Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2003, 23:57
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
nofi schreef op 26-10-2003 @ 18:38:
Als je dat je afvraagt stel die vraag dan aan het begin van het topic. Zo blijft het onderwerp steeds veranderen, dat is natuurlijk geen goede discussie.
In deze post:

Citaat:
Goed of slecht is absoluut reatief en van persoon tot persoon verschillend daar kán je niet over discuseren of zoals jij het noemt via logica achter komen. Daarom neem je het dus ook maar even aan voor het gemak, als je er op een logische manier uit zou kunnen komen was dat niet nodig geweest. Augustinus heb ik nog nooit wat van gelezen.
stuurde je de discussie zelf in deze richting, dus die rolleyes krijg je bij deze terug --->

Citaat:
Als je aanneemt dat 2+1=3 dan mag je echt wel de conclusie trekken dat 1+2 ook 3 is. Op het moment dat jij stelt dat god goed is is dat een reden waarom zijn bevelen goed zijn. Lijkt mij volkomen logisch.
Je snapt het echt niet he? Het kan eruit volgen maar door het om te draaien heb je geen bewijs Ik geef toe, het is abstract maar kijk nou eens terug naar de beginpost en mn stappenplan..
Oud 27-10-2003, 09:13
nofi
nofi is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 27-10-2003 @ 00:57:
stuurde je de discussie zelf in deze richting, dus die rolleyes krijg je bij deze terug --->
weet je nog naaraanleiding waarva ik dat zei,
Citaat:
Ik bedoel waarop die goedheid (via logica) gebaseerd is. Dit is namelijk het filosofie forum Je kan daar heel leuke discussies over voeren, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de geschriften van Augustinus.
Mijn reactie was juist om dit hele verhaal daar al uit het topic te laten. Dat jij daar verder op door wil gaan prima. Maar maak dan een nieuw topic of zow.

Citaat:
Je snapt het echt niet he? Het kan eruit volgen maar door het om te draaien heb je geen bewijs Ik geef toe, het is abstract maar kijk nou eens terug naar de beginpost en mn stappenplan..
Eigenlijk moet ik maar stoppen met er op in te gaan. Door heel vaak iets te zeggen is het niet direct goed hoor. Ook mis ik je argumentatie een beetje in deze zaak. Wat je zegt klopt, MAAR als je nog eens naar je begin post kijkt dat NEEM JE DAAR DINGEN AAN. Dat wil zoveel zeggen als 'ik stel deze dingen voor waar en ze behoeven daarom geen argumentatie'
ALS god 'goed' is zoals aangenomen dat is ook alles wat hij zegt en denkt goed. Want als god ook maar iets doet dat 'fout' is zou hij niet helemaal goed meer zijn, en dat is ie dus wel.

nofi
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten