Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2003, 16:55
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 03-11-2003 @ 16:07:
het kan ook zijn dat die pil te licht is had ik ook nl... misschien eens informeren bij je huisarts???
Maar ik ben dus al bijna 5 jaar aan de pil.. kan ie dan nu ineens te licht zijn?
Oud 04-11-2003, 18:12
ZerO
ZerO is offline
Haloo ik heb ook een vraagje
Omdat ik ziek ben geweest en pillen heb moeten slikken is mijn lichaam in de war geraakt , waardoor ik een week eerder ongesteld ben geworden *en ik heb de pil elke dag op tijd geslikt*en nu ik in de stopweek zit ben ik nauwelijks meer ongesteld .
Mijn vraag is : de pil is nog steeds 100% betrouwbaar als ik na de stopweek weer begin te slikken ?
Oud 05-11-2003, 09:21
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 04-11-2003 @ 19:12:
Haloo ik heb ook een vraagje
Omdat ik ziek ben geweest en pillen heb moeten slikken is mijn lichaam in de war geraakt , waardoor ik een week eerder ongesteld ben geworden *en ik heb de pil elke dag op tijd geslikt*en nu ik in de stopweek zit ben ik nauwelijks meer ongesteld .
Mijn vraag is : de pil is nog steeds 100% betrouwbaar als ik na de stopweek weer begin te slikken ?
Tenzij in de bijsluiter van de pillen die je tegen je ziekte moest slikken staat dat ze de werking van de pil beïnvloeden, ben je nog gewoon veilig
Oud 05-11-2003, 15:57
halve gare
halve gare is offline
ik heb een vraagje:
ik ben de eerste dag van de nieuwe strip vergeten te slikken en de tweede te laat...
hoe groot is nu de kans dat ik zwanger ben?
normaal slik ik hem altijd op tijd en ik slik hem al een half jaar.
bedankt alvast
Oud 05-11-2003, 18:25
Verwijderd
Ik zou graag willen weten of de pil een paar maanden doorslikken, ongezond is (na een paar maanden 1 week stoppen en dan weer een paar maanden). Ik dacht namelijk dat de stopweek is ingevoerd om minder tegenstand van mensen te ondervinden toen de pil net uitgevonden was; met maandelijkse bloeding is natuurlijker dus zouden er minder mensen tegen zijn. Maar ik weet niet of dit verhaal klopt?

Ik slik de pil door omdat ik dan veel minder last van migraine heb. Maar is dit gevaarlijk? Ik kan het mijn huisarts ook vragen natuurlijk maar misschien weet iemand het?
Oud 05-11-2003, 19:54
Tigratjuh
Tigratjuh is offline
Kun je van de pil veel bijkomen? k heb microgynon30 en een vriendin van mij ook, beide zijn we sinds de pil zo'n 8-10 kilo aangekomen is da normaal offe...huisarts zei van wel en gaat het er dan weer af zodra we stoppen met de pil?
Oud 06-11-2003, 10:16
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
damnit!
ik ben gisteravond vergeten mn pil te slikken en ik slik hem normaal altijd om 9 uur maar ik dacht om 11 uur pas van "shit!" dus het was 14 uur later voordat ik hem nam.
vraag: hoelang duurt het voordat ik weer onveilig mag vrijen met mn vriend zonder dat ik de kans loop zwanger te raken? Is dat volgende week al? hoe lang duurt het voordat mn pil weer gewoon zn 'job' doet?
Oud 06-11-2003, 10:17
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
bugge schreef op 05-11-2003 @ 19:25:
Ik zou graag willen weten of de pil een paar maanden doorslikken, ongezond is (na een paar maanden 1 week stoppen en dan weer een paar maanden). Ik dacht namelijk dat de stopweek is ingevoerd om minder tegenstand van mensen te ondervinden toen de pil net uitgevonden was; met maandelijkse bloeding is natuurlijker dus zouden er minder mensen tegen zijn. Maar ik weet niet of dit verhaal klopt?

Ik slik de pil door omdat ik dan veel minder last van migraine heb. Maar is dit gevaarlijk? Ik kan het mijn huisarts ook vragen natuurlijk maar misschien weet iemand het?
ik denk dat het niet goed is om de pil een paar maanden door te slikken, en dan een stopweek te hebben, en dan weer een paar maanden door te slikken. een maand (of 2) doorslikken kan wel, maar volgens mijn dokter moet je gewoon zo vaak mogelijk je aan het vaste schema houden: 3 weken slikken, 1 week niet. een uitzondering mag, maar om het nou een paar maanden te slikken en dan heel eventjes niet lijkt me ongezond
Oud 06-11-2003, 10:19
Verwijderd
Citaat:

Soms raden huisartsen aan om de pil 3 maanden door te slikken, 't lijkt me dus niet super ongezond... Hoe, wie en wat verder zou ik ook niet weten.

Citaat:
Tigratjuh schreef op 05-11-2003 @ 20:54:
Kun je van de pil veel bijkomen? k heb microgynon30 en een vriendin van mij ook, beide zijn we sinds de pil zo'n 8-10 kilo aangekomen is da normaal offe...huisarts zei van wel en gaat het er dan weer af zodra we stoppen met de pil?
Van de pil zelf kom je niet aan, maar door de hormonen kan het zijn dat je meer honger krijgt en dus meer gaat eten en daar kom je wel van aan.

Of het er weer af gaat als je stopt weet ik niet...d'r aan is altijd makkelijker dan er af...
Oud 06-11-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 06-11-2003 @ 11:16:
damnit!
ik ben gisteravond vergeten mn pil te slikken en ik slik hem normaal altijd om 9 uur maar ik dacht om 11 uur pas van "shit!" dus het was 14 uur later voordat ik hem nam.
vraag: hoelang duurt het voordat ik weer onveilig mag vrijen met mn vriend zonder dat ik de kans loop zwanger te raken? Is dat volgende week al? hoe lang duurt het voordat mn pil weer gewoon zn 'job' doet?
Ligt eraan wanneer je 'm vergeten bent... in de eerste of derde week van de strip, dan duurt het een week voordat je weer veilig bent; maar dan is het mss wel handig om een zwangerschapstest te doen, want de week vóór het vergeten is dan ook onveilig. De kans dat je zwanger bent is nog steeds klein hoor, maar nu wel groter dan wanneer je m normaal slikt.
Als het in de tweede week was is het niet erg.
Oud 06-11-2003, 18:01
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 05-11-2003 @ 10:21:
Tenzij in de bijsluiter van de pillen die je tegen je ziekte moest slikken staat dat ze de werking van de pil beïnvloeden, ben je nog gewoon veilig
Nee er stond niks over de pil in de bijsluiter , mjha ze waren wel antibiotica ,dat heeft dus duidelijk de werking van de pil beinvloed.
Maar ik neem aan dat als ik na mijn stopweek, weer begin met slikken alles oke is
Oud 07-11-2003, 10:21
moison100
moison100 is offline
Vanacht had ik ietwat last van diaree. Ongeveer 2 uur daarvoor heb ik mijn pil geslikt. Omdat ik weet dat de sterkte van de pil verminderd door diaree of overgeven heb ik daarna meteen een nieuwe pil geslikt.

Ben ik nu veilig?
Oud 07-11-2003, 10:21
moison100
moison100 is offline
Oh. Ik ben Pinkish dress trouwens. (onder vriendjesnaam)
Oud 07-11-2003, 11:12
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
moison100 schreef op 07-11-2003 @ 11:21:
Vanacht had ik ietwat last van diaree. Ongeveer 2 uur daarvoor heb ik mijn pil geslikt. Omdat ik weet dat de sterkte van de pil verminderd door diaree of overgeven heb ik daarna meteen een nieuwe pil geslikt.

Ben ik nu veilig?
als je een pil vergeten bent, moet je binnen 12 uur die nog innemen... dus als je die binnen 12 uur hebt genomen, die 2e, ben je als het goed is veilig, als je geen diaree meer hebt...
Volgens mij...
Oud 07-11-2003, 11:30
moison100
moison100 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-11-2003 @ 12:12:
als je een pil vergeten bent, moet je binnen 12 uur die nog innemen... dus als je die binnen 12 uur hebt genomen, die 2e, ben je als het goed is veilig, als je geen diaree meer hebt...
Volgens mij...
Dat dacht ik dus ook. Ik heb mijn bijsluiter niet in de buurt, vandaar de vraag.
Oud 08-11-2003, 16:11
bassgirl
bassgirl is offline
als ik zou beginnen met de pil als ik net ongestelt ben geweest he? na hoelang slikken is hij dan veilig?

zit nog niet aan de pil vandaar... en anders weer 1.5 mnd w8ten als ik telaat ben
Oud 08-11-2003, 16:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 08-11-2003 @ 17:11:
als ik zou beginnen met de pil als ik net ongestelt ben geweest he? na hoelang slikken is hij dan veilig?

zit nog niet aan de pil vandaar... en anders weer 1.5 mnd w8ten als ik telaat ben
Als je niet begint op de eerste dag van je menstruatie (dus bijv. na je menstruatie) dan is de pil veilig vanaf dat je begint met het slikken van de tweede strip. Als je wel begint op de eerste dag van je menstruatie dan is ie wel vanaf de eerste dag veilig maar veel huisartsen adviseren om dan toch nog te wachten tot de tweede strip omdat je dan echt zeker weet dat het veilig is.
Oud 08-11-2003, 18:40
bassgirl
bassgirl is offline
okeej heb ik nog 1 vraagje.. stom mischien maar na hoelang is 1 strip op?
Oud 08-11-2003, 18:47
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 08-11-2003 @ 19:40:
21 dagen

[of snap ik je vraag nou verkeerd]
Oud 08-11-2003, 18:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 08-11-2003 @ 19:40:
Dat merk je toch vanzelf, als je geen pillen meer in je strip hebt en je hebt er iedere dag een genomen dan is je strip op

Bij de meeste pilmerken zitten er 21 pillen in een strip voor maar 22 komt ook voor en er zijn ook merken die neppillen in hun strip hebben zitten zodat je door moet slikken in je stopweek zodat je niet uit je slikritme raakt.
Oud 10-11-2003, 20:57
MyDyingSic
MyDyingSic is offline
Ik heb even heel ander vraagje:
zijn er ook meiden die gestopt zijn met het slikken van de pil?
Ik heb nl weleens gelezen dat als je stopt met de pil dat je je daardoor ineens beter kan gaan voelen en dat je meer zin in seks hebt.
Mensen hier ervaring mee?
Oud 10-11-2003, 22:01
Verwijderd
Citaat:
MyDyingSic schreef op 10-11-2003 @ 21:57:
Ik heb even heel ander vraagje:
zijn er ook meiden die gestopt zijn met het slikken van de pil?
Ik heb nl weleens gelezen dat als je stopt met de pil dat je je daardoor ineens beter kan gaan voelen en dat je meer zin in seks hebt.
Mensen hier ervaring mee?
De andere kant...je kunt je ook beter voelen door de pil... Met de vorige pil wilde ik stoppen, want daar voelde ik me verrot door, ik ben niet gestopt, wel overgestapt op een andere pil...en nu voel ik me altijd verrot in m'n stopweek...
Oud 10-11-2003, 22:19
leon-v
leon-v is offline
Hey ff een vraagje:
mijn vriendin is te laat met de pil begonnen na een week gestopt te zijn met de pil (ongesteld)... is ze nou veilig of niet?
Oud 10-11-2003, 22:33
Verwijderd
Wat ik me nou al een tijdje afvraag...als je de pil slikt, weet je lichaam dan dat je ongesteld moet worden als je de stopweek nadert? (Volgens mij heb ik zo'n pil met 21 dezelfde pilletjes in een strip.) 't lijkt me niet logisch dat je lichaam dat door heeft, want alles wordt door de pil toch gefaked? Hoe kan het dan dat ik ongeveer een week van te voren toch opeens die 'lekkere trek' ed krijg (en nee, niet onbewust expres, ik heb het vaak pas door als m'n vriend vraagt of het bijna mijn stopweek is)?

En wat valt er te doen als je je door die stopweek enorm rot voelt (das niet alleen door het ongesteld zijn zelf, denk ik, maar voor een groot deel ook omdat ik dan de pil niet slik)? Iemand daar een mogelijke oplossing voor?
Oud 11-11-2003, 14:17
Miracle
Miracle is offline
Ik denk dat je lichaam het toch door heeft hoor leo, want ik heb hetzelfde. Voel me anders, krijg toch ineens weer een paar puistjes.
Ik heb echt geen idee hoe het komt, want ik probeer mezelf ook altijd maar wijs te maken dat het onzin is.
Oud 12-11-2003, 11:31
Verwijderd
Keej, wil t ffies zeker weten.
Maandag ben ik de pil vergeten. Dinsdag kwam ik er achter. Ik zit in week 3. Ik keek in de bijsluiter en je had twee opties, ze beiden slikken en meteen beginnen met de volgende strip of stoppen. Ik heb ze beiden geslikt, maar betekent dat dus dat ik nu veilig ben?

Ik slik Lovette
Oud 12-11-2003, 12:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 12-11-2003 @ 12:31:
Keej, wil t ffies zeker weten.
Maandag ben ik de pil vergeten. Dinsdag kwam ik er achter. Ik zit in week 3. Ik keek in de bijsluiter en je had twee opties, ze beiden slikken en meteen beginnen met de volgende strip of stoppen. Ik heb ze beiden geslikt, maar betekent dat dus dat ik nu veilig ben?

Ik slik Lovette
Ja. De bijsluiter van de pil geeft altijd alleen maar veilige opties, dus als je een keuze hebt gemaakt uit een optie van de bijsluiter, is het hoe dan ook goed. Wanneer iets niet compleet veilig is, zetten ze het er altijd bij.
Oud 12-11-2003, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 10-11-2003 @ 23:33:
Wat ik me nou al een tijdje afvraag...als je de pil slikt, weet je lichaam dan dat je ongesteld moet worden als je de stopweek nadert? (Volgens mij heb ik zo'n pil met 21 dezelfde pilletjes in een strip.) 't lijkt me niet logisch dat je lichaam dat door heeft, want alles wordt door de pil toch gefaked? Hoe kan het dan dat ik ongeveer een week van te voren toch opeens die 'lekkere trek' ed krijg (en nee, niet onbewust expres, ik heb het vaak pas door als m'n vriend vraagt of het bijna mijn stopweek is)?

En wat valt er te doen als je je door die stopweek enorm rot voelt (das niet alleen door het ongesteld zijn zelf, denk ik, maar voor een groot deel ook omdat ik dan de pil niet slik)? Iemand daar een mogelijke oplossing voor?
Je lichaam kan het natuurlijk nooit doorhebben want je lichaam is niet echt denkend, maar als je al twee weken jezelf hormonen hebt toegediend terwijl je dat daarvoor een week lang niet deed, dan merkt je lichaam dat wel. Het weet niet dat je over een week gaat stoppen, maar wel dat je al twee weken bezig bent.

Wat je tegen een rotte stopweek kunt doen weet ik eigenlijk niet...
Oud 12-11-2003, 13:44
Verwijderd
Ik heb eens ergens gelezen, als je de pil doorslikt, maar een doorbraakbloeding krijgt, je een tijdje (één dag, twee dagen?) moet stoppen, tot de bloeding door is gezet en dat als je dan verder gaat met slikken, dat ie dan weer ophoud...was in de Flair of de Viva oid...iemand dat ook gelezen en weet die nog precies wat het was...? Met m'n stomme zieke kop ben ik vergeten de pil afgelopen weekend door te slikken en ik wil proberen of ik dmv dat trucje als nog m'n menstruatie uit kan stellen...zal wel niet, maar proberen kan altijd...
Oud 13-11-2003, 06:36
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:

Ik heb dit aan mijn biologieleraar gevraagd, over hoe alles zat met de pil.

Hij zij dus ook dat de stopweek was ingediend, om je normale ritme vast te houden, eens in de 4 weken ongesteld.

Hij zij dat het ook geen probleem was om de pil een jaar door te slikken, bij wijze van spreken.
Ik had echt zoiets van, waarom word ik dan nog ongesteld?!
Oud 13-11-2003, 06:37
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
ZerO schreef op 06-11-2003 @ 19:01:
Nee er stond niks over de pil in de bijsluiter , mjha ze waren wel antibiotica ,dat heeft dus duidelijk de werking van de pil beinvloed.
Maar ik neem aan dat als ik na mijn stopweek, weer begin met slikken alles oke is
Als je antibiotica slikt is je pil onveilig.
Dat is ook de reden waarom jij eerder ongesteld bent geworden, omdat toen de pil niet meer werkte.
Ik neem aan dat als je weer met je nieuwe strip begint, het gewoon weer veilig is, maar dat zou je even aan de dokter moeten vragen
Oud 13-11-2003, 06:41
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-11-2003 @ 23:33:
Ja, dat weet je lichaam, en dat kan 2 redenen hebben.

Reden 1
Er zitten niet evenveel hormonen in elke pil van je strip. De laatste 7 pilletjes kunnen dus (steeds) minder hormonen bevatten, waardoor je lichaam weet dat er een ongesteldheid aan zit te komen, omdat ze weer hun normale hormoonaanmaak op gaan pakken (daarom word je ongesteld, het hormoonaanmaak van je lichaam wordt onderdrukt door de pil, zitten er minder hormonen in je pil, komt de hormoonaanmaak van je lichaam op gang, dan ga je ongesteld worden).

Reden 2
Als jij al voor een hele lange tijd de pil slikt, dus steeds 3 weken slikken, 1 week ongesteld, en dit ritme dus al heel lang hebt, dan denk ik ook dat je lichaam kan weten dat het ongesteld wordt, omdat deze zich aanpast aan het ritme.
Net zoals een bio- en een slaapritme, kun je dan ook een ongesteldheidsritme krijgen
Oud 13-11-2003, 06:45
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Zo, na al die antwoorden heb ik nu zelf een vraagje

De pil is ook handig voor het verlichten van je menstruatie.
Hmm, daar merk ik helemaal niks van.

Ik slik de pil net een maand, en nu ben ik dus voor het eerst ongesteld sinds ik de pil slik. Ik verlies nu veel meer bloed, het duurt nog steeds evenlang (zeker 5 dagen), en het lijkt wel of ik ook meer pijn heb (buikkramp en rugpijn, voornamelijk meer rugpijn).

Ik dacht dat de pil juist je menstruatie moest verlichten?

Kan dit nu komen omdat ik em nog maar een maand slik? Waardoor mijn lichaam moet wennen aan alle hormonen, en dat ik dan eerst zwaarder ongesteld ben? Dat dat wel bij trekt als ik de pil langer slik, omdat mijn lichaam dan gewend is aan de hormonen?
Oud 13-11-2003, 10:28
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-11-2003 @ 07:45:
*vraag*
Ik weet eigenlijk niet of je van alle pillen minder zwaar ongesteld wordt. Ik slik de diane-35 en meteen de eerste menstruatie was veeeeeel lichter!! Staat er niks over in de bijsluiter? Vraag het anders je huisarts!
Oud 13-11-2003, 10:30
Verwijderd
Halloo
Ik was dinsdag mijn pil vergeten (dat was mijn 16e pil, dus 3e week) had ik ff het testje op www.pilvergeten.nl gedaan en daar staat dat ik optie 1 kan doen das een pauzeweek inlassen vanaf nu, maar dat heb ik niet gedaan OF dat ik minimaal 7 dagen de pil moet slikken alvorens een eventuele stopweek in te lassen.
Maar nu is mijn vraag, zou ik dan vanaf nu mijn oude pilstrip af kunnen maken (met nog 4 pillen) en dan gewoon een nieuwe strip helemaal af kunnen maken, dus zonder stopweek, dus eigenlijk gewoon de pil een maandje doorslikken? Want er stond alvorens een EVENTUELE stopweek in te lassen, dus eventueel betekent eigenlijk dat ik ook kan doorslikken?? En nog een vraag kan ik deze 7 dagen dat ik moet doorslikken gewoon gemeenschap hebben met mijn vriend zonder condoom?
Avast bedanjkt
Oud 13-11-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
salieee schreef op 13-11-2003 @ 11:30:
Halloo
Ik was dinsdag mijn pil vergeten (dat was mijn 16e pil, dus 3e week) had ik ff het testje op www.pilvergeten.nl gedaan en daar staat dat ik optie 1 kan doen das een pauzeweek inlassen vanaf nu, maar dat heb ik niet gedaan OF dat ik minimaal 7 dagen de pil moet slikken alvorens een eventuele stopweek in te lassen.
Maar nu is mijn vraag, zou ik dan vanaf nu mijn oude pilstrip af kunnen maken (met nog 4 pillen) en dan gewoon een nieuwe strip helemaal af kunnen maken, dus zonder stopweek, dus eigenlijk gewoon de pil een maandje doorslikken? Want er stond alvorens een EVENTUELE stopweek in te lassen, dus eventueel betekent eigenlijk dat ik ook kan doorslikken?? En nog een vraag kan ik deze 7 dagen dat ik moet doorslikken gewoon gemeenschap hebben met mijn vriend zonder condoom?
Avast bedanjkt
Ja, dat kan, en ja, dat kan
Oud 13-11-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 13-11-2003 @ 11:39:
Ja, dat kan, en ja, dat kan
ok bedankt
Oud 13-11-2003, 15:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-11-2003 @ 07:45:
Zo, na al die antwoorden heb ik nu zelf een vraagje

De pil is ook handig voor het verlichten van je menstruatie.
Hmm, daar merk ik helemaal niks van.

Ik slik de pil net een maand, en nu ben ik dus voor het eerst ongesteld sinds ik de pil slik. Ik verlies nu veel meer bloed, het duurt nog steeds evenlang (zeker 5 dagen), en het lijkt wel of ik ook meer pijn heb (buikkramp en rugpijn, voornamelijk meer rugpijn).

Ik dacht dat de pil juist je menstruatie moest verlichten?

Kan dit nu komen omdat ik em nog maar een maand slik? Waardoor mijn lichaam moet wennen aan alle hormonen, en dat ik dan eerst zwaarder ongesteld ben? Dat dat wel bij trekt als ik de pil langer slik, omdat mijn lichaam dan gewend is aan de hormonen?
Ik zou nog wel even wachten met conclusies trekken, maar wanneer dit aanhoudt zou je kunnen overwegen op over te stappen op een andere pil.
Ikzelf heb de microgynon30 geslikt en slik nou de diana35 en bij beide pillen werd mijn menstruatie lichter en had ik minder last van krampen en pijnen (niet altijd, maar wel meestal). Of het bij de microgynon30 meteen al zo was, weet ik niet meer. Bij de diana35 was de eerste menstruatie wel meteen lichter, maar m'n lichaam was toen dus al gewend aan hormonen van die andere pil.
Oud 13-11-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-11-2003 @ 07:41:
Ja, dat weet je lichaam, en dat kan 2 redenen hebben.

Reden 1
Er zitten niet evenveel hormonen in elke pil van je strip. De laatste 7 pilletjes kunnen dus (steeds) minder hormonen bevatten, waardoor je lichaam weet dat er een ongesteldheid aan zit te komen, omdat ze weer hun normale hormoonaanmaak op gaan pakken (daarom word je ongesteld, het hormoonaanmaak van je lichaam wordt onderdrukt door de pil, zitten er minder hormonen in je pil, komt de hormoonaanmaak van je lichaam op gang, dan ga je ongesteld worden).

Reden 2
Als jij al voor een hele lange tijd de pil slikt, dus steeds 3 weken slikken, 1 week ongesteld, en dit ritme dus al heel lang hebt, dan denk ik ook dat je lichaam kan weten dat het ongesteld wordt, omdat deze zich aanpast aan het ritme.
Net zoals een bio- en een slaapritme, kun je dan ook een ongesteldheidsritme krijgen
1 is volgens mij niet bij alle pillen het geval, alleen bij bepaalde pillen. Bij Diane 35 zit er, voor zo ver ik weet, in elke pil precies hetzelfde. Je hoeft ook niet bij een bepaalde pil te beginnen, de laatste 7 kan dus verschillend zijn, het kan dus niet eens dat er in de laatste 7 steeds minder hormonen zitten (want wat zijn de laatste 7?).

2 zou kunnen, maar soms slik ik hem door...dus echt heel lang een vast ritme is er ook niet...
Oud 13-11-2003, 18:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-11-2003 @ 18:37:
1 is volgens mij niet bij alle pillen het geval, alleen bij bepaalde pillen. Bij Diane 35 zit er, voor zo ver ik weet, in elke pil precies hetzelfde. Je hoeft ook niet bij een bepaalde pil te beginnen, de laatste 7 kan dus verschillend zijn, het kan dus niet eens dat er in de laatste 7 steeds minder hormonen zitten (want wat zijn de laatste 7?).
idd. dat is alleen bij de 3-fasenpil zo. Zou ook een beetje raar zijn, want bij andere pillen bestaat er geen begin en geen eind. Ik begin altijd zomaar ergens middenin (zolang de dag maar klopt bij wat er op de strip staat, anders weet ik niet of ik hem al ingenomen heb of niet).
Oud 13-11-2003, 18:20
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 13-11-2003 @ 19:19:
idd. dat is alleen bij de 3-fasenpil zo. Zou ook een beetje raar zijn, want bij andere pillen bestaat er geen begin en geen eind. Ik begin altijd zomaar ergens middenin (zolang de dag maar klopt bij wat er op de strip staat, anders weet ik niet of ik hem al ingenomen heb of niet).
Dat was het idd met alle namen en duidelijke woorden ed.
Oud 14-11-2003, 10:41
lalaa
lalaa is offline
hoi lieve mensen! Ik heb een vraag aan jullie!

Ik slik de Diane 35. Ik slik deze elke avond tussen 21:00 en 23:00 uur. Nu ben ik mijn pil in de 1e week vergeten(aan het eind van de week) Ik heb in deze week ook gemeenschap gehad. Nu heb ik wel gewoon mijn pil de volgende ochtend ingenomen om 11 uur. Dat is binnen de 12 uur alleen het kan ook na 13uur zijn of 14uur aangezien ik hem niet altijd om 11uur 's avonds slik.
Maakt het uit als je de pil 13/14 uur later slik? Moet ik mij daar zorgen om maken. Ik heb het idee van niet want wat maken die 2uurtjes uit toch? Maar ik ben er niet zo zeker van, daarom hoop ik dat een van jullie mij met deze vraag kunnen helpen.

Dankjewel!!
Oud 14-11-2003, 11:18
Verwijderd
Als je de pil de dag ervoor om 11 uur had ingenomen, dan is het niet erg, want dan is het idd 12 uur verschil, had je ´m de dag ervoor eerder dan 11 uur ingenomen, dan telt het als meer dan 12 uur. De pil is dan minder veilig, maar je wordt echt niet zomaar zwanger als je een keertje 1 of 2 uur écht te laat bent... Ik raad je toch aan om even een testje te doen, voor de zekerheid.
Oud 15-11-2003, 10:59
freaQiegirl
freaQiegirl is offline
Citaat:
Tigratjuh schreef op 05-11-2003 @ 20:54:

Ik slik ook sinds 1 maand microgynon 30 en ik ben 4 kg aangekomen. kwamen jullie toen jullie met de 2e strip begonnen nog meer aan ? een vriendin van mij slikte ook deze pil, zij kwam 5 kg aan en het is er bij haar nooit meer afgegaan... maar het hangt denk ik ook wel een beetje van je lichaam en je hormonen af enzo...
Oud 15-11-2003, 17:02
bassgirl
bassgirl is offline
ik krijg maandag de pil alst goed is, en ik moet een deze dagen ongesteld worden, hopelijk dus maandag... maar als dat zo is en ik slik 'm meteen > dan issie meteen veilig toch?
en duurt 't dan meteen 21 dagen voor ik weer ongestelt wordt?

en kan het ook dat je elke keer 2 strippen slikt zodat je het om de 6 weken wordt?
heb ik nu ook al van mezelf en redelijk regelmatig dus zou wel fijn zijn
Oud 16-11-2003, 12:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
freaQiegirl schreef op 15-11-2003 @ 11:59:
Ik slik ook sinds 1 maand microgynon 30 en ik ben 4 kg aangekomen. kwamen jullie toen jullie met de 2e strip begonnen nog meer aan ? een vriendin van mij slikte ook deze pil, zij kwam 5 kg aan en het is er bij haar nooit meer afgegaan... maar het hangt denk ik ook wel een beetje van je lichaam en je hormonen af enzo...
je komt niet aan van de pil, de pil zorgt er alleen voor dat je meer honger krijgt. Als jij dus niet meer gaat eten dan normaal, kom je ook niet aan. En als je dan toch die honger wil stillen, dan moet je dat met dingen als fruit doet. Zo kom je niet aan.
Ik ben in totaal 2 kg aangekomen nadat ik aan de microgynon30 begon, maar dit kwam dus doordat ik in het begin gewoon veel meer ging snoepen.
Oud 16-11-2003, 12:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 15-11-2003 @ 18:02:
ik krijg maandag de pil alst goed is, en ik moet een deze dagen ongesteld worden, hopelijk dus maandag... maar als dat zo is en ik slik 'm meteen > dan issie meteen veilig toch?
en duurt 't dan meteen 21 dagen voor ik weer ongestelt wordt?

en kan het ook dat je elke keer 2 strippen slikt zodat je het om de 6 weken wordt?
heb ik nu ook al van mezelf en redelijk regelmatig dus zou wel fijn zijn
Ja, als je hem op de eerste dag van je menstruatie begint te slikken ben je meteen veilig.
En verder duurt het niet precies 21 dagen voordat je weer ongesteld wordt. Na 21 dagen zijn je pillen op, maar er zitten vaak ook nog een paar dagen tussen de laatste pil en de eerste dag van je menstruatie. Hoeveel dagen dat zijn is per persoon anders.
En je zou inderdaad elke keer 2 strippen kunnen slikken, zodat je om de 6 weken ongesteld bent.
Oud 16-11-2003, 16:24
bassgirl
bassgirl is offline
tja het is dus nietzo als wat ik hoopte...
ik ben nou al ongestelt terwijl ik morgen pas de pil krijg kan ik morgen wel meteen beginnen met slikken? of moet ik eerst w88 tot het over is?

en dan ist dus pas veilig na 21 dagen he.
Oud 16-11-2003, 16:30
kittyme
kittyme is offline
Even over dat aankomen: mijn huisarts zei toen ik aan de pil ging dat ik eventueel wat kon aankomen. Maar dit was niet erg; je houdt alleen maar meer vocht vast en geen vet. Als ik zou stoppen met de pil zou ik dat vocht weer kwijtraken.
(overigens kan het best zijn dat de "meer-honger-dus-meer-eten-dus-aankomen"-theorie klopt, maar mijn huisarts legde dit niet zo uit).

Ik ben met mijn Microgynonnetjes-30 trouwens niet aangekomen!
Oud 16-11-2003, 17:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 16-11-2003 @ 17:24:
tja het is dus nietzo als wat ik hoopte...
ik ben nou al ongestelt terwijl ik morgen pas de pil krijg kan ik morgen wel meteen beginnen met slikken? of moet ik eerst w88 tot het over is?

en dan ist dus pas veilig na 21 dagen he.
In de bijsluiter van de mycrogynon30 staat dat je de eerste strip ook mag beginnen op dag 2 - 5 van je menstruatie, maar dan moet je wel de eerste 7 dagen een extra voorbehoedmiddel gebruiken (dus na 7 dagen issie dan veilig).
In de bijsluiter van de diana35 kon ik niks vinden over op een andere dag dan de 1e beginnen.
En van andere pillen heb ik geen bijsluiters, dus het ligt er net aan welke je krijgt.

Regels voor berichten