Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ou ce quelque chose ![]() geen id, maar je moet eens bij gedachten gaan kijken
|||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
God is een alles verbindende kracht. Niets concreets, maar meer de samenhang tussen de elementen. God kan dus ook geen goed of kwaad zijn. God geeft de mensen slechts terug, wat de mensen afgeven. Dus als mensen de natuur vervuilen, geeft god de mens daar milieurampen en klimaatveranderingen voor terug. Als mensen haat zaaien, zullen ze haat terug krijgen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Loop hier eens doorheen (virtueel gesprek). Wat vind je hiervan? [/QUOTE] Ik vond het érg interessant ![]() ![]() Een ander aspect waarin wordt beschreven dat Gods toorn ieder die niet volledig naar de bijbel leeft onherroepelijk zal treffen vind ik echter niet begrijpelijk. Jezus was juist heel vergefelijk... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar zo'n bewustzijn heeft toch veel minder mogelijkheden dan de gemiddelde natuurgod die iemand met meteorieten en bliksemschichten kan bestoken? is dit ook het bewustzijn waarvan sommige dat de "zielen" (ik zeg liever verhalen) van mensen in worden opgenomen als ze sterven? dat houd iig in dat het collectief veel kennis bezit, en dat je het dus eventueel wel m raad zou kunnen vragen door bidden oid. als dit bewustzijn collectief is, staan we dus met allen in verbinding. wijst dat op telepathie. Zouden we dan dus het collectief met iedereen kunnen beleven, en wat zouden de gevolgen daarvan zijn. als iedereen elkaar snapt, zijn de oorlogen er zo uit, en mensen met kwade bedoelingen (kwaad is relatief, maar laten we zeggen, in de ogen van de meerderheid) zouden er zo uitgefilterd kunnen worden, of bekeerd ozi. erg interresant ja, zou je het wat dieper kunnen uitwerken ( ![]()
||
Citaat:
maar heb je bewijs dat hij niet bestaat? heb je bewijs dat God geen betekenis heeft? heb je bewijs dat God een verzinsel is?? ![]() graag REACTIE
||
Citaat:
Je kan uiteraard wel vragen naar Dark Psycho's theorie over het niet-bestaan van God, wat zou er nodig zijn voor een bestaan, en in welke zin ontbreekt dat. Maar bewijs en het al dan niet bestaan van God gaan niet samen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een Godsbewijs is dus altijd een individueel bewijs, en slaat in die zin terug op wat ik zei over wat Jesusfreak zou moeten vragen; een theorie over het niet-bestaan van God, wat zou er nodig zijn voor een bestaan, en in welke zin ontbreekt dat. Overigens, als jij mij een Godsbewijs levert waar geen zinnig argument tegen in te voeren is, dan neem ik terug wat ik gezegd heb.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar dat is geen bewijs. Dat is een definitie. Niet overtuigd dus.
|
willen we weten of god bestaat?
de ongelovigen zullen sidderen en schamen in geval van ja ik vraag me af hoe de gelovigen zouden reageren in geval van nee hoe zouden de christenen reageren als god zich voortseld als allah? wat nou als we contact opnemen met god, dat hij dan vrolijk rond het heelal springt, en roept: "kijk eens mama, ik heb perongeluk leven gecreeerd in mijn voetbal", dan blijkt dat we gods plan helemaal niet zijn, dat moet ook kwetsend zijn...
||
Citaat:
Als blijkt dat we Gods plan niet zijn, ja, dat is wat moeilijker, maar wat zouden we kunnen doen om ons erbij neer te leggen? Dit is trouwens een zo niet nog ireeelere stelling. (Kortom: het idee is leuk, dat geef ik toe, maar leidt nergens toe)
|
In het geval van de eerste stelling, is die niet irreeëler dan als je aan een moslim zou vragen, wat hij zou doen als Allah zich als God/de Goddelijke Drie-eenheid zou openbaren.
