallen. Maar kijk, dan maak ik me wel boos. Ze praten onwetende mensen om en ze krijgen daar een onbehoorlijk produkt voor terug. Niemand met een béétje hardware kennis zou ingegaan zijn op dat aanbod, HP en Packard Bell maken vaak slechte machines, maar dit sloeg echt alles! Ik was gewoon boos op de situatie, niet over de schuldvraag.

En wat betreft bedrijven: winst maken is niets verkeerd mee, maar wel legitiem. Mensen uitzuigen, ompraten en anderzins bedenkelijke business er op nahouden is gewoon not-done. Zo ga je niet met mensen om, dat heeft niets met het doel van een bedrijf (winst) te maken, maar met fatsoen; dit is gewoon oplichting.
Oud 25-10-2003, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-10-2003 @ 16:13:
Oh dat kan. Maar het feit dat als je de helpdesk belt je al gauw het advies krijgt de "restore CD" te gebruiken, zegt denk ik al genoeg over de service. Als er echt iets mis is, geloof ik best dat dat wel goed opgelost wordt (vervangende hardware), maar er zijn genoeg horrorstories en ontevreden klanten, juist over de service.
Maar wat zou de FCC in dit geval zeggen (in hoogstwaarschijnlijk gebrekkig Engels)? Juist; daar kun je helemaal niet terecht.

Citaat:
Dat geef ik toe, het verschil tussen zelfbouw en die Dell-machine is immers niet zo heel erg groot.
En no offense, maar na "groot" gaat 't weer helemaal mis.

Citaat:
Maar kijk, dan maak ik me wel boos. Ze praten onwetende mensen om en ze krijgen daar een onbehoorlijk produkt voor terug.
Alsof dat alleen bij merk-PC's gebeurt. Overal word je een oor aangenaaid als je zelf te lamlendig bent om van tevoren een bèètje idee te krijgen waar je over praat.

Citaat:
En wat betreft bedrijven: winst maken is niets verkeerd mee, maar wel legitiem. Mensen uitzuigen, ompraten en anderzins bedenkelijke business er op nahouden is gewoon not-done. Zo ga je niet met mensen om, dat heeft niets met het doel van een bedrijf (winst) te maken, maar met fatsoen; dit is gewoon oplichting.
Not done is iets compleet anders dan legitiem, me dunkt. En het is geen oplichting; de klant heeft namelijk gewoon een werkende computer gekregen. Dat hij of zij achteraf gezien voor veel minder geld veel beter spul had kunnen krijgen heeft niets met "not done" te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten