Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2003, 12:47
thijs1988
thijs1988 is offline
Ik dom??? haha, laat me niet lachen, uitgelult door een 15 jarige zal je bedoelen, Ik wat opgevangen hier en daar?? het boek gelezen zal je bedoelen, alles gevolgd. Als je het niet met me eens bent zeg het dan gewoon en ga me niet zo minderwaardig hier lopen maken, dan maak je jezelf alleen nog maar triester, het is niet zo zeer zijn leeftijd hij is gewoon dom, hoe kun je jezelf voor schut zetten!.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2003, 12:49
thijs1988
thijs1988 is offline
De 1.5 jaar rommel van Balkenende die er voor ligt?? hij moet de bende van Kok opruimen. Maar wij hier in nederland zijn al zo diep gezakt, dat wij Balkenende afkeuren om z'n uiterlijk en niet meer om z'n manier van denken, z'n politieke voorkeur. Als men waar dan ook over hem begint zeggen ze : dat kapsel, dat kan toch niet meer, wat heeft dat met politiek te maken, en het besturen van een land, helemaal NIKS.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
thijs1988 schreef op 07-11-2003 @ 13:47:
Ik dom??? haha, laat me niet lachen, uitgelult door een 15 jarige zal je bedoelen, Ik wat opgevangen hier en daar?? het boek gelezen zal je bedoelen, alles gevolgd. Als je het niet met me eens bent zeg het dan gewoon en ga me niet zo minderwaardig hier lopen maken, dan maak je jezelf alleen nog maar triester, het is niet zo zeer zijn leeftijd hij is gewoon dom, hoe kun je jezelf voor schut zetten!.
Beargumenteer die standpunten van jou dan maar eens, en licht jouw in mijn ogen belachelijke uitspraken maar eens toe.

Citaat:
thijs1988 schreef op 07-11-2003 @ 13:49:
De 1.5 jaar rommel van Balkenende die er voor ligt?? hij moet de bende van Kok opruimen. Maar wij hier in nederland zijn al zo diep gezakt, dat wij Balkenende afkeuren om z'n uiterlijk en niet meer om z'n manier van denken, z'n politieke voorkeur. Als men waar dan ook over hem begint zeggen ze : dat kapsel, dat kan toch niet meer, wat heeft dat met politiek te maken, en het besturen van een land, helemaal NIKS.
Jij snapt volgens mij de humor gewoon niet. Wie zegt overigens dat het enkel de schuld van Balkenende is? Met 'Balkenende' kan je ook het hele kabinet bedoelen, dat lijkt mij steekhoudend. Het was op het moment dat ze begonnen inderdaad een troep, maar het is helemaal niets verbeterd, ze hebben gewoon geen reet uitgevoerd. Het is een beetje makkelijk om Paars van alles de schuld te geven.
Balkenendes haar heeft daar verder weinig mee te maken, men maakt enkel grappen over zijn haar omdat hij de premier is. Net als dat we grappen maken over Beatrix of iemand anders die bekend is. Ik snap niet waar je vandaan haalt dat men Balkenende slecht vindt vanwege zijn haar.

Citaat:
BARON schreef op 07-11-2003 @ 07:54:
Dan heb je zijn boek niet goed begrepen. Pim heeft signalen opgevangen en vertaalt naar concrete ideeën. En ze zijn stuk voor stuk uitvoerbaar, al zal links dat nooit toegeven. Links staat immers gelijk aan stilstand, verloedering en verwaarlozing. Ze gruwen van een harde aanpak, want er is altijd één of andere minderheid, die wel eens op iets achteruit kan gaan.
Hoe kom jij er toch bij dat ik links ben en het niet eens ben met het boek?

Laatst gewijzigd op 07-11-2003 om 15:15.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 15:18
thijs1988
thijs1988 is offline
Ik neem aan dat je niet zo dom bent dat je dat niet door hebt, die belachelijke uitspraken.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 15:32
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Dan heb je zijn boek niet goed begrepen. Pim heeft signalen opgevangen en vertaalt naar concrete ideeën. En ze zijn stuk voor stuk uitvoerbaar, al zal links dat nooit toegeven. Links staat immers gelijk aan stilstand, verloedering en verwaarlozing. Ze gruwen van een harde aanpak, want er is altijd één of andere minderheid, die wel eens op iets achteruit kan gaan.

echt zo typisch... waarom maak je zo'n statement als je geen enkel argument geeft om je onzin te ondersteunen??

inderdaad worden er in die dooie z'n boek een aantal dingen genoemd die waar zijn. echter, de oplossingen die hij aandraagt zijn niet uitvoerbaar of simpelweg niet mogelijk. en inderdaad zijn een aantal andere oplossingen nogal onethisch; je kan politieke vluchtelingen gewoon niet weigeren.
daarnaast is het meestal links die met vernieuwing komt; zo was het links die met sociale rechten kwam, links die voor invoering van het algemeen stemrecht gezorgd heeft en links die voor het onderwijs voor iedereen gezorgd heeft. toch allemaal dingen waar jij nu ook baat bij hebt.
veel lpfers hebben gewoon geen flauw benul van zaken als economie, rechtsgeleerdheid en ethiek en denken met ondoordachte gevoelsoplossingen dingen wel es ff recht te zetten...jammer dat ze bestaan, jammer dat ze niet wat intelligenter zijn...
Oud 07-11-2003, 15:42
Verwijderd
Citaat:
thijs1988 schreef op 07-11-2003 @ 16:18:
Ik neem aan dat je niet zo dom bent dat je dat niet door hebt, die belachelijke uitspraken.
Dit postte jij:

Citaat:
thijs1988 schreef op 06-11-2003 @ 21:16:
Wat niet ??? zijn meestal verwende ventjes die alleen aan het millieu kunne denken en die in leven worden gehouwen door ons, DE STAAT. m.a.w. de puinhopen van 8 jaar Paars
Ik ben het hier niet mee eens en wil weten waar jij die meningen op hebt gebaseerd.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:14
NN
NN is offline
Citaat:
thijs1988 schreef op 07-11-2003 @ 13:49:
Kok heeft na een ministerschap van financiën onder Lubbers en vervolgens twee premierschappen een behoorlijk welvarend land achtergelaten. Er werd tijdens Paars en gigantische bedragen afgelost op de staatsschuld en even zo goed ook veel geïnvesteerd in zaken als zorg en onderwijs. Balkenende zorgt voor begrotingstekorten en ook nog bezuinigingen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:17
NN
NN is offline
Citaat:
Beste Baron, het is toch niet een links kabinet dat nu de maatschappij laat verloederen en verwaarlozen door o.a. te bezuinigen op cruciale levensbehoeften?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:24
NN
NN is offline
Om ook nog maar even in te gaan op de Pimboekjes, het treffende hieraan vind ik dat Fortuin vaak in allen goed had aangegeven wat er in de maatschappij fout ging, althans beter zou kunnen, maar dat hij nooit aangaf hoe je een goede en reële oplossing kan bieden.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 20:35
thijs1988
thijs1988 is offline
Hij kon het niet vertellen, omdat er alleen gelet werd op Dood praters als rosenmuller en melkert die hem totaal demoniseerden.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 20:48
BARON
BARON is offline
Citaat:
perseus schreef op 07-11-2003 @ 16:10:

Hoe kom jij er toch bij dat ik links ben en het niet eens ben met het boek?
omdat je je misschien voordoet als een vegetarisch geitenwollensokken type?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 21:02
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 10-11-2003 @ 21:48:
omdat je je misschien voordoet als een vegetarisch geitenwollensokken type?
Wil jij je nou voordoen als iemand die rechts is, of gewoon als iemand die politiek incorrect wil zijn?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 14:02
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
NN schreef op 07-11-2003 @ 20:17:
Beste Baron, het is toch niet een links kabinet dat nu de maatschappij laat verloederen en verwaarlozen door o.a. te bezuinigen op cruciale levensbehoeften?
Correctie: Het huidige kabinet laat de maatschappij niet verloederen. In tegendeel. Het zorgt er door te sparen voor dat ons land ook enige vorm van toekomst heeft, zodat onze kinderen niet met een enorme nationale schuld blijven zitten en tot armoede en derdewereldproblematiek vervallen.

Bovendien zorgt dit kabinet ervoor dat de sociale voorzieningen weer betaalbaar worden, zodat er ook in de toekomst, ondanks vergrijzing, geld is om ouderen een goede oudedagsvoorziening te geven.

Goddank hebben we links niet aan de macht, om ons naar een diepere economische crisis en een torenhoge staatsschuld te lijden.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 14:12
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 11-11-2003 @ 15:02:
enorme nationale schuld
hmm
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 14:24
thijs1988
thijs1988 is offline
Happy death zet alle feiten gelukkig een keer op een rij.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 14:27
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Correctie: Het huidige kabinet laat de maatschappij niet verloederen. In tegendeel. Het zorgt er door te sparen voor dat ons land ook enige vorm van toekomst heeft, zodat onze kinderen niet met een enorme nationale schuld blijven zitten en tot armoede en derdewereldproblematiek vervallen.

Bovendien zorgt dit kabinet ervoor dat de sociale voorzieningen weer betaalbaar worden, zodat er ook in de toekomst, ondanks vergrijzing, geld is om ouderen een goede oudedagsvoorziening te geven.

Goddank hebben we links niet aan de macht, om ons naar een diepere economische crisis en een torenhoge staatsschuld te lijden.
Goed, de kinderen hebben geen schuld en de bejaarden mogen hun bed niet meer uit. Is het geen idee dat dit kabinet te veel bezuinigd op de sociale(?) voorzieningen?

Goddank hebben we rechts, geen scouting, eenzame bejaarden, niet meer kraken, geen kritiek op de monarchie, en een evengoed belachelijk draaiende economie.
Oud 11-11-2003, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Rofl. Het huidige kabinetsbeleid heeft werkelijk niets met sparen van doen, alleen met bezuinigen. Dat het wordt verkocht onder het mom van je eigen verantwoordelijkheid nemen, dat het verkocht wordt als efficiënter werken, doet daar niet aan af. Op de keper beschouwd is het gewoon het dichtdraaien van de geldkraan. Wat veel medestanders van het huidige kabinetsbeleid niet onder ogen willen zien (en dat is behoorlijk ignorant) is dat met minder geld eenvoudigweg niet meer is te doen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 16:26
NN
NN is offline
Citaat:

Als je tijdens de periode rondom prinsjesdag goed het nieuws had gevolgd had je kunnen weten dat partijen ter linker zijde van het politiek spectrum voorstellen hadden ide op termijn voor een betere overheidsbegroting zouden zorgen dan het huidige kabinet.

Dit kabinet zorgt ervoor dat sociale voorzieningen onbetaalbaar worden door ze gedeeltelijk af te breken en hetgeen wat rest in prij te verhogen. Nederland heeft kapitalen bij de pensioenverzekeraars staan voor oudedagsvoorziening dus daar hoeven we ons niet druk om te maken, dt is enkel een bangmakertje van Zalm&co.

Indien je enige kennis hebt van de economische theorieën van Keynes zou je kunnen inzien dat dit beleid ons naar een diepere economische crisis brengt.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 16:27
NN
NN is offline
Citaat:
thijs1988 schreef op 11-11-2003 @ 15:24:
Happy death zet alle feiten gelukkig een keer op een rij.
Dat zijn niet de feiten, maar de mening van Happydeath.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 16:29
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2003 @ 15:33:
Rofl. Het huidige kabinetsbeleid heeft werkelijk niets met sparen van doen, alleen met bezuinigen. Dat het wordt verkocht onder het mom van je eigen verantwoordelijkheid nemen, dat het verkocht wordt als efficiënter werken, doet daar niet aan af. Op de keper beschouwd is het gewoon het dichtdraaien van de geldkraan. Wat veel medestanders van het huidige kabinetsbeleid niet onder ogen willen zien (en dat is behoorlijk ignorant) is dat met minder geld eenvoudigweg niet meer is te doen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 16:38
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
NN schreef op 11-11-2003 @ 17:26:
Als je tijdens de periode rondom prinsjesdag goed het nieuws had gevolgd had je kunnen weten dat partijen ter linker zijde van het politiek spectrum voorstellen hadden ide op termijn voor een betere overheidsbegroting zouden zorgen dan het huidige kabinet.

Dit kabinet zorgt ervoor dat sociale voorzieningen onbetaalbaar worden door ze gedeeltelijk af te breken en hetgeen wat rest in prij te verhogen. Nederland heeft kapitalen bij de pensioenverzekeraars staan voor oudedagsvoorziening dus daar hoeven we ons niet druk om te maken, dt is enkel een bangmakertje van Zalm&co.

Indien je enige kennis hebt van de economische theorieën van Keynes zou je kunnen inzien dat dit beleid ons naar een diepere economische crisis brengt.
Keynes heeft slechts een theorie
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 08:50
michael1
michael1 is offline
Als een sensatieblad een hetze tegen je begint hoef je alleen nog maar op een malloot te wachten die je door je kop schiet.
Dat is de macht van de sommige media die ethiek verwerpen , vooral als ze een karaktermoord plegen zoals bij pim.
Doe je denk ik niets tegen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 08:53
Verwijderd
Citaat:
michael1 schreef op 12-11-2003 @ 09:50:
Als een sensatieblad een hetze tegen je begint hoef je alleen nog maar op een malloot te wachten die je door je kop schiet.
Dat is de macht van de sommige media die ethiek verwerpen , vooral als ze een karaktermoord plegen zoals bij pim.

Niks hetze. De enkele bekendheid van Pims plannen was al voldoende geweest om Volkert hem te laten vermoorden. Als Pims praatjes alleen in de Telegraaf hadden gestaan in volle glorie, was hij net zo goed vermoord.

Grappig trouwens dat je het woord ethiek in de mond neemt - als iemand geen kaas had gegeten van ethiek was het Pim wel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 09:06
Gatara
Gatara is offline
"en de media is links

natuurlijk

want links vindt het leuk om mensen te indoctrineren zodat men zich aanpast aan hun visie en iedereen links gaat denken.

maar ooh wij, rechtse mensen, wij slimmeriken, wij weten waar dit onheil zich manifesteert en kunnen daarom, mensen, het kwaad ontwijken. En daarom, mensen, geven we continue af op de media, opdat andere mensen zich realiseren dat ze geindoctrineerd worden door de linkse media. Zo slinks als de linkse kerk ook maar kan zijn."

fictieve quote

waarop ik alleen maar kan zeggen:
zeik niet, start je eigen omroep of programma op. Die vrijheid heb je hier. Toe dan. Laat dan zien hoe rechts denkt?

zo
Oud 12-11-2003, 09:08
Verwijderd
My thoughts exactly. De enige krant die echt duidelijk pro-Pim was, was de Telegraaf, en dat is eigenlijk geen krant maar een roddelblaadje. Zelfs in rechts-conservatieve kringen wordt de Telegraaf beschouwd als een flutkrant.

Maar het Pimtuig is natuurlijk nooit tevreden te stellen - alles wat de Volkskrant over Pim zou schrijven is natuurlijk linkse indoctrinatie, zonder dat ze het ooit maar gelezen hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 09:49
michael1
michael1 is offline
Citaat:
michael1 schreef op 12-11-2003 @ 09:50:
Dat is de macht van de sommige media die ethiek verwerpen , vooral als ze een karaktermoord plegen zoals bij .... vul zelf iemand in desnoods je eigen naam.
Mischien begrijp je het nu beter , in plaats van je aangevallen te voelen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 09:51
Gatara
Gatara is offline
ik geloof er geen bal van dat het aan de media ligt dat pf vermoord was.

De gebroeders de Witt hadden nauwelijks media rondom hen toch zijn ze vermoord.

en willem van oranje ook
Oud 12-11-2003, 10:09
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2003 @ 10:06:
"en de media is links

natuurlijk

want links vindt het leuk om mensen te indoctrineren zodat men zich aanpast aan hun visie en iedereen links gaat denken.

maar ooh wij, rechtse mensen, wij slimmeriken, wij weten waar dit onheil zich manifesteert en kunnen daarom, mensen, het kwaad ontwijken. En daarom, mensen, geven we continue af op de media, opdat andere mensen zich realiseren dat ze geindoctrineerd worden door de linkse media. Zo slinks als de linkse kerk ook maar kan zijn."

fictieve quote

zeik niet, start je eigen omroep of programma op. Die vrijheid heb je hier. Toe dan. Laat dan zien hoe rechts denkt?

zo
Het probleem van rechts is denk ik en dat vind ik vrij reëel, dat onze belastingcenten alleen maar naar de 'linkse' omroepen gaan. Ik vind dat het niet ontkent kan worden, dat veel publieke omroepen enigszins naar links neigen en er geen rechtse publieke omroepen zijn. Nou is dat natuurlijk geen punt als het om de VARA gaat, die profileren zich ook zo, maar ook de NOS heeft volgens rechtser denkende mensen af en toe last van linkse sentimenten. De programma's van de commerciële omroepen zijn wel iets rechtser te noemen, maar de nieuwswaarde is helaas niet erg hoog.

Ik denk echter dat een rechtsere publieke omroep redelijk inconsequent zou zijn, omdat rechts vaak het idee van een publieke omroep verwerpt.

Misschien moet de NOS nog maar eens kritisch onder de loep worden genomen als het gaat om objectieve berichtgeving. Al merk ik zelf weinig van de 'linkse' denkbeelden van de NOS.

Wat ik ook enigszins apart vind is dat netwerk het presteert, ondanks dat het van KRo, NCRV en AVRO is, vaak erg linkse denkbeelden neer te zetten. Als er één voorbeeld is van hoe objectieve journalistiek niet moet, is het Netwerk wel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 10:13
michael1
michael1 is offline
@Gatara
Een laster of haatcampagne is genoeg.
Ik kan onwaarheden over jou vertellen die levensbedreigend voor jou kunnen zijn .Aan jouw om die te ontzenuwen.
Zal je niet lukken , want het kwaad is al geschiedt.
Lees de bijbel omtrent lasteraars.
Tam tam is van alle tijden , en alle middelen worden ingezet om de tegenstander te frustreren.
Stel jij word een belangrijk persoon , ook jouw vijanden zullen niet schuwen om een haatcampagne tegen je op te zetten.
Dan mag je hopen dat er geen mongool rondloopt die alle onzin die hij over je hoort serieus neemt.
En besluit om je om te leggen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 10:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 12-11-2003 @ 11:09:
Het probleem van rechts is denk ik en dat vind ik vrij reëel, dat onze belastingcenten alleen maar naar de 'linkse' omroepen gaan. Ik vind dat het niet ontkent kan worden, dat veel publieke omroepen enigszins naar links neigen en er geen rechtse publieke omroepen zijn. Nou is dat natuurlijk geen punt als het om de VARA gaat, die profileren zich ook zo, maar ook de NOS heeft volgens rechtser denkende mensen af en toe last van linkse sentimenten. De programma's van de commerciële omroepen zijn wel iets rechtser te noemen, maar de nieuwswaarde is helaas niet erg hoog.

Zoals ik al zei: biedt dan tegengewicht als je daar ontevreden mee bent.

Citaat:

Misschien moet de NOS nog maar eens kritisch onder de loep worden genomen als het gaat om objectieve berichtgeving. Al merk ik zelf weinig van de 'linkse' denkbeelden van de NOS.

Wanneer ben je subjectief als journaal eigenlijk?
Hooguit in de selectie van wat je uitzendt, lijkt me. Feiten spreken immers voor zich.

Citaat:

Wat ik ook enigszins apart vind is dat netwerk het presteert, ondanks dat het van KRo, NCRV en AVRO is, vaak erg linkse denkbeelden neer te zetten. Als er één voorbeeld is van hoe objectieve journalistiek niet moet, is het Netwerk wel.
Mm.. heb ze ook vaker betrapt op rechtsere of conservatievere denkbeelden.

En natuurlijk mag je Rondom 10 niet vergeten.
Oud 12-11-2003, 10:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
michael1 schreef op 12-11-2003 @ 11:13:
@Gatara
Een laster of haatcampagne is genoeg.
Ik kan onwaarheden over jou vertellen die levensbedreigend voor jou kunnen zijn .Aan jouw om die te ontzenuwen.
Zal je niet lukken , want het kwaad is al geschiedt.
Lees de bijbel omtrent lasteraars.
Tam tam is van alle tijden , en alle middelen worden ingezet om de tegenstander te frustreren.
Stel jij word een belangrijk persoon , ook jouw vijanden zullen niet schuwen om een haatcampagne tegen je op te zetten.
Dan mag je hopen dat er geen mongool rondloopt die alle onzin die hij over je hoort serieus neemt.
En besluit om je om te leggen.
Tsja. Het gevaar van beroemd te zijn.

Maar om dan de media daar de schuld van te geven, vind ik echt te ver gaan.
Oud 12-11-2003, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 12-11-2003 @ 11:09:
Is dat het probleem van rechts? Kom op zeg, dat is wel heel gemakkelijk hoor, afschuiven op gebrek aan aandacht in de media. Je ziet vaker rechtse politici op TV dan linkse, hetzelfde geldt voor de papieren media. Dat komt gewoon doordat we tegenwoordig een 'rechts' kabinet hebben, dat rechtse kabinet doet dingen die niemand leuk vindt, en dan krijgt rechts vanzelf weer een slecht image en een nare nasmaak. Dat is niet de schuld van de media, dat is aan rechts zelf te wijten.

Verder ben ik ervan overtuigd dat mensen wel zelfstandig genoeg zijn om zich niet zo door de media te laten beïnvloeden. Jij zegt dat de publieke omroepen naar links neigen. Toch is 'links' nog altijd een minderheid in Nederland (namelijk, vooral hoogopgeleiden, je kunt erom heen draaien maar het is waar). Ondanks de linkse media-'hetze' kreeg Pim veel stemmen, je ziet dat mensen zich, wanneer het er op aankomt niets aantrekken van de politieke kleur van de media.

Citaat:
Ik denk echter dat een rechtsere publieke omroep redelijk inconsequent zou zijn, omdat rechts vaak het idee van een publieke omroep verwerpt.
Er zijn gewoon weinig intelligente, integere rechtse journalisten, dat is het probleem. Ik zie niet in waarom je niet voor de publieke omroepen werkzaam zou kunnen zijn en toch een rechtse signatuur zou kunnen hebben.

Citaat:
Alle media zijn subjectief, dat is logisch. Objectieve berichtgeving bestaat niet. Feiten worden nu eenmaal waargenomen door mensen, en doorlevering door mensen is per definitie subjectief. De enige manier om objectieve feitenvergaring zoveel mogelijk te benaderen, is zoveel mogelijk verschillende media te gebruiken en daaruit de feiten te halen die met elkaar overeenstemmen.

Citaat:
Ik hoor op Netwerk anders regelmatig ongelooflijk tendentieuze verslaggeving, bijvoorbeeld het gemak waarmee een aanslag of moord aan islamitische terreur wordt toegeschreven. Dat zou een rechtse populist niet misstaan. Volgens mij slaan jij en een aantal anderen op dit forum echt behoorlijk door als het gaat om tolerantie voor 'linkse' verslaggeving. De soep wordt niet zo heet gegeten als zij wordt opgediend.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 10:26
Verwijderd
Citaat:
michael1 schreef op 12-11-2003 @ 10:49:
Mischien begrijp je het nu beter , in plaats van je aangevallen te voelen.
Ik voel me niet aangevallen, jij lult gewoon dom uit je nek. Het enige wat je zegt is in feite dat media veel macht hebben en dat het link is om negatief in het nieuws te komen. Ben ik helemaal met je eens. Maar dat is een eigenschap die media al sinds mensenheugenis hebben en die niet weg te nemen valt.

Dat heeft ook niks te maken met links of rechts, het is gewoon inherent aan media dat mensen er soms door beschadigd raken al ze negatief in de publiciteit staan. Is ook niet te voorkomen. Ik word alleen zo ziek van dat gewauwel over Pim weer, en slappe kutretoriek als een 'karaktermoord'. Doe toch eens niet zo melodramatisch man, pull yourself together.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 11:13
michael1
michael1 is offline
@ Nare man
Pim heeft na 9\11 iets te emotioneel gereageerd , hup gelijk gedemoniseerd. Hoe kan je hem een racist noemen als je buitenlanders op je lijst heb staan , die zijn ideeen steunen.

WIE reageert hier nou overdreven ?

Niet met hem eens ?... hup een stronttaart in zijn bek.
Denk je nou echt dat ik daar respect voor kan opbrengen ?
Misselijkmakende acties van een stelletje hysterische idioten.
Nooit zal ik zo'n moord goedpraten , zelfs niet bij een extreem linkse politicus.
En nu gaat de pvda de zelfde kant op kwa asielzoekersstop , DUH , maar daar hoor je hier natuurlijk niets over.
Pim leefde in Rotterdam , Rotterdam je weet wel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 11:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
michael1 schreef op 12-11-2003 @ 12:13:
@ Nare man
Pim heeft na 9\11 iets te emotioneel gereageerd , hup gelijk gedemoniseerd. Hoe kan je hem een racist noemen als je buitenlanders op je lijst heb staan , die zijn ideeen steunen.
Gehoord van een allo-alibi?
Zo van: kijk we zijn geen racisten, we hebben toch een neger als lid in onze club?

Logisch. zegt me geen ene flikker, om eerlijk te zijn
Oud 12-11-2003, 11:54
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2003 @ 11:24:

Er zijn gewoon weinig intelligente, integere rechtse journalisten, dat is het probleem. Ik zie niet in waarom je niet voor de publieke omroepen werkzaam zou kunnen zijn en toch een rechtse signatuur zou kunnen hebben.
En de zogenaamde linkse hoek is natuurlijk wel intelligent.

Om nou de 'linkse' journalisten integer te noemen. Met Fortuyn vond ik dat maar zwaar tegenvallen.