En waarom zou de tweede stelling niet mogelijk zijn? Waarom zou God niet dat ene kleine zetje gegeven kunnen hebben, waar wij door evolutie uit volgden?
||
Citaat:
God kan het kleine zetje voor evolutie hebben gegeven, maar dat geloof ik niet. Ten eerste moet de evolutietheorie maar eens goed bewezen worden; ten tweede denk ik (maar dat is natuurlijk persoonlijk) dat God voor onze schepping wel een galantere weg dan evolutie voor ogen had.
||
Citaat:
wat ik zeg, is dat het zou kunne zijn dat god het helemaal niet voor ogen had ons te scheppen, maar dat perongeluk deed terwijl hij wat anders aan het doen wat. god moet ons hebben geschapen, maar hij moet het ook nog eens galant gedaan hebben, de aro.. ![]()
||
Citaat:
Daarbij komt dat ik (en dat weet je zelf ook....) totaal geen heil zie in de evolutietheorie en deze daarom simpel kan verwerpen. OK, misschien heeft God ons niet galant geschapen, maar voorzover de evolutietheorie voor mij niet afdoende is bewezen, ga ik daar wel van uit. Dat is niet arrogant, dat is geloof. Net zoals jij gelooft dat je van de apen afstamt (wees er maar trots op... (reageer hier maar niet op (dat is een andere discussie))).
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Inderdaad heb ik de evolutietheorie bestudeerd en ik heb problemen met deze theorie, waarvoor, dat geef ik toe, veel bewijzen zijn aangedragen. Ik heb me echter ook verdiept in de bewijzen tegen de evolutietheorie en ik ben tot de conclusie dat de evolutietheorie niet als waarheid aangenomen kan worden en dat hij, wat betrouwbaarheid betreft, op gelijke voet staat met het creationisme. Inderdaad kan ik dus ook het onderscheid maken tussen geloof en de evolutietheorie: Beiden zijn niet te bewijzen, beiden zijn niet wetenschappelijk, beiden zijn voor de aanhangers ervan een prima verklaring voor het leven op aarde en dus zijn beiden geloof.
|||
Citaat:
Citaat:
|
ALS 'God' inderdaad de aarde en de mensheid zou hebben geschapen, al dan niet met een hoger doel, dan zit hij zich nu waarschijnlijk flink kwaad te maken om de puinhoop die wij mensen er van maken op deze aarde.
Als ik 'God' was zou ik alle doden meteen doorsturen richting hel vanwege vernieling van zijn schepping.
||
Citaat:
![]() Ik stel me God inderdaad niet zo voor. Ik denk dat het feit dat God ons niet zonder doel zou scheppen, een onderdeel is van de definitie van het begrip God (maw als er een god zou zijn, die ons, mensen, zou scheppen zonder enig dieper doel, zou er getwijfeld kunnen worden aan de vraag of deze god wel God is) Inderdaad wordt de evolutietheorie constant bijgeschaafd en vernieuwd en aangepast. Daarin moet ik je, zoals al zo vaak, gelijk geven. Uit de rest van je verhaal maak ik op, dat je ervan uitgaat, dat het creationisme niet constant op zoek is naar bewijzen (ik hoop dat ik dat goed opvat ![]() P.S. Voor argumenten voor de schepping (mocht je geinteresseerd zijn ![]() 'Evolutie: een ei zonder kip' van Ben Hobrink 'Degeneratie' van Peter M. Scheele
||
Citaat:
misschien komen we voort uit de botsing van Gods voetbal, om daar maar weer naar te refereren. verder denk ik, dat hoewel er ook in het creationisme naar argumenten wordt gezocht, dat het verschil gigantisch is. De bewijzen van het creationisme komen namelijk voort uit de drang een specefiek iets te bewijzen, en worden gestaafd aan de bijbel. De evolutie theorie, en voorzover ik weet elke andere theorie, komen komen voort uit het onpartijdig waarnemen, en pas daarna wordt geken naar een eventuele link. onnodig te vermelden dat de ET voortkomt uit darwins drang de bijbel te verklaren, maar hij keek onpartijdig, en tja... creationisme een waarheid, de rest zoek de waarheid.
||
Citaat:
Terug naar jouw voetbal (hoewel ik toe moet geven dat ik de vergelijking uiterst krom vind). Ja, het zou kunnen. Maar als God ons geschapen heeft, is het waarschijnlijk dat hij ook een doel met ons heeft; God doet zulke belangrijke dingen nl. niet per ongeluk. As I already said, volgens mij is dat een onderdeel v/d definitie 'God'. Lees verder mijn andere posts, voor zover je dat nog niet gedaan hebt. Zoals ik al zei.... interessante discussie! Groeten.
||
Citaat:
ik was het zelf die dat zij, het is idd geen argument (hoewel darwin toch echt juist niet wilde afzetten van de kerk) en waneer ik dood ben ben ik er uit. maar goed, ik stop al ![]() de vergelijking is zo absurt mogelijk, om te benadrukken dat het ook anders kan.
||
Citaat:
Wat God wel of niet doet, staat los van de definitie die wij eraan geven. Maar aangezien (in dit geval) het nut van een God is, om verklaringen te geven voor bepaalde levensvragen, is het wel zo makkelijk om God het dan bewust te laten doen. Dat heeft dus eigenlijk alleen maar te maken met hoe wij God willen zien.
||
Citaat:
|
Daar ben ik weer. Ik heb een en ander in de Bijbel opgezocht.
Allereerst: 'de Schepping' heeft in de Bijbel een dubbele betekenis. Allereerst is dit het ontstaan van al het levende op aarde. Ten tweede wordt de Schepping ook gebruikt om het feit weer te geven, dat je als het ware 'opnieuw geschapen' wordt als je Jezus aanneemt en de Heilige Geest in je leven vraagt. Het doel van de eerste schepping is het volgende: Jesaja 43:7: 'ieder die naar mijn naam genoemd is, en die Ik geschapen heb tot mijn eer [...]' Het doel van 'de eerste schepping' is dus: God eren. Dit doe je door in Hem te geloven en door uit de Heilige Geest goede werken te doen. Het doel van de tweede schepping is het volgende: De brief van Paulus aan de Efeziers 2:10: 'Want zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen' We moeten dus Jezus in ons leven aannemen en uit dankbaarheid voor wat Hij heeft gedaan, namelijk onze zonden volkomen vergeven, goed leven. Aangezien ik in de Bijbel geloof (totdat het tegendeel voldoende bewezen is), ga ik ervan uit dat de Schepping een doel heeft. Desalniettemin is het een leuke gedachte om erover na te denken, hoe het leven eruit zou zien, als dat niet zo was.
||
Citaat:
||
Citaat:
Het tweede stuk is niet zozeer wat het doel van God met de wereld is, maar wat het doel van het geloof i.r.t. God is. Verder hebben beide gedeelten alleen betrekking op mensen, en niet op de hele schepping. Je kan hiermee hooguit het doel van de mens in de schepping vaststellen, maar nog niet het doel van de algehele stelling.
||
Citaat:
Het eerste stuk zou je inderdaad op jouw manier kunnen verklaren, maar dan is dat wat me moeten doen, ons doel, in het leven toch: God eer bewijzen? En daar had ik volgens mij al bedacht.
||
Citaat:
Verder speelt jouw tekst pas een heel stuk ná de schepping. Als ons doel het volgen van Christus is, en dat dus het doel van de mensheid is, dan is dat dus pas recent zo. Dat doel zegt dus niets over het doel van de mens vóór Jezus Christus, en dus ook niets over het doel van de eerste geschapen mens. Dus ook niet of dat doel er wel of niet was. Het eerste deel gaat me erom, dat als God de wereld voor zijn eer heeft geschapen, daar niet per definitie een actieve rol van de mens voor nodig is. Jij hebt toch ook wel eer in iets wat jij geschapen hebt? Dat hoeft dan niet meteen te betekenen dat jij wilt dat dat gene jou eer bewijst, maar dat je gewoon trots op jezelf bent voor het creëeren van het object in kwestie.
||
Citaat:
dat de bijbel slechts mensen beslaat. betekent dat nou dat alleen de mensen relevant zijn in de schepping, of betekent het dat God alle facetten van de schepping enkel verteld wat ze moeten weten?
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er is maar een manier om er achter te komen en dat is na de dood. Als jij gelijk hebt dan hebben we een probleem als ik gelijk heb dan niet. Belangrijk om te zeggen is dat het niet uit maakt of god bestaat, zelfs als je hem zelf bedenkt dan kan hij voor jou bestaan en met dat gevoel leef ik liever dan uitkijken naar een nutteloze dood. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
@roel: zei je nou logica? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |