Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En zaken als: gij die zonder zonden zijt, werpe de eerste steen? Allemaal uitspraken e.d. waaraan we toch onze rechtsstaat zoals deze nu is, danken. Verder heb je natuurlijk ook nog de Germaanse, Griekse, Romeinse, Saksische, Keltische etc. (natuur)godsdiensten die óók op de 1 of andere manier invloed op het Europa van nu hebben gehad. Het is niet alleen maar kommer en kwel. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar komt nog eens bij dat, zoals ik al zei, de opvattingen van het grootste gedeelte van de Europese bevolking nog steeds als christelijk te typeren zijn. Dus zo gek is het niet als daarnaar een specifieke verwijzing in de grondwet wordt opgenomen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens vind ik een dergelijke vermelding volslagen belachelijk, maar ik vind het raamwerkverdrag (dat is het eigenlijk) sowieso volslagen belachelijk.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
*kuch* Zou toch wel graag een uitleg willen. Waarom mocht mijn topic niet en deze wel? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En het is Christus en niet gristus ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje hypocriet om van een 'joods-christelijke' traditie te spreken. Joden zijn in vrijwel geheel Europa eeuwenlang bespot, beschimpt, vervolgd en tijdens pogroms koelbloedig vermoord. Ze stonden bekend als woekeraars, sjacheraars, Christusmoordenaars etc. Eeuwenlang hebben Europeanen uitsluitend neegekeken op joden. En dan zou er nu ineens sprake zijn van een joods-christelijke traditie? Dat vind ik een beetje raar.
Oh ja, voordat ik hier als antisemiet wordt afgeschilderd: ik deel de meningen van mijn voorouders bepaald niet.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Naam van god vloekend gebruiken napoleonzuurtje | 69 | 21-12-2012 15:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Islam wordt deel Nederlandse cultuur Clemenzia | 454 | 12-08-2007 00:12 | |
Dubbele nationaliteit II Gatara | 500 | 25-03-2007 00:28 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 29-06-2006 13:47 | |
Ben jij voor of tegen een Europese Grondwet (zoals ze die nu plannen)? Gatara | 75 | 25-01-2004 21:33 | |
'Joods-christelijke traditie' moet in grondwet vermeld staan? Rabbi Daniel | 1 | 13-10-2003 19:26 |