Over generaliseren gesproken. Welke idioot wilt er nu nog als rechts of links persoon door het leven gaan? Iedereen is anders
Oud 12-11-2003, 12:01
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2003 @ 11:24:
Ik hoor op Netwerk anders regelmatig ongelooflijk tendentieuze verslaggeving, bijvoorbeeld het gemak waarmee een aanslag of moord aan islamitische terreur wordt toegeschreven. Dat zou een rechtse populist niet misstaan. Volgens mij slaan jij en een aantal anderen op dit forum echt behoorlijk door als het gaat om tolerantie voor 'linkse' verslaggeving. De soep wordt niet zo heet gegeten als zij wordt opgediend.
In ieder geval of Netwerk nou links of rechts is. Het is in ieder geval ongenuanceerde riooljournalistiek
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:38
BARON
BARON is offline
Citaat:
perseus schreef op 10-11-2003 @ 22:02:
Wil jij je nou voordoen als iemand die rechts is, of gewoon als iemand die politiek incorrect wil zijn?
in de maatstaven gehanteerd op dit forum ben ik extreem rechts. Maar ik vind het gewoon van een beetje vaderlandsliefde getuigen als je achterdochtig bent naar buitenlanders toe.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:41
NN
NN is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 11-11-2003 @ 17:38:
Keynes heeft slechts een theorie
Ik vind zijn theorie in elk geval beter dan het bezuinigen met oogkleppen op van Zalm.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:43
NN
NN is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2003 @ 10:06:
"en de media is links

natuurlijk

fictieve quote

zo
Kleine correctie: het gros van de 'rechtsdenkers' (excuus voor mijn polarisatie) denkt niet, maar roept alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:02
thijs1988
thijs1988 is offline
Jullie " linksen " hebben nu weer eens een reden om tegen rechts nederland aan te trappen. Jullie zijn zo geniepig; jullie laten een landelijke bende achter (onderwijs, grote staatsschuld, niet effectieve-ziekenzorg), vervolgens komt er door ontevredenheid in het landeen nieuw kabinet en jullie beginnen weer te schreeuwen dat het niet goed gaat door het nieuwe kabinet, dat er bezuinigd wordt op levensbehoeften, klopt d.m.v. de schade die jullie " leiders " hebben aangebracht. Waarom moet er worden bezuinigd?? omdat het economisch overal ter wereld beroerd ging, gevolg, er komt minder belasting binnen en kan dus minder besteed worden, ik dacht dat links zo slim was, dat je dit nog niet voor jezelf op een rijtje kan zetten verbaasd mij. En dan de uitspraak dat Kok Nederland geholpen zou hebben, hij heeft het laten verloederen!, in tijden van hoogconjunctuur heeft hij de staatsschuld en andere zaken nog steeds niet goed voor elkaar gemaakt of genoeg afgelost (ziekenzorg, onderwijs). Nu komt er een nieuw kabinet die ten eerste stukken minder geld heeft, door de recessies, en zeggen jullie dat hun onmenselijk lopen te bezuinigen, waarom, door die linkse, in mijn ogen niet denkende mensen. Dan nog iets ; rechtse personen roepen alleen maar, volgens mij is het onze allemansvriend Bos die alleen maar onzin uitkraamt en vriendjes met iedereen wil worden, en die nu probeerd het kabinet om ver te duwen, door z'n buitensporige kwaliteit van onzin uitkramen, socialis zouk haast willen zeggen. Hij wil niet handelen in het belang van het land, maar in het belang van zijn partij, hij wil weer de baas worden van nederland, dat is hem niet gelukt en zal hem ook nooit lukken omdat zijn partij gewoon totaal geen inhoud heeft/had.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:05
Verwijderd
Paars was echt KNETTERLINKS, man!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:45
thijs1988
thijs1988 is offline
m.a.w. een ramp.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 16:33
NN
NN is offline
Citaat:
thijs1988 schreef op 13-11-2003 @ 18:02:
Jullie " linksen " hebben nu weer eens een reden om tegen rechts nederland aan te trappen. Jullie zijn zo geniepig; jullie laten een landelijke bende achter (onderwijs, grote staatsschuld, niet effectieve-ziekenzorg), vervolgens komt er door ontevredenheid in het landeen nieuw kabinet en jullie beginnen weer te schreeuwen dat het niet goed gaat door het nieuwe kabinet, dat er bezuinigd wordt op levensbehoeften, klopt d.m.v. de schade die jullie " leiders " hebben aangebracht. Waarom moet er worden bezuinigd?? omdat het economisch overal ter wereld beroerd ging, gevolg, er komt minder belasting binnen en kan dus minder besteed worden, ik dacht dat links zo slim was, dat je dit nog niet voor jezelf op een rijtje kan zetten verbaasd mij. En dan de uitspraak dat Kok Nederland geholpen zou hebben, hij heeft het laten verloederen!, in tijden van hoogconjunctuur heeft hij de staatsschuld en andere zaken nog steeds niet goed voor elkaar gemaakt of genoeg afgelost (ziekenzorg, onderwijs). Nu komt er een nieuw kabinet die ten eerste stukken minder geld heeft, door de recessies, en zeggen jullie dat hun onmenselijk lopen te bezuinigen, waarom, door die linkse, in mijn ogen niet denkende mensen. Dan nog iets ; rechtse personen roepen alleen maar, volgens mij is het onze allemansvriend Bos die alleen maar onzin uitkraamt en vriendjes met iedereen wil worden, en die nu probeerd het kabinet om ver te duwen, door z'n buitensporige kwaliteit van onzin uitkramen, socialis zouk haast willen zeggen. Hij wil niet handelen in het belang van het land, maar in het belang van zijn partij, hij wil weer de baas worden van nederland, dat is hem niet gelukt en zal hem ook nooit lukken omdat zijn partij gewoon totaal geen inhoud heeft/had.
Een paar opmerkingen:
1. Dit gaat niet over media, daar is deze discussie voor bedoeld.
2. Ik ben het niet met je eens.
3. Ik heb (nu) geen zin om tegen zo veel onzin in te gaan.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 18:12
naam onbekend
naam onbekend is offline
thijs1988, Paars had een PvdA-premier maar was in beleid rechts (zo zijn er o.a. lastenverlichtingen voor rijken doorgevoerd). Je moet de 'schuld' dus zoeken bij je eigen rechtse vrienden.

Verder kun je niet alleen Paars jouw puinhopen verwijten. De probelemen hebben zich opgestapeld onder de (veelal rechtse) kabinetten van Lubbers en Van Agt, en onder Paars. Het is typisch LPF-simplisme om alleen en uitsluitend naar Paars te wijzen, en Paars ook nog eens links te noemen. Nog vreemder: LPF-ers verwijten Paars er een puinhoop van te hebben gemaakt, en tegelijkertijd roepen ze ook dat Paars alleen maar 'op de winkel heeft gepast'. Dat slaat toch als kut op Dirk? Dat jullie LPF-ers (ik ga er vanuit dat jij ook zo'n figuur bent) dat niet zien! Daarbij heeft Paars veel meer gedaan dan alleen op de winkel gepast of er een puinhoop van gemaakt. Zo heeft Paars er o.a. voor gezorgd dat die winkel ook op zondag open mocht zijn en hebben ze euthanasie en het homohuwelijk doorgevoerd. Maar dat vergeten de meeste LPF-ers liever.

Ik word zo schijtziek van types zoals jij. Ze blaten vijf kwartier in een uur, maar nadenken ho maar.
Oud 16-11-2003, 11:56
thijs1988
thijs1988 is offline
NN, je kunt er gewoon niet tegeningaan want het zijn eigenlijk feiten.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:18
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
thijs1988 schreef op 16-11-2003 @ 12:56:
NN, je kunt er gewoon niet tegeningaan want het zijn eigenlijk feiten.
Ik zie jou hier ook niet tegen bijster veel tegenargumenten ingaan.
Oud 16-11-2003, 14:25
NN
NN is offline
Citaat:
thijs1988 schreef op 13-11-2003 @ 18:02:
Goed Thijs, ik heb toch even niets beter te doen, dus daar gaan we.
Ik voel mij allereerst geen linkse, maar iemand die zich verwant voelt met een politieke partij links van het midden. Zoals al eerder was aangegeven zaten de huidige regeringspartijen VVD en D66 ook in de paarse kabinetten en is dus niet te spreken van een uitgesproken links beleid.
Wat betreft de economische recessie voel ik mij meer verwant met de economische theorie van Keynes dan die van Zalm, ik zou juist nu graag extra investeringen willen om de economie er weer boven op te helpen.
Kok heeft best wel goede dingen gedaan, zo zijn er vele miljarden afgelost op de staatsschuld, maar ook veel goede dingen gedaan in de sociale sectoren.
Rechtse partijen, dan bedoel ik met name de LPF, proberen in te spelen op de angst van mensen om zo hun plannen er door te drukken. Dat vind ik niet fair. Bos, maar ook anderen van o.a. GL en SP proberen de bevolking en het kabinet te laten inzien dat er natuurlijk bepaalde ingrepen in verband met slechtere financiën moet regelen, maar dat het ook anders kan dan de botte bijl van de kabinetten Balkenende.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten