Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2003, 21:01
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 20-10-2003 @ 21:33:
Omdat je er verder niet over nadenkt en je niet kan inleven. Je hebt een egoistische instelling wat dat betreft.
Ik hoef er verder ook niet over na te denken. Misschien kan ik me niet echt inleven in een varken, ik weet niet hoe zo'n beest denkt..
Oud 20-10-2003, 21:01
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 20-10-2003 @ 21:55:
ik vind het asociaal dat je keuzes van andere mensen niet accepteert. En om iedereen die vlees eet een egoistische instelling te verwijten vind ik ook een beetje ver gaan.
Ik vind het associaal om elke dag onnodig miljarden dieren onder erbarmelijke omstandigheden te vermoorden, terwijl daar absoluut geen noodzaak toe is, vlees is gewoon een luxe product... , een of andere boer in het zuiden van Amerika had voor de burgeroorlog ook kunnen zeggen tegen iemand die tegen slavernij was dat hij het aso vindt dat diegene zijn keuze niet accepteerde.. toch zijn we uiteindelijk blij dat die keuze niet geacepteerd werd...

vlees = moord
moord = moreel verwerpelijk

trek je conclusie
Oud 20-10-2003, 21:05
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
ssjpan schreef op 20-10-2003 @ 22:01:
Ik hoef er verder ook niet over na te denken. Misschien kan ik me niet echt inleven in een varken, ik weet niet hoe zo'n beest denkt..
Hoeft ook niet, zolang je maar weet dat het dier emoties als angst kent en gevoelens als pijn.... dat ia al genoeg, overigens zijn varkens zeer intelligent (maar dat even buiten beschouwing gelaten).
Oud 20-10-2003, 21:05
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 20-10-2003 @ 21:42:
ik vind het altijd raar dat Vegetariërs altijd vleeseters moeten overtuigen van hun slechte gedrag. Want "wij" eten dieren, en daarom zijn we slecht. Ik denk dat inmiddels iedereen boven de 10, wel weet dat er dieren voor geslacht worden en dat ze in kleine hokjes zitten. Maar toch blijven veel (de meerderheid geloof ik zelfs) mensen vlees eten, jullie moeten dat nu eenmaal accepteren
Moet je eens weten hoeveel vleeseters vegetariers/veganisten proberen te overtuigen, dat is in verhouding nog altijd een hoop meer dan dat veggies en vegans dat doen.

En zeggen dat vegetariers altijd vleeseters proberen te overtuigen dat is niet zo. De een doet het wel, de ander doet het niet.

Het probleem is dat mensen het wel weten, maar doen alsof ze het niet weten. En geld schijnt ook nog belangrijker te zijn. De consument heeft al aangegeven dat deze diervriendelijker vlees (ahum) wil kopen, maar omdat het duur is doen ze toch maar bioindustrievlees.

Ik accepteer dat mensen vlees eten (ben zelf veganist). Maar moet ik het daarom respecteren? Mag ik dan niet de mensen erop wijzen?
Moet je als iemand mishandeld word op straat er nog wat van zeggen? Als iemand niet wil op staan voor een invalide vrouw in de bus, moet je er dan wat van zeggen?
En ga zo maar door.

Vegetariers hebben daarom ook hun recht om te wijzen op wat normen en waarden. Ikzelf zal niet zo snel iemand aan spreken (ben ook wat verlegen ), maar als iemand wat zegt over mijn eetstijl/levensstijl, dan zal ik wel reageren erop. Gelukkig tot nu toe vooral positief.
Oud 20-10-2003, 21:06
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 20-10-2003 @ 22:01:
Ik vind het associaal om elke dag onnodig miljarden dieren onder erbarmelijke omstandigheden te vermoorden, terwijl daar absoluut geen noodzaak toe is, vlees is gewoon een luxe product... , een of andere boer in het zuiden van Amerika had voor de burgeroorlog ook kunnen zeggen tegen iemand die tegen slavernij was dat hij het aso vindt dat diegene zijn keuze niet accepteerde.. toch zijn we uiteindelijk blij dat die keuze niet geacepteerd werd...

vlees = moord
moord = moreel verwerpelijk

trek je conclusie
Maar vindt je het niet een beetje raar om vleeseters als asociaal te bestempelen, terwijl je zelf daardoor ook niet sociaal opstelt tegen de anderen. En wat die luxe producten betreft, moeten we dan helemaal geen luxe producten meer gebruiken en alleen water en planten eten? en in een lemen hutje leven? Bijna alle luxe producten zijn in zekere zin schadelijk. Dus als ik een moordenaar ben, ben jij er ook 1
Oud 20-10-2003, 21:06
Daan
Daan is offline
Ik hou wel van een lekker biefstukje, maar mijn faforiet is zeker carpaccio. Toch vind ik vis veel lekkerder.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 21:08
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 20-10-2003 @ 21:55:
ik vind het asociaal dat je keuzes van andere mensen niet accepteert. En om iedereen die vlees eet een egoistische instelling te verwijten vind ik ook een beetje ver gaan.
Het is feitelijk wel egoistisch.

ego·ïs·me (het ~)
1 de levenshouding van iem. die voortdurend het eigen belang en eigen welzijn op het oog heeft => ikzucht, zelfzucht; <=> altruïsme

Kortom je eigen welzijn gaat voor de ander. Kortom is het dus egoisme.
En niet alleen op andere dieren.

Ook het gebruik van de dagelijkse producten van jou, zijn egoistisch.

Denk maar aan al die goedkope spullen uit diverse 3e wereldlanden.
Oud 20-10-2003, 21:09
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
TechXP schreef op 20-10-2003 @ 22:05:
Moet je eens weten hoeveel vleeseters vegetariers/veganisten proberen te overtuigen, dat is in verhouding nog altijd een hoop meer dan dat veggies en vegans dat doen.

En zeggen dat vegetariers altijd vleeseters proberen te overtuigen dat is niet zo. De een doet het wel, de ander doet het niet.

Het probleem is dat mensen het wel weten, maar doen alsof ze het niet weten. En geld schijnt ook nog belangrijker te zijn. De consument heeft al aangegeven dat deze diervriendelijker vlees (ahum) wil kopen, maar omdat het duur is doen ze toch maar bioindustrievlees.

Ik accepteer dat mensen vlees eten (ben zelf veganist). Maar moet ik het daarom respecteren? Mag ik dan niet de mensen erop wijzen?
Moet je als iemand mishandeld word op straat er nog wat van zeggen? Als iemand niet wil op staan voor een invalide vrouw in de bus, moet je er dan wat van zeggen?
En ga zo maar door.

Vegetariers hebben daarom ook hun recht om te wijzen op wat normen en waarden. Ikzelf zal niet zo snel iemand aan spreken (ben ook wat verlegen ), maar als iemand wat zegt over mijn eetstijl/levensstijl, dan zal ik wel reageren erop. Gelukkig tot nu toe vooral positief.
ik zeg niet dat je het moet respecteren, maar acceptatie zou fijn zijn. In mijn omgeving zijn er meer "veggies" die de "vleesies" proberen te overtuigen als andersom. En wat dat wijzen betreft, zoals eerder gezegd denk ik dat iedereen wel weet dat vlees van dieren komt en dat die ervoor geslacht worden. Dat hoeft niet bij elke hap in een stuk vlees herhaalt te worden. Goed dat je bij diervriendelijk vlees een ahum zegt, dat bestaat niet eens.
Oud 20-10-2003, 21:10
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
TechXP schreef op 20-10-2003 @ 22:08:
Het is feitelijk wel egoistisch.

ego·ïs·me (het ~)
1 de levenshouding van iem. die voortdurend het eigen belang en eigen welzijn op het oog heeft => ikzucht, zelfzucht; <=> altruïsme

Kortom je eigen welzijn gaat voor de ander. Kortom is het dus egoisme.
En niet alleen op andere dieren.

Ook het gebruik van de dagelijkse producten van jou, zijn egoistisch.

Denk maar aan al die goedkope spullen uit diverse 3e wereldlanden.
ok, iedereen is egoïstisch.
Oud 20-10-2003, 21:15
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 20-10-2003 @ 22:06:
Maar vindt je het niet een beetje raar om vleeseters als asociaal te bestempelen, terwijl je zelf daardoor ook niet sociaal opstelt tegen de anderen. En wat die luxe producten betreft, moeten we dan helemaal geen luxe producten meer gebruiken en alleen water en planten eten? en in een lemen hutje leven? Bijna alle luxe producten zijn in zekere zin schadelijk. Dus als ik een moordenaar ben, ben jij er ook 1
Ik ben in bepaalde volgens de definitie asociaal daar ik mij vaak niet kan vinden in de medemens (ik ben zelfs zwaar telleurgesteld) maar asocialiteit en egoisme zijn 2 verschillende zaken... Over die luxe producten.. een gigantische drogberedenatie, Om vlees te eten moet men moorden, om televisie te kijken niet... om in een gewoon huis te wonen ook niet... Sommige luxe producten zijn idd verwerpelijk en schadelijk.. die mijd ik dan ook (als de milleu vriendelijke,veganistische,zichzelf inzettend voor mensen die het moeilijk hebbende dierenliefhebber die ik ben) Maar om meteen de conclusie vlees=luxe dus alle luxe is slecht te trekken... dat slaat natuurlijk nergens op...

Laatst gewijzigd op 20-10-2003 om 21:23.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 21:20
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 20-10-2003 @ 22:09:
ik zeg niet dat je het moet respecteren, maar acceptatie zou fijn zijn. In mijn omgeving zijn er meer "veggies" die de "vleesies" proberen te overtuigen als andersom. En wat dat wijzen betreft, zoals eerder gezegd denk ik dat iedereen wel weet dat vlees van dieren komt en dat die ervoor geslacht worden. Dat hoeft niet bij elke hap in een stuk vlees herhaalt te worden. Goed dat je bij diervriendelijk vlees een ahum zegt, dat bestaat niet eens.
Ik ben niet het persoon dat uit het niets het vegetarisme/veganisme zal prediken als ik iemand vlees zie eten, maar als de discussie er eenmaal is ga ik hem graag aan, de meeste keren dat ik in die discussie verzijl raak is ironisch genoeg doordat vleeseters mij vragen om mijn motivatie, of mij proberen over te halen eens een lekkere hamburger te eten.. Ik heb mijn hele leven vegetarisch geleefd en leef nu al een tijdje veganistisch en ik durf wel te stellen dat vleeseters het over het algemeen een stuk makelijker hebben dan mensen die geen vlees eten die zullen veel meer moeten accepteren en slikken.. als je eens wist hoevaak je je wel niet moet verdedigen, in discussies raakt met mensen die keer op keer weer met dezelfde (meestal niet valide) argumenten aankomen...
Oud 20-10-2003, 21:22
Ketjing
Ketjing is offline
Maar bij productie van luxe producten komen vaak schadelijke stoffen vrij, die komen in de lucht/of water. en als je dan heel ver door gaat redeneren maak je zo ook mensen en dieren dood.
Oud 20-10-2003, 21:24
Ketjing
Ketjing is offline
wat ik dus probeer te zeggen, dat niet iedereen bij alles evenveel nadenkt.
Oud 20-10-2003, 21:28
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 20-10-2003 @ 22:22:
Maar bij productie van luxe producten komen vaak schadelijke stoffen vrij, die komen in de lucht/of water. en als je dan heel ver door gaat redeneren maak je zo ook mensen en dieren dood.
Nee, en al zeker niet zo direct als dat gebeurd in de vleesindustrie, ik bedoel je kan idd alles wel doortrekken tot in een excess maar dat slaat natuurlijk nergens op. Ik bedoel je zegt het zelf al "als je heel ver gaat doorberedeneren" Bij vlees hoef je niet door te beredeneren... Overigens ben ik de mening toegedaan dat hoewel schadelijk uitstoot materiaal van productieprocessen nooit dodelijk is, ze verneuken hooguit het milleu... Het mag iig duidelijk zijn dat het nuttigen van diverse luxe producten niet te vergelijken valt met het eten van vlees...

En natuurlijk denkt niet iedereen er evenveel overna, daarom is het in mijn ogen juist goed om mensen hun ogen zo nu en dan te openen.
Oud 20-10-2003, 21:28
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 20-10-2003 @ 22:09:
De meeste weten het ook. Het probleem ligt meer in de zin dat deze mensen een doek voor hun ogen dragen en gewoon niets er van willen weten.

Hetzelfde als dat ze gewoon maar kindonvriendelijke spullen kopen e.d. Ze weten het wel, maar ze zijn gewoon egoistisch.

Ze proberen het dan goed te maken door aan instanties als dierenbescherming of unicef e.d. wat geld te geven.
Oud 20-10-2003, 21:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 20-10-2003 @ 22:10:
ok, iedereen is egoïstisch.
jep, iedereen. Alleen de mate van egoisme is bij de een hoger dan de ander. En op zich niets mis mee om soms wat egoistisch te zijn, maar egoisme kan leiden tot destructiviteit en dat is wat er in de wereld te veel gebeurd.
Oud 20-10-2003, 23:24
mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-10-2003 @ 16:26:
Offtopic: Wat natúúrlijk een hele goede reden is om kalfjes in kistjes te stoppen
dat zeg ik niet want beesten die buiten springen/rennen/huppelen hebben óók spieren die weinig gebruikt worden....
sorry ik zal mijn mening even aanpassen:
delen van zo'n beest die heel veel buitengelopen heeft en waarvan de spieren weinig beweging hebben gehad... die zijn malser
Oud 21-10-2003, 09:03
einie
einie is offline
[QUOTE]MUTS123 schreef op 20-10-2003 @ 20:03:
[B]Omdat er speciaal voor die 5 minuten lekkere smaak in je mond een dier [welke dan ook] maandenlang in een of ander miniscuul hokje gepropt heeft gezeten met nog 10 andere lotgenoten. Dat dier is helemaal vetgemest, en volgespoten met allerlei troep, is vervolgens na ongeveer 4 maanden vervelen en lijden in dat hokje [waar die inmiddels bijna niet meer inpaste] een vrachtwagen in wordt gegooid of gemept, naar het slachthuis wordt gereden om afgemaakt te worden na daar eerst een paar uur doodsbang wachten en voelen en ruiken wat er gaat gebeuren, dood wordt gemaakt. Nou nou nou.......dat is ook echt de moeite waard he!!!

ik eet alleen konijnen uit het veld, geschoten door een jager
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 14:02
bumblebee
bumblebee is offline
Shoarma, Rib-Eye, kip (maar niet van die vleugeltjes met vel erom), en van dat draadjesvlees
Oud 21-10-2003, 14:04
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 20-10-2003 @ 21:33:
Omdat je er verder niet over nadenkt en je niet kan inleven. Je hebt een egoistische instelling wat dat betreft.
Heel juist, strafcorner. Er bestaat bij hen -ofschoon ze er wellicht weinig schuld aan hebben: men wordt geboren zoals men is- een wezenlijk "beschavingsdeficit". Als men ten aanzien van een wezen als een varken, onmiskenbaar een voelend (in fysiek en geestelijk opzicht) en, hoewel in berperkte zin, denkend wezen, geen medeleven kan betrachten noch een ethisch systeem bewaart, is het dan waarschijnlijk dat de morele normen van diezelfde mensen, die zij tav mensen in acht nemen, een innerlijke grondslag hebben? Veeleer logenstraft bovengenoemd beschavingsdeficit een bevestigend antwoord op deze vraag, en lijkt hun gebrek aan consideratie tav dieren hun morele normen tav mensen bloot te leggen als aangeleerde, uit sociaal opportunistische overwegingen aangewende, trucjes. Kort gezegd: niet valt in te zien hoe, wanneer hen het leed en de kwellingen van een varken onberoerd laten, hen tegelijk het leed van een willekeurig mens tot medelijden kan inspireren. Leed is immers leed. Dus voorzover ze toch de schijn wekken dat zij met mensen wel begaan zijn, lijkt het juist dat als veinzerij aan te merken.

Zo zien we maar weer: dieren beschermen is mensen, tot in de kern van hun wezen, beschaven.

Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 14:12.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 14:07
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
TechXP schreef op 20-10-2003 @ 22:31:
jep, iedereen. Alleen de mate van egoisme is bij de een hoger dan de ander. En op zich niets mis mee om soms wat egoistisch te zijn, maar egoisme kan leiden tot destructiviteit en dat is wat er in de wereld te veel gebeurd.
Wel, het punt is denk ik niet zozeer egoisme. Ik geloof dat inderdaad eenieder dat in dezelfde mate is: een ieder streeft zijn eigen geluk na. De een doet dat met moorden, de ander met behulpzaam zijn, etc. Alles een uiting, derhalve, van egoisme.

Het punt is veeleer egocentrisme. Iemand die aldus is, is weinig gelegen aan het wedervaren van anderen, centreert zijn gedachten dus op de "ik", op zichzelf. Een vleeseter lijkt met die eigenschap, uit de aard der zaak, behept.
Oud 21-10-2003, 14:13
Verwijderd
gegrillde kip met lekkere kruiden bij voorkeur een barbaars gedeelte met botten erin... en lamskoteletjes. Jammer dat ze dat niet biologisch bij de AH hebben, en in Enschede is geen biologische slager.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 14:26
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 20-10-2003 @ 19:20:
Waarom konijntjes niet en koeien wel? Hypocriet hoor...
koeien eet ik ook niet hoor! ben vegetarier..
zou anders idd hypocriet zijn..
Oud 21-10-2003, 14:58
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
tjah.. schreef op 21-10-2003 @ 15:26:
koeien eet ik ook niet hoor! ben vegetarier..
zou anders idd hypocriet zijn..
Oud 21-10-2003, 17:13
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Leuke discussie. Ik blijf gewoon de koetjes en konijntjes opeten. Maar ik help wel oude mensen met oversteken en help mensen met kinderwagens de bus in. Ook goed?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 19:14
kees17
kees17 is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 20-10-2003 @ 16:49:
Is dat vegetarische echt zo lekker?
Als je afval lust, dan wel.

Ik heb liever een wilde konijn (geschoten op een jachtpartij) lekker gebakken in gerookte spek.

Verders lust ik ook wel droge worst.
Oud 21-10-2003, 19:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 21-10-2003 @ 20:14:
Als je afval lust, dan wel.
Er zijn zoveel vleesvervangers. Ik denk dat je ze nog niet allemaal geproefd hebt.
Maar er zitten lekkere bij en minder lekkere.

En ik vind vleesvervangers zelf een beetje raar. Ik zie het liever als een apart product.
Oud 21-10-2003, 19:30
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 20-10-2003 @ 21:42:
ik vind het altijd raar dat Vegetariërs altijd vleeseters moeten overtuigen van hun slechte gedrag. Want "wij" eten dieren, en daarom zijn we slecht. Ik denk dat inmiddels iedereen boven de 10, wel weet dat er dieren voor geslacht worden en dat ze in kleine hokjes zitten. Maar toch blijven veel (de meerderheid geloof ik zelfs) mensen vlees eten, jullie moeten dat nu eenmaal accepteren
Waarom zouden we het moeten accepteren??, we komen nou eenmaal graag voor iemand anders op (in dit geval voor de dieren). En ik zeg echt niet dat vleeseters slecht zijn hoor, ik ben toch ook niet de hele dag boos op al mijn vriendinnen.
Ik vind gewoon dat vleeseters meer geconfronterd moeten worden van wat er écht allemaal gebeurd, gewoon om realistisch te zijn.
tenslotte wilen partijleiders toch ook iedereen ervan overtuigen dat hun partij de beste is..
Oud 21-10-2003, 20:01
Boogie
Boogie is offline
Een schnitzeltje gaat er bij mij altijd wel in.
Oud 21-10-2003, 20:21
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
einie schreef op 21-10-2003 @ 10:03:
ik eet alleen konijnen uit het veld, geschoten door een jager
Hoe weet je dat zo zeker?
Oud 21-10-2003, 20:23
resist / exist
resist / exist is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 20-10-2003 @ 22:06:
Als luxe zo ver gaat dat er wezens voor gemarteld en vermoord worden is het inderdaad ronduit asociaal ja...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:26
resist / exist
Mijn vlees(vervanger) is trouwens ehmm, effe denken, Tamruc basillicum falafel blijft favoriet!
En sommige veganistische burgers/worsies, maar haal het zelden want is best duur en ben zelf niet echt bijzonder creatief met dat soort dingen dus
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:34
resist / exist
En dat vegetariers (en veganisten) altijd de discussie aangaan en vleeseters (volgens jullie, bij mij ist vaak anders) niet is nogal logisch..;
Wat scheelt het jullie nou dat wij plantjes eten? doen jullie toch zelf ook.
Wij zijn uit principe gestopt met vlees etc. omdat we ertegen zijn, en de meeste niet alleen om hun eigen geweten te sussen en vervolgens hun mond te houden want daar bereik je natuurlijk ook niks mee...
Wij staan ergens voor dus wij hebben wat te vertellen, vleeseters echter, hebben (wat dat betreft) schijnbaar geen idealen dus hebben ook niks om te vertellen...
Logisch dat er dan vanuit onze kant over begonnen wordt..

Alleen is dat echter hier vaak alleen maar zo omdat er hier een vrij grote groep vegetariers/veganisten zit, in het dagelijks leven kan ik iedere dag weer aan iemand uitleggen hoe en waarom, en ze zijn altijd wel te overtuigen (niet dat ze ook vegetarier worden maar het er wel mee eens zijn) tenzij ze gewoon ronduit egoistisch zijn en het ze gewoon geen zak kan schelen wat anderen overkomt en aangedaan wordt, zijn vaak vrij typische figuren trouwes
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 10:46
Silver rain
Silver rain is offline
*Is het met alle vegetariërs hier eens*
Mijn favo vleesvervanger is vegetarische burgers
Oud 22-10-2003, 12:01
Verwijderd
kant en klare vleesvervangers smaken allemaal naar kipschnitzel, echt allemaal tenzij ze gekruid zijn, dan smaken ze naar kipschnitzel met kruiden.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:24
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 21-10-2003 @ 20:30:
tenslotte wilen partijleiders toch ook iedereen ervan overtuigen dat hun partij de beste is..
Leuke analogie.
Oud 22-10-2003, 13:27
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 21-10-2003 @ 18:13:
Leuke discussie. Ik blijf gewoon de koetjes en konijntjes opeten. Maar ik help wel oude mensen met oversteken en help mensen met kinderwagens de bus in. Ook goed?
Natuurlijk. Uitstekend zelfs. Maar beschouw je innerlijk eens, i. e.: onderwerp jezelf eens aan een grondige introspectie, en zie of je je drijfveren achter die behulpzaamheid kunt ontwaren/ontwarren.
Oud 22-10-2003, 14:24
einie
einie is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 21-10-2003 @ 21:21:
Hoe weet je dat zo zeker?

ik ken die jagers persoonlijk en via hen krijg ik de konijnen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 14:31
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 22-10-2003 @ 13:01:
kant en klare vleesvervangers smaken allemaal naar kipschnitzel, echt allemaal tenzij ze gekruid zijn, dan smaken ze naar kipschnitzel met kruiden.
Ja sure jij hebt ze allemaal gegeten fuck toch een eind op.. als jij wil beweren dat alle ah-tivall en natuurwinkel nep vleeswaren hetzelfde smaken dan heb je echt veronderontwikkelde smaakpappillen, maar ik verdenk je ervan gewoon uit je nek te lullen omdat je toevallig 2 soorten vegaburgers hebt geproefd...
Oud 22-10-2003, 15:34
resist / exist
goh, zou je denken
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 16:08
arP-socialist
arP-socialist is offline
paardenvlees vind ik heerlijk
maar ook een goede vega burger (soja, of ander vleesvervangend middel) vind ik ook lekker en niet omdat ik vegatarier ben maar gewoon omdat ik het lekker vindt

en btw die plaatjes dat die dieren in kleine hokjes zitten zijn niet geheel waar, ik heb reportages gezien dat varkens een aanzienlijke ruimte hebben om in te leven 10 bij 10 m met gedeeltelijk buitenverblijf.
het enige moment dat ze in echt kleine hokjes zitten is vlak voor de slacht maar daar blijven ze maar 5 minuten

trouwes voor de vegas onder ons jullie redden geen koeien ermee

85% van de koeien gelijk slacht
15% melk krijgen 5 jaar kalven
kalven worden geslacht koe na 5 jaar ook

maar met ieder respect hoor als je dat beter vindt moet je het doen,

ik strijdt overigens wel voor zo min mogelijk leed bij de dieren
(zo veel mogelijk scharreldieren dus)
Oud 22-10-2003, 16:17
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 22-10-2003 @ 13:01:
Kipschnitzel? Ik weet nog vaag hoe dat smaakt van vroeger........................maar echt niet naar vegaburger hoor! Je hebt trouwens zooooooveel soorten, en die hebben echt hele verschillende smaken en zijn heel anders. Vind Saté nou niet echt op een "Ham"burger lijken eigelijk
Oud 22-10-2003, 16:19
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
arP schreef op 22-10-2003 @ 17:08:
paardenvlees vind ik heerlijk
maar ook een goede vega burger (soja, of ander vleesvervangend middel) vind ik ook lekker en niet omdat ik vegatarier ben maar gewoon omdat ik het lekker vindt

ik strijdt overigens wel voor zo min mogelijk leed bij de dieren
(zo veel mogelijk scharreldieren dus)
en btw die plaatjes dat die dieren in kleine hokjes zitten zijn niet geheel waar, ik heb reportages gezien dat varkens een aanzienlijke ruimte hebben om in te leven 10 bij 10 m met gedeeltelijk buitenverblijf.
het enige moment dat ze in echt kleine hokjes zitten is vlak voor de slacht maar daar blijven ze maar 5 minuten

BULLSHIT!!! Ze zitten hun HELE LEVEN voor zolang dat duurt tenminste met z'n 6en ofzo in een stom hok met roosters op de grond. Dat is echt niet groter dan 4 x 3 en die varkens zijn toch wel van een flink formaat. Ik weet niet wat jij hebt gezien maar dat is in elk geval niet de "normale" bio industrie.
Oud 22-10-2003, 16:20
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:

Ja dat willen ze je wel doen geloven ja, tis echter aperte onzin, en ik kan het weten en niet omdat ik een keer een doc heb gezien, maar omdat ik mij al heel erg lang met deze materie bezig houd..., en dat je als vega geen koeien redt is antuurlijk ook niet waar, vraag--->aanbod. Tis wel zo dat je als veganist meer doet, en dat was voor mij dan ook reden veganist te worden
Oud 22-10-2003, 16:21
MUTS123
MUTS123 is offline

Ohnee? Als de vegetariërs van Nederland WEL vlees zouden eten zouden er toch nog wel even wat meer koeien geslacht moeten worden hoor! Bovendein kgaat het niet alleen maar om het redden maar het kan ook een principe zijn. Ik weiger mee te werken aan moord.
Oud 22-10-2003, 17:14
Benighted
Benighted is offline
Varkenshaasje is ongeloofelijk lekker
Dit met het vleessap erbij, enkele frietjes en ik kan me er dik in (vr)eten; ik krijg al honger als ik er aan denk
Oud 22-10-2003, 17:14
$tarlight
$tarlight is offline
mjah, moord of niet, een lekker varkenshaasje.... hmmmm heerlijk! en karbonades zijn ook lekker.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 17:34
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
[B]en btw die plaatjes dat die dieren in kleine hokjes zitten zijn niet geheel waar, ik heb reportages gezien dat varkens een aanzienlijke ruimte hebben om in te leven 10 bij 10 m met gedeeltelijk buitenverblijf.
Er zullen best boerderijen zijn waar de dieren wat meer ruimte hebben. Maar de realiteit is dat het in bijna alle gevallen slecht gesteld is. 10 bij 10 voor 1 varken? Denk dus echt niet.
Echter heb je ook beelden die de bioindustrie gemaakt heeft en welke die doorgeven aan media of voor hun campagnes.

Citaat:

Er is berekend dat vegetariers 83 levens redden per jaar als ze geen vlees eten.
Voor veganisten ligt dat getal denk nog wel hoger. Heel wat hoger.
Vegetariers redden dus wel levens, alleen denken er jammer genoeg te weinig verder dan alleen maar vlees en dier. Terwijl indirect ook dieren dood gaan. Maar ik ben al blij als iemand vegetarier is. Je losmaken van deze consumptiemaatschappij kost veel kracht en tijd.
Oud 22-10-2003, 17:37
arP-socialist
arP-socialist is offline
ik zal her je nog mooier vertellen ik heb een klein tijdje in een slachterij gewerkt en ze proberen tog wel een beetje humaan te doden

en ok nu hoor ik jullie zeggen moord = moord

en heb daar ook over nagedacht en wou wel veganist worden
maar ik vind echt vlees gewoon te lekker

maar probeer wel ipv een groot stuk een klein stukje te nemen

als heel vleesetend nederland dat zou doen scheelt het al gauw 14 000 koeien en varkens per jaar
Oud 22-10-2003, 17:39
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
arP schreef op 22-10-2003 @ 18:37:
ik zal her je nog mooier vertellen ik heb een klein tijdje in een slachterij gewerkt en ze proberen tog wel een beetje humaan te doden

en ok nu hoor ik jullie zeggen moord = moord

en heb daar ook over nagedacht en wou wel veganist worden
maar ik vind echt vlees gewoon te lekker

maar probeer wel ipv een groot stuk een klein stukje te nemen

als heel vleesetend nederland dat zou doen scheelt het al gauw 14 000 koeien en varkens per jaar
Een beetje humaan doden......ja daar zijn regels voor....maar inderdaad, moord=moord, hoe dat ook gebeurd, er worden dieren doodgemaakt voor het plezier van de vleeseters, en dat is gewoon FOUT in mijn ogen
Reageren

Regels voor berichten