Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() vlees = moord moord = moreel verwerpelijk trek je conclusie ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En zeggen dat vegetariers altijd vleeseters proberen te overtuigen dat is niet zo. De een doet het wel, de ander doet het niet. Het probleem is dat mensen het wel weten, maar doen alsof ze het niet weten. En geld schijnt ook nog belangrijker te zijn. De consument heeft al aangegeven dat deze diervriendelijker vlees (ahum) wil kopen, maar omdat het duur is doen ze toch maar bioindustrievlees. Ik accepteer dat mensen vlees eten (ben zelf veganist). Maar moet ik het daarom respecteren? Mag ik dan niet de mensen erop wijzen? Moet je als iemand mishandeld word op straat er nog wat van zeggen? Als iemand niet wil op staan voor een invalide vrouw in de bus, moet je er dan wat van zeggen? En ga zo maar door. Vegetariers hebben daarom ook hun recht om te wijzen op wat normen en waarden. Ikzelf zal niet zo snel iemand aan spreken (ben ook wat verlegen ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ego·ïs·me (het ~) 1 de levenshouding van iem. die voortdurend het eigen belang en eigen welzijn op het oog heeft => ikzucht, zelfzucht; <=> altruïsme Kortom je eigen welzijn gaat voor de ander. Kortom is het dus egoisme. En niet alleen op andere dieren. Ook het gebruik van de dagelijkse producten van jou, zijn egoistisch. Denk maar aan al die goedkope spullen uit diverse 3e wereldlanden.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-10-2003 om 21:23. |
![]() |
||
Citaat:
|
Maar bij productie van luxe producten komen vaak schadelijke stoffen vrij, die komen in de lucht/of water. en als je dan heel ver door gaat redeneren maak je zo ook mensen en dieren dood.
||
Citaat:
En natuurlijk denkt niet iedereen er evenveel overna, daarom is het in mijn ogen juist goed om mensen hun ogen zo nu en dan te openen.
||
![]() |
Citaat:
Hetzelfde als dat ze gewoon maar kindonvriendelijke spullen kopen e.d. Ze weten het wel, maar ze zijn gewoon egoistisch. Ze proberen het dan goed te maken door aan instanties als dierenbescherming of unicef e.d. wat geld te geven.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
sorry ik zal mijn mening even aanpassen: delen van zo'n beest die heel veel buitengelopen heeft en waarvan de spieren weinig beweging hebben gehad... die zijn malser ![]()
|
[QUOTE]MUTS123 schreef op 20-10-2003 @ 20:03:
[B]Omdat er speciaal voor die 5 minuten lekkere smaak in je mond een dier [welke dan ook] maandenlang in een of ander miniscuul hokje gepropt heeft gezeten met nog 10 andere lotgenoten. Dat dier is helemaal vetgemest, en volgespoten met allerlei troep, is vervolgens na ongeveer 4 maanden vervelen en lijden in dat hokje [waar die inmiddels bijna niet meer inpaste] een vrachtwagen in wordt gegooid of gemept, naar het slachthuis wordt gereden om afgemaakt te worden na daar eerst een paar uur doodsbang wachten en voelen en ruiken wat er gaat gebeuren, dood wordt gemaakt. Nou nou nou.......dat is ook echt de moeite waard he!!! ik eet alleen konijnen uit het veld, geschoten door een jager ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zo zien we maar weer: dieren beschermen is mensen, tot in de kern van hun wezen, beschaven.
Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 14:12. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het punt is veeleer egocentrisme. Iemand die aldus is, is weinig gelegen aan het wedervaren van anderen, centreert zijn gedachten dus op de "ik", op zichzelf. Een vleeseter lijkt met die eigenschap, uit de aard der zaak, behept.
||
Citaat:
Ik heb liever een wilde konijn (geschoten op een jachtpartij) lekker gebakken in gerookte spek. Verders lust ik ook wel droge worst.
||
![]() |
Citaat:
Maar er zitten lekkere bij en minder lekkere. En ik vind vleesvervangers zelf een beetje raar. Ik zie het liever als een apart product.
||
Citaat:
Ik vind gewoon dat vleeseters meer geconfronterd moeten worden van wat er écht allemaal gebeurd, gewoon om realistisch te zijn. tenslotte wilen partijleiders toch ook iedereen ervan overtuigen dat hun partij de beste is..
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
En dat vegetariers (en veganisten) altijd de discussie aangaan en vleeseters (volgens jullie, bij mij ist vaak anders) niet is nogal logisch..;
Wat scheelt het jullie nou dat wij plantjes eten? doen jullie toch zelf ook. Wij zijn uit principe gestopt met vlees etc. omdat we ertegen zijn, en de meeste niet alleen om hun eigen geweten te sussen en vervolgens hun mond te houden want daar bereik je natuurlijk ook niks mee... Wij staan ergens voor dus wij hebben wat te vertellen, vleeseters echter, hebben (wat dat betreft) schijnbaar geen idealen dus hebben ook niks om te vertellen... Logisch dat er dan vanuit onze kant over begonnen wordt.. Alleen is dat echter hier vaak alleen maar zo omdat er hier een vrij grote groep vegetariers/veganisten zit, in het dagelijks leven kan ik iedere dag weer aan iemand uitleggen hoe en waarom, en ze zijn altijd wel te overtuigen (niet dat ze ook vegetarier worden maar het er wel mee eens zijn) tenzij ze gewoon ronduit egoistisch zijn en het ze gewoon geen zak kan schelen wat anderen overkomt en aangedaan wordt, zijn vaak vrij typische figuren trouwes ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
paardenvlees vind ik heerlijk
maar ook een goede vega burger (soja, of ander vleesvervangend middel) vind ik ook lekker en niet omdat ik vegatarier ben maar gewoon omdat ik het lekker vindt en btw die plaatjes dat die dieren in kleine hokjes zitten zijn niet geheel waar, ik heb reportages gezien dat varkens een aanzienlijke ruimte hebben om in te leven 10 bij 10 m met gedeeltelijk buitenverblijf. het enige moment dat ze in echt kleine hokjes zitten is vlak voor de slacht maar daar blijven ze maar 5 minuten trouwes voor de vegas onder ons jullie redden geen koeien ermee 85% van de koeien gelijk slacht 15% melk krijgen 5 jaar kalven kalven worden geslacht koe na 5 jaar ook maar met ieder respect hoor als je dat beter vindt moet je het doen, ik strijdt overigens wel voor zo min mogelijk leed bij de dieren (zo veel mogelijk scharreldieren dus)
||
Citaat:
||
Citaat:
het enige moment dat ze in echt kleine hokjes zitten is vlak voor de slacht maar daar blijven ze maar 5 minuten BULLSHIT!!! Ze zitten hun HELE LEVEN voor zolang dat duurt tenminste met z'n 6en ofzo in een stom hok met roosters op de grond. Dat is echt niet groter dan 4 x 3 en die varkens zijn toch wel van een flink formaat. Ik weet niet wat jij hebt gezien maar dat is in elk geval niet de "normale" bio industrie.
||
Citaat:
![]()
|
trouwes voor de vegas onder ons jullie redden geen koeien ermee
85% van de koeien gelijk slacht 15% melk krijgen 5 jaar kalven kalven worden geslacht koe na 5 jaar ook Ohnee? Als de vegetariërs van Nederland WEL vlees zouden eten zouden er toch nog wel even wat meer koeien geslacht moeten worden hoor! Bovendein kgaat het niet alleen maar om het redden maar het kan ook een principe zijn. Ik weiger mee te werken aan moord.
|||
![]() |
Citaat:
Echter heb je ook beelden die de bioindustrie gemaakt heeft en welke die doorgeven aan media of voor hun campagnes. Citaat:
Voor veganisten ligt dat getal denk nog wel hoger. Heel wat hoger. Vegetariers redden dus wel levens, alleen denken er jammer genoeg te weinig verder dan alleen maar vlees en dier. Terwijl indirect ook dieren dood gaan. Maar ik ben al blij als iemand vegetarier is. Je losmaken van deze consumptiemaatschappij kost veel kracht en tijd.
|
ik zal her je nog mooier vertellen ik heb een klein tijdje in een slachterij gewerkt en ze proberen tog wel een beetje humaan te doden
en ok nu hoor ik jullie zeggen moord = moord en heb daar ook over nagedacht en wou wel veganist worden maar ik vind echt vlees gewoon te lekker maar probeer wel ipv een groot stuk een klein stukje te nemen als heel vleesetend nederland dat zou doen scheelt het al gauw 14 000 koeien en varkens per jaar
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaistelleritis #1696 fizzle-fluffy | 500 | 16-08-2012 10:02 | |
De Kantine |